Aihe: Line6 TonePort UX2 tietoa?
1 2
Xmorph
14.12.2006 18:20:22 (muokattu 14.12.2006 18:21:36)

Moro,

Tässä pitkään etsinyt nyt jotain USBiin menevää ulkoista interfacea mihin saan kitaran, basson ja laulut ok sisään. Vaihtoehtoja löytyy aikalailla ja I/O jutuissa nyt lähinnä eroa. Kirjottelin jo toisen otsikon alle tästä, mutta nyt olis mukava kuulla vielä käyttäjien kommentteja tuosta. Tällä hetkellä mielenkiintoisin vaihtoehto näistä interfaceista, koska löytyy kitaralle, vokaaleille ja vielä bassolle mallinnuksia softan muodossa mukana.

Tuo toimii ilmeisesti vaikka neljälle laitteelle samaan aikaan raitojen äänitykseen, jos tämmöstä kaipaa?

Toimii varmaankin kuten kaikki äänikortit minkä softan kanssa vaan ja voi tehdä bybassin noille GearBoxin jutuille, jos ei tahdo jotain suoraan niillä efekteillä sisään? Plug-in muodossahan tuo laite ei kuulemma toimi.

Varmaan pelittää myös kitaran etuasteet, mahdolliset sähkörummut ja muut liitäntöjen kautta jees purkittamiseen myös?

Sitten mietin minkämoisia ongelmia voi tulla nykyisen äänikortin kanssa (Creative X-Fi Xtreme Audio), koska sen kautta tahdon musiikin ja kaiken muun soundin tulevan ja TonePort toimisi vain purkitukseen ja soittamiseen. Kenties kierrättämällä soundi vaikka TonePortin jostain outista suoraan auxiin tms?

Kertokaa kokemuksia ja onko tuon rahan arvoinen (230e ovh.)
erkko
14.12.2006 20:17:18
Mulla on TonePort UX2 ja oon itse ollut tyytyväinen vermeeseen.

Mun mielestä tossa toimii vaan kaksi sisääntuloa kerralla.

Laite toimii .Cubasen ym. kanssa ihan ok. Siinä on ASIO-ajurit.

Kaikki muut soittimet saa myös tuolla hyvin sisään, etuasteet ovat ihan laadukkaat.

Itse hommasin tuon lisäksi M-audion 1814 interfacen bändiäänityksiin, ja Toneport toimii sen kanssa kimpassa niin että Toneportin digitaalioutista voi viedä mallinnukset sisään M-audion digitaalisisääntuloon, eli pystyn äänittämään 10 kanavaa kerralla. Toimii luonnollisesti myös niin että ottaa signaalin Toneportin kaiutinulostulosta.

Mun mielestä laite on ehdottomasti ostohintansa arvoinen. Kitaaravahvistinmallinnokset ovat hyviä ja laulupreseteillä saa helposti himassa hyvää demolaulusoundia.
Xmorph
14.12.2006 22:34:10

Ok. Tuntuu jotenkin helpoimmalta ratkasulta vain juuri TonePort ihan soittelun ja muun kannalta myös. Huomiseen vielä mietin ja huomenna haen varmaan sitten pois, jos tähän päädyn...
Reality
15.12.2006 10:30:56
Mullakin on kyseinen laite ollut pari kuukautta ja ihan tyytyväinen oon ollut, kätevä siitä, että vähenty johdot ja laitteet (inhoan johtoja), kun aiemmin oli POD XT käytössä ja toi korvaa sen täysin. Sonarissa oon huomannut, että WDM toimii paremmin, mutta ASIO ajuri on pakko laittaa, jos haluaa äänittää kahta kanavaa yhtä aikaa.

Mutta tosiaan, 2 kanavaa kerralla on maksimi ellei ne sitten ole stereo sisääntuloja, en tiedä. Jos on, niin tietenkin voi vähän kikkailla siinä mielessä. Ulostulot ainakin on stereo.
erkko
15.12.2006 19:20:35
Tsekkasin vielä äsken että kyllä se tosiaan on niin että laitteella voi äänittää vaan kahta (mono)kanavaa kerralla.

Ulostuloja kaiuttimille on myöskin vaan yksi balansoitu stereolähtö + digitaalilähtö, eli jos haluaa syöttää signaalia toiseen äänikorttiin analogisesti, joutuu säätämään piuhojen kanssa.
Xmorph
15.12.2006 21:17:51

No nyt olen teidän kanssanne yhtä =) TonePort UX2 komeilee pöydällä ja hyvin helppo oli ottaa käyttöön, ajurit, laite kiinni ja soitteleen. Ainoa vaan, että pitää toisen äänikortin kanssa kyllä säätää vielä jonkun matkaa, että kaikki pelaa ok. Mutta ainakin itse GearBox pelitti hienosti heti. Säätämistä säätämistä...
zekeode
15.12.2006 21:22:16 (muokattu 15.12.2006 21:22:56)

Sitten mietin minkämoisia ongelmia voi tulla nykyisen äänikortin kanssa (Creative X-Fi Xtreme Audio), koska sen kautta tahdon musiikin ja kaiken muun soundin tulevan ja TonePort toimisi vain purkitukseen ja soittamiseen. Kenties kierrättämällä soundi vaikka TonePortin jostain outista suoraan auxiin tms?

Kertokaa kokemuksia ja onko tuon rahan arvoinen (230e ovh.)

Itse annoin oman Audigy 2 platinium ex ulkoisen korttini pois. Musiikin kuuntelussa TonePort hakkaa Creativen tuotoksen satanolla, ja pelaamisessakin toimii ilman mitään moitteita. Itseä kun ei jotkut EAX tehosteet pahemmin innosta. Itseasiassa missään ei ole tullut ikävä Creativen tuotoksia.

Ja mitä viimeiseen kysymykseen tulee, niin ainakin itsellä ehdottomasta parhaat 200euroa mitä on tullut ikinä käytettyä. Varsinkin kun nauhoittelen kitaraa, bassoa ja laulua, niin kaikki on käyttövalmiina hetkessä ja helpolla. Niin ja Reaperin kanssa toimii loistavasti. :)

Edit: No voi perkele. Sinne meni hyvät mainospuheet ihan hukkaan. XD
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Xmorph
15.12.2006 21:25:08

Heh, ei kyllä sitä voi mun puolestani jakaa kikkoja vaikka kyseisen laitteen käytöstä edelleen ja tulee hyvä mieli, jos joku kehuu nyt näin omistajana =)
JohnJ
04.01.2007 15:09:11
Plug-in muodossahan tuo laite ei kuulemma toimi.

Nyt on sitten tullut plug-in laajennus, joka toimii TonePortin, GuitarPortin ja PODien kanssa. Huonompi puoli on se, että tuo maksaa 199 dollaria eli n. 150e. Melkoisen kova hinta mielestäni, mutta jos joku on raaskinut sijoittaa niin käyttökokemuksia saa toki kertoa.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
Lennu
04.01.2007 22:56:02

Heh, ei kyllä sitä voi mun puolestani jakaa kikkoja vaikka kyseisen laitteen käytöstä edelleen ja tulee hyvä mieli, jos joku kehuu nyt näin omistajana =)

Ei voi vielä, kun se on vasta toomannilta matkalla. Ens viikon puolella todennäkösesti tulee.
"Yritinhän joskus perehtyä intialaiseen nuorisokulttuuriin katsomalla intialaista musiikkikanavaa töllöstä. Vähän sääliksi käy intialaista nuorisoa." -Derek Riggs
SH1THEAD
14.01.2007 14:18:04
Olen hommaamassa kannettavaa tietokonetta toneportin kaveriksi. Kaipaisinkin vähän informaatiota minkä tehoista konetta kannattaisi katsastella? Täytyy tässä vielä minunkin kehaista, että kyseessä on kyllä mainio laitos!

Uskoisin, että mikä tahansa uusista läppäreistä jaksaa pyörittää tuota ja gearboxia moitteitta.
äsh :/
Lennu
14.01.2007 18:58:18

Uskoisin, että mikä tahansa uusista läppäreistä jaksaa pyörittää tuota ja gearboxia moitteitta.

On kyllä ollu ilo veivaa uusia piisejä moisella väkkyrällä. Intel Macissa toimii ainakin moitteetta, ei mitään kysyttävää.

Gearbox-plugari pitää vielä jossain vaiheessa hankkia.
"Naiset kun tykkäävät siivota. Miehethän ovat liian kiireisiä tämmöiseen, kun pitää miettiä kaikkia asioita. Kuten tissejä ja räjähdyksiä.."
Skebaristi
19.11.2007 09:07:16

Nostetaanpas ylös.

Ominaisuuksien puolesta laite vaikuttaisi sopivalta käyttööni, mutta pari juttua arveluttaa. Toimiiko UX2 Vistassa?

Tuosta monitoroinnista sen verran, että millaisten systeemien kautta teillä kuuluu ääni? Täytyykö minun ostaa samalla monitorit, vai saanko äänet kuulumaan jotenkin noista perus creativen kaiuttimista jotka omistan? Tarkoitus olisi, että käyttäisin tuota UX2:sta myös musiikin kuuntelussa, peleissä yms.
Möö
Lancelot
19.11.2007 16:55:43
Nostetaanpas ylös.

Ominaisuuksien puolesta laite vaikuttaisi sopivalta käyttööni, mutta pari juttua arveluttaa. Toimiiko UX2 Vistassa?

Tuosta monitoroinnista sen verran, että millaisten systeemien kautta teillä kuuluu ääni? Täytyykö minun ostaa samalla monitorit, vai saanko äänet kuulumaan jotenkin noista perus creativen kaiuttimista jotka omistan? Tarkoitus olisi, että käyttäisin tuota UX2:sta myös musiikin kuuntelussa, peleissä yms.

Toimii kyllä juuri noista creativen kajareista. Laittaa vaan toneportin phone liitännästä piuhan siihen creativen äänilähtöön. Omassa creativen 5.1 systeemissä on semmonen volumesäätökiekko mis on tosiaan kuulokelähtö ja toinen joku äänilähtö mihin se sit kytketään
Skebaristi
19.11.2007 18:02:29

Toimii kyllä juuri noista creativen kajareista. Laittaa vaan toneportin phone liitännästä piuhan siihen creativen äänilähtöön. Omassa creativen 5.1 systeemissä on semmonen volumesäätökiekko mis on tosiaan kuulokelähtö ja toinen joku äänilähtö mihin se sit kytketään

Hienoa! Kiitos tästä tiedosta, minulla on muuten samanlainen systeemi, mutta 2.1.
Möö
Lancelot
19.11.2007 20:55:54
Hienoa! Kiitos tästä tiedosta, minulla on muuten samanlainen systeemi, mutta 2.1.

Jees, ja tietysti laittaa sitten toneport tietokoneen oletus äänikortiksi ni homma pelaa.
Skebaristi
20.11.2007 07:21:16 (muokattu 20.11.2007 11:08:53)

Miksi se muuten kytketään äänilähtöön? Eikö se tietokoneeseen menevä piuha pitäisi laittaa siihen toneportiin?

Edit: Tuli tässä mieleen, että eikös tuo sama systeemi toimisi kaikissa muissakin ulkoisissa äänikorteissa? Tarkoitukseni olisi kuitenkin nauhoittaa enimmäkseen mikittämällä vahvistin, eikä niinkään käyttää mallinnuksia, joten maksaisin ehkä vähän tyhjästä jos en käytä mallinnusta. Vai?
Möö
Johann Onn
20.11.2007 17:22:05 (muokattu 20.11.2007 17:47:31)
Tarkoitukseni olisi kuitenkin nauhoittaa enimmäkseen mikittämällä vahvistin, eikä niinkään käyttää mallinnuksia, joten maksaisin ehkä vähän tyhjästä jos en käytä mallinnusta. Vai?

Ne "mikkietuasteet" on myös mallinuksia, joita TonePorteissa on. Ilman niitäkin voi äänittää ("prosessoimattomat" raidat / send 3+4), mutt ne tulee (muistaakseni) sellaisenaan läpi. Siis ilman kompressoria, "geittiä", sun muuta kivaa.

Itte äänitän toisinaan kummatkin, varmuuden vuoksi. Jos mallinukset alkaa kuulostamaan vääriltä, on ne "kliinit" raidat tallessa. Silloin kyllä kaikki (äänitetty) vie tuplasti tilaa, mutta uusiks äänittäminen taas vie aikaa. Ja lisää kiintolevy tilaa saa aina.

EDIT: Niin, kyllä muillakin (ulkoisissa/sisäisillä) pystyy äänittämään, tietysti. Mikki kiinni vaan. Äänenlaadun luulisi olevan samalla tasolla, lähes kaikissa +100 euron korteissa. Eli M-Audioissa, EMUIssa, sun muissa.
Skebaristi
20.11.2007 17:48:07

Ne "mikkietuasteet" on myös mallinuksia, joita TonePorteissa on. Ilman niitäkin voi äänittää ("prosessoimattomat" raidat / send 3+4), mutt ne tulee (muistaakseni) sellaisenaan läpi. Siis ilman kompressoria, "geittiä", sun muuta kivaa.

Itte äänitän toisinaan kummatkin, varmuuden vuoksi. Jos mallinukset alkaa kuulostamaan vääriltä, on ne "kliinit" raidat tallessa. Silloin kyllä kaikki (äänitetty) vie tuplasti tilaa, mutta uusiks äänittäminen taas vie aikaa. Ja lisää kiintolevy tilaa saa aina.

EDIT: Niin, kyllä muillakin (ulkoisissa/sisäisillä) pystyy äänittämään samalla tavalla, tietysti.

Hmmm... Saakos noiden etuastemallinnosten kautta järkevän kuuloista äänitettä, vai saako ne putkinupin kuulostamaan joltain line6 spideriltä? Voe että kun tämä on vaikeaa. Toisaalta olis kyllä jees tuo gearbox ja muut, niin voisi nauhoitella yöllä ja silloin kun stäkki on treenikämpällä.

Onko kenelläkään laittaa jotain ääninäytettä ko. laitteesta? Olis ihan mukava kuulla, millaista jälkeä porukka on saanut tuolla aikaan.
Möö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)