MadMatt 02.10.2006 17:02:41 | |
---|
Huomasin uusien classic sarjalaisten ilmestyneen markkinoille. Classic Player 60's Stratocaster ja Classic Player 50s Stratocaster. Ainakin Player 60's malli vaikuttaa mielenkiintoiselta: 12" Radius, Medium jumbo nauhat ja Custom "69 Single-Coil mikit. Player 50's mallissa: 9.5" Radius, Medium jumbo nauhat ja 3 American Vintage Strat Single-Coil mikit. Nuo isommat nauhat ja vähemmän kaareva otelauta ovat ainakin minulle tervetulleita uudistuksia jos ja kun vertaa aikaisempiin classiceihin. Värivaihtoehtoja on vain pari per malli Mutta hyvä veto Fenderiltä tähän luokkaan http://www.fender.com/products/sear … cat=stratocaster&subcat=classic Thomanilla hinta näyttää olevan 619 euroa tosin saatavuus palkit ovat vielä harmaana. http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … 12&y=11&LIMIT_WAGR_STR=GIGE |
Kiinankeisari 02.10.2006 17:57:12 | |
---|
sitä vaan ihmettelen että miksei noihin ole voinut laittaa joko rehellisesti vintage- tai modernia stratotallaa, pitänyt kyhäillä tuommonen ihme sekotus? vaan sittenhän tuon näkee että miten toimii kun tänne asti saapuvat. muuten todella tervetulleita malleja, modernimpi strato classicien laatutasolla. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Kävinpä tänään testailemassa noita 50's ja 60's malleja. Hyvältä tuntuivat, mutta ovat meksikolaisia ja kuitenkin hintaa se reilu 600 euroa. Kenelläkään kokemuksia kyseisistä malleista? "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Kiinankeisari 11.01.2007 22:01:23 | |
---|
Kävinpä tänään testailemassa noita 50's ja 60's malleja. Hyvältä tuntuivat, mutta ovat meksikolaisia ja kuitenkin hintaa se reilu 600 euroa. jaa, onko sillä nyt loppupeleissä väliä vaikka olisivat burmasta tai marsista jos kerran hyvälle tuntuu ja saundaa? toisaalta ymmärrän kyllä täysin että ihmisillä on periaatteita... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Timesby 11.01.2007 22:12:07 | |
---|
jaa, onko sillä nyt loppupeleissä väliä vaikka olisivat burmasta tai marsista jos kerran hyvälle tuntuu ja saundaa? toisaalta ymmärrän kyllä täysin että ihmisillä on periaatteita... Periaatteita ja periaatteita. En hetken kokeilun periaatteella voi tietää, että onko hardware pitemmän päälle kestävää tai laadukasta. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Kuha 11.01.2007 22:15:23 | |
---|
Kepeissä on eroa: USA strato; meksikolaiset tekee USA:ssa Mehiko strato; meksikolaiset tekee meksikossa Muistakaa venytellä. |
Timesby 11.01.2007 22:32:11 | |
---|
Kepeissä on eroa: USA strato; meksikolaiset tekee USA:ssa Mehiko strato; meksikolaiset tekee meksikossa Kuinkas sitten aina solvaillaan meksikolaisia stankkuja? Onko kyseinen sarja vain kehnompi noin niinkuin ylipäänsä? "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
Rypsolisti 11.01.2007 22:50:33 | |
---|
Kuinkas sitten aina solvaillaan meksikolaisia stankkuja? Onko kyseinen sarja vain kehnompi noin niinkuin ylipäänsä? En mä tiedä, solvataanko niitä täällä yleensä? Hintaisekseen hyviä kitaroita. Fender Stratocaster '62 |
Vapour 11.01.2007 22:58:19 | |
---|
Selasinpa hiukan tuota thomannin muuta Fenkkutarjontaa samalla ja täytyy vaan ihmetellä, mitä Fenkun hintatasolle on tapahtunut ja missä välissä. Ameican lähti valkoisena hintaan 899eur ja deluxea sai 1100eur pintaan. Koelnissa deluxella oli hintaa alle 1100eur. Noi hinnat ona öbaut samoja, mitä jengi pyytää torilla. Missä vaiheessa toi hinnanpudotus on tapahtunut? Vai onko nyt jotenkin erityisen hyvä valuuttakurssi menossa? If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
Kiinankeisari 11.01.2007 23:02:33 | |
---|
En mä tiedä, solvataanko niitä täällä yleensä? Hintaisekseen hyviä kitaroita. niin, hinta halvempi niin laadustakin tingitty. fenderin euroopan sivuilla oli muistaakseni joskus sanottu että niissä on body 5-7 palaan, mikä on jo ainakin mulle aika nou-nou-juttu. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Joees 11.01.2007 23:24:02 | |
---|
Kyllä mä tollasen fiftarin voisin huolia. Olettaen että se soi hyvin. ;) Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
kojones 11.01.2007 23:56:36 | |
---|
Selasinpa hiukan tuota thomannin muuta Fenkkutarjontaa samalla ja täytyy vaan ihmetellä, mitä Fenkun hintatasolle on tapahtunut ja missä välissä. Fenkun hinnoittelupolitiikka kuulemma muuttui vuodenvaihteessa, en tiedä mihin suuntaan sitten. Mut miusta ne on ton hintasia ollu jo aiemminkin, ainakin Am. Standardit. |
ahvenonkala 12.01.2007 00:30:13 | |
---|
Thomanin tarjonnasta sen verran vielä että huomasin ilokseni että oli joku viikko saapunut (ainakin tarjontaan, mutta ei ilmeisesti varastoon) tuota Am. Deluxea Olympic White Pearl-värityksellä. Sitä olen jo pitempään kuolaillut ja paikallisesta liikkeestäkin kysellyt. Nyt kun vaan sais massia. Huoh... http://www.thomann.de/fi/fender_american_deluxe_strat_rw_op.htmThe time to kill is now... while my guitar gently weeps. |
FensonGibder 12.01.2007 09:02:13 | |
---|
Kepeissä on eroa: USA strato; meksikolaiset tekee USA:ssa Mehiko strato; meksikolaiset tekee meksikossa Ehkä tekevät, ehkä eivät - jokatapauksessa USA:ssa tehdään USA:n standardien mukaan ja Meksikossa meksikon standardien mukaan. Laatukriteerit tulevat yhtiön oman määrittelyn mukaan, eli kuinka monta tuntia saa käyttää töihin per kitara. Molemmissa päissä tuotantopuolen kaverit osaavat heiluttaa viilaa yhtä näppärästi. Maakohtaisia eroja kuitenkin on ja ne ovat selkeästi havaittavissa kun kokeilee eri yksilöitä. Se onko ero 1000e arvoinen riippuukin jokaisen omien poskien paksuudesta. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Megas 12.01.2007 10:11:04 | |
---|
niin, hinta halvempi niin laadustakin tingitty. fenderin euroopan sivuilla oli muistaakseni joskus sanottu että niissä on body 5-7 palaan, mikä on jo ainakin mulle aika nou-nou-juttu. Jaa. Mulla on -92 Standard, jossa body on kyllä kolmesta palasta. Olisiko uudemmissa sitten toisin. |
Kiinankeisari 12.01.2007 10:56:40 | |
---|
Jaa. Mulla on -92 Standard, jossa body on kyllä kolmesta palasta. Olisiko uudemmissa sitten toisin. no fenderin euroopan sivut on nyt uudistunu enkä tietenkään löydä sitä artikkelia tuolta. ja ainahan noissa fenkuissa on speksit muuttunu vähän väliä. kaverilla on muutaman vuoden vanha sunburst-standard jossa on laminaattia (vaneria) kannessa että se näyttäis siistiltä. mun omasta classicista olen katellu että olis kolmesta palasta, en tosin ole olleskaan varma. ja onko tuollakaan nyt niin väliä jos kitara saundaa hyvältä? "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
duc 12.01.2007 11:10:01 | |
---|
Omassa Korean ihmeessä Lite Ash -stratossa on runko kahdesta palasta tehty. Onko saarni sitten jotenkin helpommin saatavilla oleva puu kuin tuollaiseen halpikseenkin on sellaista ollut varaa laittaa nuin isoissa osissa. Tuossa mun Gibsonissakin on runko kolmesta mahonginpalasesta koottu, ja näkyy olevan kalliimmissakin malleissa samalla tavalla. |
Megas 12.01.2007 16:20:32 | |
---|
no fenderin euroopan sivut on nyt uudistunu enkä tietenkään löydä sitä artikkelia tuolta. ja ainahan noissa fenkuissa on speksit muuttunu vähän väliä. kaverilla on muutaman vuoden vanha sunburst-standard jossa on laminaattia (vaneria) kannessa että se näyttäis siistiltä. mun omasta classicista olen katellu että olis kolmesta palasta, en tosin ole olleskaan varma. ja onko tuollakaan nyt niin väliä jos kitara saundaa hyvältä? Väliä ja väliä. Omastani voin olla sikäli varma, että siitä on maalit hiottu kokonaan pois. |
-Juice- 12.01.2007 16:59:25 (muokattu 12.01.2007 17:02:50) | |
---|
Ainakin Classic Player Baja Telecaster on USA custom shopin suunnittelema kitara, joka kasataan Meksikossa. Mahtaako näin olla myös muiden Classic Player - sarjalaisten kanssa? Tietääkö joku? Edit: Löysinpä jo itse tiedon. Eli kyllähän ne ovat Custom shopin suunnittelemia. Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful. |
Timesby 12.01.2007 23:25:22 | |
---|
Harmi, kun on niin tuore malli, ettei näitä käytettynä luultavasti ihan helpolla löydy. Tuon 50's:n uutena ostaminen vähän arveluttaa. Toimiiko hardware pitemmän päälle jne. Onko kellään tietoa miten esim. tuon 50's classic playerin body on kasattu. Monesta palasta? "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |