Jucciz 22.08.2006 21:18:22 | |
---|
Seinä on kiva asia lämmön pysymisen kannalta, mut kitaroita pidän lattiatelineessä ja muina aikoina ihan kotelossa. |
flattopguitar 23.08.2006 17:13:09 (muokattu 23.08.2006 17:16:01) | |
---|
Kyllä mä olen ihan seinän kannalla, eteenkin jos huoneiston ilmankosteudesta pystyy talvisin ja keväisin pitämään huolta. Jos kitaralla ei soita useaan kuukauteen niin virettä voi vähän laskea, ainakin silloin jos tietoisesti varastoi kitaran vuosiksi laukkuunsa. Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/ |
Jouni 23.08.2006 19:58:11 | |
---|
Im not trying to play the guitar. Im trying to play music.
- Michael Hedges -
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
Amplifier 24.08.2006 11:48:15 | |
---|
Jos kitaralla ei soita useaan kuukauteen niin virettä voi vähän laskea, ainakin silloin jos tietoisesti varastoi kitaran vuosiksi laukkuunsa. jep, just tuota tarkoitin tuossa aikaisemmin. esim. kanikonttoriin viedessä kannattaa vire laskea ;)... niin minäkin tein aikoinani. |
ReBeat 24.08.2006 21:12:31 | |
---|
Tuossa selailin USA:n kitaraliikkeitä ja törmäsin kauppiaaseen joka näyttäisi hirttävän Gibsonit ja muut virittimistään seinälle. Aika hurjan näköistä touhua. Öö, missä kuvissa tuo menetelmä näkyy? Ei ainakaan mulle osunut silmään. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
ankkiz 14.01.2007 20:40:21 | |
---|
Tähän alkuun: anteeksi vanhan nostattamisesta. Ja sit asiaan: Seinää vasten nojaamista ei suositella kaulan vääntymisen takia, mutta eikös tuollaiset kaulallisetständitkin sitten väännä kaulaa, kun kitara nojaa siihen samallalailla koko painollaan? Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
Hannu H. 14.01.2007 21:55:54 | |
---|
Ite pidän tommosessa nelipaikkaisessa lattiatelineessä kitaroita. Laukuissa pitäisin jos ne laukut mahtuis järkevästi huoneeseen, mutta kun ei niin pidetään telineessä.. |
mailbag 14.01.2007 22:14:49 | |
---|
Tähän alkuun: anteeksi vanhan nostattamisesta. Ja sit asiaan: Seinää vasten nojaamista ei suositella kaulan vääntymisen takia, mutta eikös tuollaiset kaulallisetständitkin sitten väännä kaulaa, kun kitara nojaa siihen samallalailla koko painollaan? ittellä kuiteski toi nojausosa aika lähellä tuota kaulaliitosta niin tuskimpa pahemmin kaulan vääntyilyä aiheuttaa |
PLing 14.01.2007 22:35:41 | |
---|
Huolettaa vähän kun tuo oma Explorer jää seinällä roikkuessaan aina asteen tai pari vinoon tuon lavan muodon takia, onko vaaraa että kaula taipuu jos sitä pari vuotta tuossa seinällä soitteluiden välissä roikottaa? Doh, nakki. |
N33m0 15.01.2007 02:48:37 (muokattu 15.01.2007 02:49:08) | |
---|
http://www.herculesstands.com/ Mulla on seinällä 3 tolla mekanismilla varustettua telinettä, samoin 1 2-paikkanen lattiaständi. Menee rhoadsit ja kaikki erikoisemman muotoset kepit eikä varmana putoa. Hintakaan ei ole mikään päätähuimaava eli hyvä sijoitus on. edit: ainii, thomannin lisäks mm. DLX music myy noita slow music for slow people |
http://www.herculesstands.com/ Mulla on seinällä 3 tolla mekanismilla varustettua telinettä, samoin 1 2-paikkanen lattiaständi. Menee rhoadsit ja kaikki erikoisemman muotoset kepit eikä varmana putoa. Hintakaan ei ole mikään päätähuimaava eli hyvä sijoitus on. edit: ainii, thomannin lisäks mm. DLX music myy noita Mulla on neljä. Hyvin pysyy. Ruuvattu lautaan kiinni, joka on pultattu kasimillisillä lyöntinauloilla betoniseinään. Ei lähe varmaan irti ku piikkaamalla. Mulla on hirvee skitso aina kaikista kiinnityksistä; mikään ei oo niin ärsyttävää ja noloa, kuin että joku asia ei pysy kiinni niin kuin ajatus on ollut. Ajjuu, on siitä kuvakin: http://himassa.net/kuvia/1.jpg "Naiset kun tykkäävät siivota. Miehethän ovat liian kiireisiä tämmöiseen, kun pitää miettiä kaikkia asioita. Kuten tissejä ja räjähdyksiä.." |
StJerky 15.01.2007 16:03:11 | |
---|
Entäs mahdollisen kuivan ilman vaikutus kitaraan? Olen kuullut juttua, ettei telinettä ainakaan kannata ruuvat ns. ulkoseinää vasten... Ei ainakaan ulkopuolelle... |
Wolfie 16.01.2007 20:49:07 (muokattu 16.01.2007 20:54:34) | |
---|
Huolettaa vähän kun tuo oma Explorer jää seinällä roikkuessaan aina asteen tai pari vinoon tuon lavan muodon takia, onko vaaraa että kaula taipuu jos sitä pari vuotta tuossa seinällä soitteluiden välissä roikottaa? On tuo Hamer roikkunut Ultimaten lattiaständissä melkolailla kaupasta kannosta lähtien, melkomoiset kosteuden ja lämpötilanvaihtelut läpikäyneenä. Olen usein miettinyt kyseisen ständin ergonomiaa ja kitaran kaulan vääntöjä siinä, mutta suurimmat ongelmat on minulla ollut siinä, kun joku asiaa ymmärtämätön on "vähän" liikutellut kitaraa ja se on heilahdellut lavan varassa melko ikävän näköisesti. Omastakuvasta löytyy kuva, vaikkakaan siitä ei selviä kitaran kulma ständissä. Kitara roikkuu ständissä osapuilleen noin suurinpiirtein veikkauksen heittämällä noin 75-80 asteen kulmassa vertikaaliin verrattuna, ottaen kiinni satulan molemmilta puolilta, takasarvesta ja jakin vierestä. Ei ehkä kaikkein mielekkäin kitaransäilytystapa, mutta helposti otettavissa, ja ei, Explorer ei ole kaikkein mielekkäin muoto lattiasäilytystä ajatellen, mutta muuten yksi kauneimmista kitaramalleista ikinä. Tarkastaessani tätä keskustelua lukiessani kitaran kaulan, huomasin yllätyksekseni kaulan olevan yhtä tikkusuora kuin kaupasta sen kantaessani. Ja säilytys ei ole todellakaan minulla ollut silkkihansikkain kohtelua, ilmankosteuden vilkuilua ja lämpötilan oikeasta huolehtimisesta. Liekö sitä paljon puhuttua moukan tuuria... Edit: Ai niin. En todellakaan suosittele kokeilemaan kitaran säilytystä lämpöpatteri vieressä samalla, kun patteri on unohtunut päälle ja ikkuna on auki huoneilman raikastamiseksi, ainakaan kovemmilla pakkasilla. On aina silloin tällöin unohtunut kyseiseen paikkaan muun tavaraliikenteen seurauksena. Ihmettelen, ettei mitään vakavampaa ole sattunut rakkaimmalle soittopelilleni. Ja lisäksi jokainen soitin on tietysti oma persoonansa. Arvatenkin soittimeni on yhtä kovapäinen tapaus kuin omistajansa, ja kestää melkein mitä tahansa. Saa vain nähdä miten pitkään... Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
Wolfie 16.01.2007 20:53:59 (muokattu 16.01.2007 20:55:04) | |
---|
Edit: Sählinkiä sählinkiä... Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |