Aihe: Ibanez DE-7 ja Boss DD-5 tai DD-6 Delayt
1
Mrezzye
10.12.2003 15:25:02

Edut/heikkoudet kustakin. Jos joku on testannut molempia, niin onko soundeissa suurta eroa?

DE-7:ssa ei näemmä ole tap tempoa, vai? DD-6:ssa sisäänrakennettu tap tempo.. Onko käytännöllinen, vai toimiiko ulkoinen DD-5:en tyyliin paremmin?
Lesteri ja Ezzteri ne yhteen soppii...
D-Kay
10.12.2003 15:32:19

Tone-Lok-pedaaleita(DE-7) hankkiessa tulee ottaa huomioon, että niiden kytkimet ovat olleet aika heikkolaatuisia ja alkavat yleensä ennenpitkään kiukuttelemaan. Sinänsä harmi, on soundillisesti omien kokemuksieni mukaan olleet oikein hyviä.

DD-6:n sisäinen tap-tempo taitaa toimia niin, että pedaalia pidetään pohjassa pari sekuntia, jolloin laite menee tap-tempo-tilaan. Kuvittelisin erillisen tap tempon olevan käytännöllisempi.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
JLM
10.12.2003 18:07:04 (muokattu 10.12.2003 18:10:28)

Hieman ohi aiheesta mutta:

Mikäli olet siis delay-pedaalia hankkimassa niin kannattaa kokeilla myös Digitechin Digidelay -pedaalia. Siinä on tap-tempo toteutettu juuri yllä kuvailtuun tapaan. Erillisellä pedaalilla naputtelu on varmasti helpompaa, varsinkin kesken kappaleen, mutta itselleni Digitechin ja DD-6:n ratkaisu on tähän mennessä ollut ihan riittävän käytännöllinen.
Reddie
10.12.2003 19:13:51
Itse olen onnelinen DD-5sen omistaja ja en voi sanoa mitään muuta kuin hyvää. Sen soundi on minun korvaani aivan täydellinen, ollut kovassa käytössä nyt reilu puoli vuotta ja itse ostin käytettynä, eikä silti osoita mitään kulumisen merkkejä. Noita delay, vaihtoehtoja siinä on 11, jotka siis lähinnä vaikuttaa sen säädettävän delayn pituuteen, tai onko taptempo vai ei. Sit siitä löytyy vielä pienen looppauksen mahdollisuus ja reverse kaiku. Itselläni on tossa kiinni se ulkoinen taptempo ja mielestäni erittäin kätevä ratkaisu.

Eli lopuksi: Pelkkää positiivista sanottavaa
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Härski
10.12.2003 19:19:08
Haluaisiko joku valistaa, mitä se taptempo meinaa käytännössä? Itse olen tyytyväinen normidileihin.
widebit
10.12.2003 19:44:37 (muokattu 10.12.2003 19:54:27)
Haluaisiko joku valistaa, mitä se taptempo meinaa käytännössä? Itse olen tyytyväinen normidileihin.

pystyy raajalla (poljinta painamalla parikertaa) määräämään delayn temmon
Volle
10.12.2003 19:46:38

Käsittääkseni tap tempo tarkoittaa sitä, että voi jalkanappulasta polkemalla säätää delay-aikaa esim. kappaleen tempoon soveltuvaksi. Ei tarvitse kyykistellä lavalla ja muutenkin nappulasta voi olla vaikeaa saada täysin piisin tempoon osuva delay (jos sellaista edes kukaan haluaa). Toiminto on näppärä siis livekäytössä.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
J-PPP
11.12.2003 09:36:38
Jos yhtään enempää haluaa käyttää delaytä, niin kyllä toi DD-5 vie voiton noista muista vaihtoehdoista.
Kokeilin Digidelayn ja DD-kutosen jos olisivat toimineet, mutta tuo erillinen poljin on huomattavasti käytännöllisempi.

Noissahan joutuu kuten yllä sanottiin, ensin laittamaan delayn päälle, sitten pitämään pohjassa kaksi sekuntia, polkaista pari kertaa, ja ennen kuin delayn saa pois päältä täytyy taas pitää pohjassa pari sekuntia. Eli ei ihan nopea toimenpide. DD-viidessä voi temmon naputtaa etukäteen.
WANTED: Ibanez Iceman, tarjoa! FOR SALE/TRADE: Roger Mayer Voodoo-Axe, DOD FX75-B Stereo Flanger
JLM
11.12.2003 09:59:16 (muokattu 11.12.2003 09:59:38)

Jos yhtään enempää haluaa käyttää delaytä, niin kyllä toi DD-5 vie voiton noista muista vaihtoehdoista.
Kokeilin Digidelayn ja DD-kutosen jos olisivat toimineet, mutta tuo erillinen poljin on huomattavasti käytännöllisempi.

Noissahan joutuu kuten yllä sanottiin, ensin laittamaan delayn päälle, sitten pitämään pohjassa kaksi sekuntia, polkaista pari kertaa, ja ennen kuin delayn saa pois päältä täytyy taas pitää pohjassa pari sekuntia. Eli ei ihan nopea toimenpide. DD-viidessä voi temmon naputtaa etukäteen.

Totta turiset... Kesken kappaleen tuon ensin mainitun steppailun tekeminen saattaa "hiukan" häiritä keskittymistä.
JLM
11.12.2003 14:31:37

Eihän sitä ole pakko ottaa pois 'tap'-moodista, delayn tempo kyllä vaihtuu vaikkei sitä sulkisikaan.

Niinhän se taitaa ollakin... Eikös DD-5:n lisäpedaalilla voi naputtaa temmon vaikka kaiku ei olisi päälläkään?
J-PPP
11.12.2003 16:31:00
Niinhän se taitaa ollakin... Eikös DD-5:n lisäpedaalilla voi naputtaa temmon vaikka kaiku ei olisi päälläkään?

Voi, siinä sen suurin etu onkin noihin muihin verrattuna. Soundeiltaan tuo Digidelay oli mielestäni híeno.
WANTED: Ibanez Iceman, tarjoa! FOR SALE/TRADE: Roger Mayer Voodoo-Axe, DOD FX75-B Stereo Flanger
hannlain
11.12.2003 16:31:53
Toimiskos jokin viestiketjussa mainituista peleistä jousikaiun korvikkeena? Itse soittelen Tubemanin kautta suoraan combon efektilenkin paluuseen, ja tällöin vahvistimen oma kaiku ohitetaan. Varsikin cleaneilla ja särösoundeilla soolonluikautuksissa olisi jonkinasteisesta kaiusta apua. Toinen mahdollisuus olisi kai modata vahvistinta (Peavey Classic 30) siten, että tuo kaiku tulisi vasta efektilenkin jälkeen. Tosin en tiedä onko moinen mahdollista. Ainakaan en nopealla selailulla BlueGuitar-sivuilta http://blueguitar.org/ löytänyt tuollaista modia.
- Hannu
J-PPP
11.12.2003 16:38:42
Ei irtoa jousikaikusoundeja näistä, EH:n Holy Grail tai Holier Grail olisivat passelimpia vehkeitä. Mutta tokihan lyhyt delaykin toimii mukavasti soolohommissa, kannattaa kokeilla kumpi sopii itselle paremmin.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151691.html
hannlain
11.12.2003 17:57:54
Ei irtoa jousikaikusoundeja näistä, EH:n Holy Grail tai Holier Grail olisivat passelimpia vehkeitä. Mutta tokihan lyhyt delaykin toimii mukavasti soolohommissa, kannattaa kokeilla kumpi sopii itselle paremmin.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151691.html

Vähän niin arvelinkin. Pariin otteeseen olen kokeillut oman ikivanhan Bossin multiefektihässäkän kanssa (pelkkä digital delay päällä), mutta eihän siitä mitään luonnolisen kuuloisia kaikuja saanut irti. Sorry erheytyminen alkuperäisestä aiheesta, mutta mites Bossin RV-5 sijoittuu noihin Electo Harmonixeihin nähden?
-Hannu
J-PPP
11.12.2003 18:16:50
RV-5 on samantyylinen, monipuolisempi ja stereo. Tätä en ole kokeillut mutta ihan uskottavan kuuloinen ääninäytteiden perusteella ainakin. RV-3:ssa on sitten sekä delay että jousikaiku, sehän voisi olla oiva vaihtoehto sulle.
Dumb
11.12.2003 18:23:24

RV-3:ssa on sitten sekä delay että jousikaiku

Tuota ei vaan valmisteta enää, joten käytettynä joutuu sitten etsimään.
Mrezzye
12.12.2003 18:09:21

Mikäli olet siis delay-pedaalia hankkimassa niin kannattaa kokeilla myös Digitechin Digidelay -pedaalia.

Pitääpä kokeilla, kiitti vinkistä.
Lesteri ja Ezzteri ne yhteen soppii...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)