Aihe: Radio Rock
1 2 3 4 59 10 11 12 1322 23 24 25 26
ozz3
16.01.2007 08:22:12
Klaus soitti kyllä eilen hyvää tavaraa ja veti juonnotkin aivan kiitettävällä, omalla tatsillaan. Tätä lisää, oikein positiivinen meininki!

Onkos kukaan muuten kuunnellut jo Heikelää & Linnanahdetta?
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Johnny Buzz
16.01.2007 09:36:00

Onkos kukaan muuten kuunnellut jo Heikelää & Linnanahdetta?

Samaa skeidaa kuin Cityllä aikanaan. Mukahauskaa höpötystä siis, jota en ainakaan itse jaksa viittä minuuttia pidempään. Mun mielestä ne kaks on radiohistorian turhin juontajapari.
Soulstab live 24.2.2007 @ Club Hasselhoff, Liberté w/ King Remedy
www.soulstab.com
paavi
16.01.2007 11:40:34
Samaa skeidaa kuin Cityllä aikanaan. Mukahauskaa höpötystä siis, jota en ainakaan itse jaksa viittä minuuttia pidempään. Mun mielestä ne kaks on radiohistorian turhin juontajapari.

Samaa mieltä. Täysin. Mutta muuten oon ilahtunut tästä Radio Rockin linjasta. Ei mikään paras mahdollinen, mutta kuten sanottu jo yllä...piristysruiske. Jonkun pitää heiluttaa sitä raskaamman musan lippua radiossakin.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
fifehole
16.01.2007 19:01:26

Hyvä kanavahan tuo on.... muihin verrattuna!! Voi kun ihmiset ottais yhtä hanakasti kantaa euron tulon myötä hintojen nousuun niin täällähän olis mukava asua ;)
Head for an eye
Sir Henri
16.01.2007 21:01:50
Tämä Flamingin ohjelma on kyllä mainio; Rolling Stonesia, Bowieta, Beggars Operaa...

Tulee kuunneltua varmasti jatkossakin, toisin kuin kanavan muita juontajia.
"En halua armoa, haluan pullaa". - Wagner
HaloOfFlies
16.01.2007 23:00:14

Tämä Flamingin ohjelma on kyllä mainio; Rolling Stonesia, Bowieta, Beggars Operaa...

Tulee kuunneltua varmasti jatkossakin, toisin kuin kanavan muita juontajia.

Joo. Siitä Bal-Sagothista (vai mikä lie olikaan) en oikein piitannut. Muuten aivan mahtava ohjelma.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
Ziggy Bubba
18.01.2007 20:51:48 (muokattu 18.01.2007 20:52:17)

Flaming soittaa tosiaan aikas asiallista matskua. Varsinkin tällä hetkellä soiva raskaampi matsku putoaa meikälle: Strapping Young Lad, Emperor, Ministry, Satyricon, Mastodon ynm... Vaan eipä tätä herkkua taida tulla kuin kerran viikossa kahden tunnin annos (to 20-22).
Sperm Donor
18.01.2007 22:08:13

Ei voi kun kompata.
anzabar
19.01.2007 00:24:15
Mun mielestä ne kaks on radiohistorian turhin juontajapari.

Kyllä ne musta parempia on ainakin kun YleX:n juontajat. En kyllä osaa sanoo miks, mutta jotenkin se YleX:n porukka vähän ärsyttää. Erityisesti se muija heittelee semmosia tilanteisiin sopimattomia mukahauskoja juttuja sinne.
Jussi Guitar
19.01.2007 03:00:23
Päivisin ku ajelee autolla pankkiin ja postiin jne. tulee kuunneltua ku muut kanavat on vielä enemmän syvältä mutta en mä kyllä sitä kotiteollisuutta ja muuta suomi älykköhevipaskaa jaksais kuunnella pelkästään, niin tuleehan sieltä aina välillä metallicaa ja system of a downiakin mutta jos ei noista diggaile niin onhan se aika ykspuolinen kanva.
Motto: Minoon aina oikias, silloonki ku moon vääräs!
viltsu77
19.01.2007 03:56:54
Tuli tos joku päivä sit joku Nikulan juontama ohjelma. Jotain uusia julkaisuja soitteli. Oiskohan ollu tiistaina. Se oli ainaskin ihan jees. Tuli muutama ihan asiallinen uus biisi.
Muuten toi kanava nyt on aika verrattavissa cityyn paitsi et noi ei soita ihan niin paljon samoja biisejä koko ajan.
mr_b
19.01.2007 09:34:25 (muokattu 19.01.2007 09:34:49)

Kyllähän Suomessakin on monta firmaa, jotka tekevät markkinatutkimuksia. Niitä hyödynnetään, kun määritellään uusien radioasemien yms. repertuaaria ja kohderyhmän haluja.

Radio ei voi miellyttää kaikkia, koska sillä pitää olla kuulijoita, jotta mainostajat ostaisivat sinne mainoksia, jotta homma pyörii. Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen biisi ei voi olla jokaisen kuuntelijan mieleen.

Hieman myöhässä, mutta:

Sain joskus kyseenalaisen kunnian osallistua tälläiseen markkinatutkimukseen. Minulle muunmuassa kyseltiin musiikkimieltymyksistä ja soiteltiin erilaisia musiikkinäytteitä, jotka kaikki olivat vähintäänkin epämiellyttäviä. Vaikka musiikkimakuni onkin kryptinen, mielenkiintoinen kysymys on silti: miten voidaan määrittää kohderyhmän hajuja, jos kohderyhmää (sanotaan yleistäen: Radio Helsingin kuulijoita) ei oteta edes mitenkään huomioon alkuperinkään missään markkinatutkimuksessa. Nyt saatiin tieto etten kauheasti pitänyt Aikakoneesta ja Mambasta, mutta mitkään todelliset mieltymykseni (mm. soittolistattomuus) jäivät täysin vaille selvitystä. Perseestä oli se tutkimus ja luurin toisessa päässä olevaa naisihmistä tuntui ihan itsekin hävettävän esittämänsä vaihtoehdot.
Summer in the city and winters in Miami
Fortune
19.01.2007 11:13:20
Hieman myöhässä, mutta:

Sain joskus kyseenalaisen kunnian osallistua tälläiseen markkinatutkimukseen. Minulle muunmuassa kyseltiin musiikkimieltymyksistä ja soiteltiin erilaisia musiikkinäytteitä, jotka kaikki olivat vähintäänkin epämiellyttäviä. Vaikka musiikkimakuni onkin kryptinen, mielenkiintoinen kysymys on silti: miten voidaan määrittää kohderyhmän hajuja, jos kohderyhmää (sanotaan yleistäen: Radio Helsingin kuulijoita) ei oteta edes mitenkään huomioon alkuperinkään missään markkinatutkimuksessa. Nyt saatiin tieto etten kauheasti pitänyt Aikakoneesta ja Mambasta, mutta mitkään todelliset mieltymykseni (mm. soittolistattomuus) jäivät täysin vaille selvitystä. Perseestä oli se tutkimus ja luurin toisessa päässä olevaa naisihmistä tuntui ihan itsekin hävettävän esittämänsä vaihtoehdot.

Ehkä kyseessä oli jonkin kanavan kosmeettinen tutkimus, jolla ei ole suurempaa painoarvoa ts. halutaan vain poimia edes jonkinlainen vahvistus kanavan soittolistalle. Jos vaikkapa 90 prosenttia tutkimukseen vastanneista lopulta piti ko. näytteistä, sai radio "luvan" jatkaa samalla linjalla.

Jos lanseerataan ihan uusi kanava, niin kyllä sitten kysymysten pitäisi olla ihan toista luokkaa. Tai en minä ainakaan maksaisi kenellekään epäsopivasta ja huonolla otoksella tehdystä tutkimuksesta. Ehkä siksi en olekaan menestyvän kaupallisen radion omistaja.
Look behind you, a three-necked guitar!
Lonesome
19.01.2007 11:22:38
Nyt saatiin tieto etten kauheasti pitänyt Aikakoneesta ja Mambasta, mutta mitkään todelliset mieltymykseni (mm. soittolistattomuus) jäivät täysin vaille selvitystä. Perseestä oli se tutkimus ja luurin toisessa päässä olevaa naisihmistä tuntui ihan itsekin hävettävän esittämänsä vaihtoehdot.

Näin. Soveltavat samaa periaatetta kuin muussakin markkinatutkimuksessa: Asiakkaalta ei pidä kysyä, mitä hän haluaa, koska asikas ei tiedä sitä. Hänelle siis pitää ensin tarjota jotain ja kysyä mielipidettä siitä. Näin ainakin yksi kauppakorkean tai vastaavan guru Hesarissa kerran selitti. Samahan se on myydäänkö suklaata vai radioasemaa... ;)
"I believe in the freedom song Long live liberty! I believe in the freedom song I'll choose my own destiny" Phil Lynott/Freedom Song
Johnny Buzz
19.01.2007 11:29:04

Ehkä kyseessä oli jonkin kanavan kosmeettinen tutkimus, jolla ei ole suurempaa painoarvoa ts. halutaan vain poimia edes jonkinlainen vahvistus kanavan soittolistalle. Jos vaikkapa 90 prosenttia tutkimukseen vastanneista lopulta piti ko. näytteistä, sai radio "luvan" jatkaa samalla linjalla.

Jos lanseerataan ihan uusi kanava, niin kyllä sitten kysymysten pitäisi olla ihan toista luokkaa. Tai en minä ainakaan maksaisi kenellekään epäsopivasta ja huonolla otoksella tehdystä tutkimuksesta. Ehkä siksi en olekaan menestyvän kaupallisen radion omistaja.

Mä olin pari vuotta sitten eräällä radiokanavalla töissä ja tehtiin siellä musatutkimus yhdelle kanavista. Kun tuollaista tutkimusta tehdään kunnolla, niin sitä ei suinkaan tehdä puhelimen välityksellä, joka ei ole ihan paras mahdollinen kuunteluympäristö. Huomattavasti tehokkaampi tapa on tehdä auditoriotutkimus, jossa rekrytoidaan kanavan kohderyhmän edustajia ja kutsutaan heidät erilliseen tilaan, jossa tutkimukseen osallistuvat arvioivat biisejä tarkoitukseen tehdyn laitteiston avulla. Kustakin biisistä soitetaan max. 20" pätkä ja rekrytoidut reagoivat niihin spontaanisti arviointilaitetta käyttäen. Tällaisessa sessiossa tutkittiin about 600 biisiä kahdessa tunnissa.

Musatutkimuksessa on se huono puoli, että se vie helposti kanalta yllätyksellisyyden, kun valinnat perustuu kuitenkin keskiarvoihin. Tuo, mitä mr_b tuolla mainitsi kanavan muista sisältöelementeistä voidaan tutkia joko musatutkimuksen yhteydessä tai sitten erillistutkimuksena.
Soulstab live 24.2.2007 @ Club Hasselhoff, Liberté w/ King Remedy
www.soulstab.com
Meisseli
19.01.2007 12:41:01

Kuulemani perusteella ihan hyvä. Kuulin sieltä Nazareth-biisin "Miss misery" oli aika kova juttu. Hiukka parempi ku iskelmä Mikko Mäkeläisineen.
www.strangefruit-band.com www.ketolajawitikainen.com
Marshallga
19.01.2007 14:24:55
Tänään kuulin ensimmäistä kertaa. Kaksi biisiä kuulin, Stam1na - Viisi laukausta päähän ja Mokoma - Kasvot kohti itää, ei hassumpaa.
Kyllä se Paranoid joskus vielä menee...
Super-Jari
19.01.2007 16:54:18
Heikelä ja Linnanahde vaikuttaa olevan kanavan parasta antia. Kuuntelen kanavaa siis vain töissä. Disturbedia voisivat soittaa enemmän.
Numb
19.01.2007 17:06:07 (muokattu 19.01.2007 17:06:16)

Mikään kanava joka soittaa Megadethiä seitsemältä aamulla ei voi olla huono.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)