Aihe: Hihnalukot Warwickiin
1 2
parempi ku petrucci
14.01.2007 11:52:04
Saako jostain FNA jazzmaniin sopivia? Ostin pöljyyksissäni yhtään tutkimatta paketin Schallerin lukkoja koska niitä on mulla kitaroissakin - sinne meni sekin 15€ taas.
No eihän ne mitättömän ohuet ruuvit sovi kun warwickin omat on paljon paksummat..
Mistä sopivat hihnalukot jazzimieheen?
Niskamies
14.01.2007 12:32:48
Saako jostain FNA jazzmaniin sopivia? Ostin pöljyyksissäni yhtään tutkimatta paketin Schallerin lukkoja koska niitä on mulla kitaroissakin - sinne meni sekin 15€ taas.
No eihän ne mitättömän ohuet ruuvit sovi kun warwickin omat on paljon paksummat..

Laita sinne ruuvin reikään liimaa ja tulitikkuja. Anna kuivua, ja ruuvaa hihnalukko kiinni.

Mulla on FNA Jazzmanissa Schallerin hihnalukot kiinni.
Karlsson
14.01.2007 12:56:25
Jos täsmennetään, että kannattaa leikata sopivan pituinen pätkä tulitikusta ja sen jälkeen esimerkiksi halkaista se ja ehkä hieman muotoillakin. Yhdestä tulitikusta saa yleensä yhden basson kumpaankin tappiin tarpeeksi täytettä. Toki mikä tahansa muukin puutikku käy tuohon.

Liimana Erikeeper tai vastaava toimii ihan hyvin.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
parempi ku petrucci
14.01.2007 13:00:55
Toimii varmaan noinkin. Oikeitakin http://www.thomann.de/fi/warwick_security_straplocks_gd.htm näyttää olevan olemassa.
Karlsson
14.01.2007 13:12:58
Toimii varmaan noinkin. Oikeitakin http://www.thomann.de/fi/warwick_security_straplocks_gd.htm näyttää olevan olemassa.

Ei vielä takaa ruuvin sopivuutta, vaikka todennäköisempää se onkin.

On meinaan jokaisessa soittimessa, johon olen lukolliset hihnatapit laittanut, ollut nimenomaan tuon orkkisruuvin ja lukon ruuvin kanssa ongelmia. Pienellä askastelulla siitä on sitten selvinnyt.
pekezu
15.01.2007 10:46:31

Itsellä on schallerin hihnalukot ibanezissa kiinni. Vaikka ruuvi hieman ohuempi oli, puri se loistavasti kiinni ainakin tuolta takahihnakiinnikkeestä, etummaisen jouduin kerran ottamaan irti ja siinä sitten hävisi kaikki kesto, pitänee askarrella joku patentti sinne.

Eli ruuvin paksuus ei aina sano, etteikö se siinä kolosessa pysyisi.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Karlsson
15.01.2007 11:00:21
Itsellä on schallerin hihnalukot ibanezissa kiinni. Vaikka ruuvi hieman ohuempi oli, puri se loistavasti kiinni ainakin tuolta takahihnakiinnikkeestä, etummaisen jouduin kerran ottamaan irti ja siinä sitten hävisi kaikki kesto, pitänee askarrella joku patentti sinne.

Eli ruuvin paksuus ei aina sano, etteikö se siinä kolosessa pysyisi.

Kivempaa jos kuitenkin varmasti pysyy?

Mulla nimittäin aluksi nuo uhuemmat tuntuivat pelittävän ihan jees, mutta jokusen soittosession jälkeen alkoivat pikkuhiljaa löystyä itsekseen. Eikä kiristelykään enää oikein auttanut.
bize
15.01.2007 11:59:46
Jos kokoero ei ole mitenkään älytön, niin hyvin se kestää ilman liimaakin kun tunkee tulitikun sinne reikään. Itse tosin laitoin lähinnä kierteiden pimahtamisen takia sitä tikkua tiivisteeksi.
Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko
Värinä
15.01.2007 15:02:51
Itse olen viime aikoina käyttänyt ihan perus jesaria... Toimii ihan yhtä hyvin ja on paljon rokimman näköinen. Tämän patentin vahvuutena on myös se, ettei hihna pääse kiertymään sillä välin kun soitin syystä tai toisesta lasketaan pois kädestä. Varsinkin studiossa toimii hienosti, kun pitää koko ajan "riisua ja pukea" bassoa.
Rock and/or Roll
pardy
15.01.2007 21:48:28

Itse olen viime aikoina käyttänyt ihan perus jesaria... Toimii ihan yhtä hyvin ja on paljon rokimman näköinen. Tämän patentin vahvuutena on myös se, ettei hihna pääse kiertymään sillä välin kun soitin syystä tai toisesta lasketaan pois kädestä. Varsinkin studiossa toimii hienosti, kun pitää koko ajan "riisua ja pukea" bassoa.

Mun mielestä tuo taas on typerin mahdollinen ratkaisu tohon asiaan. Tai ratkaisuksi en sitä oikeastaan edes kutsuisi.

Warwickissa tuo etenkin on kohtalokasta, sillä siinä ei ole lakkaa ollenkaan, ja jeesarin liima jämähtää tod.näk. enemmän tai vähemmän pysyvästi kiinni vain vahapintaiselle puulle.

Jokainen tekee tietysti omaisuudelleen mitä tykkää, mutta sanotaano näin, että en suosittele.
Jesus Muerte
16.01.2007 01:20:26
Warwickissa tuo etenkin on kohtalokasta, sillä siinä ei ole lakkaa ollenkaan, ja jeesarin liima jämähtää tod.näk. enemmän tai vähemmän pysyvästi kiinni vain vahapintaiselle puulle.

Jokainen tekee tietysti omaisuudelleen mitä tykkää, mutta sanotaano näin, että en suosittele.

Sanotaanko, näin että minut saa ampua sinä päivänä kun jesaria tuohon omaan warreeni vedän.

Varsinaisesta asiasta sellainen henkilökohtainen havainto, että omassa Thumbissani vituttaa tuo ylempi hihnalukon tappi. Se pirulainen kun ei tykkää aueta siitä napista mikä siinä on. Pitäisi vaihtaa nuo, mutta kotikonstein saattaa olla hankala tehdä turvallisesti, koska ehjänä tuo ei tuosta irti lähde. Lisäksi se heiluu jonkin verran, mutta on kuitenkin (toistaiseksi) kestänyt.

Terveisin nimim. Rysähdystä odotellessa.
balzary
16.01.2007 09:16:13

Varsinaisesta asiasta sellainen henkilökohtainen havainto, että omassa Thumbissani vituttaa tuo ylempi hihnalukon tappi. Se pirulainen kun ei tykkää aueta siitä napista mikä siinä on. Pitäisi vaihtaa nuo, mutta kotikonstein saattaa olla hankala tehdä turvallisesti, koska ehjänä tuo ei tuosta irti lähde. Lisäksi se heiluu jonkin verran, mutta on kuitenkin (toistaiseksi) kestänyt.

Mulla oli Corvetessa joskus tuollaista ongelmaa. Nykyään käytän vain Schallerin hihnalukkoja. Osaksi siitä syystä, ettei Levytukku Dunlopin maahantuojana suostunut tilaamaan noita Dunlopin hihnalukkoja.
Värinä
16.01.2007 10:08:21
Juu kattos pääsi unohtuun, että kyse oli nimeomaan warren hihnalukoista. Tuollaiseen lakkaamattomaan peliin en itsekään varmaan jesaria laittaisi. Tosin enpä taida sellaista koskaan ostaakaan, joten jesarilla vetelen... jepjep. ;)
Rock and/or Roll
parempi ku petrucci
16.01.2007 12:21:03
Minä vähän vierastan tuollaista tulitikku-liima viritystä noin hienoon soittimeen. Musamaailmasta oli Warwickin hihnalukot loppu, pitää kysellä jostain muualta.
Ja kyllä nuo Schalleritkin löystyy ainakin minun kokemusten mukaan. Sieltä se mutteri pyörii ajan mittaan auki ja jos ei huomaa niin taas tullaan pää edellä lattiaan että kolisee. Kerran on mulla Schallerikin irronnut kitaran kanssa, mutta sain sillä kertaa vielä ilmasta kiinni. Joku lukkosokka viritys sinne pitäisi saada niin olisi pommin varma.
Jazzman on vielä niin kaulapainoinen että se tulee varmasti pää edellä alas kun lähtee.
TommiW.
16.01.2007 14:30:02
Minä vähän vierastan tuollaista tulitikku-liima viritystä noin hienoon soittimeen. Musamaailmasta oli Warwickin hihnalukot loppu, pitää kysellä jostain muualta.

Itelläni on aina ollut Schallerin lukot, tosin olen koittanut nyt metsästää jonkinsorttisia "upotettavia" hihnalukkoja, josko pysyisi paremmin kiinni nimenomaan tuon mutteriongelman takia. Ja ruuvin olen aina varmistanut tolla tulitikku-liima-sössöllä, tosin olen käyttänyt liimana varovasti loktiteä riippumatta onko basso ollut MTD 535 tai Fenderi. Kunhan ei läärää sen liiman kanssa.
"Mä tykkään soittaa vaihtobassoa, etenkin lippukompilla! Tykkään myös leivästä." -Chief Vasemmassa lahkeessa-klubi #2
Jesus Muerte
16.01.2007 16:29:28 (muokattu 16.01.2007 16:29:47)
Mulla oli Corvetessa joskus tuollaista ongelmaa.

Mitenkäs muuten sait sen vanhan lukon siitä sitten irti? Minulla tuo tilanne on vähän sellainen, ettei se taida lähteä muuten kuin esim. sahaamalla tuo tappi keskeltä poikki, että pääsee sen ruuvin avaamaan.
Jesus Muerte
16.01.2007 16:31:56
Lähinnä se oli hetkittäin jumissa, renkslaamalla lähti. Välillä se myös irtosi omia aikojaan. Schallerit on pysynyt hyvin kiinni, kunhan muistaa tarkistaa ruuvien kiristyksen silloin tällöin.

Just just. Mullahan ei tossa sinällään ole mitään hätää, että itsestään tuo ei kyllä irtoa. Olisihan se kuitenkin kiva, ettei aina tarvitsisi ruuvailla tuota mutteria auki, kun haluaa hihnan irti bassosta.
faffbey
17.01.2007 14:52:33

Vaihda niiden alkuperäisten nuppien väliin joku oikee basso...
Johannes_t
17.01.2007 15:03:27

Vaihda niiden alkuperäisten nuppien väliin joku oikee basso...

Saako sanoa idiootti? Jos saa, niin sanon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)