Aihe: levynkannet
1
Goatvomitbeherit
15.01.2007 20:42:41
elikkä pitäs tehä omakustanteeseen levynkannet ja pitäs vähä tietää et mitä paperia se kansipaperi on?
saako sitä mistä ja pystyykö tavallisella tulostimella niitä tulostamaan?

sit toinen asia koskee bändi logoa.
muuten kannet on suunniteltu mutta logo pitäs saada vielä kansiin mukaan.
oon piirtäny bändin logon paperille mut mite saisin sen sit koneelle?
skannata?
en oikein osaa käyttää kuvanmuokkausohjelmia enkä kyl millään paintillakaan osaa sitä logoa piirtää.

paljonko se sit mahdollisesti maksas jos käyttäs kansien kuvituksessa ja painamisessa ammattilaista? valmis kuvamateriaali siis löytyy.
Simo78
16.01.2007 07:56:07
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=139615

Tuolta löytyy tietoa jonkun verran, linkkejä eri firmojen sivuille jne. Hinnat riippuu painatteko cd-r vai normi cd:tä, minkälaiset kannet+kotelot. Sinne vain tutkimaan...
Kukkis 77
16.01.2007 08:01:50

elikkä pitäs tehä omakustanteeseen levynkannet ja pitäs vähä tietää et mitä paperia se kansipaperi on?
saako sitä mistä ja pystyykö tavallisella tulostimella niitä tulostamaan?

Voihan siihen käyttää mitä vaan paperia oikeastaan. Joku valokuvapaperi on aika hyvä, se vaan on aika kallista.

sit toinen asia koskee bändi logoa.
muuten kannet on suunniteltu mutta logo pitäs saada vielä kansiin mukaan.
oon piirtäny bändin logon paperille mut mite saisin sen sit koneelle?
skannata?
en oikein osaa käyttää kuvanmuokkausohjelmia enkä kyl millään paintillakaan osaa sitä logoa piirtää.

Skanneri kehiin vaan.

paljonko se sit mahdollisesti maksas jos käyttäs kansien kuvituksessa ja painamisessa ammattilaista? valmis kuvamateriaali siis löytyy.

Jos joku kunnon graafisen alan ammattilainen ne tekee, niin maksaa paljon kyllä. Halvempaa on, jos vaikka kaveripiiristä löytyy joku joka osaa noita alan juttuja tehdä.

BTW, monta kappaletta ajattelitte tehdä? Mulla on yks tuttu jonka kautta itsekin ollaan jotain levynkansia tehty, ja voin jeesata myös siinä logossa.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
J_Mikkonen
16.01.2007 14:17:35
Jos joku kunnon graafisen alan ammattilainen ne tekee, niin maksaa paljon kyllä. Halvempaa on, jos vaikka kaveripiiristä löytyy joku joka osaa noita alan juttuja tehdä.

Jep, tai sitten kannattaa sähköpostilla lähestyä jotakin graafisen alan koulua ja pyytää pistää sana kiertämään että haluaisiko joku oppilas tehdä harjoitustyönä levyn kannet. Näin ainakin meidän koulussa usein tehtiin.
Goatvomitbeherit
16.01.2007 14:24:11
juu no oon tässä katellu noita valokuvapapereita mutten ole löytäny semmosta hyvää. haluan kummiski mahdollisimman oikeen näköset kannet. sen takia en laita
mitätahansa pahvia väliin.

kaikilla kavereilla on peukalo perseessä näitten kuvankäsittely juttujen kans ettei niistäkään ole apua.

jos niitä painas joku 100 kpl? en tiiä paljon niitä kannattaa..
kuka vittu edes sitä levyä tulee ostaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)