Aihe: Projekti nro. 2. Telecaster
1 2 3 4
tilujätkä
13.01.2007 12:29:01
Straton jälkeen uuden projektin kimppuun eli Telecasteriin. Osat tilaan sp-elektroniikasta. Kun tilaan sieltä sellaisen tortoise pleksin ja mikit erikseen, niin sopiiko varmasti tuo kaulamikki siihen pleksiin? Ja sopiiko tallamikki sitten tallan koloon varmasti? Minkä kokoiset potikat pitäisi olla toneen ja volumeen? Lineaariset vai logaritmiset? Mitä nauhaa telecasteriin että sopisi hyvin .10 setin kanssa? Tässä taisi olla kaikki kysymykset tältä erää..
tilujätkä
13.01.2007 12:37:44 (muokattu 13.01.2007 12:37:57)
Jos tilaat telen pleksin ja telen mikit, niin sopii.

250k

Soon makuasia mistä tykkäilee ja mihkä on tottunut. Toiset himoilee wanhanliiton kapeita ja matalia nauhoja, itse taas pidän leveämmistä ja korkeammista - korkeus on optiolistalla mulla lähinnä sen takia että niisson hyvin varaa viilata ja hioa ;o)

Tulipa nopeasti vastausta!
Itse ajattelin juurikin isoja nauhoja että niissä on tuota viilaamisvaraa jne. Eli sellaiset sitten. Ja mikkikytkimestä vielä että sen kiinnitysreikien väli on 41.27mm ja tuolla ei lue että mikä sen kontrollilevyn ruuvinreikien väli on. Sopisiko tämä kytkin tuohon sp-elektroniikan kontrollilevyyn moitteettomasti?
Juzzu
13.01.2007 12:43:20
Tulipa nopeasti vastausta!

Tylsää töissä.

Ja mikkikytkimestä vielä että sen kiinnitysreikien väli on 41.27mm ja tuolla ei lue että mikä sen kontrollilevyn ruuvinreikien väli on. Sopisiko tämä kytkin tuohon sp-elektroniikan kontrollilevyyn moitteettomasti?

Standardipalikoita noi yleensä on, kyllä ne käy kun ostat telen 3-way kytkimen ja laitat sen telen ovaalilätkään kiinni.

Kun kerran SP:ltä tilaat, niin kyllä ne sielläkin osaa kertoa - kun vielä suomeksi voi asioida.
moikki
13.01.2007 12:54:58
Tuli tässä mieleen että mulla tuli just telecaster valmiiksi. Loimuleppää, ei pleksiä, kaks humpparia ja säätimet ibanez sz tyyliin, kullatut osat. Kuvia laitan kuhan kameran haen porukoilta.
Jees jees
tilujätkä
13.01.2007 12:56:42
Tuli tässä mieleen että mulla tuli just telecaster valmiiksi. Loimuleppää, ei pleksiä, kaks humpparia ja säätimet ibanez sz tyyliin, kullatut osat. Kuvia laitan kuhan kameran haen porukoilta.

Juu pistä vaikka tänne osoitetta sitten kun kuvia saat niin voin ottaa mallia. Itsekin ostan kaikki osat kullan värisinä, musta maali ja tortoise pleksi.
tilujätkä
13.01.2007 13:24:35
Kelpaako 4,2 x 40mm ruuvit kaulan kiinnitykseen?
moikki
13.01.2007 14:41:08
Kelpaako 4,2 x 40mm ruuvit kaulan kiinnitykseen?

Eikö se kaula noilla pysyne, itse valitsin silleen että kanta on käypäinen takana olevan raudan kanssa että näyttää hyvälle. Ja sit tietysti pituus kannattaa katsoa kohdalleen.
Jees jees
T.Urmio
13.01.2007 17:51:45 (muokattu 13.01.2007 17:53:39)
Itsekin ostan kaikki osat kullan värisinä, musta maali ja tortoise pleksi.

Oooh mama! Kuullostaa hienolta. Onnea ja menestystä. Harkitse vielä niitä mikkejä. SP:n mikit on vähän semmoisia muropakettiyllätyksen tahi lehden tilaajalahjan oloisia vempeleitä. Ja ne muut osat on laadukkaitä kyllä, mutteivät, kuten itsekin huomauttavat, ole varaosiksi sopivia pienten mittaheittojen takia. Ja vaikka mainostavat kaikkien heidän mikkien sopivan kaikkiin heidän plekseihin ja kehyksiin, viilaa joutuu
käyttämään.

E: Kännihorinan poistelu
No ei se mun vika oo
tilujätkä
20.01.2007 15:34:57 (muokattu 20.01.2007 15:36:51)
Kysynpä täälä seuraavanlaista asiaa: Telen osat pitäisi tilata ja tilaan ne sp elektroniikasta. Pitääkö mun vain täyttää tuo kaavake http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/taka2004.doc ja sitten ne lähettävät sieltä paketin ja laskun? Vai miten tämä homma luonnistuu? En oikein osaa tulkita noita SP-elektroniikan sivuja.

Edit: Kun tuon sinne lähettää niin vastaavatko he sitten sähköpostiin jonka liitteenä tuo kaavake pitää lähettää ja siinä tulee sitten tarkemmat maksuohjeet? Meneekö näin?
Numb
20.01.2007 15:39:59

Spelektroniikasta kun tilasin, niin laiton sen *.doc listan sinne sähköpostin liitteenä. Haluamani virittimet olivat loppu, niin sieltä tuli pikaiseen tiedustelu, että mitäkö jos jotakin otan tilalle. Vastasin siihen sitten, että mitkä saa olla.

Kama tuli postiennakolla, eli postista hakiessa maksoin. Laatikossa on mukana kopio tilauslistasta, eli siitä voi sitten tarkistella, että sai mitä tilasi.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
tilujätkä
20.01.2007 15:45:16 (muokattu 20.01.2007 15:48:34)
Kama tuli postiennakolla, eli postista hakiessa maksoin. Laatikossa on mukana kopio tilauslistasta, eli siitä voi sitten tarkistella, että sai mitä tilasi.

Hyvältä kuulostaa. Mutta missä vaiheessa siis pitää ilmoittaa haluaako maksaa laskulla vai postiennakolla? Ja kuinka paljon lisähintaa tulee postiennakolle?

EDIT: ja kun mikitkin pitäisi hommata tuohon niin jätänkö ne nyt tilaamatta ja ostan kunnolliset sitten kun on rahaa. Että tekeekö noilla halvimmilla telen mikeillä mitään?
T.Urmio
20.01.2007 16:07:20 (muokattu 20.01.2007 16:09:50)
Viimeisin paketti sanoi että postitus+pak.kulut 11e. Ei ne mikit nyt niin susia ole. Jos pääasiassa himassa soittelet itekses, ni siihen ne kelpaa kyllä. Mulla kävi niin että treeneissä jäin auttamatta kukkoilevan soolokitaristin varjoon kun soundi meni vähän hutuksi.

e: Tällä kertaa teen siis siten, että muut kamat on valmiina ja mikit ostan sitten kun muuten on valmista ja talous tervehtynyt sen verran, että on varaa.
No ei se mun vika oo
Little Savage
20.01.2007 17:08:04
e: Tällä kertaa teen siis siten, että muut kamat on valmiina ja mikit ostan sitten kun muuten on valmista ja talous tervehtynyt sen verran, että on varaa.

Joo en mäkään kehtais ostaa kultasia virittimiä ja talloja ennen kun kitara on muuten valmis. Alotan mielummin siitä kaulasta tekee sitä kitaraa.
tuota mikäs ois helppo Children of bodom soolo ?
tilujätkä
21.01.2007 11:20:33 (muokattu 21.01.2007 11:21:35)
Joo en mäkään kehtais ostaa kultasia virittimiä ja talloja ennen kun kitara on muuten valmis. Alotan mielummin siitä kaulasta tekee sitä kitaraa.

Minä kehtaan vaikka ihan totaalinen amatööri olenkin. Kun kaulaan jälleen ostan valmiin otelaudan niin tilaan sitten muutkin osat samalla kertaa. Eikä osien hinnaksi tule kuin ~130e paitsi mikit puuttuvat. Ja edellinen (ensimmäinen) projekti onnistui niin hyvin ja tästä tulee vielä parempi että kyllä ne kultaset osat samantien uskallan ostaa, pelkäämättä projektin epäonnistumista. Missä vaiheessa tuo otelauta kannattaa nauhottaa? Sitten kun se on liimattu kaulan päälle? Muotoillaanko kaula muuten valmiiksi ennen nauhoittamista? Ekan projektin otelaudassa siis oli nauhatkin valmiina enkä ole ennen nauhoittanut mitään muuta kuin TV -ohjelmia.
spyykko
21.01.2007 12:47:38 (muokattu 21.01.2007 12:48:16)

Missä vaiheessa tuo otelauta kannattaa nauhottaa? Sitten kun se on liimattu kaulan päälle? Muotoillaanko kaula muuten valmiiksi ennen nauhoittamista? Ekan projektin otelaudassa siis oli nauhatkin valmiina enkä ole ennen nauhoittanut mitään muuta kuin TV -ohjelmia.

Mä olen nähnyt niitä nauhoitettavan oikeastaan ihan kaikissa vaiheessa. Vaiheen valinta riippuu siitä minkä työvaiheen haluaa tehdä helpolla ja mitä ei. Ainut varsin varma asia on, että radius kannattaa hioa ennen nauhoittamista.

Itse olen nauhoittanut vasta lähes valmiit kaulat ennen loppuhiontaa ja pintakäsittelyä. Tässä on se huono puoli, että kaulan takapuolta saa varoa huolella nauhoituksen aikana. Vastaavasti otelauta on sitten helppo liimata, kun nauhoja ei ole.

Seuraavan nauhoituksen ajattelin muuten tehdä irto-otelautaan, josko tuo vasarointi olisi pelkkään otelautaan jotenkin miellyttävämpää.

Mä en ole muuten ikinä nauhoittanut TV-ohjelmia. Piste?
Ite olis taas tarvinnu tehdä
petski
21.01.2007 14:35:53
Tarviaako noiden nauhojen väliin laittaa mitään tököttiä, esim. liimaa. Suuressa kitara kirjassa ainakin luki näin, mutten kyllä ymmärrä minkä takia sitä sinne väliin pitäisi laittaa.
moikki
21.01.2007 14:53:18
Nyt on omassakuvassa huono kuva tuosta minun uusimmasta tekeleestä. Pitää kamera ladata ja käydä ulkona ottamassa parempia kuvia huomenissa.
Jees jees
Little Savage
21.01.2007 16:39:06
Minä kehtaan vaikka ihan totaalinen amatööri olenkin. Kun kaulaan jälleen ostan valmiin otelaudan niin tilaan sitten muutkin osat samalla kertaa. Eikä osien hinnaksi tule kuin ~130e paitsi mikit puuttuvat. Ja edellinen (ensimmäinen) projekti onnistui niin hyvin ja tästä tulee vielä parempi että kyllä ne kultaset osat samantien uskallan ostaa, pelkäämättä projektin epäonnistumista. Missä vaiheessa tuo otelauta kannattaa nauhottaa? Sitten kun se on liimattu kaulan päälle? Muotoillaanko kaula muuten valmiiksi ennen nauhoittamista? Ekan projektin otelaudassa siis oli nauhatkin valmiina enkä ole ennen nauhoittanut mitään muuta kuin TV -ohjelmia.

Mulla on niin pieni budjetti että hyvä kun 50-70 euroa pystyy käyttää kuukautta kohden. Ei turhia riskejä viitti ottaa. Tosin onhan ne postikulut aika paljon jos joutuu moneen kertaan tilaa osia. Kannattaa sit varmaan tilaa kaikki samalla kertaa jos rahaa löytyy.

Helpompi se kaula on nauhoitaa ennen sitä profiilin tekoa. Muuten se kaula antaa ärsyttävästi periksi siitä keskeltä. Voihan sen toki korjata jonkun tuen laittamisella kaulan alle. Mutta meneehän senkin tekoon sitten taas turhaa aikaa.

Nauhoja olen kohta itsekin laittamassa uutteen stratoon. Ajattelin pistää ne heti kun otelaudassa on radius valmiina. Vois kokeilla kuin onnistuu nauhojen painaminen uriinsa liimapuristimen ja puupalikan avulla.

Olen joskus radius blokista sahatulla puupalalla painanut nauhat uriinsa liiman kanssa ihan jeesisti. Nyt on kuitenkin compound radius melkein hiottuna ja radiuksen hionta paloja mulla ei ole niin montaa että vois koko otelaudan niillä tehdä.

Tarkoitus olis kokeilla puristaa nauhat sisään pelkän suoran palikan avulla useasta kohtaa. Joutuuhan sillä vasarallakin lyömään useampia kertoja että nauhat saadaan paikoilleen. Idea toimii ainakin paperilla. Saas nähdä toimiiko oikeasti.
tuota mikäs ois helppo Children of bodom soolo ?
Juzzu
22.01.2007 07:49:54
Seuraavan nauhoituksen ajattelin muuten tehdä irto-otelautaan, josko tuo vasarointi olisi pelkkään otelautaan jotenkin miellyttävämpää.

Omista hommista on jäänyt mielikuva, että jos pelkän otelaudan nauhoittaisin käsissä ois kovasti kaarella oleva otelauta. Sen kun sitten liimaisi ja taivuttelelisi ja pakottaisi suoraksi ja liimaisi kiinni, saisi taas uudelleen naputella semisti nousseita ja irronneita nauhoja. Noh, mä en kyllä osaakaan :o)

Varmaan kannattaisi urien olla astetta väljempiä ja puumateriaalin jotain muuta kun eebeniä, jos irtootelaudan nauhoittaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)