molder 11.01.2007 16:34:06 (muokattu 11.01.2007 17:57:08) | |
---|
Onko kukaan vaihtanut kyseiseen vehkeeseen mikrofoneja?Mitä suosittelette ja minkä modelin, mallin ja koon mikrofonit siihen kävisi. Netistä en löytänyt mistään tietoa. Ostin hyvän käytetetyn yksilön ja muuuten ihan jees, mutta mikrofonit ei ole parhaat mahdolliset. Vaihtoon menee. Ehdotuksia vinkkejä te Ukkoslintutieteilijät! "Enemmän bassoon balanssia - Volumella tehty saundi!" |
M-Juhana 11.01.2007 17:04:04 | |
---|
Onko kukaan vaihtanut kyseiseen vehkeeseen miccejä.?Mitä suosittelette ja minkä modelin, mallin ja koon micit siihen kävisi. Netistä en löytänyt mistään tietoa. Ostin hyvän käytetetyn yksilön ja muuuten ihan jees, mutta micit ei ole parhaat mahdolliset. Vaihtoon menee. Ehdotuksia vinkkejä te Ukkoslintutieteilijät! http://www.micci.com/ -Where bikers stare at cowboys, Who are laughin' at the hippies, Who are prayin they'll get out of here alive.--David Allan Coe |
2541 11.01.2007 18:01:12 | |
---|
Gibsonin TB Plus -mikkien luulisi käyvän heittämällä (samat kuin Gibson Thunderbirdissä), mutta niiden saatavuudesta en löytänyt tietoa. |
J.Hollström 15.01.2007 13:57:36 | |
---|
Ihan kuriositeettina miettisin vielä, onko se soundi niistä mikeistä kiinni. Alla olevan sämplen perusteella basso soundaa hemmetin hyvälle ihan orggis mikeilläkin: http://www.epiphone.com/media/TBirdGroove.mp3 Olen ennenkin mesonnut näistä mikkijutuista täällä, ja kertaan uudelleen omia feeliksiä mikkien osuudesta soundiin. Elikkäs, joskus mikin vaihdon tuoma soundiero on niin pieni, että saman vaikutuksen saa usein myös vahvistimen säädöillä, eikä maksa mittään. Jengiä usein hämää mikeissä suurempi ulostulo, jonka varjolla kuvitellaan että samalla itse soundikin on parempi mitä enemmän mikki tuuttaa hönkää pihalle. Itse en usko tähän, enkä myöskään aktviivimikkien tuomaan autuuteen suuremman ulostulon suhteen. Toki suoraan linjaan tökätessä aktiivisella systeemillä soundi on heti käyttökelpoinen ilman suurempia ruuvailuja pöydästä jne. Ite olen havainnut myös sellaisen mielenkiintoisen aspektin vanhemmissa mikeissä, että kun magneetit on heikompia ja signaalitaso matalampi, niin basso kestää röytää huomattavasti enemmän eikä etunenkaan mene ruvelle. Itseasissa soundi vaan paranee kun bassoa vähän käskee ja esim. presarin häiritsevä kolina on vähemmän esillä tuossa '75 passossa mitä pränikässä japsissa, juurikin tuon pienempi ulostuloisen mikin takia. En halua mitenkään halveksua ja väheksyä niitä bassoveljiä ja sisaria jotka jaksaa askarrella ja tutkiskella eri mikkein tuomaa lisämakua bassoissa, kunhan toin esille myös toisen puolen tässä asiayhteydessä. "Kekkulissa ei seiso, rapulassa vaan." -hemmo |
okoranta 15.01.2007 14:26:05 | |
---|
Yhdelle tutulla on tuollainen Epiphonen thunderbird. Kokeillut olen ja parilla keikalla olen sen soundia kuunnellut, ja se on kyllä ollut erittäin toimiva. Yhdyn Jukin mielipiteeseen, tuosta mikkiasiasta, vaikken kaikkea täysin allekirjoitakkaan. On niillä vaikutusta toki, jos kyseessä erittäin huonot mikit vs. hyvät mikit. Mutta makuasioita kaikinpuolin. Mutta tuohon itse epiluurin en lähtisi vaihtamaan, sillä siinä on ihan hyvät mikit. Vahvaripuolelta kuin kokeilee hieman ruuvailla, niin eiköhän se soundi sieltä löydy :) haluun oppii slääppäämää, täppäämää mut en räppäämää..
-Paranoid90- |
J.Hollström 15.01.2007 14:32:52 | |
---|
muuuten ihan jees, mutta mikrofonit ei ole parhaat mahdolliset. Millä muuten bassosta diagnosoidaan mikkien osuus soundista ilman että niitä vaihtaa? "Kekkulissa ei seiso, rapulassa vaan." -hemmo |
Millä muuten bassosta diagnosoidaan mikkien osuus soundista ilman että niitä vaihtaa? Runkoa ja kaulaakaan en viitsi heti vaihtaa :) Siksi ajattelin kokeilla ensiksi mikrofonien vaihtoa. Jospa se vaikuttais suuntaan tai toiseen. Kyllä mikkejä vaihtamalla mun mielestä voi saundia parantaakin, mitä itse olen muutaman kerran kokeillut kitaraan ja bassoonkin. Tuossa Eparissa tulee mun mielestä signaali tosi heikosti pihalle verrattuna muihin bassoihin ( esim. Presari ) , e-kieli kuuluu heikommin kun muut ( Kuuluu tasaisesti kun runkoa kuuntelee ), saundi kärsii pikemminkin lujempaa soitettaessa. Näköjään Epiphonen Forum- sivuilla jotkut neuvovat kokeilemaan Thunderbirdiin Bartolinin mikkejä. Pitäis sopia tuohon malliin. Saundaa kuulema paremmalta joidenkin mielestä. EMG:täkin näköjään löytyy. Tiedä sitten paraneeko tässä tapauksessa. Aijon kokeilla kumminkin, katsotaan mitä tapahtuu. "Enemmän bassoon balanssia - Volumella tehty saundi!" |
J.Hollström 15.01.2007 19:44:06 (muokattu 15.01.2007 19:59:12) | |
---|
Näköjään Epiphonen Forum- sivuilla jotkut neuvovat kokeilemaan Thunderbirdiin Bartolinin mikkejä. Pitäis sopia tuohon malliin. Saundaa kuulema paremmalta joidenkin mielestä. EMG:täkin näköjään löytyy. Tiedä sitten paraneeko tässä tapauksessa. Aijon kokeilla kumminkin, katsotaan mitä tapahtuu. Juu, ei muuta kuin onnea vaan. Noi Bartolinit on muuten sitten aika arvokkaita mikrofooneja. Thunderbirdiin setti maksaa €227.23. Kyllä tolla ainakin psykoakustinen vaikutus tullee olemaan, sen takaan. Kallis soundaa aina hyvälle, ainakin ostajan omasta mielestä. Se onko mielekästä investoida basson mikkeihin reippaasti yli puolet basson arvosta on sitten toinen juttu. Eli käypänen setti on Bartolini T4 CBC SET. Löytyy esim. täältä: http://www.pickupdiscount.com/manuf … ort=&sort_direction=&page=9 E: ja epäilemättä tossa Epissä on tingitty komponenttien laadusta, ja on ihme jos saundi ei parane ko. mikeillä. Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
Groovelover 16.01.2007 14:11:59 | |
---|
Kerran olin miksaamassa yhden bändin keikkaa ja niiden basistilla oli sellainen Epi Thunderbird; jotain häikkää niissä mikeissä oli kun se lähti kiertämään aika herkästi, kiljahteli ja plekun räpsähdykset mikin kuoreen kuului selvästi styrkkarista. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
J.Hollström 16.01.2007 15:01:26 (muokattu 16.01.2007 15:10:39) | |
---|
Kerran olin miksaamassa yhden bändin keikkaa ja niiden basistilla oli sellainen Epi Thunderbird; jotain häikkää niissä mikeissä oli kun se lähti kiertämään aika herkästi, kiljahteli ja plekun räpsähdykset mikin kuoreen kuului selvästi styrkkarista. Sama ongelma on Epiphonen Firebird kitaroissa. Tsekkailin kerran Pöllö Miljoonan keikkaa jossa Rubberduck Jonesilla oli Epiphone ja kitara kiersi ihan sikana. Toki kaverin katujyrä soundi ja efektit auttoivat ulinan aikaansaamisessa. Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
juici 16.01.2007 20:47:12 | |
---|
Kerran olin miksaamassa yhden bändin keikkaa ja niiden basistilla oli sellainen Epi Thunderbird; jotain häikkää niissä mikeissä oli kun se lähti kiertämään aika herkästi, kiljahteli ja plekun räpsähdykset mikin kuoreen kuului selvästi styrkkarista. Itsellä en ole moista ongelmaa vielä huomannut vaikka Thunderia olenkin treeniksellä luukuttanut joskus kovallakin volalla ja särönkin ryydittämänä. Itse tykkään Epin omasta mikkisoundista, ei vielä ainakaan ole tuntunut siltä että pitäisi vaihtaa mikkejä. "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|