Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paljonko maksaa vaihtaa kelluva talla kiinteään?
1
jannu
10.12.2003 01:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fender Jag-Stang. Kepissä on Mustang-tyylinen talla. En oo edes varma, voidaanko sitä kutsua kelluvaksi.
Osaisiko joku sanoa jotain hinta-arviota töineen päivineen, jos tuon vibratallahässäkän vaihtaisi kiinteään tallaan?
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
Dumb
10.12.2003 09:16:24 (muokattu 10.12.2003 09:17:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on samainen kitara myös ja aion teetätyttää tallaan myös pienen remontin. Kristian Oeschin mukaan siellä tallasysteemin alla on yksi jousi, jonka poistaminen ja korvaaminen jollain "joustamattomalla" auttaisi asiaan. Ainakin jotain tuohon suuntaan. Samalla ajattelin kysyä mahdollisuutta saada se tallan takakappale toisin päin, jotta kielet voisi pujottaa sieltä takaa ja vetää suoraan eteenpäin, eikä niin, kuin nyt, että ensin pitää pujottaa kieli väärään suuntaan ja sitten sen takakappaleen alta. Hintaa hommalle en kysellyt.
 
Netissä on myös jonkin verran kuvia ja juttua itse tallan korvaamisella kunnon Tune-O-Maticilla. Tuo alkuperäinen on aika rimpula, joten tuollainenkin houkuttelisi. Muistaakseni tuollainen TOM ei mene ihan kunnolla alkuperäisen tallan tilalle tai jotain.
 
Jag-Stangia ei tule enää niin hirveästi edes käytettyä, joten siinäkin mielessä voisi olla hieman turhaa remontoida sitä ihan hirveällä summalla. Uuden kaulamikin (EMG-SA luultavasti) ja tuon tallan vakauttamisen aion kuitenkin toteuttaa jossain vaiheessa.
 
Tumppi38
10.12.2003 09:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fender Jag-Stang. Kepissä on Mustang-tyylinen talla. En oo edes varma, voidaanko sitä kutsua kelluvaksi.
Osaisiko joku sanoa jotain hinta-arviota töineen päivineen, jos tuon vibratallahässäkän vaihtaisi kiinteään tallaan?

 
Itse nykäsin Japanin stratostani kampihässäkän hel... ja liimasin jäljelle jääneeseen koloon vaahteraa. Sen jälkeen laitoin tollasen straton stop-tailin jossa kielet läpi rungon eli ei niin kauhea duuni jossei kovin pikkutarkaksi halua heittäytyä.
 
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
jannu
10.12.2003 14:30:43 (muokattu 10.12.2003 14:33:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse nykäsin Japanin stratostani kampihässäkän hel... ja liimasin jäljelle jääneeseen koloon vaahteraa. Sen jälkeen laitoin tollasen straton stop-tailin jossa kielet läpi rungon eli ei niin kauhea duuni jossei kovin pikkutarkaksi halua heittäytyä.
 
Joo, mutta kun tässä ei ole mikään straton peruskampivetkutin. Tossa on Mustang, samanlaisella vibrasysteemillä:
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0253700
 
Dumb, tuo tallan kääntäminen olisi huippu homma, mikäli se on käytännössä mahdollista.
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
Dumb
10.12.2003 16:13:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen peräkappaleen kääntäminen luultavasti onnistuu ihan hyvin, mutta ongelmaksi saattaa tulla sitten kielien liian pieni kulma tallaan nähden.
 
Juho1234
28.12.2012 01:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ite Mustang, jossa tuo talla on käännettyin juuri noin miten käyttäjä dumb kuvaili. Itse sanoisin että aika turha juttu toi, ehkä joo saattaa pitää paremmin vireen, mutta kun bendaa eli venyttää kieliä, mulla ainaki paksu e-kieli ei tohdi pysyä tallapalassa kiinni ja toisekseen e-ja b kieli meinaavat katketa aikas helposti kun bendailee, jos siis käytät 9 paksusia kieliä niinkuin minä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «