poppamies 27.12.2006 17:29:08 | |
---|
Hommasin juuri 120w Monster putkipäätteen ja tuntuu siltä että se riittää aika pitkälle. Pitää huomioida etuvahvistinta myös ja kuinka se jaksaa syöttää päätettä. Jos ei etuvahvistin jaksa niin eihän päätekään voi antaa kaikkensa. G strings are for strippers! |
Heikki 27.12.2006 20:04:32 (muokattu 27.12.2006 22:12:55) | |
---|
Mä oon aina luullut että putkien korkea ulostuloimpedanssi muunnetaan päätemuuntajalla pieneksi, esim 8000 Ohmia 8 Ohmiin. |
SaBer 31.12.2006 22:17:06 | |
---|
Mä oon aina luullut että putkien korkea ulostuloimpedanssi muunnetaan päätemuuntajalla pieneksi, esim 8000 Ohmia 8 Ohmiin. 8 Ohmia on erittäin suuri ulostuloimpedanssi päätevahvistimelle. Vaimennuskerroin on kuorman impedanssi jaettuna ulostuloimpedanssilla. Hyvissä trankkupäätteissä vaimennuskerroin kahdeksalla ohmilla on reilusti yli 500. Laskepa siitä... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Juippi! 01.01.2007 11:51:14 | |
---|
Itselläni on 150wattinen vahvari, enkä ole kertaakaan viitsinyt laittaa masteria vielä täysille, edes treenikämpällä. Kyseessä on Warwick Sweet 15. |
Heikki 01.01.2007 17:42:04 | |
---|
8 Ohmia on erittäin suuri ulostuloimpedanssi päätevahvistimelle. Vaimennuskerroin on kuorman impedanssi jaettuna ulostuloimpedanssilla. Hyvissä trankkupäätteissä vaimennuskerroin kahdeksalla ohmilla on reilusti yli 500. Laskepa siitä... Joo en taas oluut tutustunut aiheeseen juuri yhtään, enkä tiennyt että transistoripäätteissä ulostuloimpedanssi on niinkin helvetin pieni. |
bassoaivo 02.01.2007 08:15:27 | |
---|
ite soitan treeneissä 100 W on toistaiseksi riittäny |
Leeni 12.01.2007 13:23:20 | |
---|
lisää volumea = lisää kaiuttimia. Niille sitten teho sen mukaan, mitä on kaappien tarve. noissa putki vehkeissä lienee se, että pienitehoisemmalla pääsee säröille pienemmällä volumella, kun taas jotain 400W putkipäätettä saa sitten luukuttaa aika kohtuu huolella ennen kun alkaa särkemään. Ja silloin ollaan kyllä niin lujalla et runpalistikin saattaa tykätä kyttyrää. Heräsi ajatus rakennuttaa putkipääte tuolle putkietuselle kaveriksi. Millainen wattimäärä minimissään riittäisi treenikselle ja pienille keikoille? Musa on hiukan progesävytteistä, kohtuuvoluumeilla soitettua poppia. Muistaakseni joku kertoi soittavansa 50W putkipelillä, jollekin 400w tuntuu pieneltä. Joten apua, minkälaisia kokemuksia lähinnä noiden pienitehoisten vahvistimien käyttäjillä on tehojen riittämisestä? Marko maximi bassot kaikilla taajuuksilla. |
Teijo K. 12.01.2007 13:28:04 | |
---|
lisää volumea = lisää kaiuttimia. Niille sitten teho sen mukaan, mitä on kaappien tarve. noissa putki vehkeissä lienee se, että pienitehoisemmalla pääsee säröille pienemmällä volumella, kun taas jotain 400W putkipäätettä saa sitten luukuttaa aika kohtuu huolella ennen kun alkaa särkemään. Ja silloin ollaan kyllä niin lujalla et runpalistikin saattaa tykätä kyttyrää. Mikä on tämä "kaappien tehontarve" mistä nuoriso tuntuu nykyään puhuvan. Minä olen kuullut kaappien kohdalla tähän asti lähinnä tehonkestosta. Liittyykö se "tarve" jotenkin herkkyyteen? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
hemmo 12.01.2007 13:28:32 | |
---|
Hommasin juuri 120w Monster putkipäätteen ja tuntuu siltä että se riittää aika pitkälle. Pitää huomioida etuvahvistinta myös ja kuinka se jaksaa syöttää päätettä. Jos ei etuvahvistin jaksa niin eihän päätekään voi antaa kaikkensa. Siinä riittääkin ilmeisesti valtavien muuntajien takia headroomia normaalia enämpi. Onko se vihreä-oranssi ruma laatikkoa? Kenties sisäpiirin vanha. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
Teijo K. 12.01.2007 13:31:32 | |
---|
Siinä riittääkin ilmeisesti valtavien muuntajien takia headroomia normaalia enämpi. Onko se vihreä-oranssi ruma laatikkoa? Kenties sisäpiirin vanha. Kyllä se se sama on. Varmaan 5 jamppaa ehtinyt tiedustelemaan minulta sen käyttöohjeita (terkkuja), edellisellä kerralla jo sanoin että printtaa nämä ja laita pelin mukana eteenpäin mutta eihän ne nuoret... Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Kyllä se se sama on. Varmaan 5 jamppaa ehtinyt tiedustelemaan minulta sen käyttöohjeita (terkkuja), edellisellä kerralla jo sanoin että printtaa nämä ja laita pelin mukana eteenpäin mutta eihän ne nuoret... Ihme kiertopalkinto. 8-) Kaikki väsyy roudaamaan sitä. Painaa kovin. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
Karlsson 12.01.2007 13:35:08 | |
---|
Ihme kiertopalkinto. 8-) Kaikki väsyy roudaamaan sitä. Painaa kovin. No mulle sitte. Paljo!? "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
hemmo 12.01.2007 13:36:08 | |
---|
No mulle sitte. Paljo!? Kysy Poppikselta. Se kyllä sopis sun Bassmania putkietusen följyyn. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
Karlsson 12.01.2007 13:36:51 | |
---|
Kysy Poppikselta. Se kyllä sopis sun Bassmania putkietusen följyyn. Ois kyllä komee setti. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Leeni 12.01.2007 13:44:41 | |
---|
aattelin lähinnä sitä, että nupin ja kaapin/ien watit olisi noin sinnepäin lähekkäin. ettei posahtele elementit sen takia että vahvarissa ei riitä tehot. jos on paljon tehokkaampi nuppi kuin kaapin tehonkesto, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Mikä on tämä "kaappien tehontarve" mistä nuoriso tuntuu nykyään puhuvan. Minä olen kuullut kaappien kohdalla tähän asti lähinnä tehonkestosta. Liittyykö se "tarve" jotenkin herkkyyteen? maximi bassot kaikilla taajuuksilla. |
aho 12.01.2007 15:26:14 | |
---|
50 wee putkinupin omistajana suosittelen vähintään 100 wattista. Mun nuppi on kyllä yleensä riittänyt, mutta välillä on se tilanne että tekisi mieli laittaa yhelletoista. Sama lopputulos vaikka uusin juuri putketkin. Minimum effort/Maximum gain. |
Teijo K. 12.01.2007 15:45:51 (muokattu 12.01.2007 15:48:18) | |
---|
double trouble.............. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Teijo K. 12.01.2007 15:45:51 (muokattu 12.01.2007 15:47:49) | |
---|
aattelin lähinnä sitä, että nupin ja kaapin/ien watit olisi noin sinnepäin lähekkäin. ettei posahtele elementit sen takia että vahvarissa ei riitä tehot. jos on paljon tehokkaampi nuppi kuin kaapin tehonkesto, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole. Ei ne elementit posahtele minnekään, jos et luukuta sitä vahvistinta yli. Ja jos luukutat sitä vahvistinta liikaa niin ne elementit posahtelee jokatapauksessa oli ne minkä kestoiset tahansa. Järkeä käyttämällä lähes mikä tahansa toimii, tyhmästi käyttämällä kaiken saa rikki. Tuo pienikokoinen vahvistin lisäksi rikkoo kaiuttimia lähinnä niin, että transistoripäätteen yliohjaaminen tuottaa säröä mikä rikkoo yleensä diskanttipillit ensin. Elikkäs jos ei bassokäytössä pidä pillejä päällä niin ei ole ongelmia. Ps. Jos on paljon tehokkaampi nuppi kuin kaapin tehonkesto, ja sitä luukuttaa liian lujalla liikkuvat elementit isompaa liikettä kuin on suunniteltu. Elementti pääsee pohjaamaan, ja siitä tulee kiva kesähattu. Onko se ongelma on jokaisen itse päätettävissä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Leeni 12.01.2007 16:26:39 | |
---|
niin. en tiedä mitä ymmärsit minun sanoneen, mutta sisältö on juuri tuo. En vaan jaksanut vääntää sitä noin pitkälle rautalangasta. Ei ne elementit posahtele minnekään, jos et luukuta sitä vahvistinta yli. Ja jos luukutat sitä vahvistinta liikaa niin ne elementit posahtelee jokatapauksessa oli ne minkä kestoiset tahansa. Järkeä käyttämällä lähes mikä tahansa toimii, tyhmästi käyttämällä kaiken saa rikki. Tuo pienikokoinen vahvistin lisäksi rikkoo kaiuttimia lähinnä niin, että transistoripäätteen yliohjaaminen tuottaa säröä mikä rikkoo yleensä diskanttipillit ensin. Elikkäs jos ei bassokäytössä pidä pillejä päällä niin ei ole ongelmia. Ps. Jos on paljon tehokkaampi nuppi kuin kaapin tehonkesto, ja sitä luukuttaa liian lujalla liikkuvat elementit isompaa liikettä kuin on suunniteltu. Elementti pääsee pohjaamaan, ja siitä tulee kiva kesähattu. Onko se ongelma on jokaisen itse päätettävissä. maximi bassot kaikilla taajuuksilla. |
Teijo K. 12.01.2007 16:44:22 | |
---|
niin. en tiedä mitä ymmärsit minun sanoneen, mutta sisältö on juuri tuo. En vaan jaksanut vääntää sitä noin pitkälle rautalangasta. Sä sanoit että tehokkaammalla nupilla voi luukuttaa huoletta liian pienitehonkestoiseen kaappiin, mikä ei pidä paikkaansa ollenkaan. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1