Jfox 05.01.2007 22:23:12 | |
---|
Onko kellään kokemuksia Kristal Audio Engine:stä? Itsellä on ko ohjelma koneella mutta studion muut osat ovat vasta matkalla Suomeen. |
andex 06.01.2007 13:10:48 | |
---|
Minulla on. :D yksinkertanen ohjelma, millä hoituu nauhotus ainaskii ja muut sekvensseri hommat. |
juha_p 06.01.2007 14:28:22 (muokattu 06.01.2007 14:28:55) | |
---|
.. ja MIDI jututkin onnistuvat ainakin audiona latenssittomasti Hermann Seib:in VSTHost + Legree VST yhdistelmän avulla (siis, voit äänittää MIDI + VST instrumentteja (+ VST/DX efektit) Kristallin audio raidalle (audiona)). Tuki DX efekteille esim. VB Audion FFX-4 tai Acon DM:n EffectChainer plugarin avulla). Itse kyllä mielummin valitsisin Reaperin (halpa shareware) tms. ylitse Kristalin. t. Juha |
Jfox 07.01.2007 09:54:46 | |
---|
Disco DSP:n sampleri on nyt freewarea, maksoi ennen 99$. Olen kokeillut ladata tuota koneelle mutta sinne ilmestyy vain joku pdf sekä uninstaller. Tietääkö joku, miten saa /saako itse ohjelmaa ladattua? |
Ianuarius 09.01.2007 14:43:30 | |
---|
|
valmet 10.01.2007 15:12:10 | |
---|
Onko kukaan testannut HALion Symphonic Orchestraa? http://www.steinberg.de/687_1.html Ja onko tuollaisia muitakin? :) Laitteistoni kapasiteetti ei riitä testaamiseen, - mutta aivan sairaan hyvältä demo kuulostaa! |
jelly6 12.01.2007 15:39:21 | |
---|
Kotikoneella olisi tarkoitus tehdä demotuksia (rummut midinä ja muut audioraitoina) ja kaveri kehui Steinbergin Studio Case 2:a hyvänä pakettina. Siinähän on myös Groove Agent -rumpupuoli, jossa mielestäni hyvät soundit. Itse oon tutustunut moiseen Nuendolla äänittäessäni. Tiedättekö, löytyiskö mitään vastaavaa ilmaista ohjelmaa tarkoitukseeni? |
Olen yrittänyt opetella käyttämään n trackkiä. Tuli mieleen että pystyykö sillä tekemään rumpuja biiseihin |
Titares 02.02.2007 10:48:33 | |
---|
|
Kalmo 27.03.2007 16:50:57 | |
---|
Jos englanninkieli on jotakuinkin hallussa, niin yksi varmasti parhaista tavoista aloittaa musanteko ilmaisilla softilla on ostaa ( ;o) Computer Music-lehti. Sen kansi-DVD:ssä on käytännöllisesti katsoen kaikki ohjelmat, mitä musantekoon tarvitaan: Sekvensseri, syntikoita, rumpukone, sampleri jne. Kaikki ovat ihan kunnon kamaa, joilla todella voi tehdä vaikka tuotantovalmiin levyn, jos vain taidot riittävät. Viime numeron kylkiäisenä tuli esim. hieman riisuttu versio Zebra-syntikasta, jonka ovh. on 200 euron tuntumassa. Ominaisuuksia vähän riisuttu, soundia ei niinkään. Puutteena on kattavien manuaalien puute, mutta hiljaa hyvä tulee. Lisäksi joka DVD:llä on 2000-5000 sampleä, milloin mitäkin tyylisuuntaa, jotka myös ovat huonoimmillaankin ihan kelvollista semi-pro kamaa, vapaasti hyödynnettävissä myös kaupalliseen käyttöön. Lehti sisältää paljon kaikenlaista miksaus, soundinkehittely yms. tietoa. Usein tuo tieto amatöörille avautuu tuskallisen hitaasti, mutta aina jää jotain korvan taakse. Lisäksi ko. ohjelmat toimivat hyvin yhteen. Kun niillä on hankkinut perustaidot, voi alkaa metsästellä kehittyneempiä (ja kalliimpia) softia. Itse olen Sonar-miehiä, enkä enää uusia opettele, mutta kannattaa kokeilla, jos on haku päällä. Ja noin yleisesti. Te, joilla on näitä kaupallisia tuotteita, joissa on isot manuaalit, lukekaa ne!! On aika hölmöä, että joku Cubasen tai Sonarin omistaja kyselee sopi-via ohjelmia jonkin toiminnon suorittamiseksi, kun hänen omassa softassaan jo ko. ominaisuudet ovat. Ei niitä manuaaleja kertalukemalla opi, mutta lukiessa jää jonkinlainen kokonaiskuva siitä, mitä ohjelmalla voi tai ei voi tehdä. |
Fuckbarbie 29.03.2007 15:32:06 | |
---|
Mmhh.. Onkohan Logic Pro 7:sta PC versioo? |
ushimir 22.04.2007 12:04:01 | |
---|
Voiko tietokoneella nauhoittaa ihan oikean demon jonka voi lähettää levy-yhtiöön? Toivottavasti oikea palsta. |
Denzo 22.04.2007 20:27:06 | |
---|
Voiko tietokoneella nauhoittaa ihan oikean demon jonka voi lähettää levy-yhtiöön? Toivottavasti oikea palsta. Voi kyllä. |
Kalmo 23.04.2007 15:28:47 | |
---|
Tietokoneella, omassa huoneessa, voi ihan oikeasti tehdä lopullisen tuotteen, jota myydään tsiljoona kappaletta! Miksi tyytyä vain demoon :o) Tietysti markkinoilla on älyttömän hyväsoundisia levyjä, ja ei niin alyttömän hyväsoundisia...mutta kuitenkin...ja ihan oikeasti... Tietenkin kaikki johtuu monesta, musiikkityylistä yms. Esim. markkinoilla olevista singer-songwritereiden albumeista (tyyliin mies ja kitara tai hieman enemmän) ovat tosi monet suunnilleen sohvankulmalla äänitettyjä. Se ei tietenkään tarkoita, että kuka hyvänsä siihen pystyy tuosta vain, mutta ei siihen mitään tuhansien eurojen äänikortteja tai miksereitä tarvita, jos tietää, mitä tekee. Jos pitää äänittää esim. bändiä livesoittoineen, niin mikitys yms. on kyllä ison opettelun takana. Syntikkateknon kanssa on jo paljon iisimpää, vaikkei iisiä. Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
fenderisti 08.05.2007 23:14:11 (muokattu 09.05.2007 21:55:09) | |
---|
Mikähän mahtaa olla vikana kun Classic vst plugarit eivät toimi reaperissa. Olen laittanut ne plugins ja effects kansioon mutta ohjelmassa efekti ei toimi? Olenko vain sokea kun en löytänyt reaperista export mahdollisuutta? |
Fuckbarbie 06.06.2007 11:06:14 | |
---|
Sanokaapa nyt mielipiteenne että mikä musiikkiohjelma pitäsi ottaa käyttöön.. Vst-plugarien tulee toimia, suhteellisen yksinkertainen, nopeasti opittava, mutta myös monipuolinen ja toimiva. Cubase, pro tools, logic pro, reaper?!, Sonar jne. |
Tinppa 07.06.2007 14:29:03 (muokattu 07.06.2007 15:59:30) | |
---|
Sanokaapa nyt mielipiteenne että mikä musiikkiohjelma pitäsi ottaa käyttöön.. Vst-plugarien tulee toimia, suhteellisen yksinkertainen, nopeasti opittava, mutta myös monipuolinen ja toimiva. Cubase, pro tools, logic pro, reaper?!, Sonar jne. Kysymys johon on kenenkään hankala antaa objektiivista vastausta, makuja on monia... Oleellista toki on se, onko koneesi pc (mikä käyttis?) vai mac ja paljonko aiot rahaa ohjelmaan sijoittaa? Vst-plugarit ei ymmärtääkseni toimi pro toolsissa (paitsi jonkun "kääntäjän" kautta, korjatkaa viisaammat jos olen täysin väärässä). Pro Tools vaatii muutenkin ronkelimmin tietynlaista rautaa toimiakseen ilman onkelmia / toimiakseen ylipäätään. Logicia ei tehdä enää pc:lle, ja Sonarista ei taas ole mac-versiota. Oman ääneni annan reaperille, hylkäsin itse muutama kuukausi sitten cubase sx2:n ja hurahdin tuohon reaperiin, eikä paluuta ole. On kevyt, vakaa, selkeä/yksinkertainen mutta monipuolinen, vst- ja dx-plugarit toimii... Ja hinta on kohdallaan. Ainoa pieni heikkous on midiominaisuudet jotka eivät yllä -vielä- ihan esim. cubasen tasolle, mutta jos ohjelman käytön pääpaino on audiopuolella niin tuon ei kannata antaa vaikuttaa ratkaisuihin. |
rijnswand2 07.06.2007 18:19:13 | |
---|
|
R2 12.06.2007 18:25:52 | |
---|
Löytyisikö täydellistä impulse tracker kloonia XP:lle? Ei millään kykene opettelemaan uudempien käyttöä, kun IT:n pikakomennot ovat iskostuneet jo sieluun ja selkäytimeen. "Ruumishuone bluus, joka ruumis huus" |
sleepingsun 12.06.2007 18:45:04 | |
---|
tilasin just zoom g2.1u:n ja sen mukana tulee cubase le. en oo koskaa ennemmin käyttäny tollasia ohjelmia et pitääkö ostaa joku äänikortti, kun käytän kannettavaa? |