gator 16.01.2007 13:42:39 | |
---|
Kokeilin hakua mut ei paljoa hyötyä ollut. Eli kitaristi tarttis jotain purkkia bassojen kotinauhottelua varten. Budjetti alle 150e. Behringerin bassomallin v-tone haulla löytykin. Olisko jotain muuta vinkkiä? |
bize 16.01.2007 13:48:58 | |
---|
ART Tube MP, DBX Mini-pre, Behringer MIC100. Toivottavasti mallinimet meni oikein. Eli vähemmän on enemmän, tuohon rahaan. Behringerin Bass Driver -kopsusta joku voisi myös kertoa. V-amp ei tee minusta muuta kuin suttaa soundin. Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
gator 16.01.2007 13:56:44 | |
---|
|
Johannes_t 16.01.2007 13:57:19 (muokattu 16.01.2007 13:59:23) | |
---|
|
gator 16.01.2007 13:57:20 | |
---|
|
Ihan näin sivujuonteena pistän tähän, että toi http://www.avalondesign.com/instrudi.html on ihan helevetin hyvä. Budjettiin se ei kyllä mahdu. Näin on. M5 muistaakseni hieman parempi kuin U5. Erittäin läpinäkyvä. Universal Audion 610 on toiminut myös asiallisesti(equ sais olla hieman laajempi tosin), sekä Millennia STT-1. Neveä en ole päässyt testaamaan vielä. Portico 5032:en testaaminen kiinnostaisi suunnattomasti. |
Johannes_t 16.01.2007 14:34:30 | |
---|
Näin on. M5 muistaakseni hieman parempi kuin U5. Erittäin läpinäkyvä. Universal Audion 610 on toiminut myös asiallisesti(equ sais olla hieman laajempi tosin), sekä Millennia STT-1. Neveä en ole päässyt testaamaan vielä. Portico 5032:en testaaminen kiinnostaisi suunnattomasti. Mutta eikös toi M5 ole mikkietunen? Jotenkin luulisin, että DI-box/etunen ois tässä kohtaa haussa... |
Teijo K. 16.01.2007 14:36:06 (muokattu 16.01.2007 14:38:06) | |
---|
Itsehän pistäisin DI-boksin. Samaa laitetta voisi sitten käyttää esim akustisten kitaroiden yms. äänittämiseen. Tuossa muutaman päivää olen testaillut behkun vtone acoustic DI boksia ja hyvin pelaa sähköbassonkin kanssa. Hintaa alle 50 euroa. Ps. en siis koskaan ole kokenut bassolle mitään etusia sähköbassokitaran äänittelyihin mitenkään ratkaiseviksi laitteiksi. Suuri osa pop-historian tunnetuimmista kappaleista on äänitetty basso suoraan pöytään -meinigillä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
justjoo 16.01.2007 14:38:33 | |
---|
Mutta eikös toi M5 ole mikkietunen? Jotenkin luulisin, että DI-box/etunen ois tässä kohtaa haussa... On, mutta toimii myös DI-boksina. http://www.avalondesign.com/preampif.html The M5 is ideal for vocal and acoustic instruments, active DI input for the direct recording of bass, guitars and keyboards. |
omarklah 16.01.2007 15:27:00 | |
---|
Tätä uskallan kehua: http://www.smproaudio.com/TB101.htm Sisältää kompuran, eq:n, putkietuasteen, phantomin ja sekä XLR- ja jakkiulostulot - sisään myös jakilla tai XLR:llä - hintaa T-kaupassa 111 EUR (Ebayssa näitä on ollut alle satasen...) Kotinauhoituksissa olen käyttänyt tätä bassoon, kitaraan ja lauluun. Parhaimmillaan mielestäni kitarassa... Tää sit sanois tälleen... |
temppari 16.01.2007 17:38:17 | |
---|
Di-boksia suosittelen kanssa, (jos käytössä on hyvillä etuasteilla oleva mikseri.) Hyväksi todetuista DI-bokseista suosittelen bss ar-133:a tai countrymania.Bss taitaa jopa sopia budjettiin. Tähän mennessä ehdottomasti paras soundi mulle syntyi perus DI-boksilla ja vanhalla studerin tiskin etuasteella. Äänittäjälle tietenkin myös suuri kunnia siitä! Avalonista (U5) en saanut omien bassojeni kanssa irti mitään sellaista "lisää" miksi se olisi pitänyt hankkia omaksi, vaikka todella kovana pakkomielteenä olikin tuossa pari-kolme vuotta sitten. Hyvä Di-boksihan se on, kiiltävä ja hifin oloinen, mutta myös pirun iso ja kömpelö sekä hinnakas. Presetti eq:lla en tehny bassojeni kanssa mitään ja laitteen kuulokevahvistin kuulosti yksinkertaisesti huonolta omilla senheisereillani, tiskin vahvistimella sitten tietenkin aivan toisin. Tuo on varmaan omiaan tuon 0-kuorma ominaisuutensa ansiosta piezoilla ja vanhoilla passiivibassoilla. Sitten tulee vielä mieleen et jos kotona on vain "edullisen soundin" mikseri tai edullinen äänikortti koneessa, niin ehdottaisin esim. line6 toneport ux1 purkkia.. Mulla kiinni läppärissä ja toimii hyvin. Voittaa kohisevan mikserin ja sen edessä kohisevan etusen 3-0. Helppo kytkeä ja käyttää. Mallinnuksilla ei tee mitään mutta bypass on tuossa erittäin käytännöllinen nappula, siitä hyvä laite että hyvä basso kuulostaa tämänkin läpi vielä miltei yhtä hyvältä. |
poppamies 16.01.2007 18:15:52 (muokattu 16.01.2007 18:20:41) | |
---|
Tätä uskallan kehua: http://www.smproaudio.com/TB101.htm Sisältää kompuran, eq:n, putkietuasteen, phantomin ja sekä XLR- ja jakkiulostulot - sisään myös jakilla tai XLR:llä - hintaa T-kaupassa 111 EUR (Ebayssa näitä on ollut alle satasen...) Kotinauhoituksissa olen käyttänyt tätä bassoon, kitaraan ja lauluun. Parhaimmillaan mielestäni kitarassa... Tätä suosittelen myös minä. Tuntuu suhteellisen laadukkaalta ja todella hiljaiselta vehkeeltä. Hinta ainoastaan uskomatomat 111€! Itse käytän ihan keikka hommissa putkipäätteen kanssa.Tuo ProAudion etunen on moninverroin parempi ratkaisu kuin mikään noista pedaaleista. Nuo pedaalit tekee vain soundista sellaisen mutaisen puuron verrattuna ProAudioon. G strings are for strippers! |
J.Hollström 16.01.2007 18:52:43 | |
---|
Kyllä tommoselle kitaristille Behkun V-tone Bass BDI21:nen on ihan passeli peli kotiäänityksiin. Mulle ainakin riittää, tiedä sitten näistä oikeista basisteista... Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
beissi man 16.01.2007 18:58:56 | |
---|
Kyllä tommoselle kitaristille Behkun V-tone Bass BDI21:nen on ihan passeli peli kotiäänityksiin. Mulle ainakin riittää, tiedä sitten näistä oikeista basisteista... Joo tommosella äänittelin itekkii nyt menin myymään sen |
juici 16.01.2007 20:44:22 | |
---|
Kyllä tommoselle kitaristille Behkun V-tone Bass BDI21:nen on ihan passeli peli kotiäänityksiin. Mulle ainakin riittää, tiedä sitten näistä oikeista basisteista... Ja huonommille basisteillekin. Kyllä siitä ihan kivat soundit saa. Pitäis taas pitkästä aikaa vaan nauhotella sen läpi. "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|