Aihe: Tech 21 SansAmp Bass Driver DI
1 2 3 4 5
Hulkster
10.12.2003 15:24:35
Onko ihmisillä kokemuksia kyseisestä laitteesta. Meinasin ostaa, kannattaako?
Rautalanka on isänmaallista.
Karlsson
10.12.2003 15:33:32
Vidun hyvä.

Hoitaa särön, etuvahvarin, putkivahvarisimulaattorin, di-boxin ja signaalin jakorasian virkaa. Käytän sähköbassolla ja kontralla. Aina mukana.

Toimii hyvin muute muilakin soittimilla. Esmes Rhodes tykkää tosta kovasti.
Olen läski sika.
Lou
10.12.2003 16:08:26
Minäkin olen ajatellut. Onko missään netissä minkäänlaisia ääninäytteitä juuri tästä loorasta? (Ei niistä muista sansampeista)
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
Nasu
10.12.2003 16:29:55
SABDDI on hyvä. Osta hyvä mies SABDDI tai osta mieluummin RBI. Mie ostaisin BBE BMAXin. Ja niin mie ostankin. Ja sitten sie voit ostaa miun SABDDIin!
J.Horde
10.12.2003 17:15:06
SABBDI on nimenomaan basssdriver ei overdriver, sillä saa mallinnettua driveä putkivahvarin tapaan, eli pehmeää putkisäröä joka jyrää. Antaa soundiin potkua. Erittäin käyttökelpoinen kaikkien vahvareiden kanssa, keikalla ja äänityksissä. Helppo säätää. Aina mukana.

PS. Niskamiehelle muuten edelleen tiedoksi, että SABBDI:lla ja jatsarilla saa jopa Behringerin BX1200:n kuulostamaan hyvältä (bassovahvistimelta), on nimittäin kokeiltu.
One Love... B
Lou
10.12.2003 18:05:13 (muokattu 10.12.2003 18:05:54)
Mietin vaan että miten se kannattaisi nuppiin kiinnittää? Koska jos sen laittaa efekti paluuseen niin ei saa nupin EQ:ta käyttöön ja sama juttu on Power Amp Inin kanssa. Sitten tietenkin ihan nupin inputtiin, mutta olen kuullut että signaali ei kannattaisi niin monen etuvahvistuksen läpi mennä. SansAmp -> nupin preamp -> power amp.. Miten porukka täällä sen liittää? Kun mielestäni itse lootassa on vaan bass ja treble (mitkä ovat ihan turhat taajuudet, minulle ainakin).
Cornflake
10.12.2003 18:27:27
Lou:
olen kuullut että signaali ei kannattaisi niin monen etuvahvistuksen läpi mennä. SansAmp -> nupin preamp -> power amp..

Jep, eihän tuohon kannata montaa etusta iskeä peräkkäin. Etuaste tämä SansAmpkin on.

Miten porukka täällä sen liittää? Kun mielestäni itse lootassa on vaan bass ja treble (mitkä ovat ihan turhat taajuudet, minulle ainakin).

DI-boxiksi jolla nappaat rojut PA:han tai muuten vain nauhalle ilman että se vaikuttaa vahvistimen etuselle menevään tavaraan. (Nuppiin piuha parallel outputista).

Voithan toki käyttää boxia myös ainoana etusenasi.

Tai ihan miten vain:-) Eihän mikään juttu ole kiveen kirjoitettu.

Itse olen tutustunut vermeeseen nauhoitustilanteissa, demoa ja liveä nauhoittaessa. Hiton hjyvä peli! (mm. Demostudioon linkittämässäni livessä http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=26d307d703&co=30 on mömmöt menneet pöytään SansAmp Bass Driver DI:n kautta ja siitä nauhalle. Samoin kuin Necklacen uudemman demon biiseillä.)

Tämä olikin omallakin ostoslistallani, hyvä kun muistutitte;-)

(Ja koska tuli etusista puhe, niin pakko hehkuttaa: SansAmpin PSA1 http://www.tech21nyc.com/PSA1.html toimii muuten bassollakin aivan helvetin hyvin. Loisto verme.)
Lick my lovepump!
J.Horde
10.12.2003 20:33:41
Kun mielestäni itse lootassa on vaan bass ja treble (mitkä ovat ihan turhat taajuudet, minulle ainakin).

Lootassa on aktiiviset bass ja treble säätimet, +-12 dB, nolla asennossa klo 12. Bassoa ja treblea boostaamalla tai leikkaamalla voit vaikuttaa myös keskialueen soundiin.
One Love... B
hemmo
10.12.2003 20:41:46

Kits, voisin ostaa yhden, halavalla. Anyone?
Säröä beibi!
juici
10.12.2003 21:11:15

Alkoi himottaa. Tollanen pitää saada vielä joskus. Ainakin sitten kun on rahaa. Ainakin tarpeeksi...
"And now for something completely different..."
Lou
10.12.2003 22:38:34
DI-boxiksi jolla nappaat rojut PA:han tai muuten vain nauhalle ilman että se vaikuttaa vahvistimen etuselle menevään tavaraan. (Nuppiin piuha parallel outputista).

Siis tarkoitin juuri miten porukka liittää sen omiin vahvistimiinsa. Niin joo siinä on tuo parallel output, saako siittä kumminkin sen särön yms?
Bassmonster
10.12.2003 22:39:26
Hyvä peli, käytössä studiohommissa ja keikoilla. Toimii phantom-virrallakin. Suosittelen.
chief
10.12.2003 22:55:15 (muokattu 10.12.2003 22:58:57)
Elekää ny liikoja kehuko, poloisen opiskelijan putjettiin ei sovi BDDI:n mentävää aukkoa! hoo.

EDIT: nii, ja jos joku halavalla haluvaa myyvä ni tääläkin olis ostaja rahaloita käet pullollaan! Makaruuni o hyvvee!
2541
10.12.2003 22:56:02

Siis tarkoitin juuri miten porukka liittää sen omiin vahvistimiinsa. Niin joo siinä on tuo parallel output, saako siittä kumminkin sen särön yms?

Parallel outputista tulee ihan suora soundi, eli SansAmp ei vaikuta siihen mitenkään.

Itse käytän laitetta ihan säröpedaalina, eli piuha sisään ja outputista vahvistimeen. DI-boxinakaan en ole kokeillut, kun tulee aina kaappi mikitettyä. Mutta siitä lähtee juuri sellainen kevyt särö, jota tarvittaessa tarvitsen. Ja 8- ja 12- kielisten bassojen särötykseen ihan loistava, jos ei varaa/mahdollisuutta käyttää kahta eri vahvistinta.

Ainoa miinus tulee puuttuvasta middle -säädöstä.
Lou
11.12.2003 09:01:37
Itse käytän laitetta ihan säröpedaalina, eli piuha sisään ja outputista vahvistimeen.

Niin ihan vahvistimen inputtiin mihin normaalisti kitara laitetaan vai?
2541
11.12.2003 09:10:26

Niin ihan vahvistimen inputtiin mihin normaalisti kitara laitetaan vai?

Joo, eipä miun nupissa muuta mahdollisuutta olekaan!;)
Mutta siis toimii noin oikein hyvin.
M.Hanski
11.12.2003 13:41:21
Aivan loistava purkki. Ehkäpä yksi parhaista musakamahankinnoistani.

Käytän omaani etusena eli ajan signaalin XLR-ulostulosta suoraan päätteelle. Tein piruuttani purkkiin pienen modauksen, jolla XLR-ulostulon tasoa saa nostettua, jotta päätteen tehoreservit saa paremmin hyödynnettyä.

Keikoilla olen ajanut XLR-ulostulon kautta signaalin PA:han ja plugiulostulon omiin kamoihin.
Myynnissä: SWR Baby Blue Head
Mynthor
11.12.2003 14:17:09
Yksi parhaista ostoksistani. Todella monipuolinen ja laadukas. Etuasteena ja D.I boxina studiossakin erittäin jees.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Karlsson
11.12.2003 15:28:05
Minun tilanteeni on se että tarvitsisin vain hyvän särön, vaikka kyllä muillekkin ominaisuuksille käyttöä löytyy, mutta pääasiassa särö kiinnostaa.. Saako tuosta sellaista hyvää "pelkkää" mauste säröä koska en haluaisi mitään muusia, sirkkeliä enkä muutenkaan sinänsä SÄRÖÄ vaan sellaisen sipauksen siihen soundiin. Eli minkä tyyppinen tuossa on se särö?

Djuu, semmoinen soundia maustava särö irtoaa helposti. Antaa kivan säväyksen esmes sormifukkailussa flatwoundien kaa.
Olen läski sika.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)