kutuluu 11.01.2007 15:31:35 | |
---|
Semmonen probleema on Casion kanssa kun ei pääse tarpeeksi alas asteikossa kun aloitin treenaamaan Kuutamosonaattia, siinähän pitää päästä vasemmalla kädellä suht alhaisiin nuotteihin jos sen soittaa oikeaoppisesti. Eli näppäimet loppuu kesken. En oo ainakaan keksiny kuinka siinä pystyis laskemaan oktaavia. 6 nuottia eteen tai taakse sitä pystyy säätämään mut eihän siitä oo mitään apua. Ihmekään kun ei löydy Kuutamosonaattia noista 100 kappaleesta jotka tossa on muistissa, hmph! Ei saakeli kun just ton biisin haluun oppia soittamaan.. Eihän se kuulosta hyvältä jos sen vetää oktaavia ylempää. Jos joku tietää jotain jelppiä niin olisin mycket kiitollinen. Malli on siis CTK-700.. Luulis että tossa sais oktaavia säädettyä vaikka onkin halvin malli, kuitenkin muuten on monipuoliset toiminnot (aloittelijalle). Onko tosiaan niin että oktaavin säätö löytyy vain kalleimmista malleista? Varmaan kyllä tulee ostettua joku Yä-mahan parempi malli jossain vaihees alle 300€ hintaluokasta mut kyllä tolla nyt alkuun luulis pääsevän. Muuten tuntuu ihan hyvältä soittimelta näin aloittelijan käsissä. Kai tuo pitää palauttaa ja ostaa heti kunnon värkki, vai mitä? |
Rojekti 11.01.2007 16:56:47 | |
---|
Joop, minä tilasin 88-koskettimisen (vasarat) keikkapianon, 600 eurolla lähti kehuttu (ja vihattu) yksilö. Aluksi ajattelin että lyhyt riittää mutta parissa klassisessa biisissä loppui oktaavit kesken joten ajattelinpa että on fiksumpaa olla saman tien kokopitkä koskettimisto :) Mulla on nyt Casio-800, hankin joskus puolitoista vuotta sitten starttisoittimeksi, ja nyt kun jotain pientä osaan niin "hankin paremman oppimisalustan". Ainakaan CTK-800:ssa ei ole oktaavinsiirto-ominaisuutta.. ainakaan en ole bongannut. 800han on lisäksi uudempi kuin 700? Jos ylläoleva viesti ei miellytä, se on luultavasti sarkastinen.. toisaalta, jos se miellyttää, saat olla lähes satavarma että se on sarkastinen. |
kutuluu 11.01.2007 18:11:45 | |
---|
Ainakaan CTK-800:ssa ei ole oktaavinsiirto-ominaisuutta.. ainakaan en ole bongannut. 800han on lisäksi uudempi kuin 700? Just. Tattis vaan vastauksesta... Kai pitää unohtaa Kuutamosonaatti toistaiseksi perkules sitte :( No olis se ollu vähä liika paha biisi mun taitotasolle joka tapaukses. On vaan niin hieno kappale et huh.... No jos sitä Für Eliseä sitte :) Eka kannattais varmaan opetella nuotit sun muuta pientä, ääh ei niitä oo ennenkää osattu :D |
Rojekti 11.01.2007 21:21:29 | |
---|
Just. Tattis vaan vastauksesta... Kai pitää unohtaa Kuutamosonaatti toistaiseksi perkules sitte :( No olis se ollu vähä liika paha biisi mun taitotasolle joka tapaukses. On vaan niin hieno kappale et huh.... No jos sitä Für Eliseä sitte :) Eka kannattais varmaan opetella nuotit sun muuta pientä, ääh ei niitä oo ennenkää osattu :D Samassa tilanteessa minä ryömin :D Für elise tosin menee jo kokonaan, ja ähäkutti ei siihenkään riitä oktaavit. Pitää vaan hangata nuotteja, tarvitsisin lisää klassisia yms. hyvien biisien nuotteja. Jos ylläoleva viesti ei miellytä, se on luultavasti sarkastinen.. toisaalta, jos se miellyttää, saat olla lähes satavarma että se on sarkastinen. |
baron 11.01.2007 22:52:32 (muokattu 11.01.2007 22:52:49) | |
---|
Just. Tattis vaan vastauksesta... Kai pitää unohtaa Kuutamosonaatti toistaiseksi perkules sitte :( No olis se ollu vähä liika paha biisi mun taitotasolle joka tapaukses. On vaan niin hieno kappale et huh.... No jos sitä Für Eliseä sitte :) Eka kannattais varmaan opetella nuotit sun muuta pientä, ääh ei niitä oo ennenkää osattu :D Ootteks te todella noin kovia soittajia, että Beethovenin A-molli bagatellin (Für Elise) nopea osa ja kuutamosonaatin ( C# molli sonaatti) Presto Agitato osa on teille peanuts?? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
kutuluu 12.01.2007 00:23:18 | |
---|
Ootteks te todella noin kovia soittajia, että Beethovenin A-molli bagatellin (Für Elise) nopea osa ja kuutamosonaatin ( C# molli sonaatti) Presto Agitato osa on teille peanuts?? Joo nehän "kakunpaloja" vaan :D Tuo jamppakin vetää aika hyvin... http://youtube.com/watch?v=oqSulR9Fymg ...MUTTA näkisitpä mun Casion ääressä, oi oi oi xD Ei vaiskaa ihan noobie sitä ollaan kaikin puolin. Jos asiaa puhutaan niin varmaan seuraavaksi soittopeliksi vois olla Yamaha PSR-E403 hyvä valinta alle 300€ hintaluokassa jos haluaa hyvän? |
baron 12.01.2007 00:45:19 | |
---|
Joo nehän "kakunpaloja" vaan :D Tuo jamppakin vetää aika hyvin... http://youtube.com/watch?v=oqSulR9Fymg Kiitti linkistä. Voitte pitää mun makua primitiivisenä, mutta mulle tuo on pianomusiikin helmiä, meen aina ekstaasiin kun kuulen sen. Yritin aikani opetella sitä soittamaan kuin tuo Wilhelm Kempff, mutta ei tullut mitään ja vaihdoin sitten genreä ja aloin humppapianistiksi. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
kutuluu 12.01.2007 01:02:49 | |
---|
Kiitti linkistä. Voitte pitää mun makua primitiivisenä, mutta mulle tuo on pianomusiikin helmiä, meen aina ekstaasiin kun kuulen sen. Yritin aikani opetella sitä soittamaan kuin tuo Wilhelm Kempff, mutta ei tullut mitään ja vaihdoin sitten genreä ja aloin humppapianistiksi. Kyllä juu Kuutamosonaatti on minullekin kolahtanut pienestä pitäen. Ei sitä oikein osaa sanoin selittää kuinka loistava ja liikuttava kappale se on. Hienoo kun joku laittanu nuo pätkät youtubeen, Kempff kyllä soittaa kertakaikkiaan upeasti tossa. Mutta ei kai mun auta kun jatkaa harjoittelua :) |
Rojekti 12.01.2007 07:11:49 (muokattu 12.01.2007 07:16:39) | |
---|
Upea kipalehan tuo on. Mut baron, Für Elisehän on suorastaan helpponakki tuohon sonaattiin verrattuna, tosin ainut vaikeutta tuottava osa on se juoksutus, mitä nopeaa kohtaa tarkoitat? Mistähän tuon nuotit saisi, tuon Kuutamosonatin? onhan toi ihan kivan kuuloinen. Edit: Jos asiaa puhutaan niin varmaan seuraavaksi soittopeliksi vois olla Yamaha PSR-E403 hyvä valinta alle 300€ hintaluokassa jos haluaa hyvän? Hmm, tuo varmaan kuuluu melko lailla samaan kastiin kuin Casio CTK-700 tms., paremmasta päästä vain. Etkö harkitsisi esim. 76-koskettimista kun tuossa on 61 joka tuppaa loppumaan kesken, erityisesti tuossa lajissa mitä soittelet? ;) Ite harjoitin sitä logiikkaa että kun nyt ostin tuon CTKn 250 eurolla silloin kun sen ostin, niin nyt seuraava soitin saa luvan olla kunnollinen. Eli niinku et kun nyt ollaan huomattu, että soittaminen kolahtaa ja kunnolla, niin annetaan sitten kolautettavaa. Pianonsoittoon, josta ilmeisesti pidät, tietty myös paremmin sopii ne vasarakoskettimiset pianot, usein juuri täysmittaisia (siis 88 kosketinta, tms. 76, harvemmin 61 etc....) tms Mutta noopottaja minäkin vasta olen! Kun kerran olet vaihtamassa etkä hankkimassa vain niin tuo voipi olla ihan fiksu teko :) Jos ylläoleva viesti ei miellytä, se on luultavasti sarkastinen.. toisaalta, jos se miellyttää, saat olla lähes satavarma että se on sarkastinen. |
Synastikki 12.01.2007 10:38:37 | |
---|
Mulla oli vanhassa Casio CTK-691 soittimessa tuo oktaavijuttu kyllä mutta kun kolusin tuon CTK-700 kiipparin manualin läpi nii ei siellä mitään tuosta oktaavitransponoinnista ollut :/ huonompi juttu kyllä kun itsekin tykkään laajasta ulottuvuudesta ja kuitenkin roudauksen vuoksi tommonen 61-kosk on tosi hyvä... onneks Tritonissa on oktaavitransponointi :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
baron 12.01.2007 10:46:06 | |
---|
Upea kipalehan tuo on. Mut baron, Für Elisehän on suorastaan helpponakki tuohon sonaattiin verrattuna, tosin ainut vaikeutta tuottava osa on se juoksutus, mitä nopeaa kohtaa tarkoitat? Mistähän tuon nuotit saisi, tuon Kuutamosonatin? onhan toi ihan kivan kuuloinen. Kyllä mä Elisen onnistuin!! Jostain netistä mä oon ilmaiseksi kuutamosonaatin nuotit downloadannut, etsi itse: Beethoven, moonlight sonata, sheet music, free tai jotain sinne päin. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Rojekti 12.01.2007 11:47:33 | |
---|
Kyllä mä Elisen onnistuin!! Joo, varmasti onnistuit :) vaati se loppu vähän parempaa motoriikkaa sormista kun mitä mulle on kehittynyt lepsun puolitoistasen vuoden aikana. Jostain netistä mä oon ilmaiseksi kuutamosonaatin nuotit downloadannut, etsi itse: Beethoven, moonlight sonata, sheet music, free tai jotain sinne päin. Täytyy kaivaa. Tuo on yks harvoista sellaisista hyvistä kipaleista jota vois harjoitella.. taidan tosin suorastaan odottaa sitä uutta pianoa. Jos ylläoleva viesti ei miellytä, se on luultavasti sarkastinen.. toisaalta, jos se miellyttää, saat olla lähes satavarma että se on sarkastinen. |
kutuluu 12.01.2007 16:07:21 | |
---|
Hmm, tuo varmaan kuuluu melko lailla samaan kastiin kuin Casio CTK-700 tms., paremmasta päästä vain. Etkö harkitsisi esim. 76-koskettimista kun tuossa on 61 joka tuppaa loppumaan kesken, erityisesti tuossa lajissa mitä soittelet? ;) Ite harjoitin sitä logiikkaa että kun nyt ostin tuon CTKn 250 eurolla silloin kun sen ostin, niin nyt seuraava soitin saa luvan olla kunnollinen. Eli niinku et kun nyt ollaan huomattu, että soittaminen kolahtaa ja kunnolla, niin annetaan sitten kolautettavaa. Pianonsoittoon, josta ilmeisesti pidät, tietty myös paremmin sopii ne vasarakoskettimiset pianot, usein juuri täysmittaisia (siis 88 kosketinta, tms. 76, harvemmin 61 etc....) tms Mutta noopottaja minäkin vasta olen! Kun kerran olet vaihtamassa etkä hankkimassa vain niin tuo voipi olla ihan fiksu teko :) No näinhän se taitaa olla, ainakin tuo oktaavinsäätö pitää olla jos ostan vielä 61 koskettimisen, kyllä tolla ny soittelee ainakin tän vuoden... Ei kumminkaan kunnon pianoa tuu ostettua ennenkö taidot ja rahatilanne on siinä mallis että on järkevää :) |
aanipaja 12.01.2007 16:21:04 | |
---|
Ootteks te todella noin kovia soittajia, että Beethovenin A-molli bagatellin (Für Elise) nopea osa ja kuutamosonaatin ( C# molli sonaatti) Presto Agitato osa on teille peanuts?? Terve ! En tunne tuon biisin osia, mutta Wilhelm kyllä soitti G#-mollissa tuolla videoklipillä....mielestäni. Yritin ja hain yhden free-nuotin tuosta Beethovenin biisistä, mutta se oli 5-sivuinen, kovin helppo ja karhean oloinen sovitus muutenkin. Semmoista 6/8 balladia koko hoito. Täytyypä vain jatkaa etsimistä; olisi kivaa tuota yrittää treenata. Ei tietenkään niin kuin Wilhelm.......... |
Ile- 12.01.2007 22:10:02 (muokattu 12.01.2007 22:13:19) | |
---|
Kyllä se cis-mollilta ainakin kuulostaa. edit: Niin sehän käy tietysti siellä gis-mollissakin. Mitä metallikitaristi sanoi tultuaan ulos studiosta? -Demoni on valmis. |
baron 12.01.2007 22:12:58 (muokattu 12.01.2007 22:14:26) | |
---|
Kyllä se cis-mollilta ainakin kuulostaa. http://www.all-about-beethoven.com/ … f/beethoven/moonlightsonata_III.pdf Tässä on biithouvenin ikioma pianosovitus siitä kolmannesta eli presto agitato osasta ja kyllä sekin Cis-mollissa menee kuten koko piisikin. Siitä vaan treenaamaan, turha muita sovituksia etsiä. Jos se kestää oikeassa tempossa esitettynä 7 minuuttia, turha itkeä että siinä on 5 sivua lappuja. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
KoskPaavo 12.01.2007 22:24:30 | |
---|
http://www.all-about-beethoven.com/ … f/beethoven/moonlightsonata_III.pdf Tässä on biithouvenin ikioma pianosovitus siitä kolmannesta eli presto agitato osasta ja kyllä sekin Cis-mollissa menee kuten koko piisikin. Siitä vaan treenaamaan, turha muita sovituksia etsiä. Jos se kestää oikeassa tempossa esitettynä 7 minuuttia, turha itkeä että siinä on 5 sivua lappuja. Tästä biisistä tuli mieleen juttu, oltiin joskus 1988 Haaapaveden Haapakanteleessa kaksi viikkoa, ja päivisin treeenasin hiljaa tätä biisiä lavalla sähköpianolla. Tarjoilijat siinä vaihtelivat pöytäliinoja niin toinen tarjoilijoista sanoi toiselle : "Joka päivä sama pimputus". Soitto siis ei kuulunut PA:sta vaan hiljaa pianon omista kaiuttimista. Että tällaista. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
Tästä biisistä tuli mieleen juttu, oltiin joskus 1988 Haaapaveden Haapakanteleessa kaksi viikkoa, ja päivisin treeenasin hiljaa tätä biisiä lavalla sähköpianolla. Tarjoilijat siinä vaihtelivat pöytäliinoja niin toinen tarjoilijoista sanoi toiselle : "Joka päivä sama pimputus". Soitto siis ei kuulunut PA:sta vaan hiljaa pianon omista kaiuttimista. Että tällaista. Ratkaiseva kysymys: Opitko? Kun mä oli saanut haltuun Für Eliset ja Sibeliuksen kuuset ja ja joitain muita klassisen pianomusan popkappaleita, kuutamosonaatin presto agitato osoittautui ylivoimaiseksi. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Korzen 12.01.2007 23:04:30 (muokattu 12.01.2007 23:07:40) | |
---|
Malli on siis CTK-700.. Luulis että tossa sais oktaavia säädettyä vaikka onkin halvin malli, kuitenkin muuten on monipuoliset toiminnot (aloittelijalle). Ainakaan CTK-800:ssa ei ole oktaavinsiirto-ominaisuutta.. ainakaan en ole bongannut. 800han on lisäksi uudempi kuin 700? E: Äh, ei mitään..Ei tullut luettua viestejä kunnolla. :) |
KoskPaavo 12.01.2007 23:11:42 | |
---|
Ratkaiseva kysymys: Opitko? Kun mä oli saanut haltuun Für Eliset ja Sibeliuksen kuuset ja ja joitain muita klassisen pianomusan popkappaleita, kuutamosonaatin presto agitato osoittautui ylivoimaiseksi. En oppinut, mutta opin kuitenkin sen myötä paljon muuta, näin ehtoopuolella voin sen sanoa "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |