Aihe: Ongelmia säröpedaalin kanssa
1
VilleO
11.01.2007 22:27:47 (muokattu 11.01.2007 22:29:46)
No niin, nyt olisi tilanne sellainen, että mun makuuhuonekitaronitiparatiisiin on pääsyt livahtamaan pieni ongelma. Soittelen tuollaisella Laney LC15r putkikombolla, ja sen ja kitaran välissä on Visual soundin Jekyll&Hyde.

Ongelma ilmenee kun Hyde kanava on päällä, ja vaihdan tallamikiltä kaulamikille. Silloin tällöin käy nimittäin sillä tavalla että vahvistin onkin yht'äkkiä cleanilla, eli pedaali ei tuota säröä. Ongelma korjautuu käyttämällä mikkikytkintä jossain toisessa asennossa, ja vaihtamalla sitten takaisin kaulamikille. Joskus, tosin harvoin, säröt häviävät hetkeksi myös kesken kaulamikillä soiton. Ei siis suuren suuren suuri ongelma, mutta kyllä tuo vituttaa esim backing trackien kanssa soitettaessa, kun pitäsi aloittaa soolo ja vahvistimesta pukkaakin puhdasta soundia!
Tämä ongelma ilmenee siis ainoastaan Hyde kanava on päällä, ja kaulamikki käytössä.

Kannattaiskohan tuosta mennä soitinkauppaan vielä itkemään, kun pedaali on ostettu joskus viime lokakuussa. Tiedän kyllä, ettei noita pedaaleja mistään maailman parhaista komponenteista tehdä, mutta saisivat ne sentään vähän pidempään skulata..
tommiot
11.01.2007 22:29:41
Kokeileppa toisella kitaralla jos mahdollista. Vika on 99% varmuudella siinä mikkivalitsimessa.
VilleO
11.01.2007 22:33:28 (muokattu 11.01.2007 22:35:08)
Kokeileppa toisella kitaralla jos mahdollista. Vika on 99% varmuudella siinä mikkivalitsimessa.

Meinaatko, että tuo clean tulisi sitten siitä tallamikistä eikä mikkikytkin vain suostu vaihtamaan kaulamikille?Ei pysty testaamaan, kun kakkoskitara on toisessa kaupingissa. No kitarassa on ainakin onneksi takuu voimassa...

edit: Niin, ja miksiköhän tuota ei ikinä sitten ilmene Jekyll-kanavalla soitettaessa?
tommiot
11.01.2007 22:35:44
Veikkaan että mikkivalitsimessa on joku kosketushäiriö, se päästää vain vähän signaalista läpi kaulamikillä, jolloin signaali on niin heikko ettei säröydy.
Lancelot
11.01.2007 22:36:22
Tiedän kyllä, ettei noita pedaaleja mistään maailman parhaista komponenteista tehdä, mutta saisivat ne sentään vähän pidempään skulata..

mä ku ajattelin et noi visual-soundin pedaalit olis laadukkaita, vai?
VilleO
11.01.2007 22:41:41
mä ku ajattelin et noi visual-soundin pedaalit olis laadukkaita, vai?

Niin en tiedä, olen vain saanut täältä sellaisen kuvan, että perushintaiset pedaalimuodossa olevat efektit ylipäätään on rakennuettu komponenttien hinnoissa säästäen?
tommiot
11.01.2007 22:52:17
Pedaali ei tiedä koska vaihdat tallamikiltä kaulamikille. Siinä ei ole tallamikille ja kaulamikille omaa kanavaa. Se ei osaa olla toimimatta aina silloin silloin kun soitat kaulamikillä.
Lancelot
11.01.2007 22:53:41
Niin en tiedä, olen vain saanut täältä sellaisen kuvan, että perushintaiset pedaalimuodossa olevat efektit ylipäätään on rakennuettu komponenttien hinnoissa säästäen?

Toihan on kumminki n.150e. purkki! Mikä nyt sitte on perushintainen purkki? Mene ja tiedä.. Kyl toi väite muutenki kuullostais vähä paksulta..
VilleO
11.01.2007 22:59:52
Pedaali ei tiedä koska vaihdat tallamikiltä kaulamikille. Siinä ei ole tallamikille ja kaulamikille omaa kanavaa. Se ei osaa olla toimimatta aina silloin silloin kun soitat kaulamikillä.

Joo ymmärrän. Ilmeisesti sitten menee tuo koko mikkikytkin vaihtoon, takuun piikkiin. Täytyy varmaan musakaupassa jollain vahvistimella todistaa tuo homma.
Hohhoijaa mitä säätöä taas luvassa..
ministeri
11.01.2007 23:00:43
ei se vika ole mitenkään siinä pedaalissa vaan kitaran sähköissä kuten ylempänä mainittiin.
cruel_destiny
11.01.2007 23:01:51
mikkivalitsin paskana mun nähdäkseni, itellä teki aikoinaan samaa...
Surreal life
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)