Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Traynor yba200 putkinuppi
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Speniemig
10.01.2007 14:01:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseinen vahvistin näyttäisi jenkeissä nauttivan suurta suosiota soittajien keskuudessa niin sen edullisuuden kuin ominaisuuksiensa ansiosta. Nyt kysynkin kun itse olen myös hieman koittanu kalastella itselleni kyseistä vahvistinta, että omistaako joku vahvistinta tai onko soittanut tai yrittäny tälläistä ostaa jostakin? Muutamalla puhelinsoitolla selvisi että vahvistimesta ei ole ilmeisesti tehty euroopan mallia eli (230v) vaan jenkkiversio on ilmeisesti ainut eli (110v). muuntajalla tämä tietysti korjaantuisi mutta onko se putkinupeissa kovinkaan suotavaa ja toimiiko tuollainen 110 voltille tehty vahvistin tuolla 230 voltilla? Em nordic tuo traynoria suomeen/skandinaviaan, mutta mallistosta puuttuu täysin yba200. Maileja olen tässä lähetellyt niin traynorille kuin muutamalle muullekkin taholle selvittääkseni vahvistimen saatavuutta yms. Päivittelen tätä sen mukaan kun saan jotain selville. Paras saavutus mihin olen törmännyt on että Lontoossa sijaitsisi yksi kappale kyseistä vahvistinta(tämä luettu talkbassin foorumeilta).
Kaikki info tervetullut
 
omarklah
10.01.2007 15:39:16 (muokattu 10.01.2007 15:40:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs basistitovereistani osti tuollaisen joulun alla ja on ollut ostokseensa erittäin tyytyväinen. Kaappina SWR Goliath III ja soundi on kuulemma erinomainen. Odottelen kiivaasti, että pääsisin myös testaamaan tuon paketin lähiaikoina...
 
Saksassa tuota lienee saatavana:
http://www.musikland-online.de/onli … YBA-200-Basstopteil-Vollroehre.html
 
EDIT. Tai ainakin oli listoilla...
 
Tää sit sanois tälleen...
Dropped C
10.01.2007 15:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen pitää ehdottomasti laittaa tuolta Saksanmaalta puskemaan tänne päin, sitten rahatilanne antaa myöten. Mihinkä tosin on luultavasti piiitkä aika....
 
okabass
10.01.2007 17:47:07 (muokattu 10.01.2007 22:09:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseinen vahvistin näyttäisi jenkeissä nauttivan suurta suosiota soittajien keskuudessa niin sen edullisuuden kuin ominaisuuksiensa ansiosta. Nyt kysynkin kun itse olen myös hieman koittanu kalastella itselleni kyseistä vahvistinta, että omistaako joku vahvistinta tai onko soittanut tai yrittäny tälläistä ostaa jostakin? Muutamalla puhelinsoitolla selvisi että vahvistimesta ei ole ilmeisesti tehty euroopan mallia eli (230v) vaan jenkkiversio on ilmeisesti ainut eli (110v). muuntajalla tämä tietysti korjaantuisi mutta onko se putkinupeissa kovinkaan suotavaa ja toimiiko tuollainen 110 voltille tehty vahvistin tuolla 230 voltilla? Em nordic tuo traynoria suomeen/skandinaviaan, mutta mallistosta puuttuu täysin yba200. Maileja olen tässä lähetellyt niin traynorille kuin muutamalle muullekkin taholle selvittääkseni vahvistimen saatavuutta yms. Päivittelen tätä sen mukaan kun saan jotain selville. Paras saavutus mihin olen törmännyt on että Lontoossa sijaitsisi yksi kappale kyseistä vahvistinta(tämä luettu talkbassin foorumeilta).
Kaikki info tervetullut

 
MOI
 
Tuolla on tehtaan sivu koneesta.
 
http://www.traynoramps.com/products.asp?type=2&cat=40&id=263
 
Varsin positiivisen kuvan pelistä saa. Hinta/laatusuhde on kohdallaan.
Hienoa on minusta se, että kykentäkaava on "julkinen". Manuaali on muutenkin harvinaisen seikkaperäinen. 200 W lamppukone riittää kyllä pitkälle.
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
nro5
10.01.2007 21:53:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse yritin tilata tuota nuppia ympäri EU:ta, mutta vesiperä tuli joka kerta. Myös tuolta saksanmaan puodista.
 
poppamies
10.01.2007 22:04:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse yritin tilata tuota nuppia ympäri EU:ta, mutta vesiperä tuli joka kerta. Myös tuolta saksanmaan puodista.
 
Niillä on tuo markkinointi aika vähäistä täällä vanhanmantereen puolella.
 
http://www.talkbass.com/forum/archive/index.php/t-265796.html
 
G strings are for strippers!
Seba
10.01.2007 22:13:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysputkinuppi tohon rahaan? Jos joku löytää paikan mistä löytyy muutakin kuin vesiperiä, niin infoa tänne sitten heti.
 
Tosin jos ei nahkahousutkaan niitä saa, niin kukas sitten?
 
Saattaisin kyllä saada jenkeistä haalittua aika helposti, jos joku osaa kertoa tuohon virtaongelmaan turvallisen ja toimivan ratkaisun?
 
okoranta
10.01.2007 22:16:05 (muokattu 10.01.2007 22:22:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs tämä paikka? Ei ainakaan saanut täysin selvää onko varastossa, mutta listoilla ainakin, ja halvempi kuin siellä toisessa saksanmaan puodissa..
 
http://www.musik-service.de/ProduxI … traynor+yba+200+all+tube+bass+head+
 
Edit. Kyseisestä nupista oli muistaakseni aikaisemminkin keskustelua..
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=35&t=117699&o=0&#p4496041
 
haluun oppii slääppäämää, täppäämää mut en räppäämää.. -Paranoid90-
okabass
10.01.2007 22:19:07 (muokattu 10.01.2007 22:19:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse yritin tilata tuota nuppia ympäri EU:ta, mutta vesiperä tuli joka kerta. Myös tuolta saksanmaan puodista.
 
MOI
Törmäsin vastaavaan Jensen MOD kaiutinten kohdalla. Kyselin ja etsin EU myyjää. Uraltonelta sain osviittaa, että MOD sarja on _vain_ USA:n myyntiin. Nyt ilmeisesti joudun tilaamaan Italiassa valmistettuja kaiuttimia USA:sta. Mikähän järki tässä on takana.
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
Seba
10.01.2007 22:34:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuosta virtaongelmasta ole mitään tietoa ainakaan millään sivuilla missä noita myydään. Eiköhän siitä olisi mainintaa jos siinä ei muunninta olisi?
 
Laitoin musik-serveen mailia että löytyykö varastosta tai kuinka kauan kestää saada jos ei ole.
 
poppamies
11.01.2007 07:47:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuosta virtaongelmasta ole mitään tietoa ainakaan millään sivuilla missä noita myydään. Eiköhän siitä olisi mainintaa jos siinä ei muunninta olisi?
 
Laitoin musik-serveen mailia että löytyykö varastosta tai kuinka kauan kestää saada jos ei ole.

 
Jos ameriikan vehje on vientimallia niin siinä tietenkin on verkkomuuntajan sellainen missä on valintainen käyttöjännite 120-240V. Toinen vaitoehto on erillinen, ulkoinen muuntaja 240 > 120V mutta se ei liene kovin käytännöllinen. Viimeinen vaihtoehto on vaihtaa verkkomuuntaja sopivaan. http://www.triodeelectronics.com/p782sexp.html
 
G strings are for strippers!
okabass
11.01.2007 08:27:08 (muokattu 11.01.2007 11:02:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ameriikan vehje on vientimallia niin siinä tietenkin on verkkomuuntajan sellainen missä on valintainen käyttöjännite 120-240V. Toinen vaitoehto on erillinen, ulkoinen muuntaja 240 > 120V mutta se ei liene kovin käytännöllinen. Viimeinen vaihtoehto on vaihtaa verkkomuuntaja sopivaan. http://www.triodeelectronics.com/p782sexp.html
 
Hyvä Einstein. Jos vaivautuu katsomaan linkin sivua 7 (seitsemän,sju) saa tietoa verkkomuuntajasta(Service manual).Siellä lukee: " For 230VAC use CH1333E transformer"
http://www.traynoramps.com/products.asp?type=2&cat=40&id=263
 
Ps. Laite on Kanadasta, ei USA:sta. Suomessa verkkojännite on 230VAC, ei 240V.Ja USA:ssakin se on 130 VAC. Ja tuon linkin muuntaja on _kahden_ 6550-putken koneelle: Ko. Traynor on _neljän_putken kone (virran tarve suurempi).Näitä ei 5-56:n sumuttaminenkaan-tai jäähykään- muuta. Sori.
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
poppamies
11.01.2007 12:14:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä Einstein. Jos vaivautuu katsomaan linkin sivua 7 (seitsemän,sju) saa tietoa verkkomuuntajasta(Service manual).Siellä lukee: " For 230VAC use CH1333E transformer"
http://www.traynoramps.com/products.asp?type=2&cat=40&id=263...

 
Pitää sitten vain varmistaa että nuppi on varustettuna tulla eurooppalaisella verkkomuuntajalla jos ameriikasta tilaa. Eivät välttämättä ole niin fiksuja nu ameriikkalaiset että automaattisesti laittavat sopivalla muuntajalla varustetun vehkeen matkaan.
Kyllä pieni määrä CRC'tä aina auttaa kitinään kuin kitinään. Jäähdyttämiseen en suosittele.
 
G strings are for strippers!
Seba
11.01.2007 22:41:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vink vink. Musik-servicellä on nuppia hyllyssä, ja valmiina toimitukseen välittömästi tilauksesta.
 
Speniemig
12.01.2007 14:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä tuolta www.musikland-online.de lupasivat toimittaa vahvistimen neljässä viikossa. Taidanpa pistää tilaukseen heti kun saan yhden bassoistni myytyä. Sitten pitääkin miettiä minkä kaapin tuolle hankkisi? 4x10 tulee ekana mieleen mutta saapi nähdä. Paljonkos 200w putkinuppi vaatisi tehonsietoa kaapilta? ! ei ole tuntumaa kun trankkuvehkeistä ja putket ainakin kuuleman mukaan soi perhanasti (lujempaa)?! (off-topiciksi menee)
 
Seba
12.01.2007 22:31:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musik-service.de/
Tuolla on hyllyssä ja toimitetaan välittömästi tilauksesta.
 
nro5
13.01.2007 10:44:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ko. Traynor on _neljän_putken kone (virran tarve suurempi).Näitä ei 5-56:n sumuttaminenkaan-tai jäähykään- muuta. Sori.
 
Oka tai joku muu, voisitteko muotoilla selkokielellä tuon lainauksen. Ei ümmarra. Kun yritin itse ostaa tuota Traynoria aikoinani Suomesta, Italiasta, Saksasta ja ties mistä, niin jäin siihen luuloon, ettei tuota laitetta saa toimimaan kuin ameriikan sähköllä. Voiko EU:ssa laillisesti edes kaupitella/ammattimaisesti maahantuoda uusia laitteita, joita ei ole muunnettu eurooppasähkölle ja turvallisuutta testattu jossain sukellusvenelaboratoriossa? Mää oon niin pihalla...
 
Wilkeson
13.01.2007 14:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä tuolta www.musikland-online.de lupasivat toimittaa vahvistimen neljässä viikossa. Taidanpa pistää tilaukseen heti kun saan yhden bassoistni myytyä. Sitten pitääkin miettiä minkä kaapin tuolle hankkisi? 4x10 tulee ekana mieleen mutta saapi nähdä. Paljonkos 200w putkinuppi vaatisi tehonsietoa kaapilta? ! ei ole tuntumaa kun trankkuvehkeistä ja putket ainakin kuuleman mukaan soi perhanasti (lujempaa)?! (off-topiciksi menee)
 
Joo putkivehje tosiia soi aika lailla stydimmin mut voisin heittää et kai se 400w ois mulla minimi minkä ottasin...ja tietty kaikki siitä ylöstäin.
 
Mutta ainaki toi 400W pitäs riittää iha pitkällekki. Veikkaan et tehonkesto riittää kevyesti ku luulen et tolla 200W putkikoneella et nupit kaakossa tuu hirveen usein revittää.
 
Noit 4x10 kaappeja on iha pilvin pimein ja aika paljo (400W) 4 ja 8 Ohmisii.
 
Mun mielipide tämä.
 
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
möyssy
15.01.2007 16:31:20 (muokattu 15.01.2007 16:32:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistakaahan sitten pistää arvostelua, jos/kun joku moista pääsee koettamaan. Millanen on verrattuna isompiin putkikoneisiin jne.
 
okabass
15.01.2007 20:03:36 (muokattu 15.01.2007 20:20:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oka tai joku muu, voisitteko muotoilla selkokielellä tuon lainauksen. Ei ümmarra. Kun yritin itse ostaa tuota Traynoria aikoinani Suomesta, Italiasta, Saksasta ja ties mistä, niin jäin siihen luuloon, ettei tuota laitetta saa toimimaan kuin ameriikan sähköllä. Voiko EU:ssa laillisesti edes kaupitella/ammattimaisesti maahantuoda uusia laitteita, joita ei ole muunnettu eurooppasähkölle ja turvallisuutta testattu jossain sukellusvenelaboratoriossa? Mää oon niin pihalla...
 
MOI
 
Tossa viestissä, jossa linkki:
http://www.triodeelectronics.com/p782sexp.html
sekoitetaan iloisesti kaksi asiaa. Toi linkin päätemuuntaja _ei_liity mitenkään verkkojännitteeseen. Lisäksi se on epäsopiva (liian pieni) ko. Traynorin päätemuuntajaksi. En oikein aina jaksa ymmärtää ton alkuasukas puoskari, Huspati hutaan sepustuksia.
 
Putkikoneessa on yleensä kaksi muuntajaa: verkko- ja päätemuuntaja.
 
Verkkom. kyketään nimensä mukaisesti valtakunnan verkkoon ja sen täytyy tietysti _sopia kunkin maan verkkojännitteeseen_ (Suomessa 230VAC, 50Hz). Sen kautta tulee vahvistimen tarvitsema käyttöjännite. Käytännössä verkkojohdon vahvistimen pää menee kytkimen ja sulakkeen kautta verkkomuuntajaan, tarkemmin sen ensiöön. Eli: tämä muuntaja joko vaihdetaan sopivaksi, tai sen ensiö kytketään verkkojännitteen vaatimalla tavalla.
 
Päätem. -josta lainauksessa on kyse- huolehtii pääteputkien ja kaiuttimen/mien välisestä sovituksesta. Kaiutinulostulo on yhteydessä päätemuuntajaan, tarkemmin sen toisioon. Eli: oli verkkojännite sitten 130VAC tai 230VAC , tätä muuntajaa ei tarvitse vaihtaa.
 
Luulisi, että Teutonikauppias ei riskeeraisi mainettaan, ja kauppaisi mitään "pommia". Asia varmistuu kysymällä myyjältä suoraan. Saksan verkkojännite on käsittääkseni sama kuin Suomessa. Eli jos laite toimii Nixmannilla, toimii se Härmässäkin.
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «