Aihe: Koivuniemi TV 2
1 2 3 4 5
sonic77
08.01.2007 09:36:57
Kaikkia ei ole kuitenkaan taidettu leikellä.

No eipä kyllä, tosin Hannele Laurilta on taittu sipasta pikkusen tukkaa silloin tällöin..=)
Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen...
rahvas
08.01.2007 10:32:27
Paula on Paula, mutta etenkin livenä käsittämättömän energinen ja karismaattinen. Ja etenkin se, miten Paula pystyy ottamaan etenkin nuoremman yleisön mukaan on hämmästyttävää. Kun ajattelee miten monta kilometriä on takana ja silti hän jaksaa pistää itsensä peliin (ainakin niillä keikoilla joita olen seurannut). Se on munsta sitä ammattitaitoa tällä alalla. Ettei touhu ala näyttää yleisölle liian rutiinilta. Ihailen!
Basitsi
mack the knife
08.01.2007 12:38:51
Miksei Toivasella ole flyygeliä? Onhan finskillä noita....

Ei ole transposenappulaa...
COVS n:o 1.
Qsine
08.01.2007 19:47:36

Paula on Paula, mutta etenkin livenä käsittämättömän energinen ja karismaattinen. Ja etenkin se, miten Paula pystyy ottamaan etenkin nuoremman yleisön mukaan on hämmästyttävää. Kun ajattelee miten monta kilometriä on takana ja silti hän jaksaa pistää itsensä peliin (ainakin niillä keikoilla joita olen seurannut). Se on munsta sitä ammattitaitoa tällä alalla. Ettei touhu ala näyttää yleisölle liian rutiinilta. Ihailen!

Ja muistakaamme siis, että vakavasti otettavat artistit eivät ole formula- tai rallikuskeja, tai ainakaan heidän ei pitäisi olla. Mikäli artistilla on takana enemmän kilometrejä kuin tahteja, niin ei semmoinen ainakaan meikäläiseltä respektiä ansaitse. Kuka tahansa osaa painaa kaasupoljinta.

Anteeksi: tuo "kilometriä" vain pisti silmään.
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
Jami
09.01.2007 14:12:42

Paulassa on jotain samaa kovaa liikemiesmäisyyttä kuin Madonnassakin.
Paula on levyttänyt koko uransa ajan suht tasaisesti ja suht tasaista laatuakin.
Paula on pitänyt ulkoisen habituksensa tyylissä ja kuosissa. Ikä tietty vaatii jo meikkiä.
Paula on myös kiertänyt koko uransa ajan tasaisen tappavaan tahtiin.
Paula on yks niitä harvoja suomalaisia jotka täyttää isonkin stagen. Sanotaan karismaksi.

Siinä ny muutama ajatus miksi Paula on vuosikymmenet pinnalla pysynyt.
No tärkein tietty on että se on Etelä-Pohojammaalta lähtöösin. hähähäh.

Klappinen kyllä lauloi kans aivan viimesenpäälle komiasti.
Toivasta ei voi olla täs yhteydes kehumatta.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Sertzo S
09.01.2007 14:22:43 (muokattu 09.01.2007 14:23:03)
Paulassa on jotain samaa kovaa liikemiesmäisyyttä kuin Madonnassakin.
Paula on levyttänyt koko uransa ajan suht tasaisesti ja suht tasaista laatuakin.
Paula on pitänyt ulkoisen habituksensa tyylissä ja kuosissa. Ikä tietty vaatii jo meikkiä.
Paula on myös kiertänyt koko uransa ajan tasaisen tappavaan tahtiin.
Paula on yks niitä harvoja suomalaisia jotka täyttää isonkin stagen. Sanotaan karismaksi.

Siinä ny muutama ajatus miksi Paula on vuosikymmenet pinnalla pysynyt.
No tärkein tietty on että se on Etelä-Pohojammaalta lähtöösin. hähähäh.

Klappinen kyllä lauloi kans aivan viimesenpäälle komiasti.
Toivasta ei voi olla täs yhteydes kehumatta.

Tämä on pohjoispohjalaisena täältä Itä-Savosta ilolla kuitattava. :)
Neljä Ruuvia
09.01.2007 17:24:15
En nähnyt tuota tv -esiintymistä, mutta hyvät muistikuvat on vuosien takaa Mäntsälän lavalta. Orkesterissa taisi olla parikin tuuraajaa, rytmit ja tempot aivan villinlännen touhua (niin oli kyllä yleisökin), mutta Paulan karisma kyllä kantoi koko keikan hienosti. Laulussa ja esiintymisessä riitti niin paljon virikkeitä tanssimiseen ettei soitto haitannut. Lopuksi Paula vielä kiitti ja esitteli orkesterin pitkän kaavan mukaan, ei ollut milläänsäkään vaikka joutui itse venymään.

Sanotaanko Riksteri kuitenkin niin että (Liimis aksentilla): Ne Paulan pikkubändin kohtalaisen kiivat tempot tulee kyllä ihan artistilta iteltään ja vaikka se tuntuu lauteilla välillä sietämättömän nopeelta niin ainakin artisti on innoissaan ja tyytyväinen.
Ja valitettavasti meidän soittajien työmaa alkaa siitä. Artisti on happy ja vetää hyvän keikan=yleisö on happy. Artistia ketuttaa=paska artisti.
Lisäksi vielä,kun olen moista tilannetta ollut kokemassa aika useinkin ja monien artistien kera joskus tulee yllättäen tunne että ehkä ne perkeleet ovat oikeassa.
Aatellaanpa nyt vaikka esim. sitä kuinka paljon valitetaan siitä että parempi rumpali Agentsissa oli parempi rumpali ennenkuin Sandren meni bändiin ja tempot alkoivat olemaan edes suunilleen sielläpäin.
Ihmiset ovat niiin tyhmiä että ne eivät vaistoa musiikkia muuna kuin energiana,se miten se energia niille tarjoillaan on jokseenkin aivan sama.
Omaan työhygieniaan sillä on hiukan merkitystä mutta jos liksa on kohdallaan ainakin minä yritän pitää turpani kiinni.
Riksteri
10.01.2007 00:56:15
Ne Paulan pikkubändin kohtalaisen kiivat tempot tulee kyllä ihan artistilta iteltään ja vaikka se tuntuu lauteilla välillä sietämättömän nopeelta niin ainakin artisti on innoissaan ja tyytyväinen.

Ei se kiivas tempo mikään haitta yksinään ole, ainostaan silloin jos rytmiryhmä ei kykene antamaan sellaista rytmitaustaa, johon voi järkevästi liikkua monella tavalla.

Ja valitettavasti meidän soittajien työmaa alkaa siitä. Artisti on happy ja vetää hyvän keikan=yleisö on happy. Artistia ketuttaa=paska artisti.

Tämän ymmärrän ja hyväksyn. Joskus E.G:n keikalla olleena on tuota köydenvetoa joutunut seuraamaan ja vanha konkari osaa kyllä ottaa yleisönsä. Prinsessojen kanssa voi orkesteri väliaikaisesti voittaa, mutta ei sekään ole paras eikä edes hyvä vaihtoehto.

Lisäksi vielä,kun olen moista tilannetta ollut kokemassa aika useinkin ja monien artistien kera joskus tulee yllättäen tunne että ehkä ne perkeleet ovat oikeassa.

Pari vuotta sitten kritisoitiin linnanjuhlien liian nopeaa tempoa jossain kappaleessa, vaikka se ylinopeus oli mielestäni paras vaihtoehto siinä teatterinäytöksen ruuhkassa. Samoin presidenttiparin valssi pitäisi olla niin nopea jazziwiineri kuin orkesterilta irtoaa ...

Ihmiset ovat niiin tyhmiä että ne eivät vaistoa musiikkia muuna kuin energiana,se miten se energia niille tarjoillaan on jokseenkin aivan sama.
Omaan työhygieniaan sillä on hiukan merkitystä mutta jos liksa on kohdallaan ainakin minä yritän pitää turpani kiinni.

Vaikea sitä on tyhmyyden piikkiin laittaa, jos osaavat ja uskaltavat tanssia ja irroitella ilman kaavamaisuutta? Villin lännen yleisölle pitää soittaa villin lännen musiikkia.
Tankero
10.01.2007 23:37:52
Kuka se oli se toinen kitaristi siinä vedossa? Varren tunnistin, mutta toista en.
Varmasti, vissiin.
Martso
10.01.2007 23:41:03
Kuka se oli se toinen kitaristi siinä vedossa? Varren tunnistin, mutta toista en.

Väinölän Tuomas. Hurja topi soittimessaan.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
Tankero
10.01.2007 23:44:22
Väinölän Tuomas. Hurja topi soittimessaan.

Taitaa olla. Oon aina joskus nähnyt, mutta nimi ei ole jäänyt mieleen. Josko nyt jäis.
Humppa kutsuu vielä setiksi.
Siis menen.
Varmasti, vissiin.
ninmari
12.01.2007 00:42:58
Paula on hyvä.Helvetin hyvä.Muuta en osaa hänestä sanoa.=)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
KoskPaavo
12.01.2007 01:15:03
Paula on hyvä.Helvetin hyvä.Muuta en osaa hänestä sanoa.=)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paula_Koivuniemi
Tossa faktaa, kesällä tulee 60, vaikka ottais meikit poiskin niin olis paljon nuoremman näköinen kuin meidän kylän postinkantaja , vaikka se on 10 vuotta nuorempi,
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
isojussi
13.01.2007 15:30:03 (muokattu 13.01.2007 15:30:11)
....Sandren meni bändiin ja tempot alkoivat olemaan edes suunilleen sielläpäin...

Ynnä time.

Sitäpaitsi Paula on IHQ!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
osruau
14.01.2007 14:53:56
Vit..u tässä mitään palvota! Haloo!!
Ja mun mielestä on Koivuniemellä ollut myös huonompia aikoja jolloin levytti vähän "tusinabiisejä" ja tyyli vähän hukassa/ hakusessa, niinkuin varmaan kaikilla vastaavilla pitkän uran tehneillä laulajilla ja muusikoilla..

Makuasioiden kanssa ei pitäisi kiistellä, mutta...

Mun mielestä me muusikot sorrutaan liikaa siihen, että soitetaan sallaista musaa ja sellaisilla sovituksilla "josta itse pidämme".. sensijaan jos aikoo menestyä pitäisi soittaa sitä, mitä kansa kuuntelee ja ostaa.. (musiikkipsykologiasta voisi luennoida vaikka koko illan, mutta...)

Nyt kun olen ollut jo kymmenisen vuotta pois ammattimaisen soittajan kuvioista - ja studiosta - alan itsekin vasta tajuta mistä on oikeastaan kyse.

Menestys mun mielestä perustuu edellisen lisäksi pariin perusjuttuun:
1) Esiityjällä pitää olla sellainen ääni ja taito, että kansa pitää
2) Esiintyjällä pitää olla sydän ja oma persoona täysillä mukana esityksessä. On se sitten luontainen tai rakennettu...

Parhaita esimerkkejä näistä on mm. Jari Sillanpää, joilla on molemmat huippuluokkaa tai Yölintu, jolla oli alunperin vain jälkimmäinen, mutta vuosien mittaan Simon äänikin on alkanut kirkastua...

Seuraavat kiintotähdet mun mielestä tulee oleen Mattilan sisarukset, jotka molemmat omalla tavallaan antavat sydämensä sille, mitä ovat tekemässä siten, että se myös näkyy ja kansa aistii. Valitettavasti aika iso osa esim. tangokuninkaallisista hallitsee vain 1 osaa..

Mitä tulee Paulaan:
- Olin sekä livekonsertissa, että olen katsonut Tamperetalon konsertin moneen kertaan digiboxista. Mun mielestä Paulan menestys perustuu juuri siihen, että ääni on jo jäljittelemätön legenda ja hän antaa lauluissaan sydämensä ja persoonansa täysillä ja laulaa just sitä, mitä kansa odottaa (eikä sitä, mitä muusikot haluaisi - menis varmaan lopulta jazziksi ;-)

- Sen sijaan Paulan puhe ja muu ulosanti ei yllä samalle tasolle, jonka hän lienee itsekin huomannut ja siksi kutsui konsertteihin avuksi Merja Larivaaran... jonka rooli TV-konsertissa marginaalinen.

Orkka:
- Olen aina pitänyt Mika Toivosen tavasta etsiä uusia tai kopioituja ideoita konsertteihin. Parhaimpia esimerkkejä on Sillanpään ja Katri-Helenan yhteiskonsertin Satumaan sovitus, jossa oli tulta ja tunnetta. Sitä samaa otetta Mikalla oli Paulankin konsertissa.
- Mitä tulee taas soittajiin, ne on oma lukunsa. Rautaisia jätkiä, jotka osaa TV-tilanteessakin tarvittaessa laittaa svengin päälle.

Muistan varmaan loppuikäni sen, kun Nykäsen Anssi Keuruun varuskunnassa 1984 piti Elkassa omaa Showtaan ja treenasi miltei jokapäivä (rumpu)patteristonsa takana. "Anssista tulee vielä jotakin_, sano Riipinenkin ;-) ... ja lopun useimmat tiedämmekin...

T: Kerran soittaja - aina soittaja...
Api
Riksteri
14.01.2007 15:16:27
Mun mielestä me muusikot sorrutaan liikaa siihen, että soitetaan sallaista musaa ja sellaisilla sovituksilla "josta itse pidämme".. sensijaan jos aikoo menestyä pitäisi soittaa sitä, mitä kansa kuuntelee ja ostaa.. (musiikkipsykologiasta voisi luennoida vaikka koko illan, mutta...)

Eikö mielestäsi musiikkia ole jo riittävästi kaupallistettu ja teollistettu? Tanssimusiikissa tuo optimointi tarkoittaisi mielestäni sitä, että musiikki suunniteltaisiin palvelemaan keski-ikäistä naisväestöä, joka on suurin tanssi- ja iskelmämusiikin kuulijakunta. Yhteen suuntaan kun kumartaa, tulee samalla pyllistäneeksi johonkin toiseen suuntaan. Jos tärkein motiivi musiikin esittämiseen on kaupallinen, poliittinen tms., kannattaa kysyä neuvoa samoilta tahoilta, jotka rakentavat menestyneiden presidenttikandidaattien imagoa.
ronkeli
14.01.2007 21:41:37
Koivuniemi on kyllä ihan sähäkkä nainen edelleen, vaikka minua ei erityisemmin hänen lauluäänensä viehätäkkään, mutta osaa kyllä ottaa yleisönsä ja karismaakin on.
Le Haba
16.01.2007 00:10:02
Niin on. Olisko Harrilla tullut joku "este".

Voi olla, rundas Saksaa samaan aikaan eikä pystynyt multiploitumaan :-)
My name is Baron, Le Baron
Tankero
16.01.2007 00:27:29
Voi olla, rundas Saksaa samaan aikaan eikä pystynyt multiploitumaan :-)

Sori. Kiitos infosta.
Varmasti, vissiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)