passe 14.01.2007 18:22:36 | |
---|
Kappas. FireWire miksutin. Kyllä tuommosella homma pelaa. Pelaa juu ja noitahan on toki muitakin. Mackien Onyx-sarja lie aika tiukkaa tavaraa, mutta aika tiukat on hinnatkin... Sometimes more is more |
Verdi 14.01.2007 20:25:12 | |
---|
|
mat143 14.01.2007 23:48:36 | |
---|
Alesis vaikuttaa mielenkiintoiselta, onko kellään käyttäjäkokemuksia ? Cubasea olen käyttänyt useamman vuoden. SX3 on koneessa vaikkakin käytän vain perustoimintoja.. Kannattaisi varmaan päivittää alaspäin jos aikoo nauhoitella kahdeksaa raitaa kerrallaan..vai ? tv.matti |
passe 14.01.2007 23:58:59 (muokattu 15.01.2007 00:26:58) | |
---|
Alesis vaikuttaa mielenkiintoiselta, onko kellään käyttäjäkokemuksia ? Cubasea olen käyttänyt useamman vuoden. SX3 on koneessa vaikkakin käytän vain perustoimintoja.. Kannattaisi varmaan päivittää alaspäin jos aikoo nauhoitella kahdeksaa raitaa kerrallaan..vai ? tv.matti Ei ole Alesiksesta mitään muuta kuin perusteettomia ennakkokäsityksiä:-) Niiden mukaan Firepodin mikkietuset ovat varmasti laadukkammat. Firepod on myöskin pirun helppokäyttöinen, melkein sellainen plug and play meininki... (itse justiinsa ostin sen pikkuveljen Fireboxin. Paria pientä ärsyttävää lapsusvikaa lukuunottamatta toistaiseksi erittäin tyytyväinen.) Cubasesta; SL3 on bändiäänittelijän näkökulmasta käytännössä ihan sama softa kuin SX3, maksaa vain puolet vähemmän... 2 olennaisinta eroa ovat surround-tuen ja nuotinnuksen puuttuminen SL3:sta. Loppu on melkeinpä puhdasta kosmetiikkaa. Periaatteessa firepod ja ihan vaikka Cubase SE3:kin voisi olla oikeinkin hyvä kombinaatio, joskin SE:stä puuttuu sitten jo ihan hyödyllistäkin karkkia. Sometimes more is more |
Aki 15.01.2007 01:32:11 (muokattu 15.01.2007 01:32:21) | |
---|
Cubasesta; SL3 on bändiäänittelijän näkökulmasta käytännössä ihan sama softa kuin SX3, maksaa vain puolet vähemmän... Mun käytössä SL3:ssa vaivasi kovasti Master-kanavan puute. Mutta en silti tuota SL3:stani myy, on niin moni vanha proggis Cubase-muodossa. joskin SE:stä puuttuu sitten jo ihan hyödyllistäkin karkkia. ...Joka taas löytyy ruhtinaallisena 39€:n Reaperista. :o) "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Ei ole Alesiksesta mitään muuta kuin perusteettomia ennakkokäsityksiä:-) Niiden mukaan Firepodin mikkietuset ovat varmasti laadukkammat. Mulla on toi Alesis - olen ollut tyytyväinen. Firepodin mikkietuset saattavat toki olla paremmat, mutta enpä ole noissa Alesiksen etusissakaan mitään vikaa huomannut. Rakenne on hieman "muovinen", eli kovin hirveää keikkarääkkiä tuo tuskin kestää pitkään. Sisäsiistissä äänityskäytössä, johon itsekin tuota käytän, Alesis on pelittänyt erinomaisesti, ei tosiaan ole ollut valittamista. Alesiksen ainoa miinuspuoli interfacena omasta mielestäni on se, että kanavien liu-ut sekä äänensävynsäätimet vaikuttavat koneelle siirtyvään ääneen. Eli ei tuolla hirveesti voi esim. miksata vaikkapa laulukamoihin tulevaa ääntä samalla kuin äänittää - ainakin itse pidän äänittäessä EQ:t flattina ja liu-ut nollissa... CU
--
Eki |
passe 15.01.2007 08:25:14 | |
---|
...Joka taas löytyy ruhtinaallisena 39€:n Reaperista. :o) Dou! Kai se on pakko hommata tuo kun sitä noin jaksat hehkuttaa. Sitten sitä taas hakataan otsalohkoa rytmisin liikkein vasten screeniä, "emmä osaa...". ATK-fobia kohoaa taas aivan uusiin sfääreihin ja lopulta se muijakin alkaa jo kyselemään että "mitä sä siinä nyt taas oikein söpellät":-) Sometimes more is more |
Niq 15.01.2007 08:38:54 | |
---|
Kai se on pakko hommata tuo kun sitä noin jaksat hehkuttaa. Sitten sitä taas hakataan otsalohkoa rytmisin liikkein vasten screeniä, "emmä osaa...". ATK-fobia kohoaa taas aivan uusiin sfääreihin ja lopulta se muijakin alkaa jo kyselemään että "mitä sä siinä nyt taas oikein söpellät":-) Ei se sitä turhaan hehkuta. Mä olen viime päivät testaillut tuota Reaperia, vakaalta ja järkevältä softalta vaikuttaa. Simppeli ulkoasu saa tuon näyttämään isoja kilpailijoita "huonommalta". Jännä juttu muuten, että nykymaailmassa pitää kallissa ammattikäyttöön suunnitellussa äänittelysoftassakin olla kauheasti silmäkarkkia. :P "I have a cunning plan" -Baldrick |
PIM 15.01.2007 08:51:10 (muokattu 15.01.2007 08:57:12) | |
---|
Ei se sitä turhaan hehkuta. No ei todellakaan. Reaperin kehitystahti on suoraan sanoen hengästyttävä ja uusia ominaisuuksia putkahtelee viikottain. Löysin juuri koneeltani vanhan version 1.32 (päivätty 26.10.2006) asennuspaketin kun latailin uusinta versiota 1.66 (päivätty 13.1.2007) eli vajaassa kolmessa kuukaudessa on tullut 34 päivitysversiota ja läjäpäin sellaisia uusia ominaisuuksia, joita ei tuolloin syksyllä olisi edes osannut kaivata saatika odottaa näkevänsä neljänkympin softassa. |
passe 15.01.2007 09:14:22 (muokattu 15.01.2007 09:16:53) | |
---|
Yksi tällainen "tiukan ATK osaajan" kysymys; Mulla on läppäri pyhitetty puhtaasti musahommille ja täten nettipiuhakaan ei pääse koko konetta kymmentä metriä lähemmäksi. Voinko imutella nuo päitykset tasaisin väliajoin tuolle nettikoneelle ja sitten siirrellä ne esim. USB-tikkarilla läppärille? Sometimes more is more |
BenGlenton 15.01.2007 09:48:54 | |
---|
Voinko imutella nuo päitykset tasaisin väliajoin tuolle nettikoneelle ja sitten siirrellä ne esim. USB-tikkarilla läppärille? Gyl gyl, toki toki! yrah cepai. |
Teijo K. 15.01.2007 11:21:56 | |
---|
Mulla on toi Alesis - olen ollut tyytyväinen. Firepodin mikkietuset saattavat toki olla paremmat, mutta enpä ole noissa Alesiksen etusissakaan mitään vikaa huomannut. Rakenne on hieman "muovinen", eli kovin hirveää keikkarääkkiä tuo tuskin kestää pitkään. Sisäsiistissä äänityskäytössä, johon itsekin tuota käytän, Alesis on pelittänyt erinomaisesti, ei tosiaan ole ollut valittamista. Alesiksen ainoa miinuspuoli interfacena omasta mielestäni on se, että kanavien liu-ut sekä äänensävynsäätimet vaikuttavat koneelle siirtyvään ääneen. Eli ei tuolla hirveesti voi esim. miksata vaikkapa laulukamoihin tulevaa ääntä samalla kuin äänittää - ainakin itse pidän äänittäessä EQ:t flattina ja liu-ut nollissa... Mikä noista Alesiksen malleista siulla tarkkaan ottaen on? Montako kanavaa _kerralla_ sillä saa oikeasti siirrettyä tietokoneeseen? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Halsu 15.01.2007 17:03:34 | |
---|
Mikä noista Alesiksen malleista siulla tarkkaan ottaen on? Montako kanavaa _kerralla_ sillä saa oikeasti siirrettyä tietokoneeseen? Alesis Multimix 16 Firewire. Kerralla saa siirrettyä 8 mikkikanavaa ja 4 linjatason stereokanavaa (jotka voi äänittää myös 8 monokanavana, joskin säädöt ovat aina yhteiset kullekin kanavaparille). Mulla on lisäksi Behkun mikseri, josta on käytössä 8 mikkikanavaa - niiden inserteistä ajan kamat alesiksen stereotuloihin, joten saan talteen 16 mikkikanavaa kerralla. Näiden lisäksi Alesiksesta saa vielä erikseen koneelle masterbussin (johon voi syöttää kamaa vaikka aux -paluista) eli hätätapauksessa saisi sisään 18 raitaa kerralla. Koneelta alesikseen päin menee kaksi kanavaa, eli äänitteiden miksaus tehdään koneella. CU
--
Eki |
Teijo K. 16.01.2007 00:43:39 | |
---|
Alesis Multimix 16 Firewire. Kerralla saa siirrettyä 8 mikkikanavaa ja 4 linjatason stereokanavaa (jotka voi äänittää myös 8 monokanavana, joskin säädöt ovat aina yhteiset kullekin kanavaparille). Mulla on lisäksi Behkun mikseri, josta on käytössä 8 mikkikanavaa - niiden inserteistä ajan kamat alesiksen stereotuloihin, joten saan talteen 16 mikkikanavaa kerralla. Näiden lisäksi Alesiksesta saa vielä erikseen koneelle masterbussin (johon voi syöttää kamaa vaikka aux -paluista) eli hätätapauksessa saisi sisään 18 raitaa kerralla. Koneelta alesikseen päin menee kaksi kanavaa, eli äänitteiden miksaus tehdään koneella. Eli olet testannut 16 asti itse ja käy ja kukkuu. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta peliltä tuo. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Halsu 16.01.2007 02:07:11 | |
---|
Eli olet testannut 16 asti itse ja käy ja kukkuu. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta peliltä tuo. Jep - viimeksi tänään pantiin treenit talteen, 16 raidalle. CU
--
Eki |