Aihe: Casio CTK-700 Oktaavia alemmas? (Kuutamosonaatti)
1 2
baron
12.01.2007 23:16:35

En oppinut, mutta opin kuitenkin sen myötä paljon muuta, näin ehtoopuolella voin sen sanoa

Ikinä treenaaminen ei mee hukkaan:
Kaikki Hanonit ja Czernyt ja Bachit ja Beethovenit voi hyvin hyödyntää humppapuolella!!
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
aanipaja
13.01.2007 00:53:16

http://www.all-about-beethoven.com/ … f/beethoven/moonlightsonata_III.pdf

Tässä on biithouvenin ikioma pianosovitus siitä kolmannesta eli presto agitato osasta ja kyllä sekin Cis-mollissa menee kuten koko piisikin.

Siitä vaan treenaamaan, turha muita sovituksia etsiä.

Jos se kestää oikeassa tempossa esitettynä 7 minuuttia, turha itkeä että siinä on 5 sivua lappuja.

Thanks, Baron ! Nyt näyttää lappu siltä, mitä odotin tuon klipin katsottuani. Minkähän ihmeen "Moonlight Sonatan" mahdoin jostain löytää. Beethovenia sekin kumminkin. Tämä on kyllä meikälle liian paha, mutta onpahan hauskaa sitä kahlata läpi aina, kun haluaa oikein vajota deep-down......
baron
13.01.2007 01:13:59

Thanks, Baron ! Nyt näyttää lappu siltä, mitä odotin tuon klipin katsottuani. Minkähän ihmeen "Moonlight Sonatan" mahdoin jostain löytää. Beethovenia sekin kumminkin. Tämä on kyllä meikälle liian paha, mutta onpahan hauskaa sitä kahlata läpi aina, kun haluaa oikein vajota deep-down......

Kerro kuinka menestyt?
Mä muutaman kuukauden yritin ja kun ei onnistunut, vaihdoin genren klassisesta humppaan.l
aanipaja
13.01.2007 01:22:07

Kerro kuinka menestyt?
Mä muutaman kuukauden yritin ja kun ei onnistunut, vaihdoin genren klassisesta humppaan.l

No ei tähän vastaamiseen tarvitse "muutamaa kuukautta" valmisteluja: Enhän mä IKINÄ tuota opi, mutta SO WHAT? Hauskaa on kaikenlaista tutkia ja yrittää. Humpat kyllä taittuu, mutta sillä ei ole MITÄÄN tekemistä taas sitten tämän kanssa, niinkus tiiät. "Parhaat" instrumentaalibiisit on helppoja soittaa, mutta kuulostavat pirun vaikeilta...hehh...
baron
13.01.2007 01:30:21

No ei tähän vastaamiseen tarvitse "muutamaa kuukautta" valmisteluja: Enhän mä IKINÄ tuota opi, mutta SO WHAT? Hauskaa on kaikenlaista tutkia ja yrittää. Humpat kyllä taittuu, mutta sillä ei ole MITÄÄN tekemistä taas sitten tämän kanssa, niinkus tiiät. "Parhaat" instrumentaalibiisit on helppoja soittaa, mutta kuulostavat pirun vaikeilta...hehh...

Mun poika oli rokkibasisti ja sitten se kiinnostui klassisesta pianonsoitosta ja osti flyygelin ja vetää tollaiset kuin tyhjää vaan.
Joillekin se on helppoa,
aanipaja
13.01.2007 02:49:58

Mun poika oli rokkibasisti ja sitten se kiinnostui klassisesta pianonsoitosta ja osti flyygelin ja vetää tollaiset kuin tyhjää vaan.
Joillekin se on helppoa,

Niin, piti vielä lisätä näin vanhan tuottajan ominaisuudessa; Jos poikasi noin käsittämättömän lahjakas on, niin hänhän voisi hetimiten ruveta levyttämään jotain klassista materiaalia pianosolistina. Meillä Suomessa on aivan liian vähän tuollaisia todellisia virtuooseja esitellä muulle maailmalle. Miksi häntä piilottelet?
kutuluu
13.01.2007 05:01:26 (muokattu 13.01.2007 05:08:04)
Yritin ja hain yhden free-nuotin tuosta Beethovenin biisistä, mutta se oli 5-sivuinen, kovin helppo ja karhean oloinen sovitus muutenkin. Semmoista 6/8 balladia koko hoito. Täytyypä vain jatkaa etsimistä; olisi kivaa tuota yrittää treenata. Ei tietenkään niin kuin Wilhelm..........

Niin tuo ensimmäinen osahan on 5-sivuinen, kiitos linkistä vaan Baron

http://www.all-about-beethoven.com/pdf/beethoven/moonlightsonata_I.pdf

Näinhän se menee kun sen osaa: http://youtube.com/watch?v=O6txOvK-mAk

Mulle riittää tarpeeksi haastetta 1. osan kanssa tälle erää, mutta kyllä tuota tahkoaa erittäin mielellään :)
baron
13.01.2007 10:49:20 (muokattu 13.01.2007 10:51:44)

Niin, piti vielä lisätä näin vanhan tuottajan ominaisuudessa; Jos poikasi noin käsittämättömän lahjakas on, niin hänhän voisi hetimiten ruveta levyttämään jotain klassista materiaalia pianosolistina. Meillä Suomessa on aivan liian vähän tuollaisia todellisia virtuooseja esitellä muulle maailmalle. Miksi häntä piilottelet?

Toistaiseksi vain keikkailee:-)
Eikä ihan flyygelin ostolla hommaa oppinut, käy pianotunneilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)