Aihe: Brian Setzer"13"
1
belarusman
06.01.2007 23:48:40

Pitkästä aikaa tuli hommattua Setzerin uutta matskua, ja täytyy sanoa että tämä kyseinen levy oli todella positiivinen yllätys! Parasta mitä Braian on tehny pitkään aikaan! ei noi sen edelliset soololevyt oo oikein kolahtanu, eikä toi Orchestra menokaan oo mulle pudonnut..Hienoo ja hyvin toteutettua kylläkin!
Mutta tällä levyllä saa skitta kyytiä ja monenlaista hoitoa on tarjolla aina bluesista kantriin ja hard rockiin! Everybody's Up to Something lähentelee jopa Aerosmithin-tyylistä rutistusta, kun taas Hennepin avenue bridgellä ollaan akustisissa countrymeiningeissä. Yllättävää on muutes Really Rockabilly-biisin sanoitukset! Setzer tyrmää siinä melko tylysti nykyisen originaalityylisen rockabilly-meiningin ja eri tyylilajien lokeroimisen.Onhan levyllä biisi nimeltään When Hepcat gets the blues.. Alkaakohan Setzerin tyyli muuttumaan bluesimpaankin suuntaan? Mene ja tiedä!..kumminki aika tylyä kommenttia! Ketkäköhän niitä Brianin levyjä ovat eniten ostelleet.But anyway, tutustukaa hyvän kitararokin ystävät tähän levyyn! Ette pety!
Crossroads calling...
Greaseball
09.01.2007 17:50:59
Joo, levy on hyvä ja biisit monipuolisia. Jäin itsekin ihmettelemään really rockabilly -biisin sanoitusta, aivan kuin irtisanoisi itsensä koko rockabilly meiningistä.
arppah8
10.01.2007 02:38:34

Mulle taas "13" oli melkoinen pettymys. Jotenkin ilotonta ja väsynyttä meininkiä. Kaikki kunnia Brianille, mies on uskomaton kitaristi ja hemmetin hyvä rocklaulaja, mutta kauhean totiselta ja laskelmoivalta tuo uusi levy mun korvaan kuulosti. Mulle putoaakin Setzerin vanhempi tuotanto paremmin, niin orkesterilevyt kuin soolot (Ignition on yksi parhaita rocklevyjä ikinä!).
Peace, love and good happiness stuff.
terone
11.01.2007 18:06:44
Älkää ostako kuuntelematta, tämä levy oli pettymys. Kuulostaa melkein Popedalta.
We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies
arppah8
11.01.2007 19:29:09

Älkää ostako kuuntelematta, tämä levy oli pettymys.
Näin.

Kuulostaa melkein Popedalta.
Ei nyt sentään, joku roti!
terone
12.01.2007 13:27:43

Ei nyt sentään, joku roti!
No se "viinaa, huumeita, luodinreikiä"-biisi nyt ainakin kuulostaa :)
We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies
velsa
12.01.2007 21:19:51

älkää jauhako skeidaa......ihan vidun hyvä lätty.....backstreets of Tokyo vai mikä se ny olikaan on ihan saadanan kova ralli.......vai oottekste niitä really rockabilly heeboja joilla on menny herne nenään ku setä vähän ojentaa........
Kauas on pitkä matka........
arppah8
13.01.2007 04:45:46 (muokattu 14.01.2007 03:27:47)

älkää jauhako skeidaa......ihan vidun hyvä lätty.....backstreets of Tokyo vai mikä se ny olikaan on ihan saadanan kova ralli.......vai oottekste niitä really rockabilly heeboja joilla on menny herne nenään ku setä vähän ojentaa........

Hevimeteliähän sitä enimmäkseen tulee kuunneltua, joten en omaa torttutukkaa enkä pulisonkeja. Kaiken järjen mukaan mun pitäisi digata miehen uudesta rankemmasta linjasta. Vaan kun jotenkin se Brianille ominainen hyvä fiilis ei tuolta uudelta levyltä välity. 13 kuulostaa vain niin "tosissaan" tehdyltä. Tuosta oli kyllä vähän oireita jo Nitro Burnin' Funny Daddy-levyllä, joka kyllä loppupeleissä on hieno lätty. Ignitionia diggaan Setzerin tuotannosta eniten.
Shuffle and Boogie
13.01.2007 08:27:59
Juu Ihan Hyvä Levy
Jesus Just Left Chicago
velsa
14.01.2007 17:34:14

Just joo, jos levy on huono niin se on, minun mielestäni. Saat sinäkin olla sitä mieltä että se on hyvä.

kiitos......
Kauas on pitkä matka........
Hotrod
23.01.2007 21:23:54
Joo, vähän "myöhässä" kommentoin...mutta kyllähän tuo "13" tyypillinen Setzerin soololevy on hyvässä ja pahassa...Makeeta soittoa kyllä, mutta saisi se kyllä vähän tiheempää seulaa pitää noissa omissa biiseissä mitä levylle kelpuuttaa...Ainahan sillä on omissa sooloissa ollut hyviä biisejä ja sit semmosia mitkä olis voinut jättää kotona soitettaviks... "Sixty Years"-tyylistä jytinää olisin kyllä kuunnellut enemmänkin (plus että onhan siinä biisissä vanhaan Catsien tyyliin jopa "message" mukana)...
It Ain't What You Do...
jyrki_i
23.01.2007 23:43:28
Makeeta soittoa kyllä, mutta saisi se kyllä vähän tiheempää seulaa pitää noissa omissa biiseissä mitä levylle kelpuuttaa...

Eikös Setzerin alunperin ollut tarkoituksena levyttää neljän biisin EP ja sitten tulikin tehtyä LP kun äänitysten aikaan iski "inspis", joten levylle laitettiin kaikki mitä oli sanottavana.
Eqi
26.01.2007 07:49:46

Minusta tää "13" on ihan jees.

Ja lisänä kyllä iTunesilla istoresta oli kätsä ostaa.. kaksi minuuttia ja levy on kuunneltavissa :)
http://www.ekinet.com/
jyrki_i
01.02.2007 22:21:12
Nyt vasta itseasiassa tuli kuunneltua tuota levyä. Viiden ekan biisin ajan oli sellainen olo, että tulikin laitettua Francinen levy soimaan. Bad Bad Girlin epäharmoniset kitarajutut toi taas jostain syystä mieleen jonkun Eppu Normaalin biisin, ei vaan tullut mieleen että mikä. Minulle ei kyllä jäänyt kolmen kuuntelukerran jälkeen yksikään biisi, kertsi tai riffi "soimaan", mutta eiköhän tätä tule vielä kuunneltua uudestaan. Livenä tai kapakassa toimisi varmasti paremmin. Räyhäkästä perusrokkia suurimmaksi osaksi.

Teemalta tulleessa Tokion konsertissa Setzer veti yhdessä biisissä melkein bluesia ja minun puolestani voisi kokeilla seuraavaksi sitä puolta enemmänkin.
Guildfinger
08.02.2007 08:53:11
Kuuntelin, perehdyin, mut vaihtoon lähti! Silloin kun Setzer sekaantuu hard rockiin, niin tyly totuus on, että monet muut tekee sen niin paljon väkevämmin. Mullakin tuli Aerosmith välillä mieleen, huonossa mielessä. Sävellyspuoli tuntui hiukka pakkopullalta. Soundit jotenkin hengettömät; Jos soitetaan säröllä, niin sen pitää potkia..AC/DC! Setzer on kuitenkin top 5 kitaristeja mulle! Se Setzerin rokkipilikommentointi oli lystikäs. Se jos kuka joutuu varmaan kuuntelemaan kaikenlaisia nillittäjiä ja kantamaan aika raskasta kitarasankarin viittaa Gretschinsä lisäksi.
Meisseli
08.02.2007 22:33:54

Vähän petyin. Biisit kuulostaa hiukan vasurilla tehdyiltä. Meinaan siis Setzerille.
Ei ehkä sen ominta juttua. (ja ei, en tarkoita että sen pitäs aina jotain mystery trainia vetää.)
www.strangefruit-band.com www.ketolajawitikainen.com "Joillain soittajilla on se joku pikkujuttu joka pistää musan toimimaan, mä en tiä mikä se on, mutta mulla on se" -Ron Wood
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)