Aihe: Kui paljon watteja?
1 2 3
JoKo
12.01.2007 16:50:07
- VOX AC 50. Käsittämätön laite. Kertaakaan en keikalla avannut volaa yli puolenvälin ja Botnekasta jytkettä läksi aivan tolkuttomasti.
Tuolla nupilla ja 1 x 15" kaapilla soitettiin mm. Lintsin lavalla ja hyvin riitti.

Mulla on toi ollut lähinnä kitaran kaverina, joskus studiossa äänittänyt bassoa sillä. Osaatko suositella sille hyvää kaappia? Ainoa ohmeiltaan sopiva bassokaappi joka tällä hetkellä löytyy on Gallien-Kruegerin 2x10 ja se ei ole kovin botnekas. (ja näyttää vahvistimen kanssa pöljältä). Toimiiko noi isommat 15 tai 18 tuumaset hyvin?
JK
12.01.2007 20:45:38
Mulla on toi ollut lähinnä kitaran kaverina, joskus studiossa äänittänyt bassoa sillä. Osaatko suositella sille hyvää kaappia? Ainoa ohmeiltaan sopiva bassokaappi joka tällä hetkellä löytyy on Gallien-Kruegerin 2x10 ja se ei ole kovin botnekas. (ja näyttää vahvistimen kanssa pöljältä). Toimiiko noi isommat 15 tai 18 tuumaset hyvin?

paras Soundi siitä läksi vanhaan Subbasen koteloon ympätyllä 15" Celestionilla.
Taitaa kyseinen kaappi olla nimimerkki Seer-Olla nykyisin.

15" toimi hyvin, epäilemättä myös 18".
"Stop, Shake, Honey, Go!"
poppamies
12.01.2007 21:31:37

Siinä riittääkin ilmeisesti valtavien muuntajien takia headroomia normaalia enämpi.

Onko se vihreä-oranssi ruma laatikkoa? Kenties sisäpiirin vanha.

Se se on! Eka työnä laitoin pari taittuva kantokahvaa kylkeen. Sitten kiinnitin pinen (puolenräkinkokoisen Angliabasistin suositteleman) putkietusen sen vihreä/oranssisen laatikon päälle. Nyt on aika helppokäyttöinen ja suhteellisen roudausystävällinen paketti (painaa toki muutta laadulla on hintansa). Juttelin Mäntymaan kanssa (Monsteramps) ja hän totesi että isänsä teki noita kuutioita alle 80 kpl aikoinaan ja että se soveltuu mainiosti bassovavistimeksi, ja jos haluaa vielä tiukemman soundin niin voisi lisätä negatiivista takaisinkytkentää himpun verran. Juttelin "minun teknikkoni" kanssa ja hänen ehdotuksensa oli että laitetaan trimmeri niin saan sen säädettyä kuten haluan. Hyvä idea. Uskon että tämä poika (Monster 120w) jää meille ainakin niin kauan kun jaksan sitä kantaa.
G strings are for strippers!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)