Lux 10.12.2003 15:38:53 | |
---|
Vilkkumaa sai palkinnon vain siksi, että piti olla kiintiönainen Tuo on todennäköisesti huumoria. Kiintiönainen? Mutta asiaan: olen antanut itseni ymmärtää että Teostosta menee useinkin rahaa jakoon, mm. Esekin kautta. Olenko ymmärtänyt ihan väärin, jos uskon et osa Esekin jakamista tuotanto-, kiertue- ja muista tuista on Teoston säkkiin jäänyttä "ylimääräistä" rahaa? How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) |
Tupuna 10.12.2003 16:09:23 | |
---|
Mutta asiaan: olen antanut itseni ymmärtää että Teostosta menee useinkin rahaa jakoon, mm. Esekin kautta. Olenko ymmärtänyt ihan väärin, jos uskon et osa Esekin jakamista tuotanto-, kiertue- ja muista tuista on Teoston säkkiin jäänyttä "ylimääräistä" rahaa? Juu. Elikkä touhuhan mennee sillä tavalla, että Teostolta jää vuosittain suuriakin summia rahaa tilittämättä, koska kaikissa maissa ei ole samanlaista teostojärjestelmää kuin Suomessa (esim. Venäjällä tekijänoikeuslaki taitaa olla aika olematon... eikä edunvalvontajärjestöjä kai ole. Näin olen kuullut, en kai ole nähnyt unta?). Tai toinen tapaus: tekijä ei ole oikeastaan tiedossa, eikä tavoitettavissa (jotain hämärää kautta). Ja tätä kautta Teostolle jää siis rahaa, josta rahoitetaan ESEK:in toimintaa. Ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä nämä Teoston palkintorahat tulevat tästä potista. Elikkä TEIDÄN rahojanne tämä palkinto ei vie varmasti penniäkään. Teosto ja Edistävän säveltaiteen keskus toimivat yhteistyössä ja ESEK siis Teosto-rahoitteisesti. Tiedätkö Lux tarkemmin, onkohan edellisen kappaleen järkeilyni oikeilla jäljillä? ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Lux 10.12.2003 16:25:43 | |
---|
Teosto ja Edistävän säveltaiteen keskus toimivat yhteistyössä ja ESEK siis Teosto-rahoitteisesti. Tiedätkö Lux tarkemmin, onkohan edellisen kappaleen järkeilyni oikeilla jäljillä? Näin muistelen. Äkkiähän tuon varmasti tsekkaa. Ok, täältä pesee: Teoston sivuilta: "Teoston tehtävänä on valvoa tehokkaasti, kattavasti ja taloudellisesti musiikin tekijöiden ja kustantajien oikeuksia sekä edistää kotimaista luovaa säveltaidetta." "Teosto on rekisteröity yhdistys, ei voittoa tavoitteleva liikeyritys. Tekijät ja kustantajat itse päättävät Teoston toiminnasta." www.teosto.fi LUSES:in sivuilta: "Luovan Säveltaiteen Edistämissäätiö (LUSES) tukee kotimaista luovaa säveltaidetta jakamalla avustuksia, joilla tuetaan ammattimaista luovaa työtä ja erityisesti sen esille tuomista." www.luses.fi Koetin soittaa LUSES:iin kysyäkseni millä toiminta tarkalleen ottaen rahoitetaan, mutta juuri nyt kukaan ei vastannut. Vahvasti veikkaisin Teostoa osarahoittajaksi. Gramexin sivuilta: "ESEK... ...on Gramexin yhteydessä toimiva yksikkö jonka tehtävänä on erilaisin tukitoimenpitein edistää kotimaista esittävää säveltaidetta." www.gramex.fi ESEK-rahat tulevat siis ulkomaisista Gramexeista, kasettimaksuista ja erillisistä lahjoituksista. Sivuilla tarkemmin. Tällaast... How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) |
Tupuna 10.12.2003 16:35:00 | |
---|
ESEK-rahat tulevat siis ulkomaisista Gramexeista, kasettimaksuista ja erillisistä lahjoituksista. Sivuilla tarkemmin. Tällaast... Eiku juu. Korjaan erheeni. Teostolta menee siis rahhaa LUSESille, Gramexilta ESEKille? Eiku pentele. en mä muista. Sekaisin menee tämän byrokratian kanssa. Järkeillen: noin se varmasti on. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
sormunen 10.12.2003 17:22:35 | |
---|
tuon diskokassan voisi liittää siihen normaaliin jakopottiin - Hei sinä vahvatukkainen poika siellä! Niinhän ne ainakin ennen vanhaan menivätkin! Ja juuri siksi systeemiä voisi tasapainottaa mahdollisesti vieläkin enemmän! Miksi? Vihje: -80-luvun alussa ko. rahanjakoa kutsuttiin vähän ilkeämielisesti diskokassaksi! Miksi sä olet ristiretkellä Teostoa vastaan? |
sormunen 10.12.2003 17:29:09 | |
---|
Eiku juu. Korjaan erheeni. Teostolta menee siis rahhaa LUSESille, Gramexilta ESEKille? Eiku pentele. en mä muista. Sekaisin menee tämän byrokratian kanssa. Järkeillen: noin se varmasti on. Lux ja Tupuna: en mä tossa juuri LUSESia muistanut, vaikka olen sieltä rahaakin ammoin saanut. Silloin ne jakosummat olivat tosi pieniä ja tää ko. diskokassa helvetin iso. En tiedä onko sitä suhdetta tasapainotettu, mutta se voisi olla kyllä hyvä tapa jyvittää suomalaisille ja vähän epävarmemmille yrityksille. Ennen vanhaan isoimmat tulonsaajat (eli klassinen puoli etunenässä) luonnollisesti vastustivat kaikkea siihen viittaavaakin. |
Alkuperäiseltä ehdokaslistalta puuttui mies, jolle koko palkinnon yksin olisi suonut: Impaled Nazarenen Luttinen. Samaa mieltä, vaikka en Nasaretilaisesta niin hirveästi perusta..Ravisteltaisiin vähän sokerilla yliannostettua musiikkiteollisuusta. |
mr_b 10.12.2003 23:17:39 | |
---|
Impaled Nazarenen Luttinen. Kari Peitsamolle myös paljon rahaa, mieshän on jossain haudankaivuuhommissa. Voisivat jakaa tuon. Muuten ihan vakavasti: missä ihmeessä tuolta listalta oli Tuomari Nurmio, äijähän julkaisi viime vuonna sellaisen levyn että huhhuh. And that's the way it is. Even when we're pissed. |
Leikari 11.12.2003 09:08:55 | |
---|
Miksi sä olet ristiretkellä Teostoa vastaan? ... millään ristiretkellä tässä - Teostolla on musiikintekijöiden rahalla palkattuja oman häntänsä nostajia aivan kylliksi. - Miksipä ei ottaisi keskusteluun esiin toisenkinlaisia näkökantoja. Onko Teosto-organisaatioon kohdistuva toiminnan arvostelu kielletty? Se, että teosto on "hyvällä asialla" ei pitäisi nostaa sitä arvostelun yläpuolelle. |
Tellervo 11.12.2003 10:07:46 | |
---|
Juurikaan lukematta keskustelua oma kommenttini: Onhan se hyvä niille jotka nostetaan esille, että ne nostetaan esille. Ja vieläpä nimenomaan tuollaisessa mielessä, eikä tyyliin "levy myi niin ja niin paljon". Mielestäni nämä voittajat ovat ansainneet tunnustuksensa. Ehkä napinaan olisi vähemmän syytä jos palkinto olisi tosiaan enemmän tunnustuksen luonteinen kuin iso rahatukku. Jo se että Hesarissa on kokosivun juttu ja iso kuva, vaikuttaa tod. näk. taloudellisesti jatkossa. |
Wiitala 11.12.2003 20:10:32 | |
---|
Juu, olisin antanut palkinnon haitaristeille. Maria Kalaniemelle ja Kimmolle. Rumpaleilla on rytmi veressä - basisteilla on veressä lähinnä alkoholia. |
Leikari 11.12.2003 20:28:45 | |
---|
Juu, olisin antanut palkinnon haitaristeille. Maria Kalaniemelle ja Kimmolle. miksi niille - eikös niiden musa ole aivan hanurista? |