Aihe: Rory Gallagher reliikki Stratocaster
1 2 3 4
StJerky
10.01.2007 12:52:10
Kokeiltu on, ei toimi (tosin kitara ei ollut 62're-issue vaan Squier). Asfalttitie jättää bodyyn vaan pieniä, tosi rumia viiltoja. Hiekkatiellä saa enemmän kolhuja, mutta ei silleen uskottavaa relic -kitaraa saa. Onhan tietysti eroja kitaroitten lakka-/maalipinnoissakin, esim Highway1 voi "relicoitua" hienostikin hiekkatiellä ohuen lakkauksen ansiosta.

Mitenkähän jotkut hapot kuluttaisi? Rorylla kai oli poikkeuksellisen hapan hiki joka syövytti kaiken mitä vastaan tuli...
fox
11.01.2007 02:05:48

Mitenkähän jotkut hapot kuluttaisi? Rorylla kai oli poikkeuksellisen hapan hiki joka syövytti kaiken mitä vastaan tuli...

Näin, ja yhtään ei tilannetta parantanu se, että saattoi jopa 4 tuntia kestää miehen konsertti. Joten hikeä pukkas rutkasti. Straton maalipinnan "pikku naarmuista" sitte tuo happoisa hiki pääsi puuhun, ja sen seurauksenhan sitte näkee noissa kuvissa..
Se on muuten Roryn veljellä tallessa Strato... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Snackfinger
15.01.2007 00:23:17
Oikeasti, kaverit ovat käyneet " Rorycasteria " ihmettelemässä ja kyselleet, että eikö tuohon hintaan olisi saanut jo uudenkin kitaran ;-))

Tuolta se löytyi ja hintakin oli kohdallaan. Todellakin kun Suomen hinta oli ensimmäisillä kyselyilläni musiikkiliikkeissä 4200 €...

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0035934/sid/!13061897/quelle/listen
Dr. Muff
15.01.2007 07:20:15
Oikeasti, kaverit ovat käyneet " Rorycasteria " ihmettelemässä ja kyselleet, että eikö tuohon hintaan olisi saanut jo uudenkin kitaran ;-))

Tuolta se löytyi ja hintakin oli kohdallaan. Todellakin kun Suomen hinta oli ensimmäisillä kyselyilläni musiikkiliikkeissä 4200 €...

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0035934/sid/!13061897/quelle/listen

Kokolailla edullinen. Paljon kalliimpia olen nähnyt. Hieno kitara ja onhan noi Custom Shopit parempia, joten vertailut auton perässä vedettyihin AVRI-kitaroihin on vähän niin ja näin.
Snackfinger
16.01.2007 12:50:12 (muokattu 16.01.2007 12:52:29)
Siinä oli Squieri justiinsa sopivassa hommassa kun oli tuon pronssisen Rory-relicin valumuottina ;-)) http://www.rorygallagher.com/news.htm ja sieltä katso vasemmasta reunasta kohta The Making of the Bronze Strat
Krice
16.01.2007 14:17:35

Minulla olisi Epiphonen Explorer, jossa on vuosikausia huolella tehty relikointi! Paljonko maksatte?
Siis kuka maksaa tuollaisesta piece of junkista käsittämättömiä summia kun samalla rahalla saisi ihan oikean kitaran. Vihaksi pistää.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
J.Hollström
16.01.2007 15:07:19 (muokattu 16.01.2007 15:09:20)
Minulla olisi Epiphonen Explorer, jossa on vuosikausia huolella tehty relikointi! Paljonko maksatte?

123 eur.

Siis kuka maksaa tuollaisesta piece of junkista käsittämättömiä summia kun samalla rahalla saisi ihan oikean kitaran. Vihaksi pistää.

Aika moni. Eiköhän noi myytäne loppuun.

BTW: Andy Summersin telestä on tulossa relicoitu malli. Fendällä ovat parhaillaan tutkimassa jokaista naarmua ja kopioimassa niitä. Mennee kuin kuumille kiville.

E: kyseessä siis tämä kitara: http://web.tiscali.it/andatta/63telecaster.jpg
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
svilo
16.01.2007 16:45:47
Rorysta ei, mutta Custom Shop Cunetto relicistä kyllä (kiitos svilo).

Tervetuloa tänne testaamaan ja vertaamaan onko eroa sarjatuotantoversioihin, kirjoittajat voi puhua tämän jälkeen ihan omakohtaisista kokemuksista noiden reliccien suhteen.

Onnea vaan, ei ollut lesteri mun soitin, Cunetto taas kerran :) mutta olywhite 60...

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
Joees
16.01.2007 18:03:49

Mikä siinä nyt niin vihaks pistää? Eihän se oo sun rahoista pois jos joku niitä ostaa. Eihän sen ees pitäis millään lailla sua koskettaakaan jos joku sellaisen haluaa?
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Snackfinger
16.01.2007 18:08:36

EVVK

Vuodesta 1973 Roryn biisejä soittaneena ja kerran Ruisrockissa 1975 Roryn nähneenä tuon kitaran hankinta oli puhtaasti iloinen asia. Suuta naurattaa ;-)
Joees
16.01.2007 18:15:32
EVVK

Vuodesta 1973 Roryn biisejä soittaneena ja kerran Ruisrockissa 1975 Roryn nähneenä tuon kitaran hankinta oli puhtaasti iloinen asia. Suuta naurattaa ;-)

Ja näinhän sen pitääkin olla! Turha kurttuotsaisuus pois ja tilalle hyvä meininki! Mikäs sen mukavempaa kuin soitella sellasilla kamoilla mistä on haaveillut ja mitkä tuntuvat hyvältä.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Rypsolisti
16.01.2007 22:48:15
Samaa mieltä ylläolevien kanssa. Ei noita vihata tarvitse, ymmärrän toki jos joku ei noita halua ostaa hintansa takia, kalliita kun yleensä ovat mutta kaikki relicit joita olen soittanut ovat tuntuneet kyllä todella hyviltä.
Fender Stratocaster '62
pekurides
17.01.2007 00:18:56

Samaa mieltä ylläolevien kanssa. Ei noita vihata tarvitse, ymmärrän toki jos joku ei noita halua ostaa hintansa takia, kalliita kun yleensä ovat mutta kaikki relicit joita olen soittanut ovat tuntuneet kyllä todella hyviltä.

No ku se on ihan turhaa rahan törsäystä.... samalla fyrkalla sais vielä uuden naarmuttoman lisäksi hyvän vaffarin siihen kaveriksi:)

Mutta kyllähän se on niin jos mies jotain oikeasti haluaa niin pakkohan se on saada!

ps.minun mielestä nuo on aika rumia vielä... mutta minähän en vain tajua:)
Tunteella päin vittua.
Dr. Muff
17.01.2007 07:20:00
No ku se on ihan turhaa rahan törsäystä.... samalla fyrkalla sais vielä uuden naarmuttoman lisäksi hyvän vaffarin siihen kaveriksi:)

ps.minun mielestä nuo on aika rumia vielä... mutta minähän en vain tajua:)

Eihän toi edelleenkään ole kallis Custom Shop stratoksi. Sehän on itseasiassa halpa. Ja jos noi on rumia niin entä hevikuokat?
pekurides
17.01.2007 23:25:34

Eihän toi edelleenkään ole kallis Custom Shop stratoksi. Sehän on itseasiassa halpa. Ja jos noi on rumia niin entä hevikuokat?

Halpaa kuin saippua juu:)

Se on varmaan katsojan silmässä tuo rumuus, Samoin hevisuunnikkaat aika usein mauttomia ainakin varttuneemman ja ehkäpä juuri straton kanssa eläneen mielestä.

Transparent black&gold hardware RR customi Jackson kyllä hevikuokista kelpaisi ehkäpä tuota Rorya ennemmin tänne... :) Peace!
Tunteella päin vittua.
fox
18.01.2007 04:10:50

Eihän toi edelleenkään ole kallis Custom Shop stratoksi. Sehän on itseasiassa halpa.

Ihan tyysten offarina tuli mieleen, ettei juur pienempää CustomShoppia voi olla kuin Fenkulla vuonna 1985.. eli silloin kun ko. tehdas myytiin, ja oli 8 kk täysin kiinni. No, Custom Shoppi lokakuussa 85 käsitti yhden kaverin...

Ja jos noi on rumia niin entä hevikuokat?

Olen aina tuntenu syvällistä kiinnostusta pariin B.C.Richiin, jenkki Bichiin ja jenkki-Eagleen. Supreme mieluusti, kiits. 8)
Joees
18.01.2007 12:00:38
Olen aina tuntenu syvällistä kiinnostusta pariin B.C.Richiin, jenkki Bichiin ja jenkki-Eagleen. Supreme mieluusti, kiits. 8)

Joku timmi Mockinbird tänne kiitos :-P
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
fox
18.01.2007 12:58:19

Ei-voi, toki Mockingbird Supreme tosiaan ennen Eaglee..Mokasin! *häpeää*
Tuost Fenderin Custom Shopista ja noista "celebrity model"eista vielä, Claptonin Blackien lapa on tyylikkäästi tupakki-poltettu... ;)
Les Fender
18.01.2007 13:07:34

No jää mulle sit ne koa Eaglet, sais tolle passolle kaverin;o) http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/bc_rich/20061026_0730.JPG
"Living is easy with eyes closed!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)