Aihe: Ruisrock 2007
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Bonham
12.01.2007 13:01:10
Mitä sä rannekkeella siellä teet, kun ympärillä on vain metsää?

Ettii hömötiaisia?

Samaa olen miettinyt; jos lähtee kesken päivää käymään kaupungilla tahi leirinnässä, menee puolet päivästä ohi...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Rattata
12.01.2007 13:09:54 (muokattu 12.01.2007 13:12:28)
Sanos nyt, mikä Ruisrockin järjestelyissä on kovin huonoa?

Vaikka muuten järjestelyt toimisikin, mutta jo pelkästään se ettei pääse alueelta pois ja takaisin on todella vehkeestä. Mutta turha valittaa, ei oo pakko mennä ja rahaahan ne vaan haluaa niin kuin jokainen.
Tympee Huttunen
12.01.2007 13:15:53
Vaikka muuten järjestelyt toimisikin, mutta jo pelkästään se ettei pääse alueelta pois ja takaisin on todella vehkeestä. Mutta turha valittaa, ei oo pakko mennä ja rahaahan ne vaan haluaa niin kuin jokainen.

Siis kertokaa nyt joku, miksi alueelta pitäisi päästä pois? Jos sä lähdet kaupungille siitä, on se vähintään joku kolmen-neljän tunnin keikka. Ruissalo on luonnonsuojelualue, eikä sinne haluta mitään festarikansaa vaeltelemaan keikkojen välissä.

Nyt kun ollaan Ruisrock-topicissa, niin ehdottoman hyvä keino festivaalien siisteyteen olisi kaljapalkkio. Keräämällä yhden roskasäkin täyteen roskia saisi oluen. Käsittääkseni Roskildessa(?) tälläinen käytäntö löytyy. Kaljaan tokisi menisi enemmän rahaa, mutta järjestäjillä olisi vähemmän hommia siivouksessa ja muutenkin yleinen siisteys festareiden aika olisi parempi.

Toki pitäisi roskikset olla sellaisia, ettei niistä pääse täyttämään omaa pussia:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Jau? Ostan: Virityskoneistot kitaralle, EMG-aktiivit. Tarjoa!
Artist
12.01.2007 13:23:38 (muokattu 12.01.2007 13:26:13)
Alue on itsessään huono noin isolle väkijoukolle. Kulkuväylät ja sisääntulo ruuhakautuvat ihan hemmetisti, eikä helteessä ole hauska jonottaa aukealla paikalla porteista sisään toista tuntia, kuten viime kesänä huomattiin.
Myös se, että se on kaukana kaikista palveluista on huono homma.

Itse alueella taas roskiksia löytyy huonosti (ainakin viime kesänä), mikä vähän ihmetyttää kun koko ajan vaahdotaan, että on luonnonsuojelualue.

Nämä nyt ensiksi tuli mieleen, miksi järjestelyt eivät miellytä.

Mutta viime kesänä Ruisrockissa oli varsin miellyttävää. Huonoilla keleillä tuolla ei viitsisi pahemmin olla, juuri sen takia, että se on koko päivän hengailu sitten tuolla alueella.

Esiintyjät olivat viime kesänä sen verran hyvät, että tulevaksi kesäksi ei uskalla mitään edes toivoa. Toki, Manu Chao ja Social Distortion kelpaisivat, mutta ainakin ensimmäinen taitaa olla hyvin kallis suhteessa siihen kuinka paljon yleisiöä se Suomessa vetäisi.
"Cos the back of the class is where I'm from"
Rattata
12.01.2007 14:06:28
Siis kertokaa nyt joku, miksi alueelta pitäisi päästä pois?

Jos haluaa öö...pois? Jos illalla soittaa suosikkibändi, niin en minä ainakaan viitsi mennä alueelle hengailemaan aamusta asti, vaikka joitain hyviä bändejä olisikin. Tuo alue siinä nimenomaan kusee. Esim. Provinssissa voit mennä aamupäivästä katsomaan pari hyvää bändiä, lähteä pois syömään omia _edullisia_ ruokia ja tulla illalla takaisin katsomaan sitä suosikkibändiä. Mutta minkäs teet, alue on mikä on ja sillä hyvä.
Gardiner
12.01.2007 16:36:55

Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt.
siellä on pörröturkkien kesäretki.

Beck jos tulla luikauttais keikan heittään niin olis ihan pakko käydä kuunteleen.
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
lapio
12.01.2007 18:49:06

Voi käydä kaivamassa metsän siimeksen kaljakätköstä omaa juomaa?
Gardiner
12.01.2007 19:28:49

Voi käydä kaivamassa metsän siimeksen kaljakätköstä omaa juomaa?

Säästö se on pienikin säästö.
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Tympee Huttunen
12.01.2007 20:52:30 (muokattu 12.01.2007 20:53:25)
Säästö se on pienikin säästö.

Ellei joku löydä kaljoja ensin:)

Mä pidän itseäni pihinä, mutta edes minä en lähtisi festarialueelta kävellen kilometrejä autolle "nauttimaan" jotain auringossa seisonutta sämpylää tai kaljaa. Jos festarialueelta lähtee syömään omia edullisia ruokia, niin pelkästään siihen menee hitosti aikaa. Meni sitten kotiin tai vain autolle. Ennemmin pistän sen 5e Kuusamon Muikkuihin.
Minä Rakenna itse pedaalisi Jau? Ostan: Virityskoneistot kitaralle, EMG-aktiivit. Tarjoa!
Gardiner
12.01.2007 21:11:05

Ellei joku löydä kaljoja ensin:)

Mä pidän itseäni pihinä, mutta edes minä en lähtisi festarialueelta kävellen kilometrejä autolle "nauttimaan" jotain auringossa seisonutta sämpylää tai kaljaa. Jos festarialueelta lähtee syömään omia edullisia ruokia, niin pelkästään siihen menee hitosti aikaa. Meni sitten kotiin tai vain autolle. Ennemmin pistän sen 5e Kuusamon Muikkuihin.

Tuli tosta pihiydestä mieleen . Kerran kelattiin et ei iske pitsa eikä makkaraperunat , no, hieman kuplivan kevyttä kesäjuomaa maisteltuamme aateltiin et mennäämpä oikeen kurmee pöperölle, lähettiin vestareilta, ei Ruis-, ku sieltä ei pääse ulos, tai pääsee mut ei takas sisään, enivei, kysästiin rehvakkaasti vastaantulijoilta mikä on pitäjän paras kurmee ruokala, sinne siis, Huh Huh, sillä rahalla ois voinu käyvä Roskildessa syömässä ja ois viel päässy vestareillekkin, oli kyllä hyvää mitä lie kateenkorvaa.
sirdickyj
12.01.2007 22:05:31
Ei ollu viimeksikään...

Mutta Black Crowes oli, näin jälkikäteen ajateltuna.

Sillon oli aika monta kovaa Rukiista tuubiin; Bon Jovi, Aerosmith, Chili Peppers, Black Crowes, RATM, Metallica...pääesiintyjiä noista tais olla peräkkäisinä vuosina kaikki paitsi Crowes. Muistanko oikein?
Pataan! ...+alv.
carlos
13.01.2007 01:09:47 (muokattu 13.01.2007 01:12:32)
Alue on itsessään huono noin isolle väkijoukolle. Kulkuväylät ja sisääntulo ruuhakautuvat ihan hemmetisti, eikä helteessä ole hauska jonottaa aukealla paikalla porteista sisään toista tuntia, kuten viime kesänä huomattiin.
Myös se, että se on kaukana kaikista palveluista on huono homma.

No juu, ruuhkaa oli kyllä ihan kivasti pienellä väylällä viime vuonna lauantaiyönä, mutta toisaalta, kyllä se väkijoukko ihan hyvää tahtia soljui eteenpäin. Ja busseja tais tulla joku 5 kpl kerralla kuljettamaan festarikansaa kaupunkiin, joten mielestäni se oli ainakin erittäin järkevä ja miellyttävä veto..

Ja jonottamisen voi kyllä välttää; itsehän kävelin viime vuonna suoraan turvatarkastukseen. Jonosta ei ollut tietoakaan. Ihan omaa tyhmyyttä on mennä sinne sellaiseen aikaan, jolloin on ruuhkaa odotettavissa.

Tuo on kyllä totta, että on kaukana kaikista palveluista. En sitä kuitenkaan Ruisrockin järjestelyjen huonouden piikkiin laittaisi. Munsta se festarialue on just jees - voi käydä pulikoimassakin jne. Vertaa vaikka Provinssin pöllyäviin hiekkakenttiin..

EDIT: Sinänsä mua ei haittais, vaikka festari järjestettäisiin jollain muulla alueella. Ei se monen peräänkuuluttama festarimeininki ole ikinä minuun iskenyt, joten yksittäiset konsertit siellä täällä sopisivat minulle vallan mainiosti.
Exoskeletal junction at the railroad delayed
MV
13.01.2007 02:08:40
Nyt tänä vuonnahan tulee se peltoalue myös festarialueeksi.
hjukke
13.01.2007 14:38:19

Nyt tänä vuonnahan tulee se peltoalue myös festarialueeksi.

Huh. Aikakin. Sen verran ahdasta on viimeiaikaisilla väkimäärillä ollut. Toivottavasti myös lavojen välisiä väyliä pystyisi jotenkin hieman leventämään.
Kaikki rannekellotornin mukana
A.Starving
17.01.2007 02:11:09 (muokattu 17.01.2007 02:12:26)

Tämä nyt on jo ihan periaatteellinen kysymys, jos mä maksan hyvät rahat siitä että voin käydä kattomassa ne bändit jotka haluan, ei mun mielestä ole aiheellista pakottaa hengaamaan sielä alueella 5 tuntia paskojen bändien seurassa vain siksi että Merimaa haluaa myydä mulle kaljaa. Sieltä alueelta ehtii ihan hyvin kaupunkiin ja takaisin siinä ajassa, ja ehtii vaikka hengailla jokirannassa, tai kaupungin baareissa. Noi aikataulut on vielä yleensä ollut tarkoituksella (ainakin paranoidin varmuudella) järkätty silleen, että yksi suosikkibändi on joskus aamupäivällä ja loput saman genren bändit vasta tuntien päästä illalla. Ei vaan jaksa tuntikausia hengata jossain kuppaisella festarialueella darrassa venaamassa niitä muutamia hyviä bändejä ja kuunnella jotain vitun Zen Cafeta ajan kuluksi.
Ehkä se ongelma sitten on se, että se alue on keskellä metsää, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että mä haluan itse päättää milloin hengaan siellä alueella ja milloin jossain muualla.
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
arancia
17.01.2007 12:02:50
Kyllä mä ymmärrän sen, että vieressä on luonnonsuojelualuetta jne, mutta on mun mielestä joka tapauksessa kohtuutonta, että siellä alueella tosiaankin pitää olla koko päivä vaan sen takia, että itseäni kiinnostavat esiintyjät ovat aamupäivällä ja seuraavaksi tuntien kuluttua. Mielellään sitä lähtee kaupungissa tai muualla pyörähtämässä - vaikka ihan hetkeksi. Eikä tarvitse edes lähteä kaupunkiin asti etsimään hetkeksi jotain vähän hiljaisempaa paikkaa. Vaikka festarit kuuluvatkin kesään kuin jauheliha makaronilaatikkoon, on välillä itse asiassa älyttömän mukavaa saada hetki olla jossain, missä tungosta ja meteliä ei ole koko ajan.

En tiedä, oliko omaa hölmöyttäni/hitauttani, mutta mielestäni bussiyhteydet eivät toimineet kovin hyvin ainakaan kesällä 2005. Silloin nimittäin tuntui helpommalta mennä bussilla keskustaan ja nukkua rautatieaseman rapuilla kuin päästä leirintäalueelle omaan telttaan.

Kommenteistani huolimatta mulla on Ruisrockista ihan hyviäkin muistoja.
hjukke
17.01.2007 13:42:24

Mutta kyllä musta on ihan eri henki jossain Provinssis kuin tuolla, silleen että toi Ruisrock tuntuu enemmän tollaselta kaupalliselta festarilta, kun taas Provinssi enemmän "ihmisten juhlalta", kuten he itseään tituleeraavat.

Mut hei, jos bändit on jees, niin kylhän sitä saattaa löytää ittensä taas Ruissalosta heinäkuussa. =)

Komppaan loppuun asti. Ei ne järjestelyt tuntuisi niin huonoilta jos ei olisi tietoa paremmasta. Ihan eri meininki esmes seinäjoella kun alueelta kävelee leirintäalueen perälle vartissa, ja välillä voi käydä kaupassa.
Kaikki rannekellotornin mukana
_Petri_
17.01.2007 14:43:23

En tiedä, oliko omaa hölmöyttäni/hitauttani, mutta mielestäni bussiyhteydet eivät toimineet kovin hyvin ainakaan kesällä 2005. Silloin nimittäin tuntui helpommalta mennä bussilla keskustaan ja nukkua rautatieaseman rapuilla kuin päästä leirintäalueelle omaan telttaan.

Ei meilläkään kaksisesti mennyt. Ruissalo-campingiin meni lauantai-illan jälkeen busseja noin yksi tunnissa eikä niihin päässyt sisään, koska ne olivat valmiiksi aivan täynnä. Kävelimme sitten sen kahdeksan kilometriä teltoille. Mahtavaa.

Festarialueelle pääseminen oli myös sangen toivotonta. Portilla jonotimme varmaan lähemmäs tunnin. Sama väentungos jatkui alueen joka nurkassa. En ole yhtään noin täyteenammuttua festarialuetta nähnyt. Ja täynnä ahtaita pullonkauloja. Ajattelin sitten hemmotella itseäni oikein kylmällä oluella. Ja hyväähän se olikin, kun lopulta _pitkän_ odottelun jälkeen pääsin sitä nauttimaan.

Ei vaan innosta, kun on nähnyt niin paljon paremminkin toimivia kesäjuhlia.
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT #m.net-ilta
PunkRockRebel
17.01.2007 14:46:30
Ei ne järjestelyt tuntuisi niin huonoilta jos ei olisi tietoa paremmasta. Ihan eri meininki esmes seinäjoella kun alueelta kävelee leirintäalueen perälle vartissa, ja välillä voi käydä kaupassa.
Ja mitäköhän tekemistä tällä on huonojen järjestelyjen kanssa? Vaikka järjestelyt olisivat kuinka hyvät, ei sitä leirintäaluetta saa Ruissalossa siihen viereen.

Jokavuotiset kitinät Ruisrockin järjestelyjen huonoudesta jaksavat aina huvittaa, varsinkin kun ne tulevat yleensä ihmisiltä jotka eivät ole Ruisrockissa käyneetkään tai sitten on jotain patoutumia Turkua tai Merimaata kohtaan.

Itsekin kuulin pitkistä jonotuksista, mutta itse kävelin viime vuonna jokaisena päivänä suoraan sisään. Jos tulee mestoille ajoissa, ei ongelmia ole.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)