Traktor X 10.12.2003 16:05:41 | |
---|
Spedut ovat reverb, chorus, wah, ja tuner. Meneekö rev ja cho efektilenkkiin, ja kitara-->tuner-->wah-->nuppi? |
Näistä on aika paljon ollut keskustelua. Yleinen suositus on kitara--wah--säröt--modulaatio--delayt/kaiut. Viive-efektit toimii joidenkin mielestä lenkissä parhaiten, muut voi surutta pistää ennen vahvaria. Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
J.Ahonen 10.12.2003 19:50:27 | |
---|
heh, mulla on (kitarasta päin) Säröt, volumepedaali, kaiku/Delay, wah. Aika maku asia tuo järjestys. |
D-Kay 10.12.2003 19:57:32 | |
---|
heh, mulla on (kitarasta päin) Säröt, volumepedaali, kaiku/Delay, wah. Aika maku asia tuo järjestys. Onhan se, mutta tuo mitä sanoin on ehkä yleisin käytäntö. Mitään sääntöjä ei ole. Wanhoina aikoina särö tuli vahvarista, eikä ollut efektilenkkejä, joten wahi sijoitettiin ennen vahvaria, eli ennen säröä. Kyllähän toisaalta esim. Morello pitää wahia lenkissä. Näin ainakin muistelisin. Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
Volle 10.12.2003 20:02:22 | |
---|
Makuasiahan se on, sanoi Musti, kun muniaan nuoli. Wahi kuulostaa aika erilaiselta ennen ja jälkeen särön ja makuasia on kumpi on parempi. Kannattaa kokeilla, niin löytää parhaan järjestyksen ja paras järjestys on tietenkin se mistä itse pitää eniten. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
Dumb 10.12.2003 20:25:48 | |
---|
...kaiku/Delay, wah. Sama järjestys mulla monesti. Wahina kun on POD Prossa oleva wahi-mallinnus (jota siis ohjataan Floor Boardin wahi-pedaalilla) ja kun kaikki pedaalit ovat kytkettyinä ennen vahvistinta niin wahi tulee sitten vasta viimeisenä efektinä. Muutamassa PODin soundissa on mukana PODin omia efektejä, jolloin wahi tuleekin sitten ennen niitä. |