Aihe: Trivium
1 2 3 4 525 26 27 28 2940 41 42 43 44
fiftie
13.01.2007 16:36:44
bonecrusher puhu ihan asiaa! Mutta en mä keksi Crusade levyltä riffiä joka muistuttais Metallicaa, mut ihan sama.
Ziggy Bubba
13.01.2007 16:52:56

Mä en ymmärrä tuota "omalaatuisuus"-juttua. Yksikään bändi ei ole 100% omalaatuinen tai erilainen... kaikesta voi kuulla läpi vaikutteita jostain toisesta, etenkin jos niin haluaa.

Höh, no tottakai kaikilta bändeiltä on kuultavissa erinäisiä vaikutteita, mutta Triviumin kohdalla tuo täyskäännös 2000-luvun metallibändistä kasariheviin aiheuttaa meikäläiselle jo suurta myötähäpeän tunnetta. Tuon omalaatuisuuden puute ei sinänsä ole edes se suurin ongelma, vaan se ettei bändillä tunnu olevan hajua mitä ovat tekemässä tai mihin ovat menossa - kiteytettynä voisin sanoa Triviumilta puuttuvan oma identiteetti.
www.mikseri.net/sigkk ...My musique
McNulty
13.01.2007 16:57:37
bonecrusher puhu ihan asiaa! Mutta en mä keksi Crusade levyltä riffiä joka muistuttais Metallicaa, mut ihan sama.

Unrepentant-biisin intro muistuttaa mielestäni Metallican "black"-lätyltä jotain biisiä... oiskohan ollut Truu Töh Nevaa!
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
moottorisaha
13.01.2007 17:22:07

Ei tuolla levyllä ole mielestäni kertakaikkiaan mitään muuta kasaria kuin biisi Anthem (We Are The Fire). Porukka voisi ruveta opettelemaan kuunteleen sitä musiikkia omilla korvillaan jonkun ihme lehtihypetyksen sijaan.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Ziggy Bubba
13.01.2007 17:39:23 (muokattu 13.01.2007 17:39:39)

Ei tuolla levyllä ole mielestäni kertakaikkiaan mitään muuta kasaria kuin biisi Anthem (We Are The Fire). Porukka voisi ruveta opettelemaan kuunteleen sitä musiikkia omilla korvillaan jonkun ihme lehtihypetyksen sijaan.

Älä höpötä. Eikös se vanhan koulun thrash ole myös jokseenkin kasaria? Ja kyllä olen kuullut levyn alusta loppuun... Aika yllätys ihan asiallisen Ascendancyn jälkeen.
moottorisaha
13.01.2007 17:47:03

Älä höpötä. Eikös se vanhan koulun thrash ole myös jokseenkin kasaria? Ja kyllä olen kuullut levyn alusta loppuun... Aika yllätys ihan asiallisen Ascendancyn jälkeen.

Minusta tuo on pääosin todella modernin kuuloista tavaraa. Emo-kertseineen ym.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Ziggy Bubba
13.01.2007 18:00:52

Minusta tuo on pääosin todella modernin kuuloista tavaraa. Emo-kertseineen ym.

Sitten kuulemme levyn kyllä aikas eri tavalla... Enemmän bändi mun mielestä sieltä menneisyydestä ammentaa. Vaikka monet nykybändit tekevät samaa, ei se tee siitä soundista modernia.

Mitä pahaa emo on muuten kellekään tehnyt? Mun mielestä nuo Triviumin puhtaat on ihan poppia, emo on mun ymmärtääkseni jotain muuta... Ennen oli syntipukkina nu-metal ja nyt on emo :P
fiftie
14.01.2007 00:40:31 (muokattu 14.01.2007 00:41:02)
Jep. Ja kyllähän tuo crusade on enemmän thrash metalli ku ascendancy, tai ember to inferno. Mua ei haittaa yhtään että rässiä rupesivat tekemään. Eihän se heafy oo halunnukkaan ikinä karjua, vaan opetteli karjumaan 15 vuotiaana ku ei osannu laulaa kunnolla, ja triviumissa mitään emoa oo musta.
moottorisaha
14.01.2007 02:43:12 (muokattu 14.01.2007 02:49:31)

Jep. Ja kyllähän tuo crusade on enemmän thrash metalli ku ascendancy, tai ember to inferno. Mua ei haittaa yhtään että rässiä rupesivat tekemään. Eihän se heafy oo halunnukkaan ikinä karjua, vaan opetteli karjumaan 15 vuotiaana ku ei osannu laulaa kunnolla, ja triviumissa mitään emoa oo musta.

No emo on nykyään lähinnä lyhenne "emotionalista" (eli siitä mitä se oikeasti tarkoittaakin), eli tuollaisista "isoista" ja "tunteellisista" kohdista, mitä nykyään mistä tahansa metalcoresta löytyy (erityisesti kertsien muodossa), ihan niinkuin Triviumistakin. Oikeastaan mitään muuta eroa vanhemman levyn biiseihin ei ole, kuin se että siinä ei karjuta enää. Jos se tekee siitä teidän mielestä kasaria niin go for it. :) Mutta oikeasti, jos pistät Metallican Master Of Puppetsin soimaan, ja sen jälkeen kuuntelet Triviumin This World Can't Tear Us Apartin, niin saa olla kyllä täysi urpo jos kuvittelee että tämä musa on oikeasti jotain samanlaista "perus"kasaritavaraa. :D

Ihan rehellisesti sanoen, kannattaa välillä unohtaa ne lehti- ja nettihehkutukset ja kuunnella vain niitä biisejä. Tuolta Triviumin uudelta löytyy pääasiassa ihan perus metallia mitä nykyään soitetaan. Tämä mediahypetys on vain saanut ihmeellisen isot mittasuhteet, ja ihmettelen että se on levinnyt jopa MUUSIKOIDEN.nettiin asti.
Marshallga
14.01.2007 06:04:57
Eihän se heafy oo halunnukkaan ikinä karjua, vaan opetteli karjumaan 15 vuotiaana ku ei osannu laulaa kunnolla, ja triviumissa mitään emoa oo musta.

Jostain olen kuullut, että Heafy ei pystyisikään karjumaan enää.
Kyllä se Paranoid joskus vielä menee...
fiftie
14.01.2007 13:20:50
Sekin on totta, tai sillä meni ääni tunniks ku ne veti 45 min keikan, ja nykyään vetää 1,5 h keikan, eli ei se oikein pysty karjumaan. Ja kyllähän to the rats musta rässiltä kuullostaa.
Ben_D
14.01.2007 13:22:55

Mikä vitun emo?
http://www.fiercemetal.org
McNulty
14.01.2007 13:50:11
Mikä vitun emo?

Emotional... eli vaiheileva luonne.
Emo-rock = tippa linssissä veivaat Sweet Home Alabamaa =)
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
elais
14.01.2007 14:09:14
Jostain olen kuullut, että Heafy ei pystyisikään karjumaan enää.

Ei pysty, ei. Liian hapokasta. Eiku.

Karjunta repi kurkkua. Studiossa Matt tekee kaikki vokalisoinnit, livenä taustalaulussa Paolo ja örinästä vastaa Corey.
"Zauna o'cylymä!"
Ziggy Bubba
14.01.2007 14:50:19 (muokattu 14.01.2007 14:51:50)

Emotional... eli vaiheileva luonne.
Emo-rock = tippa linssissä veivaat Sweet Home Alabamaa =)

Eiköhän tuo emo tarkoita tuota musiikkityyliä, joka punk/HC-rintamalla nosti päätään tuossa 80-luvulla. Tätä tyyliä edustivat ansiokkaasti ainakin Rites Of Spring, Fugazi ja Sunny Day Real Estate. Varsinaisella emolla ei ole kyllä mitään tekemistä Triviumin kanssa. Taitaa olla tuo termi vaan varastettu hevipuristien toimesta kuvaamaan sitä vähemmän sleijeriä ja usein suosittua raskasta musiikkia.. Nu-metalliksi haukkuminen kun on niinku "so 90's", paska on nykyään emoa (vaikkei edes tiedetä mistä termissä on kyse) ;)
Deino
14.01.2007 14:59:56

moottorisaha
14.01.2007 17:37:15

Taitaa olla tuo termi vaan varastettu hevipuristien toimesta kuvaamaan sitä vähemmän sleijeriä ja usein suosittua raskasta musiikkia..

Pyh, purismia on nimenomaan tuo mitä itse harjoitat. Ei voi hyväksyä sitä, että jotakin sanaa voidaan käyttää monessakin yhteydessä.

Homma menee kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että nykyään (yleisesti) musiikista puhuttaessa emo on vain lyhenne sanasta emotionalista, ja that's it. On tietysti eri asia jos lähdetään puimaan joitakin eri genrejä, sillä siinä yhteydessä tuolla sanalla on eri merkitys.
Ziggy Bubba
14.01.2007 18:19:59 (muokattu 14.01.2007 18:23:50)

Pyh, purismia on nimenomaan tuo mitä itse harjoitat. Ei voi hyväksyä sitä, että jotakin sanaa voidaan käyttää monessakin yhteydessä.

Jaa mitäs purismin lajia tämä meikäläisen esittämä tyyli edustaa, en oikein tajua - tai mitä lajia minä nyt tässä puristina puolustelen?

Mikä mua tuossa hämää, on se, että tuo emo on otettu tommoseksi yleiseksi tölväisytermiksi, jolla kuvataan jonkin musiikin tai bändin ulkoisen olemuksen popahtavia, tunteellisia, hintahtavia (siis lausujan mielestä) ynm. ei "rasvaiseen miesten rockiin" kuuluvia piirteitä. En muista kuulleeni sanaa ikinä ns. positiivisessa mielessä. Tai näin ainakin amerikkalaisten kielenkäytössä keskustelufoorumeilla, ehkä Suomessa on sana otettu jotenkin fiksumpaan käyttöön...

Ja sitä paitsi jos "emo" kuvaa musiikista löytyyvää tunnetta, niin mitä se musiikki on jossa sitä ei ole? En usko että kuuntelukelpoista ihmisille ainakaan.

Tässä vielä Wikipedian näkemys aiheesta (emo ei todellakaan ole vain lyhenne "emotionaalisesta")
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28slang%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28music%29

P.S. alkaa kyllä mennä ohi aiheen tämä "emoilu" :)
moottorisaha
14.01.2007 19:30:30 (muokattu 14.01.2007 19:31:52)

Tässä vielä Wikipedian näkemys aiheesta (emo ei todellakaan ole vain lyhenne "emotionaalisesta")
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28slang%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Emo_%28music%29

P.S. alkaa kyllä mennä ohi aiheen tämä "emoilu" :)

Hoho, siinähän se on tokalla rivillä:

"As an adjective, emo can describe a style of fashion or music; or a general state of unhappiness or melancholy (as in to "feel emo")."

Pitääkö suomentaa? ;)

EDIT: Ja vielä suomenkielisestä Wikipediasta: "Emo (englannin kielen sanasta emotional tai emotive)"

En ymmärrä mikä tuossa on niin uskomattoman vaikea käsittää. No tietystihän se on kova pala myöntää olleensa edes hieman väärässä. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)