Teijo K. 17.01.2007 15:07:58 (muokattu 17.01.2007 15:09:18) | |
---|
Minä vähän vierastan tuollaista tulitikku-liima viritystä noin hienoon soittimeen. Musamaailmasta oli Warwickin hihnalukot loppu, pitää kysellä jostain muualta. Ja kyllä nuo Schalleritkin löystyy ainakin minun kokemusten mukaan. Sieltä se mutteri pyörii ajan mittaan auki ja jos ei huomaa niin taas tullaan pää edellä lattiaan että kolisee. Kerran on mulla Schallerikin irronnut kitaran kanssa, mutta sain sillä kertaa vielä ilmasta kiinni. Joku lukkosokka viritys sinne pitäisi saada niin olisi pommin varma. Jazzman on vielä niin kaulapainoinen että se tulee varmasti pää edellä alas kun lähtee. 15 vuotta olen käytellyt skallerin hihnalukkoja ilman mitään ongelmia. Tietty tarpeeksi kun on peukalo keskellä kämmentä niin eihän mikään toimi. :) Kikka jos sitä nyt kikaksi voi sanoa, on kiristää se mutteri kunnolla kunnon työkaluilla eikä vääntää sormenpäillä, ja ennen kiristämistä laittaa tippa ruuvilukitetta kierteisiin. Joko sitä locktiten sinistä tai sitten lainaa emännältä ihan tavallista kynsilakkaa. Toimii. Poropeukalot, hoho. Anteeksi. :( Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Niskamies 17.01.2007 20:01:20 | |
---|
Saako sanoa idiootti? Jos saa, niin sanon. No, idiootti ei ole ehkä kuitenkaa oikea sana. Realisti ehkä pikemminkin. |
No, idiootti ei ole ehkä kuitenkaa oikea sana. Realisti ehkä pikemminkin. Saako taas sanoa idiootti, jos saa, niin sanon ;) |
parempi ku petrucci 17.01.2007 23:01:50 | |
---|
Minä kun en ole oikea basisti niin ei tarvi olla Warwick Jazzmania kummempaa bassoakaan. Kun tuolla "hanki oikea basso" -kommentilla ei sellaisenaan ole paljoa käyttöarvoa niin kysytään ny sitten että mikä se "oikea basso" sitten oikein on? ;) |
faffbey 18.01.2007 08:20:23 | |
---|
Minä kun en ole oikea basisti niin ei tarvi olla Warwick Jazzmania kummempaa bassoakaan. Kun tuolla "hanki oikea basso" -kommentilla ei sellaisenaan ole paljoa käyttöarvoa niin kysytään ny sitten että mikä se "oikea basso" sitten oikein on? ;) Pyydän anteeksi asiatonta kommenttiani! Kännirapuloissaan töissä pitkästyneenä pääsee sormista näitä nettisammakoita. Mutta ne oikeat bassot on silti Fendereitä ja Rickenbackereita .-) Raitis elämä voittaa. Niinhän kaikki tylsä yleensäkin... |
jnikko 23.01.2007 23:05:42 | |
---|
Ottamatta kantaa ruuvin paksuuteen. Mulla on kyllä Warren hihnalukkojen kanssa ollut pelkästään ongelmia. Tai siis se perusidea on huono, ainakin omaan käyttööni. Nimittäin useamman kerran keikalla elvistellessäni on tullut avattua jollain ruumiinosalla vahingossa se lukko, joka siis aukeaa painamalla, eikä vetämällä kuten esim. Schallerissa. Oli siinä ihmettelemistä kun hihnalukoista huolimatta soitin suuntaa kulkunsa lattiaa kohti kesken rokkikukkoilun :) Faster or louder. Louder! |
TommiW. 24.01.2007 07:51:34 | |
---|
Kävi viime viikolla bändiworkshopissa läheltä-piti-tilanne. Schallerin hihnalukko päätti jostain syystä avautua bodyn päästä yhtäkkiä (siis mutteri ei irronnut, vaan lukko vaan aukesi) ja yhtäkkiä huomasin bassoni olevan reilusti genitalian alapuolella, kun sain basson kiinni. Jos on vaan hinkua käyttää samaa bassoa oikeasti pidemmän aikaa, suosittelen laittamaan nahkahihnan sopivalle korkeudelle ja pulttaamaan härskisti sen kiinni bassoon suoraan. Säästyy turhalta stressaamiselta. [No corners were cut in the design process. You can rest assured that these are tough, reliable amps built to last and last. After all, you have come to expect nothing less from BEHRINGER. ]
Vasemmassa lahkeessa-klubi #2 |
pekezu 24.01.2007 13:50:26 | |
---|
Minä en tiedä miten teillä ne schallerit on kiinni, mutta itselläni ne ovat aina niin, että paino tulee sen lukon umpinaiseen reunaan, eli hihnassa lukko-osa on ruuvattu kireälle ja se "reikä", jonka kautta hihnan saa bassosta pois on ylöspäin. Ellei soita pää alaspäin katosta roikkuen toimii tämä mielestäni kovinkin varmasti, en keksi mitään järkevää selitystä sille miten basson/kitaran saisi tästä tilanteesta tipahtamaan, ellei huido kuin hullu tai kiskaise siitä lukon vapauttajasta. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Karlsson 24.01.2007 14:50:11 | |
---|
Minä en tiedä miten teillä ne schallerit on kiinni, mutta itselläni ne ovat aina niin, että paino tulee sen lukon umpinaiseen reunaan, eli hihnassa lukko-osa on ruuvattu kireälle ja se "reikä", jonka kautta hihnan saa bassosta pois on ylöspäin. Ellei soita pää alaspäin katosta roikkuen toimii tämä mielestäni kovinkin varmasti, en keksi mitään järkevää selitystä sille miten basson/kitaran saisi tästä tilanteesta tipahtamaan, ellei huido kuin hullu tai kiskaise siitä lukon vapauttajasta. Katsos, Wasara on vanha tanssija. Se on vetänyt ennen spagaattia parit voltit ilmassa ja johan on hihnalukkokin ihme asennossa maan suhteen. "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies |
jnikko 24.01.2007 18:38:59 | |
---|
Minä en tiedä miten teillä ne schallerit on kiinni, mutta itselläni ne ovat aina niin, että paino tulee sen lukon umpinaiseen reunaan, eli hihnassa lukko-osa on ruuvattu kireälle ja se "reikä", jonka kautta hihnan saa bassosta pois on ylöspäin. Ellei soita pää alaspäin katosta roikkuen toimii tämä mielestäni kovinkin varmasti, en keksi mitään järkevää selitystä sille miten basson/kitaran saisi tästä tilanteesta tipahtamaan, ellei huido kuin hullu tai kiskaise siitä lukon vapauttajasta. Justiinsa näin. Varmempi on ainoastaan jeesusteippi. Faster or louder? Louder! |
Jesus Muerte 25.01.2007 19:11:53 | |
---|
Vaihdoinpa sitten tuohon omaankin bassoon nuo Schallerin lukot. Ei tarvinnut edes kikkailla tulitikkujen ja liiman kanssa, koska nuo Schallerin ruuvit olivat täsmälleen samanlaisella kierteellä kuin edellisetkin ja hyvin tuntui purevan. Onneksi noissa warren mukana tulleissa hihnalukoissa oli se kuminen pehmuste siellä välissä, niin sen pois repimällä pääsi pihdeillä ruuvaamaan sen jumittuneen tapin irti. Muuten olisi voinut tulla äitiä ikävä. |