Aihe: Kurt Cobain
1 2 3 4 524 25 26 27 28 29 30 31 32 33
ten
16.01.2007 20:33:25
Hinoo. Olihan Last Days kuitenkin aika sukka.

En oo muuten vieläkään nähny koko rainaa! Onkohan sitä jostain saatavilla vaikkapa DVD:llä? Tuskin se on kuitenkaan teattereissa pyörinyt. Ainakaan Suomessa?
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Tee
16.01.2007 21:12:42
Noniin ostinpa live tonight sold out dvd:n... aika heikot on extrat :( proshot livekeikkoja tänne dvd:llä, kiitos.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
Antsa
16.01.2007 21:20:16
En oo muuten vieläkään nähny koko rainaa! Onkohan sitä jostain saatavilla vaikkapa DVD:llä? Tuskin se on kuitenkaan teattereissa pyörinyt. Ainakaan Suomessa?

Luulen nähneeni sen tyyliin Anttilassa. En mene takuuseen. Pitäisi kyllä löytyä.
We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold...
The Duke
17.01.2007 14:21:05
Ja tuolta friikeille nimmari haltuun: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=45525809
*Brian Jones Boozing Society*
JagStang
17.01.2007 22:07:41 (muokattu 17.01.2007 22:07:56)
Ja tuolta friikeille nimmari haltuun: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=45525809

Hoho.
Virhe! Feikki tai liian hapokas kirjoitus!
Vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.
puuromies
21.01.2007 23:37:30
Tuli itsekkin nyt luettua tämä monta vuotta vanha ja pitkä ketju. Topicin aloittajalle täytynee vain vastata, että kateus, kateus, katkeruus, katkeruus. Turha väittää vastaan!

Mitä Kurt Cobainiin tulee, niin on ehdottomasti ollut ainakin itselleni esikuva jo monta vuotta, sekä sellainen rentouden perikuva.
Katsokaa hänen live-keikkoja.. Mies soittaa kappaleensa rennon jämäkästi, turhia heilumatta ja kaikken parasta; teenäisyys puuttuu, joka on nykyaikamme "suurilla staroilla" tavaramerkki. Ja, jos Kurt joskus heilui, niin eiköhän tuo tapahtunut ihan oikeaan aikaan. esim. soolojen aikana, sekä lopuksi, jolloin oli tarkoitus laittaa soitinvehkeet paskaksi, eli energia purkautui aivan oikeaan aikaan ja vieläpä ammattimaisesti. Uskallan väittää, että Kurt Donald Cobain, Nirvanan keulahahmo ja diktaattori, on ollut yksi aikakaudemme parhain lavaesiintyjä, sekä myös lyriikka puolella varsin mielenkiintoinen tapaus. Soittotaidoillaan Cobain ei ollut koskaan keskiverto harrastelijaa parempi, mutta mitä nyt itse olen huomannut, niin ei nuo Nirvanan kappaleet paljoa soittamiselta vaadi, joten mistä sitä tietää, että vaikka Cobain olisi pystynyt paaljon hurjempiin soittosuorituksiin, mutta hän ei vain halunnut, sillä yksinkertaisuus oli hänen tavaramerkkinsä.
Monet ovat kritisoineet Cobainin lauluääntä, mutta mielestäni sekin on aivan käsittämättömän hyvä, juuri omiaan "grunge" kappaleisiin. Vaikka luokitellaan monia bändejä grunge genreen, niin Nirvana on mielestäni ainoa oikea grungebändi. Cobainin tyyli sanoittaa, sovittaa, soittaa ja laulaa Nirvanan kappaleita tekivät selväksi sen, että yksikään muu bändi ei pysty vastaavanlaiseen kopiointiin.

Tässä oli mies, joka teki musiikkia tunteella, antoi aina kaikkensa musiikin suhteen.

Niinkö varmaan huomasitte, niin keskityin suurimmaksiosaksi Cobainin positiivisiin puoliin, mutta ei äijästä paljon negatiivisuutta saanut puristamallakaan.

JA NIIN! Nirvana ei ole missään nimessä yliarvostettu. Perkeleen hyvää musiikkia, yksi kaikkien aikojen parhaimmista keulahahmoista, Cobain näytti, että miten yksinkertaisesti voi tulla tähdeksi ja laittoi varmasti luun kurkkuun niille, jotka vaativat aina tähteydeltä lähes täydellisen maagisia taitoja, niin laulun, kuin soiton, sekä imagon suhteen.. Sillä nämä ihmiset, jotka väittävät Nirvanan, sekä Kurt Cobainin olevan yliarvostettuja, ovat vain yksinkertaisesti katkeria sille, että kuinka yksinkertaisella tavalla Cobainista tuli yksi kaikkien aikojen kuuluisin muusikko.

Hänen kuolemasta en lähde paljon muuta kommentoimaan, kuin, että minä olen aina uskonut hänen tulleen murhatuksi, mutta tätä on enään turha spekuloida, sillä eiköhän asiasta ole keskusteltu jo riittävästi.

Rauha kuitenkin mahtavimman taiteilijan sielulle. Kurt Cobain, 1967 - 1994.
Mies, joka todisti, että yksinkertaisuudellakin voi saavuttaa jotakin hyvin suurta.. rennon imagon, tien maailman huipulle, sekä sen suurimman, eli hyvän musiikin.

Kiitos
jannu
22.01.2007 00:13:57
Sattupa youtubessa eteen huvittava haastattelu nirvanasta, missä Kurt on ihan savuissa.

http://www.youtube.com/watch?v=GFSvubFg7nI

Jaa, kyllä se mun mielestä oli skarpeimmillaan tuossa. Savuja nähnytkään.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
Stain
22.01.2007 17:22:08
Jaa, kyllä se mun mielestä oli skarpeimmillaan tuossa. Savuja nähnytkään.

Juu, vähän eri meininki vielä tuossa kuin noissa 93-94 haastiksissa joissa yleensä on tosi kireäkasvoinen ja kalpea jätkä aurinkolasit silmillä.
It's a bittersweet symphony, this life
_nirvana
01.02.2007 18:28:41
Nirvana on mun yksi parhaimmista bändeistä mitä kuuntelen
ja ei ne kyllä oo vaikeita soittaa mutta kuullostaa nii pirun hyvältä.
Ja ei sen tarviikkaan olla.

Oon netistä joskus katsonu Nirvanan jotain livejä niin paljon parempia ne on livenä ko levyllä ;D Mutta nykyään kun joku Lovex soittaa livenä ni ei kyllä kuullosta paremmalta livenä ko levyllä, vaikka en lovexia kuuntelekkaan.
cheez
04.02.2007 15:45:08

Nirvana on mun yksi parhaimmista bändeistä mitä kuuntelen
ja ei ne kyllä oo vaikeita soittaa mutta kuullostaa nii pirun hyvältä.
Ja ei sen tarviikkaan olla.

Oon netistä joskus katsonu Nirvanan jotain livejä niin paljon parempia ne on livenä ko levyllä ;D Mutta nykyään kun joku Lovex soittaa livenä ni ei kyllä kuullosta paremmalta livenä ko levyllä, vaikka en lovexia kuuntelekkaan.

En voi vastustaa...Vältä hamassa tulevaisuudessa mahdollisesti siintäviä äidinkielen ylioppilaskirjoituksia!
www.mikseri.net/damour
ministeri
04.02.2007 17:41:09 (muokattu 04.02.2007 17:47:15)
ei soittotaidolla ole mitään tekemistä hyvän musiikin tekemisen kanssa...aina on suht keskinkertaiset soittajat tehnyt ne hyvät jutut ja jossain peräkammareissa on sitten tekniikkaa hioneet toiset...Se jolla on jotain sanottavaa/annettavaa muille ja RIITTÄVÄT taidot esittää asiansa yleensä menestyy. Jotain taikaa pitää olla mukana ja esim. cobainhan oli aika kiinnostava antisankari tyyppi. Just sopiva esikuva aikansa skideille (joihin myös itse kuuluin vaikken ihan teini enää ollutkaan silloin kun Nirvana oli esillä)

itse en oikein edes ymmärrä mitä hyvällä soittamisella tarkoitetaan...on vaan erilaisia soittajia ja musiikkityylejä.
hilipati hippan
Ou Zei
19.02.2007 13:56:59

Kurt täyttäisi huomenna vasta 40 vuotta :(
losalvaros
19.02.2007 18:26:13
Ei se kyllä kovin kummoinen kitaristi ollu ja tiedosti sen itsekin. Tuosta kätisyydestä ja mahdollisesta tyhmyydestä en sano mitään, mutta ainakin muutaman hyvän biisin osasi tehdä, kopioi tai ei!
"Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua"
juici
19.02.2007 21:31:01

Kurt täyttäisi huomenna vasta 40 vuotta :(

Mitähän tuo tekisi nelkytvuotispäivän kunniaksi jos olisi vielä elävien kirjoissa?
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
zeplin song
21.02.2007 13:11:09
Luultavasti Kurt olisi viettänyt synttäreitään tyttärensä Frances Beanin kanssa, eronnut Nirvanasta ja päättänyt ruveta soolouralle. Luulisin, että Kurt olisi myös eronnut Courtneysta ja elänyt suht. hyvää elämää. well, eipä voi mitään. ukko on kuollut ja kuopattu. hyvä kitaristi ja hyvä laulaja kummiskin oli.
I want every fucking girl in the world to pick up a guitar and start screaming.
Ronsto
21.02.2007 13:52:59

Mitähän tuo tekisi nelkytvuotispäivän kunniaksi jos olisi vielä elävien kirjoissa?

Vetäisi lisää valkeaa pölyä nokkaan.

No ei, tekisi lisää helvetin hyviä biisejä.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 Steven Seagal
Ronsto
21.02.2007 13:56:52

Rauha kuitenkin mahtavimman taiteilijan sielulle. Kurt Cobain, 1967 - 1994.
Mies, joka todisti, että yksinkertaisuudellakin voi saavuttaa jotakin hyvin suurta.. rennon imagon, tien maailman huipulle, sekä sen suurimman, eli hyvän musiikin.

Kiitos

Aamen, olen samoilla linjoilla kyllä.

Alkoi muuten nyt syömään miestä eräs asia, omistin joskus VHS:llä Nirvanan MTV unpluggedin, mutta muuton yhteydessä onnistuin jotenkin kadottamaan sen :( Saako noita enää mistään? Kai noita on ainakin DVD:lle käännetty?

Pakko saada tuo takaisin, on meinaan oikeasti mun mielestä Nirvanaa parhaimmillaan.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 Steven Seagal
Sutela
05.04.2007 22:14:22
Tänään on tasan 13 vuotta Cobainin kuoemasta. R.I.P. Ihme kun kukaan muu ei ole muistanut.
dictatorsh*t
05.04.2007 22:16:12
Tänään on tasan 13 vuotta Cobainin kuoemasta. R.I.P. Ihme kun kukaan muu ei ole muistanut.

Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)