Takajeejee 17.01.2007 22:12:25 (muokattu 17.01.2007 22:24:16) | |
---|
Tapaus on seuraavanlainen. Ollaan saamassa reenis. Ja mullaon 35W trankkucombo jossa ihan ookoo saundit. Mutta reeneissä se jää auttamatta ihan jalkoihin. Uuden vahvistimen olen aikonut ostaa. Nuppikaappi yhdistelmää oon ajatellut. Combojakin katellut. Mutta oisko järkee ostaa vaikka aluks joku laadukas kaappi tulle combolle ja sitten kun on rahaa taas niin ostaa hyvän nupin? Miten tollanen ees toimis? Eikai se kaijjuttimien määrä sitä ääntä lisää mut.. Selittäkää joku. En haluis ostaa hädissäni tolla 700eellä jotain semihyvää vahvistinta johon ehkä pettyisin myöhemmin. Mut oisko tossa mun ideassa käytännössä mitään järkeäää.. Could it be a new day? |
Mikaelo 17.01.2007 22:16:04 | |
---|
Oon sen jo päättäny että ostan tasan sen minkä haluan. Mutta kysyit koska? In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Perza 17.01.2007 22:17:02 | |
---|
EN tiiä onko tuosta kaapista tolle combolle mitään hyötyä, mutta ei kai siitä kaapin ostosta mitään haittaa ole jos kerran meinaat nuppi+kaappi yhdistelmän laitta tulevaisuudessa, et kai se on sama, et ostat kaapin nyt ja nupin sitte myöhemmin? Toisaalta olis ihan hyvä jos siinä combossa olis kaiutin lähtö ni voisit sitä kaappia käyttää sen kanssa, et ei ihan turhan panttina sielä treeniksellä ole. Minkä nupin ajattelit ostaa? Turhaa |
kimurantti1 17.01.2007 22:18:19 | |
---|
Mutta kysyit koska? Tarkoitti varmaankin, että kuuntelee neuvoja mtuta tekee päätöksen itse. |
Takajeejee 17.01.2007 22:23:40 | |
---|
EN tiiä onko tuosta kaapista tolle combolle mitään hyötyä, mutta ei kai siitä kaapin ostosta mitään haittaa ole jos kerran meinaat nuppi+kaappi yhdistelmän laitta tulevaisuudessa, et kai se on sama, et ostat kaapin nyt ja nupin sitte myöhemmin? Toisaalta olis ihan hyvä jos siinä combossa olis kaiutin lähtö ni voisit sitä kaappia käyttää sen kanssa, et ei ihan turhan panttina sielä treeniksellä ole. Minkä nupin ajattelit ostaa? Käytettynä oon katellu hevimurinakoneita. Esim nyttenki savagea 1400 een hintaan torilla. Ei varmaan enää sillon ku saan taas rahaa mut esimerkkinä vaa. Sit siso ois yks vaihtoehto. Laneyn VH100R kans. Hitto ois vaik mitä. Could it be a new day? |
Takajeejee 17.01.2007 22:26:29 | |
---|
Ja tosta löytyy: Loudspeaker, Phones, Return, Send Insert reijjät tosta komposta. Could it be a new day? |
kimurantti1 17.01.2007 22:27:19 | |
---|
Sit siso ois yks vaihtoehto. Laneyn VH100R kans. Tuolta sitten vaan lukemaan, ja sen jälkeen kauppaan kokeilemaan: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=137270 :-) Käytettynä voisi VH100R:n löytää 700-800 eurolla, ja 2x12-kaapin saa 300 eurolla, joten ei kauaa tarvi säästellä. ;-) |
Dropped C 17.01.2007 22:35:33 | |
---|
Kyllä se ääni siitä hiukan lisääntyy lisäkaapilla, mutta ei tarpeeksi, sanoisin. Ei se halfstäkki tulevaisuuden kannalta huono hankinta ole. Kaveri juuri tuossa osti Laney VH100R:n 700:lla. Siitä taas sitten lähteekin ääntä jo "jonkinverran" ja soundi on todella leikkaava. |
LaXu 17.01.2007 23:09:30 | |
---|
Harva sitä 4x12 skobea oikeasti tarvitsee. Osta mieluummin hyvä 2x12 ja säästetyt rahat sitten vahvariin. |
Eikai se kaijjuttimien määrä sitä ääntä lisää mut.. Selittäkää joku. En osaa yhtään sanoa kumpi vaihtoehto olisi parempi, mutta eikös se teoriassa mennyt silleen että kun teho vahvistimesta tuplaantuu, äänenpaine nousee 3db? Näin ajateltuna ei se ero välttämättä olisikaan niin suuri äänenpaineessa mitattuna(dynamiikassa ja saundissa sit enempi eroa?). Itse olen aina luullu että suurempi ääni tulee enemminkin kaiuttimen koosta kuin päätevahvistimen tehoista. Nämä ovat vain mun omia mietteitä, joku muu saa sitten korjata. Ainiin, voi olla että combosi elementit ovat suuri tekijä miellyttävässä saundissasi, joten voi olla että kaapissa jonka elementit poikkeaa combon elementeistä voi olla erilainen saundi. |
pekurides 18.01.2007 21:22:20 | |
---|
Ainiin, voi olla että combosi elementit ovat suuri tekijä miellyttävässä saundissasi, joten voi olla että kaapissa jonka elementit poikkeaa combon elementeistä voi olla erilainen saundi. Tämä voipi sitten olla joko hyvä tai huono.... veikkaisin että alkaa kaapin hommaamisen jälkeen tuntua combon omat tötteröt aika kuppaisilta jos teet oikein ja hommaat kunnollisen kaapin:) Mutta ei tuolla lisä kaapilla ainakaan saundit huonommaksi voi mennä ja jonkin verran äänimäärä nousee. (joskus täällä oli tuosta elementtien pinta-alan kaksinkertaistumisesta juttua jota juurikin verrattiin jollain tavalla myös wattien tuplaantumiseen desipeleissä mitattuna, ja ihan laskettua/mitattua faktaa lyötiin pöytään... en muista mutta jäi mieleen että olisi suurinpiirtein vastannu toisiaan?? )
Tunteella päin vittua. |
bfoc 19.01.2007 22:55:22 | |
---|
4X12 kaappi ei varsinaisesti ole järkevä treeniksellä mutta mikä nyt yleensä fiksua olisi varsinkaan musisoinnissa? Sen verran pitää joka vesselissä olla pikkupoikaa että ryskyttää munuaiskivet joka lauantai omassa autotallissa muussiksi kunnon kaapilla. Yksi järkevä ja taloudellinen vaihtoehto olis mikittää se combo jos ja kun treeniksellä on laulua varten PA. Sillä vois päästä samaan lopputulokseen kun lisäkaapilla. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Jucciz 19.01.2007 23:10:27 | |
---|
4X12 kaappi ei varsinaisesti ole järkevä treeniksellä Ai miten niin? 4x12" on järkevä ihan missä vaan, jos se vaan kokonsa puolesta mahtuu tilaan, jossa sitä soitetaan. Plus että näyttää miehekkäälle. Eihän sitä pakko ole korvia luukuttaa päästä irti, vaikka kaapissa tehonkestoa piisaisikin. ;) |
bfoc 19.01.2007 23:47:21 (muokattu 20.01.2007 00:01:41) | |
---|
Ai miten niin? 4x12" on järkevä ihan missä vaan, jos se vaan kokonsa puolesta mahtuu tilaan, jossa sitä soitetaan. Plus että näyttää miehekkäälle. Eihän sitä pakko ole korvia luukuttaa päästä irti, vaikka kaapissa tehonkestoa piisaisikin. ;) No ei mulla mikään järki sanellut 4X12 hankintaa nupin alle. Varmaan 2X12 ois riittänyt ja treeniksellä on riittänyt aiemmissa projekteissa on 1X12 combollakin pärjännyt rumpalille kun sen on nostanut pöydälle. Nykyään tulee soiteltua ilman tulppia pikkuvolalla eli headroomillakaan ei voi puollustella 4X12:n hankintaa. Omalla kohdalla toi 1960B on ihan puhtaasti fiilistelyä varten. En kyllä vaihtaisi pois millään kun se on niin rokkenrollia. Ja onhan se hienoo joskus työntää tulpat syvälle korviin ja luukuttaa niin että siemenet vispautuu pussissa uuteen järjestykseen... Siis mun mielestä ihan fiilispohjan hankinta ihan niinkun tuo 100W nuppikin, mutta ah niin hieno ja upee ja rok. Tietysti jos sulla on jotain hyviä järkiargumentteja, pistä jakoon niin saan perusteltua sen yläkaapin hankinna johtokunnalle :-D -> Lisäystä: Mäkin ajattelin sarjottaa ton tallin uusiksi ettei uteliaat pääse kattelemaan mitä isi on hankkinu... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
pekurides 19.01.2007 23:53:33 (muokattu 19.01.2007 23:57:23) | |
---|
Järkiargumentti no.1 :nupissa kaksi ulostuloa=kaksi kaappia tarvii olla. Tämä on aivan selvää naisenlogiikkaa:) Järkiargumentti no2. :Kuulostaa ja näyttää paremmalle. totuus: ei kukaan jaksa roudaa ja muut kateellisia ja saat ihan ite kantaa ensi kerralla loputkin rojusi:) ps.itse yritän vaivihkaa rakentää fullstäkkiä niin ettei muija huomaa (kts.omakuva) ...tosin aika huonolla menestyksellä:) Tunteella päin vittua. |
bfoc 19.01.2007 23:59:52 (muokattu 20.01.2007 00:02:12) | |
---|
Järkiargumentti no.1 :nupissa kaksi ulostuloa=kaksi kaappia tarvii olla. Tämä on aivan selvää naisenlogiikkaa:) Järkiargumentti no2. :Kuulostaa ja näyttää paremmalle. totuus: ei kukaan jaksa roudaa ja muut kateellisia ja saat ihan ite kantaa ensi kerralla loputkin rojusi:) Jes. Toi ensimmäinen on hyvä. Tietty toiselle outputille tulee paha mieli kun siinä ei ole plugia. Mut edelleen oon sitä meiltä että vaikka toi 4X12 ja varsinkin fullstack on räyhäkäs, siinä on yhtä paljon järkeä kun isojen poikien Marshall/Mesa -seinissä. Kuitenkin 1 tai 2 kaappia mikitetään PA:han ja loput on koristeena. Hienoja ovat ei siinä mitään. Ja pyörät helpottaa roudausta kummasti vaikka Marsua kyllä kantaa yksinkin (ainakin 20 metriä talosta autotalliin ja takas). Mitenhän yläkaapin nostaa yksin paikalleen vai meneeköhän basisti aina ansaan ja tulee jeesaamaan kun lupaa sille kaks kaljaa. -> Eikun tähän tää lisäys piti laittaa: Mäkin ajattelin sarjottaa ton tallin uusiksi ettei uteliaat pääse kattelemaan mitä isi on hankkinu... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Takajeejee 20.01.2007 00:19:23 | |
---|
Osaaks joku suositella jotain stydyä 2x12? Engl? Could it be a new day? |
pekurides 20.01.2007 00:31:57 | |
---|
Juu, ei tuo argumentti2 sinne järkiosastolle kuulukkaan, se pitäisi olla sielä fiilis/kikkelinväpätys-osastolla:) Tunteella päin vittua. |
bfoc 20.01.2007 18:04:10 | |
---|
Osaaks joku suositella jotain stydyä 2x12? Engl? Enpäs osaa suoraan suositella mut tuli vaan mieleen et joku myy torilla Engl etusta ja Marsun Valvestate-päättäriä ja Iban 2X12 kaappia. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mielipiteitä noista kamoista, koska käyttökokemuksia ei mulla itsellä ole kamoista. Hinta ei tainnut olla mikään mahdoton (alle 600?) ja siitä olisi sit hyvä päivittää laitteita yksi kerrallaan jos ei joku murikka miellytä. Toinen juttu mikä tuli mielleen että näinköhän tuo 35W trankkukombo jaksaa ajaa kamaa lisäkaappiin. Ettei sit kävisi niin että isosta tötteröstä kuuluu pelkkää pihinää. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Volle 20.01.2007 18:41:33 | |
---|
Toinen juttu mikä tuli mielleen että näinköhän tuo 35W trankkukombo jaksaa ajaa kamaa lisäkaappiin. Ettei sit kävisi niin että isosta tötteröstä kuuluu pelkkää pihinää. Aika yleinen harhaluulo on tosiaan, ettei joku vahvistin muka jaksaisi ajaa isoa kaappia. Yleensä asia on vieläpä päin vastoin. Yleensä iso kaappi on herkempi ja siitä lähtee enemmän ääntä kuin esim. 1*10" kombosta. Itsekin soittelen 15-wattisella vahvistimella 4*12"-kaappiin ja ääni on todellakin jotain muuta kuin pihinää. Piis |