Aihe: Yamaha YDP-131
1
rXa
10.01.2007 19:50:47
Elikkäs tuollainen digitaalipiano olisi kiikarissa, vaikuttaa suht edulliselta(Thomannlilla 799e) ja ihan ok soittimelta. Joskos jollain olisi vielä omakohtaisia kokemuksia soittimesta? Tai muita vinkkejä soittimen hankkimisesta tähän hintaluokkaan?
Troitek
14.01.2007 15:59:04

Samaa kysysin. Tää kosketinsoitin keskustelua alue ei oo ihan samaa luokkaa ku joku kiratakamat. En tiiä eikö porukka vaan viiti vasta vai mistä se on kiinni.
juini
14.01.2007 16:18:59
Ihan OK:lta vaikutti musakaupan testin perusteella. Itse en osta, koska linjasisäänmeno puuttuu.
Korzen
14.01.2007 21:56:28
Itse en ottais tuota sen vuoksi että siinä on painotetut koskettimet, ei vasaroidut, mutta taas toisaalta en tiä et onko hyvin painotetut mukavemmat käsille kuin huonosti vasaroidut.

Oikeita vasaroita ei digitaalipianoissa ole minun tietääkseni kuin aivan kalleimmissa malleissa. Suurimmassa osassa on ns. vasaraefekti.
Tuolla linkissä lukee: "Fully Weighted ‘Graded Hammer’ Keyboard Action".
Hintaansa tuo YDP vaikuttaisi olevan ihan asiallinen peli.
Rojekti
14.01.2007 22:28:45 (muokattu 14.01.2007 22:37:51)
Oikeita vasaroita ei digitaalipianoissa ole minun tietääkseni kuin aivan kalleimmissa malleissa. Suurimmassa osassa on ns. vasaraefekti.
Tuolla linkissä lukee: "Fully Weighted ‘Graded Hammer’ Keyboard Action".
Hintaansa tuo YDP vaikuttaisi olevan ihan asiallinen peli.

Niinjoo, pelkkä efekti tosiaan.. ilmeisesti siellä on sitten joku hyvin simppeli painotettu vipusysteemi joka palauttaa sen koskettimen, tms?

"Fully Weighted ‘Graded Hammer’ Keyboard Action" tarkoittaa tark.ottaen mitä? Itsekin pohdin tuota joku aika sitten mutten saanut selville! Painotettu vasaroitu koskettimisto, eli true vasarat, vai..?

Tilaamaani keikkapianoa kuvaillaan laitteen kotisivuilla "88-Key Hammer-Action Premium Stage Piano" mutta myyjä kuvaa sitä "88 Keys with Hammer Effect", jotenkin tuo hammer-action kuulostaa enemmän paremmalta systeemiltä mutta kumpi sitten loppujenn lopuks on oikea vai onko sama homma molemmis..

edit: uuhh näistä tatseista vois kehiä ihan oman threadin. Mutta siis, mainostekstiä tuolla sivulla;
Of course, a realistic digital stage piano must have a full 88 keys that are properly weighted. The ProKeys 88's full-range clavier features hammer action that feels just like the real thing. It features three velocity curves tailored to different touches, as well as a fixed velocity for synth work.

Tuon perusteella kuulostaa painotetulta vasaravehgeeltä.
Ugn stagn agn pagn.
rXa
14.01.2007 23:44:10
Kiitoksia kiitoksia, varmaankin ihan riittävä peli tällaselle suht alottelijalle, pitkään soitellu kiipparilla ja kuumotellu ihan akustista mutta tilan/rahan puutteen takia pitänee tyytyä tähän
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)