Aihe: Löytöjä, harvinaisuuksia, sattumia.. Eli rumpuja ja yllätyksiä.
1 2 3 4 5 6 7 8
hollmi-5
10.01.2007 08:54:27
Laittakaa tähän ketjuun sattumalta tai tarkoituksella itselleen tai vaikka kaverillekin haltuun joutuneita rumpuyllätyksiä. Minulle on usein tullut eteen mukaviakin yllätyksiä. Tässä viimeisin.

Rogers Dyna-Sonic 5"x14" COB 70-luvulta. Oman aikansa arvostetuimpia rumpuja, joka tänäänkin on huippupelien tiukimmassa ryhmässä osui eteen Saksasta. Rumpu on edelleen uusi ja käyttämätön. Oli unohtunut varastoon, josta sitten löytyi päivän valoon. Käyttöohjeet avaamattomassa pussissa ja siellä viritysavain. Siis yli 30-vuotta vanha mintti. Ei se ollut halpakaan, mutta pakko oli hankkia.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
moderndrummer88
10.01.2007 09:58:17
Tuttu rumpali oli saanu ilmaiseksi toiselta rumpalilta haitsut ja virpan. No tämä meikäläisen tuttu ei mikään kamarunkkari ole, eikä näinollen tienny, mitään niistä kamoista mitä sai. Meikäläinen sitten kävi tsekkaamassa ne... Haitsut oli Paisteen 14" 2002 mustaleimat, ihan hyvässä kunnossa ja virppa oli mikäs muukaan kuin Supra, 5" syvä ja blue olive badge, ruuvit vähän jumissa, mutta kromihilseilyä olemattoman vähän. Hieman kävi kateeksi kaveria.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Rockster
10.01.2007 10:13:30
Tuttu rumpali oli saanu ilmaiseksi toiselta rumpalilta haitsut ja virpan. No tämä meikäläisen tuttu ei mikään kamarunkkari ole, eikä näinollen tienny, mitään niistä kamoista mitä sai. Meikäläinen sitten kävi tsekkaamassa ne... Haitsut oli Paisteen 14" 2002 mustaleimat, ihan hyvässä kunnossa ja virppa oli mikäs muukaan kuin Supra, 5" syvä ja blue olive badge, ruuvit vähän jumissa, mutta kromihilseilyä olemattoman vähän. Hieman kävi kateeksi kaveria.

Siinä oli jätkällä tuhannen taalan paikka: "Nää ei kyllä ole mitään kovin erikoisia pelejä, mutta jos et niitä itse tarvii, niin mä voisin nämä sulta ostaa vaikka viidellä kympillä. Pitäis nimittäin saada jotkut paskakamat treenikselle". Voi voi, kyllä nyt meni hyvä kauppa sivu suun...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
moderndrummer88
10.01.2007 10:38:48
Siinä oli jätkällä tuhannen taalan paikka: "Nää ei kyllä ole mitään kovin erikoisia pelejä, mutta jos et niitä itse tarvii, niin mä voisin nämä sulta ostaa vaikka viidellä kympillä. Pitäis nimittäin saada jotkut paskakamat treenikselle". Voi voi, kyllä nyt meni hyvä kauppa sivu suun...

Ei sitä kehtaa kaveria kusta silmään ;) Yritin kyllä ostaa tuota supraa, mutta ei se sitä suostunu myymään...
hollmi-5
10.01.2007 11:25:39
Yhden Supran sain vaihtokaupoilla. Työkaverilla oli Gretchin roudbadge 14x14" tomi. Hän vaihtoi sen sikspäkkiin kaljaa. Vuosia kului. Sitten yhdeltä nykyisin tutulta harrastajalta puuttui setistä juuri samanlainen rumpu täydestä setistä. Hän olisi sen tomin ostanut, mutta ehdotin vaihtoa ja sain valita kudesta virvelistä. Otin -71 Supersensitive 5x14" Supran. Kustannus: 12.50 euroa :-)
Rockster
10.01.2007 11:29:54
En tiedä yltääkö löydöksi, mutta ostin Huuto.netistä Yamahan Maple Custom virvelin koko 14X4" vuosi sitten hintaan 105€ ja liikutin eteenpäin hintaan 320€. Eli katetta oli. Nyt vaan harmittaa vain se, että menin sen myymään pois...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
moderndrummer88
10.01.2007 11:41:42
12.50 euroa :-)

Kallis päkki ;)
Tindrum
10.01.2007 11:48:26 (muokattu 10.01.2007 11:52:48)
Kallis päkki ;)

Taitaa olla 12,50 markkaa. Mutta sitä parempi. : o
Ellei kyse sitten ollut kalliista mäyräkoirasta?
m© Tiina Lymi on ihana.
Speedy
10.01.2007 12:01:33 (muokattu 10.01.2007 12:03:05)

Isäni osti mulle ensimmäisen setin, kun olin jotain seittämän vanha. Setti maksoi muistaakseni 200 markkaa, eli reilu 30€ =) Sinällään kauppa oli hyvä, koska mukana tuli setti, telineet, pedaalit, penkki ja pellit..

Mielenkiintoistahan tässä on se, että pellit olivat Paisteen Formula 602, 16" vanha (A:ta?) Zildjian crashi ja vanhat avedis haitsut..=) Raidi ja haitsu jäi mulle, tosin haitsuista olen jo luopunut.. Vaikkei ehkä ois kannattanutkaan, koska kaikki nuo olivat varmaan hyvän matkaa 70-luvun puolelta..

Setistä luovuin viisi vuotta sen jälkeen kun sain. Silloin en ymmärtänyt sitäkään vähää kamojen päälle ku nyt, joten halusin uudet ja "modernimmat" koot. Nyt on alka nu kaivelemaan, että settikin oli varmaan ihan OK, tarkemmin ajatellen Ludarit. Ainakin mitä nyt olen kuvia kattellut vintage seteistä. Niissä kun ei ollut mitään badgeja tai muuta paljastavaa.. Pieni aavistus setin nykyisestä sijainnista on, pitäsköhän käydä lunastamassa takasin..=)

Mutta mutta, hommatkaa kavereiksi spurgu soittajia joilla on kova rahapula, niin voitte saada mitä vaan..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Niq
10.01.2007 15:12:30

Kaverilta ostin parilla kympillä Rmif -riden ja sain kaupan päälle koko setin. Setti on jo kutakuinkin roskiksessa, mutta tuo ride on aivan loistava. Pehmeä ja kuulas ping-soundi eikä juuri ollenkaan washia. Materiaali on jotain alumiinin ja messingin välimaaston näköistä. Melkein siis kuin 18" kello. Tuota ei voi crashata, mutta kilkutteluun sitäkin parempi. Mitä nyt olen musaliikkeissä ridejä testannut, niin 250e pitää laittaa semmoiseen rideen missä oli omasta mielestä parempi soundi kuin tuossa Rmiffissä. Makuasia tietty myöskin. Löytyy omasta kuvasta. Rahallisesti tuo nyt ei ollut mikään erikoinen kauppa, mutta käyttöarvo taas lähestulkoon mittaamaton. :)

Toinen ihan hyvä löytö oli Mapex Janus tuplapedaali/haitsuteline-yhdistelmä. Hinta 60e. Slavepuolelta oli se jousi kaikkine tilpehööreineen hukassa ja sen kiinnitys murtunut yläpäästä. Otin osat vanhasta Taman pedaalista tuohon ja meni about vartti, niin oli jo pedaalit soittokunnossa. Slavepuoli on kyllä laiskanpuoleinen, eli tuolla ei mitään hirveän nopeita rypistyksiä vedetä, riittää kuitenkin mainiosti mun harvoihin tuplafillareihin ja tukutukuihin. Masterpuolen pedaali on todella hyvä, samoin haitsuteline. Nuohan voi myös irrottaa toisistaan ja käyttää erillisenä basaripedaalina ja haitsutelineenä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
hollmi-5
10.01.2007 16:29:24
Sixpäkki oli puolen litran tölkkejä...

Sitten kerran 80-luvun lopulla sain tehtäväksi hakea vaihdossa musaliikkeeseen tulleet rummut. Niistä oli näkemättä hyvitetty 250 markkaa. Virvelinä oli Ludwigin Acrolite vuodelta -64. Ostin rummun 50 markalla (n. 8€). Myöhemmin sain toisen Acron, joka oli siistimmässä kunnossa. Tämä kahdeksan euron Acro ostettiin 280 eurolla minulta vuosi sitten pois ja se pääsi hyvälle rumpalille käyttöön.
e r s k i
10.01.2007 18:01:59 (muokattu 10.01.2007 18:02:19)
Itselläni kävi tuuri joitakin vuosia sitten. Ostin Kouvolan Vapaaseurakunnalta 70-luvun Slingerlandit 250 markalla. Myyjä ei oikein ollut soitinten arvosta ilmeisesti perillä.
Jupi57
10.01.2007 18:32:26
Itselläni kävi tuuri joitakin vuosia sitten. Ostin Kouvolan Vapaaseurakunnalta 70-luvun Slingerlandit 250 markalla. Myyjä ei oikein ollut soitinten arvosta ilmeisesti perillä.

STOP
Ei enää näitä, kiitos. Jos onnenkantamoinen on hallussasi (kuten itselläni) älä heleketissä ilmoita täällä mihin hintaan sen sait. Kaikki myymäsi voit tietenkin ilmoittaa, kuten aloittajakin.
grind
10.01.2007 21:41:47
Sain paisteen 602 20" riden erittäin edullisesti käsiini. No, eihän se omaan soittoon sopinut kuin korkeintaan crashiksi (muuten oikein hyvä 2002 20" crashin kaverina!) ja toiselle komppipellille oli tarvetta.

Niin vaihtui 602 päikseen 20" Rude crash/rideen. No, loppupeleissä ei sekään sitten oikein miellyttänyt ohuen soundinsa vuoksi, vaan 22" kompparit rupesivat kiinnostamaan siinä määrin, että sain tuon ruden menemään vaihdossa 22" Amun big bell rideen.

Jonkun mielestä saattaa olla ehkä vähän nurinkurinen järjestys, mutta nyt on pelti minkä soundi miellyttää.
VeeKoo
10.01.2007 22:11:27

Jonkun tason onnenkantamoinen oli kun sain beveley snareni ilmaiseksi eräältä firmalta joka ei sillä mitään tehnyt..

Ensimmäisen setin ostin hintaan 60€ ja myin pois yhteensä yli 200€ ja yksi ständi jäi vielä käten.
Forgive me father for my sins, forgive for the things I have done. Hey! Just look at me I know the reason, you just can't see it from that far.
Jupi57
10.01.2007 22:22:24
ja yksi ständi jäi vielä käten.
palijoko, vai haluatko vetää...?
Kukkis 77
11.01.2007 14:43:19

Sain joskus nappulana yheltä tyypiltä jonkun virvelin, olikohan Gretsch. Dokaamaan piti päästä, ja myin vehkeen yhelle kaverille 50 markalla joka vei sen musakauppaan ja sai siitä 800 markkaa. Saatana. No, tyhmyydestä sakotetaan.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
hollmi-5
11.01.2007 15:30:51
Dokaamaan piti päästä Ensin ostetaan, sitten nautitaan soittamisesta ja lopuksi ryypätään myynnistä saadut rahat ;-)

Toivottavastoi oli tämmöinen (lisää puukkoa haavassa kääntäen): http://www.thomann.de/fi/gretsch_snare_14x05_chrom_over_brass.htm

Nykyisin COB Cretsch-virveli maksaa yli 800 euroa uutena.
srgi
11.01.2007 16:26:42
Mein iskä joskus vajaa 10 vuotta sitten osti 500mk:lla setin missä oli kaikki mitä tarvittiin että pääsee kokeilemaan. Viime talvena huomasin että virveli oli Ludvig ja m.nettiin kuvia ja niinpä selvisi vm.64 oleva acrolite. Onhan siinä hieman kosmisia virheitä jo tullut, vaan eipä minua haittaa.

Samassa setissä on myös aika suurilla kosmisilla virheillä varustettu joku haymanin lattiatomi, mistä en tiedä mitään. Basari ja etutomi myös tuntemattomia merkiltään. Laitoin kuvia setin raakileesta omaan kuvaa, jos joku vaikka sanoisi onko nuo tamat tms. tietoa.
Monologi voi olla joskus myös kahden ihmisen välinen keskustelu, kun kyseessä on mies ja hänen vaimonsa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)