Aihe: Käsittämättömät mielipiteet liittyen kitarakamoihin
1 2 3 4 57 8 9 10 11
cruel_destiny
14.01.2007 20:45:35 (muokattu 14.01.2007 21:52:27)
eihän micro cubesta nyt saa muutenkaan tarpeeksi säröä. (aseta tähän pakollinen hymiö)

edit: otin pois, virtala on oikeassa, hävettää pikkasen (ihan hieman, mutta ei paljoa :)
Surreal life
nikovirtala
14.01.2007 21:24:04 (muokattu 14.01.2007 21:24:56)

eihän micro cubesta nyt saa muutenkaan tarpeeksi säröä. (aseta tähän pakollinen hymiö)

whammy on pakollinen.

Älkää pojat kiusatko pienempiänne. Kiusatkaa vaikka minua mielummin. Ei kukaan ole seppä syntyessään ja virheistä voi oppia. ;)
What is life? - A bad trip.
teukka
14.01.2007 21:36:02
Mennääs taas asiaan,ok?
Meilläpäin joutuu selvittämään vaimolle miksi sä nyt sellaisen efektin muka tarviit ja sullahan on jo yksi kitara!
Vittukun multiefekti pitäs saada ja lisää U.S.A Jacksoneita RR tai KV kelpais.
Kunnolliset kitarat on mulle sijoituksia sekä ne tulevat käyttöön.Niistä ei raha katoa minnekään kun kyseessä on siis jotain muuta kuin joku halpis merkki.
Vaikka on kallis niin hyvin pidettynä rahan saa pois.
ankkiz
16.01.2007 21:13:30 (muokattu 16.01.2007 21:24:30)

http://www.guitarnuts.com/amps/myths.php
Lueskelkaapas noita ja kirjoitelkaapa mielipiteitänne siitä, että mikä ei pidä paikkaansa.

EDIT: Lähinnä juuri noista vahvistimien tehoista/koosta, kun täällä tuntuu usein olevan toisenlainen mielipide kuin tuossa tekstissä.
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Jimi
16.01.2007 21:32:59

Itsellänikin on sellainen juttu, että tässä on haaveiltu töistä jo kauan ja omaan kämppään muuttamisesta. Myös on haaveiltu uudesta kitarasta.

Nyt sitten sain töitä ja ajattelin, että jos kesällä muuttaisi omaan kämppään.

Noh. Sitten puhuin tyttöystävälleni, että ostan nyt tässä sitten kauan halutun uuden kitaran. Budjetiksi laskin jotain 500-700 euroa. käytetyn mieluiten niin saa laadukkaamman halvemmalla (riippuen edellisestä käyttäjästä ja yksilöstä). Kerroin asian tyttöystävälleni, hänestä asia on täysin järjetön, enkä ole realistinen, jos kerta haluan oman kämpän jossain vaiheessa... En ymmärrä. Kyllähän mä pystyn ton ostamaan JA säästämään sitä asuntoa varten, jos kerta vasta kesällä muutan? en ymmärrä mistä kiikastaa :D varsinkin, kun saan myös sen palkan lisäksi tukia jne hitusen yli 200 e kuussa. eikä minulle ole muita kiinteitä kuluja kuin puhelinlasku. Joka ei ole kovin iso...

kerro demitäti, olenko epärealistinen haaveitteni kanssa?
Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!!
saastara
16.01.2007 21:35:27
kerro demitäti, olenko epärealistinen haaveitteni kanssa?

Muuta metsään. laita kaikki rahat vielä parempaan kitaraan, jätä tyttöystävä.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
McNulty
16.01.2007 22:23:17
Älkää pojat kiusatko pienempiänne. Kiusatkaa vaikka minua mielummin. Ei kukaan ole seppä syntyessään ja virheistä voi oppia. ;)

Me vain osoitamme ne virheet, jotta oppiminen jatkuisi :)
Olemme siis hyvällä asialla!
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
saastara
16.01.2007 22:28:40 (muokattu 16.01.2007 22:28:59)
Me vain osoitamme ne virheet, jotta oppiminen jatkuisi :)
Olemme siis hyvällä asialla!

Heil n00b crushers! o/
cruel_destiny
16.01.2007 22:30:08
Heil n00b crushers! o/

plussan annoin! :D

pitäiskö perustaa klubi..? :D
Surreal life
McNulty
16.01.2007 22:32:33
pitäiskö vaihtaa nickname noobcrusheriksi..? :D
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
saastara
16.01.2007 22:35:06 (muokattu 16.01.2007 22:35:17)
vaihtaa nickname noobcrusheriksi

Kannatan.

Virhe! Tyhmä ja liian lyhyt kirjoitus!
Twinkle
17.01.2007 02:12:33
http://www.guitarnuts.com/amps/myths.php
Lueskelkaapas noita ja kirjoitelkaapa mielipiteitänne siitä, että mikä ei pidä paikkaansa.

Nuo facts -jutut oli kyllä ihan yhtä korkealentoista arvailua ja pelkkiä mielipiteitä kuin missä hyvänsä muuallakin.
-M-
17.01.2007 10:49:28
Mä en itse asiassa ole törmännyt henkilökohtaisiin hankintoihin liittyen tuollaisiin ns. käsittämättömiin mielipiteisiin. Ja vaikka törmäisinkin, niin mulle on silti aivan sama mitä muut ajattelee mun tekemisistä musiikin saralla. Pääasia että olen itse tyytyväinen hankintoihini ja valintoihini.

Yleisesti ottaen hankintoihin liittyen mulle on tärkeintä se että saan omistamistani kamoista irti sellaista soundia joka kuulostaa hyvältä. Ei ole niinkään väliä onko kyseessä halpis ritsa vai kalliimpi vempain. Tietty käytettävyys pitää olla kohdallaan. Motivaatiooni ei vaikuta pätkääkään kamojen hinta, vaan se että kun soitan, niin voin jopa hyvällä mielin kuunnella omaa rämpytystäni.

Sitten tuosta kamojen myymisestä. Tuskin tulen vapaaehtoisesti koskaan myymään yhtään omistamaani kitaraa, vahvareista en niinkään pidä kiinni. Jos mulla on nurkissa purnukka, joka ei vaan yksinkertaisesti kuulosta hyvältä, niin mitä sillä sitten teen. En mitään. Jollekkin tuosta minulle epäkelvosta vermeestä voi olla paljonkin iloa ja saan vielä tukun rahaa sijoitettavaksi johonkin itselleni käypäsempään laitteeseen.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa...se parhaiten nauraa!
HeavyMachinery
17.01.2007 11:01:18

Meni kaverin kanssa kehitelty bändiprojekti vähän perseelleen, vaikka sen suuntaiset tuulet olivatkin puhallelleet jo jonkin aikaa.

Joka tapauksessa, tyyppi ihmetteli kovasti kun olin hankkimassa Gibsonin lentoveetä, kun entiset kitarana olivat kuulemma "jo ihan tarpeeks hyviä". Oikeasti ko. vehkeet ovat uskomattoman paskoja joista, ei ilman huoltoremppaa saa soittokuntoisia.

Sitten juuri hiljakkoin hankin vihdoin kunnon putkivahvistimen, joka ei myöskään tuntunut mahtuvan tyypin jakeluun. Vielä kun selitin että pitää hankkia noise gate + pari muuta pedaalia, tuli ihmettelyjä että kannattaako noihin kamoihin nyt hakata rahaa.

"Miksi ei", sanoin. "No kun et sääkä ammatikses soita", oli vastaus. Eli siis kitara ja 15w trankkucompo ovat oikeasti ainoat kamat mitä päätoimekseen muusikon töitä tekemätön harrastelijakitaristi tarvitsee? Jäin suht sanattomaksi. Lisätään nyt vielä, että kyseinen jannu on omistanut Tokain lespan jo suunnilleen vuoden, eikä ole kertaakaan vaihtanut vehkeeseen kieliä ja syyttää yksinomaan vahvistintaan tunkkaisen oloisesta soundista.

(Omalle tilille jäi 20e putkinupin + kaapin oston jälkeen, jäin vielä 1000e muovia vinguttaneelle faijalleni velkaa(oma kortti ei pelitä jostain syystä), eikä ole sekuntiakaan kaduttanut rahanmeno.)

Ei kellään ole vastaavansuuntaisia kokemuksia?

Voi tähän on törmätty monesti. Moni ihmettelee että kun pistän kaikki rahani kiinni soitto kamoihin, miks en laittaisi , laittaa jotkut saman rahan baariinkin ?

Se on muuten todella turhauttavaa kun bändissä on se yksi tyyppi joka ei raski ostaa kitaraan edes uusia kieliä.... Jos haluaa "harrastaa" bändi toimintaa on siihen oltava valmis myös sioittamaan rahaa. Minua ainakin vituttaa sellainen "ihan vaan omaksi huviksi" soittaminen, vaikkei nyt mitään ammattimaista soittamista oisikkaan niin vakavaan harrastukseen on panostettava.

Vertailu kohteeksi on hyvä ottaa vaikka golf mitäpä maksaa uusi bagi mailoja , no aivan varmaan hyvän putkistygen verran :D

Itse en ole vanhemmilta saanut koskaan yhtään soitinta , no en kannustustakaan, kaikki tuli hommattua omilla rahoilla. 12V kerättiin korvasieniä ja istuttiin taimia siitä tienasi muuten yllättävän hyvin. Onneksi vaimo on kanssa soittaja ihmisiä niin soittimiin rahan laitto ei aiheuta hella säröä , paitsi kun menin ostamaan basarin jolla olisi saanut tehtyä keittiö remontin :D
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Kiinankeisari
17.01.2007 12:01:13
Vertailu kohteeksi on hyvä ottaa vaikka golf mitäpä maksaa uusi bagi mailoja , no aivan varmaan hyvän putkistygen verran :D
no ne mailat on aika halpoja jos vertaa siihen x-kertaa kalliimpaan pelioikeuteen jonka tarvii että niillä mailoilla ylipäänsä tekee mitään...
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
masterhat
17.01.2007 12:06:21
Se on muuten aivan totta, että jengi on aivan ihmeissän, kun musakamoihin "pitää" laittaa niin vitusti rahaa. Itsekin olen koko elämäni soitellut vanhoilla rojuilla, ja nyt ekassa kunnon duunissa ollut kaks vuotta, niin voitte kuvitella kuinka pahasti ostomania lähti käsissä kun tajusi että vittu mullahan on nyt ylimääräistä rahaa.

Nyttemmin olen melko paljon rauhottunut, koska olen tyytyväinen tämänhetkiseen skebaani, ja styrkastani pidän erittäin paljon. Ainoa asia mitä ei ole koskaan liikaa on pedaalit..
Head like a hole
pths
17.01.2007 12:41:18 (muokattu 17.01.2007 13:18:15)
käsittämättömät mielipiteet liittyen kitarakamoihin..hmm.. joo, no muistan oman mielipiteen joskus muinoin yläasteaikoina, kun isäukko(kuoli toukokuussa '99) osti viimeisenä joululahjanaan mulle halvan akustisen kitaran. olin tietty nyreissäni silloin, kun naapurin poika sai stratocaster-kopion ja pienen vaffarin.. olihan se sentään sähkökitara. voi helvetti sitä on nyttemmin ajatellut, että olisi voinut olla kiitollisempi tuosta akustisesta. siitä se treenailu lähti ja sillä sitä ensimmäiset soinnut opeteltiin. ja mikä parasta, sillähän pystyi soittamaan lähes missä vain.;)

ensimmäisen sähkökitaran ostinkin vasta 2003 ja kyllä siitä kasvoi innostus toiseen potenssiin. sitä tässä reilu kolmisen vuotta rankaistuani ostin tämän uusimman. mielestäni hyvään hintaan ottaen huomioon kitaran kunnon! ainoa virhe tässä on nyt se, että mulla sattuu olemaan kihlattu, joka on hieman(lue:täysin) eri mieltä asiasta. kyllä sitä on nyt käyty semmoset taistot, mutta on se kannattanutkin. nyt on saatu puoliso käännytettyä ja kaik on hyvin.

EDIT: perhana, unohdinpa mainita, että käännyttämiseen saattoi vaikuttaa sekin seikka, että ostin pyykinpesukoneen, josta tuo toinen on pitkään haaveillut.
JuSu
17.01.2007 12:49:15
sattuu olemaan kihlattu, joka on hieman(lue:täysin) eri mieltä asiasta. kyllä sitä on nyt käyty semmoset taistot, mutta on se kannattanutkin. nyt on saatu puoliso käännytettyä ja kaik on hyvin.

Hehheh juu.

Kyllä mäkin aikoinaan kävin esittelemässä uusia 'perheenjäseniä' ja muita vitkuttimia kotona. Useimmiten emäntää ei juuri kiinnostanut, ärripurripäivänä saattoi nostaa metelin rahankulutuksesta.

Nykyään tuo on jo kivasti pudonnut kärryiltä, mikä on uutta ja mikä vanhaa, joten kotiin voi viedä oikeastaan mitä vaan, vaikka pääosa vehkeistä lojuukin treenikämpillä.

'Ai tääkö, tää on ollu mulla jo monta vuotta, sä et oo vaan huomannu...' =)

Tosin nykyään ei kamahankintoihin kauheasti rahaa menekään, yleensä jotain ostettaessa lähtee jotain myös kiertoon, aika plus miinus nolla taseella mennään.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
masterhat
18.01.2007 01:56:33
käsittämättömät mielipiteet liittyen kitarakamoihin..hmm.. joo, no muistan oman mielipiteen joskus muinoin yläasteaikoina, kun isäukko(kuoli toukokuussa '99) osti viimeisenä joululahjanaan mulle halvan akustisen kitaran. olin tietty nyreissäni silloin, kun naapurin poika sai stratocaster-kopion ja pienen vaffarin.. olihan se sentään sähkökitara. voi helvetti sitä on nyttemmin ajatellut, että olisi voinut olla kiitollisempi tuosta akustisesta. siitä se treenailu lähti ja sillä sitä ensimmäiset soinnut opeteltiin. ja mikä parasta, sillähän pystyi soittamaan lähes missä vain.;)

ensimmäisen sähkökitaran ostinkin vasta 2003 ja kyllä siitä kasvoi innostus toiseen potenssiin. sitä tässä reilu kolmisen vuotta rankaistuani ostin tämän uusimman. mielestäni hyvään hintaan ottaen huomioon kitaran kunnon! ainoa virhe tässä on nyt se, että mulla sattuu olemaan kihlattu, joka on hieman(lue:täysin) eri mieltä asiasta. kyllä sitä on nyt käyty semmoset taistot, mutta on se kannattanutkin. nyt on saatu puoliso käännytettyä ja kaik on hyvin.

EDIT: perhana, unohdinpa mainita, että käännyttämiseen saattoi vaikuttaa sekin seikka, että ostin pyykinpesukoneen, josta tuo toinen on pitkään haaveillut.

ei vidu, se ei varmasti ole oikea typy sulle, jos sille on tärkeempää saada uus pesukone, ku se että sä saat uuden skeban. Ihmiset tarkkaavaisuutta sen parin valinnan kohdalla! huoh..
Head like a hole
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)