Jimmie 07.01.2007 12:20:24 | |
---|
Siis olenko mä ainut joka ei yksinkertaisesti ehtinyt soittamaan koko varusmiespalveluksen aikana? Ensinnäkään meillä ei todellakaan ollut mitään iltalomia kertaakaan, vapaa-aika iltaisin riitti ehkä nopeasti sotkussa käymiseen ja peseytymiseen. Yleensä meni kuitenkin varusteita huoltaessa. Niin ja kassua ei hirveesti muutenkaan näkynyt, kun oltiin aina metsässä taisteluleireillä ja sieltä suoraan lomille. Helevetin hauska puol vuotta ja ihan perus Jeppe Jääkäri siis olin. No lomilla sitten soittelin kyllä paljonkin ja kyllähän ne taidot tuli myöhemmin takas, kun pääsi reserviin. |
Wespa 07.01.2007 12:51:05 | |
---|
Siis olenko mä ainut joka ei yksinkertaisesti ehtinyt soittamaan koko varusmiespalveluksen aikana? Ensinnäkään meillä ei todellakaan ollut mitään iltalomia kertaakaan, vapaa-aika iltaisin riitti ehkä nopeasti sotkussa käymiseen ja peseytymiseen. Yleensä meni kuitenkin varusteita huoltaessa. Niin ja kassua ei hirveesti muutenkaan näkynyt, kun oltiin aina metsässä taisteluleireillä ja sieltä suoraan lomille. Helevetin hauska puol vuotta ja ihan perus Jeppe Jääkäri siis olin. No lomilla sitten soittelin kyllä paljonkin ja kyllähän ne taidot tuli myöhemmin takas, kun pääsi reserviin. Juuh, oikeestaan aika sama juttu mulla, tosin en ollut perus Jeppe Jääkäri. ;) Iltalomia toki silloin tällöin oli, mutta mieluummin nekin vaan nollaili seuraavaan rankkaan päivään valmistautuessa. Yleensäkin metästä tullessa oli niin puhki, että vaikka olisi viikonloppu ollutkin kiinni, niin ei paljon soittelu tullut mieleen, lähinnä lepo. Onko oikeasti niin, ettei teillä kertaakan ollut iltalomia, vai onko palveluksestasi kulunut jo niin kauan, ettei silloin vielä semmoista käsitettä tunnetukaan? "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Jimmie 07.01.2007 13:20:03 | |
---|
Onko oikeasti niin, ettei teillä kertaakan ollut iltalomia, vai onko palveluksestasi kulunut jo niin kauan, ettei silloin vielä semmoista käsitettä tunnetukaan? 2003 pääsin pois ja jos iltalomalla tarkoitetaan varuskunta-alueen ulkopuolelle menemisen mahdollisuutta ja puoleen yöhön kestävää vapaata, niin eipä näkynyt. Tämä oli perusteltu sillä, että varusmiehet todennäköisesti palaavat kasarmille lievässä humalatilassa, jolloin mahdolliset konfliktit esimiesasemassa olevien henkilöiden kanssa aiheuttavat riskin. Jotta näin:) |
FunMachine 07.01.2007 14:40:34 | |
---|
Huh, vaikka oma palvelusaikani alkaakin vasta vuoden päästä, tämähän alkaa kuulostamaan jo pelottavalta :p Osaako joku kertoa miten on asioiden laita Vekaranjärvellä? Treenis? Aikaa? |
Pande 07.01.2007 14:47:47 | |
---|
Huh, vaikka oma palvelusaikani alkaakin vasta vuoden päästä, tämähän alkaa kuulostamaan jo pelottavalta :p Osaako joku kertoa miten on asioiden laita Vekaranjärvellä? Treenis? Aikaa? On siellä treenis, mutta aina silloin harvoin kun olin sinne menossa niin se oli joko varattu tai toimikunta kiinni niin ettei avainta saanut :P Aika pitää varata ajoissa... Salilla ehdin kyllä käymään ihan hienosti tuolla (v. 2004). Kitara ei tosiaankaan ainakaan omaan kaappiini olis mahtunu, eikä meidän tuvassa ollut "harrastuskaappia" (joissakin tuvissa taisi olla, lähinnä kiinni siitä onko tuvassa tilaa ja onko siihen kaappiin lukko jollakulla). Kitaraa ei tietenkään kannata heti alussa viedä mukana vaan aikaisintaan 1. lomilla, tosin P-kaudella ei varmaan hirveästi ehdi soittamaan. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
Veco 07.01.2007 14:53:30 (muokattu 07.01.2007 14:55:00) | |
---|
Mulla oli ainakin sähkökitara ja vahvistin mukana ja tupakaverilla basso ja tietokoneen aktiivikaiuttimista väsätty vahvistin. :) Tuvassa oli yksi ylimääräinen kaappi niin siellä oli hyvä säilyttää. Näin siis kajaanissa I/05. Oli meillä treenikämppävuorojakin, siellä oli hyvät rummut ja vehkeet muutenkin. Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
Bookkeeper 07.01.2007 17:27:55 | |
---|
P-kaudella ei ollut kitaraa mukana. E-kaudella Charvel meni mukavasti kaappiin, kun säilytti makuupussia kuivaushuoneessa. Homma vaikeutui hieman kun luutnantti täysin järjen ja logiikan vastaisesti päätteli ettei makuupussin kuivaamisessa voi kestää kuukausia. Eipä tosin tullut paljon soiteltua...loppujen lopuksi vapaa-aikaa ei ole paljon. 3-4 tuntia kuluu nopsaan kun käy hörppäämässä kupin kahvia sotkussa, jne. Näin Niinisalossa 1997. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Jzci 08.01.2007 18:24:38 | |
---|
Ensinnäkään meillä ei todellakaan ollut mitään iltalomia kertaakaan, vapaa-aika iltaisin riitti ehkä nopeasti sotkussa käymiseen ja peseytymiseen. Meillä oli ainakin joka ilta (jollei ollut jotain erikoista) kassulla vapaa-aikaa klo 18.00 - 20.45. Tuosta ainakin itse käytin melkein poikkeuksetta sen pari tuntia kitaran soitteluun. Mua mitkään sotkun munkit&kahvit kiinostanu :) |
blyysi 08.01.2007 20:44:15 | |
---|
Ekan puolen vuoden ajan ehkä vähän ruostu taidot kun oli isoissa varuskunnissa ja tiukka koulutusohjelma. Vikan puolen vuoden ajalla tuli yksi suurimmista kehityshyppäyksistä, kun vaan rötväs pienen pienessä linnakesaaressa ja soitti 4-8h joka päivä, kun ei oikein muutakaan tekemistä ollu.. Riippuu siis hirveästi siitä, mihin hommiin ja varuskuntaan joutuu/pääsee. I ain't nothin' but a player |
Soma city ward 09.01.2007 11:45:55 | |
---|
Itellä ei tatsi hirveesti ruostunu tosin ei sitä hirveesti oo koskaan ollukkaan. Kyllä siellä soittamaan kerkiää, jos jaksaa, mutta määrätietoisen treenaamisen koin kyllä lähes mahdottomaksi. Kun tuvassa on muitakin ihmisiä, jotka toivoo sitä Troopperia, niin soittelu menee lähinnä siihen jammailuun. Tosin sai sieltä esiintymisvarmuutta ihan skitan soittoonkin ;) Toinen juttu oli se pidin "skittatunteja" (näytin lähinnä sointuja ja riffejä) parille tyypille, joista toinen osti just ekan skittansa. Bottom Line: Jos on tarpeeks motivaatiota, niin kyllä se skitan treenaaminen onnistuu intissäkin. Ite koitin lähinnä pitää tuntuuma yllä, ku ei vaan jaksanu siellä panostaa. Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä. |
Burn 09.01.2007 12:29:30 | |
---|
Itse vietin vuoden armeijassa ja huomasin itellä että kyllä se soittaminen on vähän ku fillarilla ajoa. Tatsi ei ruostunut sen kummemmin vaikka joskus olikin kuukauden päivätkin soittamatta. Chuck Norris is just like you and me, he puts his pants on one leg at a time. Except when he puts his pants on, he fights North Koreans. |
Robert 09.01.2007 15:13:30 | |
---|
Olin tstoau, ja soittelin kitaraa ihan "virka-ajalla"... Kerran tuli pari skapparia (ltn ja vänskä) toimistoon ja sanoi "pistäs vähän jotain settiä". Soitin "Päivän sää":n tunnarin, ja kumpikin repesi nauramaan :D Itsellä ei ainakaan taidot ruostuneet yhtään. Hey, it you. Let her go! Why you take her? She nothing to do with this! You me was partner. I am Locust! I LOCUST! FUCK TO YOU! You safe now - you do not need worry about him. |
Juzpe 10.01.2007 19:32:32 (muokattu 10.01.2007 19:33:15) | |
---|
Aiemmin ko. firmassa virkapukuisena (n 5v) töissä olleena, voin sanoa, että jos ei intin anna vaikuttaa soittamiseen, niin ei se kyllä sitten vaikutakaan. Lisäksi intissä on paljon soittomiehiä töissä ihan korkeammissakin viroissa kuin koulutustehtävissä. Lisäksi voisin veikata, että lähes joka varuskunnassa toimii skappareiden "puulaakibändi"... Aika vaikea kuvitella paikkaa jossa on esim 500 äijää töissä, eikä yhtään "työpaikkabändiä". Ei siellä intissä soittajiin suhtauduta "hampunpolttajahippeinä"... :P terv. ltn Lammio Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
Niijoo sit jos on tosi noheva niin voi anoa että pääsee soittokunnan tiloihin reenaamaan. Varusmiessoittajat yleensä vetää lonkkaa, pelaa pleikkaria tai on keikoilla niin luulis löytyvän reenitilaa. Henkilöstöä kun illemmalla ei pahemmin ole paikalla niin meininki on aika rancho relaxo. Näin siis Rollon IT:ssä. P.S. ja sit jos on meganoheva niin voi hakea keittiöstä eväspaketin HV:lle niin ei tuu nälkä. Ei ne keittiön tädit tiedä mihin sulla on se HV myönnetty. |
wrshredder 11.01.2007 15:39:01 | |
---|
Mä otin kitaran mukaan kerran kun sain oman kaapin sitä varten ,mutta eihän siitä soittamisesta mitään tullut. Ei siihen vaan pysty keskittymään. Mutta onneksi tuolla Säkylässä oli treenikämppä jossa käytiin sillon tällön. Soittotaito ei ruostunut yhtään puolen vuoden aikana ,kiitos lukuisien lomien. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Jormaz 11.01.2007 15:50:36 | |
---|
Turhaa panikointia. Ehtii sitä lomilla niplata. Miees... |
randy 11.01.2007 16:40:17 | |
---|
Turhaa panikointia. Ehtii sitä lomilla ja reservissä niplata. Älä lue kirjoituksiani! |
Kasu-_- 12.01.2007 21:55:12 | |
---|
P-kaudella ei kitara ollu ihmeemmin mukana, mutta nyt on ollu koko ajan sen jälkeen tuvan siviilikaapissa. Tekniikka tietenkin huonontuu eikä sitä jaksa väsyneenä treenatakaan tosissaan kovinkaan paljoa, mutta täytyy sanoa että vähän erilaisen näkökulman inttikin on tuonu soittoon, kun tulee treenattua täysin eri tavalla entiseen verrattuna. Kyllä omasta mielestä tääkin vaihe on aika tärkeä käydä läpi soittamisenkin kannalta. Kuoreveden Hallissa puolisotilaallisessa lennokkikerhossa kerkeää kyllä soittelemaan ihan milloin vain, kun ei vaan oo koulutusta tai leirejä. Ruokatauoilla ja illalla saa hyvin soittoaikaa, jos vaan millään jaksaa. Väsymys siellä vituttaa, kun välillä ei vaan tee kun mieli nukkua. Kannattaa kuitenkin varautua siihenkin, että melkein joka päivä joutuu soittelemaan Paranoidia ja muita legendaarisia klassikoita, että pääsee tupakavereista edes vähäks aikaa eroon ja rauhassa treenaamaan :D You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! |
Soma city ward 13.01.2007 13:17:43 | |
---|
Kuoreveden Hallissa puolisotilaallisessa lennokkikerhossa kerkeää kyllä soittelemaan ihan milloin vain, kun ei vaan oo koulutusta tai leirejä. Ruokatauoilla ja illalla saa hyvin soittoaikaa, jos vaan millään jaksaa. Väsymys siellä vituttaa, kun välillä ei vaan tee kun mieli nukkua. Varsinkin jos on on SpolAlik-tuvassa niin joka välissä voi rämpyttää ja vinguttaa ;) Ja voihan sitä leirilläkin soittaa. Kyllä se skitta siellä vartin pääs vanhenemaan, kunnes sähköjänis vänskä sai tiedon, että meillä on akustinen messissä. PS. Hajoilkaa halliin. I LIED |
Jaksu 26.01.2007 19:42:51 | |
---|
Kuoreveden Hallissa puolisotilaallisessa lennokkikerhossa kerkeää kyllä soittelemaan ihan milloin vain, kun ei vaan oo koulutusta tai leirejä. Ruokatauoilla ja illalla saa hyvin soittoaikaa, jos vaan millään jaksaa. Väsymys siellä vituttaa, kun välillä ei vaan tee kun mieli nukkua. Mä oon ens kesäks hakemassa tonne Halliin lentomekaanikoks. Eikös siellä siis oo käytännössä kattoen vapaata joka päivä neljästä etiäpäin siinä opiskeluaikana? "Näytä niille!" |