balzary 12.01.2007 15:06:58 | |
---|
no jos kaappi olisi kuitenkin alle 600€.. ne 1,5k kaapit on mun mielestä vähän liioittelua tässä vaiheessa elämää.. http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410sbx_bassbox.htm Toi vois toimia hevimedelissä hyvin. Tai sitten käytetty Ampeg, uutenahan niitä ei tällä hetkellä löydy kai mistään. Itte jättäsin ne halvimmat kaapit kauppaan. Sen verran monta "halvalla sai"-kaappia tullu käytyä läpi ja hampaita kiristeltyä eq:ta säädellessä. |
http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410sbx_bassbox.htm Toi vois toimia hevimedelissä hyvin. Tai sitten käytetty Ampeg, uutenahan niitä ei tällä hetkellä löydy kai mistään. Itte jättäsin ne halvimmat kaapit kauppaan. Sen verran monta "halvalla sai"-kaappia tullu käytyä läpi ja hampaita kiristeltyä eq:ta säädellessä. Mulla ei oo ku hyviä kokemuksia "halvalla sai"-kaapeista. Esmes SWR:n Bigfootti, 2x12" mööpelin sain chiefiltä halafalla, ja se on ihavvitun hyvä. 4 ohmin kaappi, riittää Backlinen kanssa yksinään mihin tahansa. |
balzary 12.01.2007 18:35:41 | |
---|
Mulla ei oo ku hyviä kokemuksia "halvalla sai"-kaapeista. Esmes SWR:n Bigfootti, 2x12" mööpelin sain chiefiltä halafalla, ja se on ihavvitun hyvä. 4 ohmin kaappi, riittää Backlinen kanssa yksinään mihin tahansa. Mnjooo, muotoilen uudestaan: Paree miettiä ja testailla ensin mitä soundia haluaa, eikä kierrätä vaan jokaista eteen sattuvaa kaappia. Tietty silleen kokemukset karttuu ja saa kuvaa eri soundeista, mutta jossain vaiheessa siihen väsähtää. |
absqua 12.01.2007 18:43:54 | |
---|
Mulla ei oo ku hyviä kokemuksia "halvalla sai"-kaapeista. Esmes SWR:n Bigfootti, 2x12" mööpelin sain chiefiltä halafalla, ja se on ihavvitun hyvä. 4 ohmin kaappi, riittää Backlinen kanssa yksinään mihin tahansa. Tossa on se vivahde-ero että käytettynä "halvalla" on ihan eri, ja yleensä parempi, kuin uutena "havalla". Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Nieby 12.01.2007 22:02:53 | |
---|
Mulla ei oo ku hyviä kokemuksia "halvalla sai"-kaapeista. Esmes SWR:n Bigfootti, 2x12" mööpelin sain chiefiltä halafalla, ja se on ihavvitun hyvä. 4 ohmin kaappi, riittää Backlinen kanssa yksinään mihin tahansa. hmm.. you got me interested.. |
pardy 13.01.2007 03:51:49 | |
---|
|
Nieby 13.01.2007 12:49:21 | |
---|
|
pardy 13.01.2007 14:36:32 | |
---|
tuo ny on jo liikaa ;) No ei tasan ole. |
Wilkeson 13.01.2007 15:02:19 | |
---|
No ei tasan ole. Ei niin!! Siitä vaan! Perkeleen hyvä saundi tossa kuulemma. Ja muutenki laadukas peli. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
Nieby 13.01.2007 16:18:50 | |
---|
Ei niin!! Siitä vaan! Perkeleen hyvä saundi tossa kuulemma. Ja muutenki laadukas peli. pikkasen vaikee roudata.. mille helvetillä tommosta kuskaa? vaatii jonku rahtilaivan vähintää ;) |
balzary 13.01.2007 16:35:04 | |
---|
pikkasen vaikee roudata.. mille helvetillä tommosta kuskaa? vaatii jonku rahtilaivan vähintää ;) Noi elementit on 8-tuumasia, joten ei tuo mikään älyttömän iso kaappi ole. |
pardy 13.01.2007 16:35:37 (muokattu 13.01.2007 16:36:12) | |
---|
pikkasen vaikee roudata.. mille helvetillä tommosta kuskaa? vaatii jonku rahtilaivan vähintää ;) Pitäis mennä farmarin takapaksiin penkit käännettynä. En oo nähnyt livenä, mutta mun kokemuksien mukaan kasituumaset ei vaadi kovin suurta koteloa verrattuna esim. rantikseen. Se ei ihan vissii mee farmariin mutta toi on kyllä sen verran pienenpi et pitäis mennä. Ehkäpä jopa takapenkille suoraan jos takaovet kääntyy tarpeeks. E: No tiätysti kualin. |
Nieby 13.01.2007 16:38:46 | |
---|
Pitäis mennä farmarin takapaksiin penkit käännettynä. En oo nähnyt livenä, mutta mun kokemuksien mukaan kasituumaset ei vaadi kovin suurta koteloa verrattuna esim. rantikseen. Se ei ihan vissii mee farmariin mutta toi on kyllä sen verran pienenpi et pitäis mennä. Ehkäpä jopa takapenkille suoraan jos takaovet kääntyy tarpeeks. E: No tiätysti kualin. mutta kun ei ole farmaria ;) kyl mä taidan silti pysyä tuossa 1x15, 4x10 tai 2x12.. |
pardy 13.01.2007 16:42:26 (muokattu 13.01.2007 16:47:17) | |
---|
mutta kun ei ole farmaria ;) kyl mä taidan silti pysyä tuossa 1x15, 4x10 tai 2x12.. No sanotaanko näin, että nykyään ihan tavan henkilöautotki on sellasia tilaihmeitä että sinne mahtuu vaikka mitä jos kaataa takapenkin/-penkit. Jos mulla ei olis jo tarpeeks kaappeja (tai eihän niitä tarpeeks oo, nyt en vaan voi perustella tota itelleni kun pitäis jotain kamaa myydä) ni oisin luultavasti tohon tarttunu jo. Meijän rumpali mulle tota kaappia kehu, se tuntee tuon myyjän ja on kaiketi vehjestä testannutki. Käy kattoo netistä ton mööpelin mitat, luulen että yllätyt positiivisesti. E: Käytettynä kannattaa silti hakea, vaikkei toi nyt oliskaan just se mitä haet. Jos ojn sellanen fiilis että basson pitää olla uus, ni sen ymmärrän, mutta kaapit on sellasta tavaraa ettei ne normikäytössä mee mikskään ja saa hinta/laatu-suhteellisesti paljon paremman pelin. Ja jos haluut alkuun yhellä kaapilla pärjätä, ni kannattaa hommata tosiaan joko 4x10" taikka 2x12". Jälkimmäinen toimii mun kokemuksien mukaan erittäin hyvin, se on sellanen järkevä kompromissi 4x10" ja 1x15" väliltä. Ja helpompi roudata ku kaks kaappia. Sillä itseasiassa perustelisin tota 8x8" kaappia, koska se ei tosiaan ole paljoa normaalia esim. 4x10" isompi, ja sillä pärjää sitten yksinään. Jos haluaa 1x15" joskus sen 4x10" kaveriksi, niin sittenhän siinä on taas kuljetusongelmia. |
TommiW. 13.01.2007 17:18:20 | |
---|
...Jos haluaa 1x15" joskus sen 4x10" kaveriksi, niin sittenhän siinä on taas kuljetusongelmia. Ampegin SVT-AV 8x10 mahtuu Ford KA:n takatilaan, kun takapenkit kääntää nurin. Nuppi menee etupenkille tuskatta. Lisäksi taakse mahtuu pitkäjalkainen 180cm pitkä naishenkilö rantasaunan kaveriksi. Eli ei se 8x8:n roudaaminen varmaan mikään ongelma olisi. "Soittoteknisesti ihan hirveetä paskaa, kauheella pierusäröllä tommosia teinitilutuksia ilman minkäänlaista järjenhiventä" -Juki68 |
Teijo K. 13.01.2007 17:22:22 | |
---|
Ampegin SVT-AV 8x10 mahtuu Ford KA:n takatilaan, kun takapenkit kääntää nurin. Nuppi menee etupenkille tuskatta. Lisäksi taakse mahtuu pitkäjalkainen 180cm pitkä naishenkilö rantasaunan kaveriksi. Eli ei se 8x8:n roudaaminen varmaan mikään ongelma olisi. Entäs jos ei ole pitkäjalkaista naista laittaa sen rantasaunan kafruksi, pärjääkö se yksin? Ei mutta toi Henry oli joskus ysärin alussa? tai jotain sellaista minulla monta vuotta sellainen GAS kohde että montaa niin pahaa ei ole ollutkaan. Vielä tossa muutama vuosi sitten kun Jethro Tullin basistilla näin sellaisen niin oikein kouraisi tosta sydänalasta. Tai sitten se oli ne tacot. Mutta kova kaappi olis tommonen kyllä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
pardy 14.01.2007 02:21:00 | |
---|
Ampegin SVT-AV 8x10 mahtuu Ford KA:n takatilaan, kun takapenkit kääntää nurin. Nuppi menee etupenkille tuskatta. Lisäksi taakse mahtuu pitkäjalkainen 180cm pitkä naishenkilö rantasaunan kaveriksi. Eli ei se 8x8:n roudaaminen varmaan mikään ongelma olisi. Aha, noni. Eli tuon kanssa ei ole mitään ongelmia minkään suhteen. Vaikka koppimopolla voi roudata. |
Qsysi 14.01.2007 20:20:27 (muokattu 14.01.2007 20:21:28) | |
---|
Tästä ketjusta on ollut nyt jo roimasti apua miettiessä uusien kamojen hankintaa. Nykyiset näkyy hyvinkin pitkälti kokonaisuudessaan tässä: http://muusikoiden.net/dyn/users/15138.jpgEli presarikopio ja ääntä pitää 1x15 Marshall 60w. Uutta pitäisi hankkia, kun noilla on soitettu aloittamisesta alkaen, varmaan jo nelisen vuotta. Soundiin pitäisi saada sitä tietynlaista räimettä ja räminää, mutta myös nimenomaan sitä alapäätä. Tuo marsu on toiminut tähän asti hienosti, mitä nyt kerran pimeni mutta senkin sai sitten kolvilla. Saa ehdottaa, nuppiksi tuo backline saattaisi olla oikeinkin sopivas. E: sanotaan nyt se vielä, että olen niin nyyppä kuin olla ja voi tekniikan ja kamojen kanssa. Klip-klop klip-klop, hevonen on pop! -Histamiini |
Kholo 15.01.2007 20:53:40 | |
---|
|
Nieby 15.01.2007 21:12:49 | |
---|
|