Aihe: Kaksi äänikorttia
1
askitformore2
16.01.2007 19:42:44
Mulla on tällä hetkellä koneessa m-audion delta 2496 kortti jossa on midi-ominaisuus. Mutta minulla on myös m-audion delta 44 jossa on breakoutbox neljä sisään ja neljä ulos. Kysymys kuuluukin: voinko käyttää näitä molempia logic 5.5 koska 44 saan kitaran ja mikin helposti mutta siinä ei ole midiä mitä käytän midikiipparin takia 2496:sta. Ymmärtikö kukaan kysymystä? Toivottavasti..
SaBer
16.01.2007 19:48:54

Luulisi tuon onnistuvan. Kokeile!
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
hape
16.01.2007 20:48:12

Jos tarvit toista korttia vain midin takia niin kannattaa tsekata löytyykö emolevyltä midi-liitäntä. Sehän on siis semmonen d-liitin ja oikeastaan sekä midi- että joystick-portti, mutta sopivalla adapteripiuhalla toimii ihan hyvin. Emon integroidun äänipiirin saa pois päältä biosista niin että midi-portti toimii kuites. Eli jos tommonen löytyy emolta niin kandee kokeilla.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
askitformore2
16.01.2007 21:13:18
Ihan hyvä idea Habe mutta luulen että tolla systeemillä tulee viive??? Sen takia olen sen emolevyn kortin pistänyt pois toiminnasta.
HK
17.01.2007 10:59:57 (muokattu 17.01.2007 11:07:51)
Mulla on tällä hetkellä koneessa m-audion delta 2496 kortti jossa on midi-ominaisuus. Mutta minulla on myös m-audion delta 44 jossa on breakoutbox neljä sisään ja neljä ulos. Kysymys kuuluukin: voinko käyttää näitä molempia logic 5.5 koska 44 saan kitaran ja mikin helposti mutta siinä ei ole midiä mitä käytän midikiipparin takia 2496:sta. Ymmärtikö kukaan kysymystä? Toivottavasti..

Eikös m-audion delta-sarjan kortit saa ajureilla näkymään yhtenä kokonaisuutena musiikkisoftille? Et maininnut onko kyseessä mac vai pc, mutta ainakin windows ajureissa tällainen ominaisuus joskus mielestäni oli.

En tiedä miten on Logicin suhteen, mutta ainakin Sonar sekä Cubase toimivat windowsissa ASIOta käyttäessä vain yhden äänikortin kanssa kerrallaan ellei korttien yhdistäminen ajurien kautta onnistu. Kannattaa kokeilla toimisiko pelkkä 2496:sen midiliitäntä jos käytät 44:sta ASIOn kautta.

Jos ei tuo muuten onnistu, niin eivät yksinkertaiset usb-midi muuntimet onneksi paljoa maksa.
Peltikorva puupäässä.
juha_p
17.01.2007 12:17:01
Ei siinä mitään viivettä tule. Tai ei mulla ainakaan tullu. Huomaa, että nyt puhutaan vain emolevyn midi-liitännästä, ei itse äänipiiristä. Eli jätä emolevyn äänipiiri pois käytöstä, mutta midi/joystick-portti käyttöön.

Tai sama noiden M-Audio korttien kanssa. 24/96 kortista vain MIDI I/O käyttöön.

M-Audion ajurin pitäisi kyllä tukea myös näiden korttien osalta sitä "multi card" juttua koskapa ainakin Audiophilen manuskan mukaan:

"Hardware sample-accurate sync will allow linking of multiple Audiophile and "Delta" series products"

t. Juha
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)