Aihe: Ensimmäistä sähkistä.
1
papitsu
14.12.2006 18:28:31 (muokattu 14.12.2006 19:15:45)
Olen jo tuosta akustisen ostosta lähtien miettinyt sähkökitaran ostamista, ja pikkuhiljaa tuntuisi siltä, että rahaakin alkaisi olemaan melkein sopivasti kasassa. Eli pienellä budjetilla mennään, semmoinen ehkä reilut 400€ voisi kitara+vahvistin maksimissaan maksaa. Mieluiten tietenkin vähemmän.

Mahdollisimman monipuolista pakettia etsisin, että taittuisi melkeinpä kaikki kevyestä musiikista raskaampaan rokkiin. Mitään hirveitä turskahevisäröjä en kuitenkaan tarvitsisi.

Miettinyt olen lähinnä jotain straton mallista kitaraa talla-humbuckerilla. Pacificat ovat mielestäni jo pelkästään aivan väärän muotoisia, en tykkää yhtään. Eli en mielellään Pacificaa ostaisi. Ibanezit ovat minusta liian "hevejä" soittimia, ei mielellään semmoistakaan. Squier Fat Stratit, Standard sarjalaiset, olisivat lähinnä mielessä. Haulla löytyi ihan mukavasti tietoa, mutta en siltikään oikein ole vakuuttunut. Pitääkö vireen ja noin?

http://www.thomann.de/fi/fender_squier_standard_fat_strat_ws.htm

Vahvistimista olen miettinyt jotain pikkusta trankkua (taino, eihän tuohon hintaluokkaan paljon muita saakkaan..). Joku Cube olisi varmastikin toimiva vaihtoehto, mutta jostain syystä kiinnostaisi hirveästi tuommoinen pikku Orange. Eli vaikkapa CR15R, kokemuksia? Haulla löytyi aika vähäsen tietoja, jos joku kokemuksia omaava voisi tarkentaa. Cleanit ilmeisesti ovat ihan hyvät? Entäpä säröt? Toimiiko pedaalien kanssa? Onko tuo jousikaiku hyvä?

http://www.thomann.de/fi/orange_cr15r.htm

Kokemuksia tarvitsisin. Täällä vähän vaikea päästä missään testailemaan, mutta varmaankin Oulussa lähden käymään jossain vaiheessa ja jos siellä pääsisi jotain vaikka testailemaankin.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42
ravensoul
14.12.2006 20:54:49
Squier Fat Stratit, Standard sarjalaiset, olisivat lähinnä mielessä. Haulla löytyi ihan mukavasti tietoa, mutta en siltikään oikein ole vakuuttunut. Pitääkö vireen ja noin?

Mulla on kiinalaistekoinen stankku-Squier ja ihan mukiinmenevä keppi. Pitää vireen suht hyvin; kampeillakin voi, kunhan ei yritä laittaa tallaa kelluvaks. Orkkis-mikit eivät ole kaksiset, mutta toimivat kuitenkin. Se kuitenkin täytyy sanoa, että ei tuo pärjää tälle kehutulle Ibanezin RG321:lle. Hintaeroahan toki on mutta ei tarpeeksi suurta.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
s151669
15.12.2006 10:36:07

Vahvistimista olen miettinyt jotain pikkusta trankkua (taino, eihän tuohon hintaluokkaan paljon muita saakkaan..).

Saa toki:

http://www.thomann.de/fi/epiphone_valve_junior_epajr_gitarrencombo.htm

Eipä tuota voi varsinasesti monipuoliseksi kehua. Siinä mielessä hauska peli kuitenkin, että menee särölle kun soittaa kovempaa, ja puhdistuu mukavasti ihan plektrakäden otetta keventämällä. Puhdasta ääntä ei kyllä paljoa lähde muutenkaan.

Muutenkin vähän ongelmallinen peli: kotisoittoon tuosta lähtee ihan liikaa mekkalaa. Bändin kanssa taas luultavasti liian vähän, riippuen tietysti bändistäkin. Voi riittääkin.

Mutta kyllä siis halpoja putkivahvistimiakin on saatavilla.
Jyrki
papitsu
15.12.2006 14:52:44 (muokattu 15.12.2006 22:38:55)
Saa toki:

Juu, olin kyllä tietoinen jo noista Valve Jr.:eista ja muista tuommoisista, mutta tuo äänenvoimakkuus ja yksipuolisuus ovat vähän ongelmia. Kun pitäisi kuitenkin suht monipuolista soundia saada ulos. Ei sillä, että tuo Orangekaan mikään itse monipuolisuus olisi.. Mutta siitä efektien toimivuudesta kellään kokemuksia? Ja bändisoittoon asti tuskin tarvitsen ääntä.
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42
ravensoul
16.12.2006 22:57:20
No perusvarma valinta olis tuossa tapauksessa se ikisuosikki Rolandi Microcube.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
papitsu
18.12.2006 13:48:14 (muokattu 22.12.2006 17:42:46)
No perusvarma valinta olis tuossa tapauksessa se ikisuosikki Rolandi Microcube.

Niinhän tuo olisi, kuten tuossa aloitusviestissä mainitsin. Mutta ei jotenkin oikein kiinnosta tuo, olisihan tuommonen pikku-Orange paljon nätimpikin! :) Onkos muuten Microcubessa ja vaikkapa Cube 15:ssa muita eroja kuin koko? Kun esim. Thomannilta saisi 15:n hintaan 85e, ja Microcube maksaisi sen satasen. Että kumpi olisikaan loppujen lopuksi järkevämpi ostos?

Mutta Orangesta minä lähinnä haluaisin kokemuksia, Cubeista nyt löytyy juttua vaikka kuinka paljon. Toimiiko tuommonen Orange CR15R kuinka hyvin efektien kanssa?
Maba
22.12.2006 17:19:30
Microsta löytyy joitakin melko turhia efektejä, mutta 15 ei. Kaiku tosin olisi ihan kiva olla, mutta ei sekään niin välttämätön ole. Muutenhan noi on aika samanlaiset. Ite oon ollu todella tyytyväinen omaan cube 15:sta.
Hohhoijaa
22.12.2006 23:50:48 (muokattu 22.12.2006 23:52:25)
Microsta löytyy joitakin melko turhia efektejä, mutta 15 ei.

Kuka nyt näkee minkäkin turhaksi. Ainakin pahuksen monipuolinen vehje se mikrokuutio, kuten jo tuhannesti sanottua. 15-wattisessahan on vain särömallinnuksia. Riippuu siitä mitä vahvarilta hakee. Itse ottaisin muutaman testailukerran perusteella Microcuben.

Sekoitanpa vähän pakkaa ja heitän tällaisen Hintaansa nähden hyvä ja oikein nätti, jos ei muuta käyttöä keksi niin vintage-sisustuselementiksi :) Itse tosin tykkään soundeistakin, lähinnä kuulaasta cleanista.
http://www.thomann.de/fi/vox_pathfinder.htm
papitsu
23.12.2006 00:13:39
Sekoitanpa vähän pakkaa ja heitän tällaisen Hintaansa nähden hyvä ja oikein nätti, jos ei muuta käyttöä keksi niin vintage-sisustuselementiksi :) Itse tosin tykkään soundeistakin, lähinnä kuulaasta cleanista.
http://www.thomann.de/fi/vox_pathfinder.htm

Tuopas voisikin olla mielenkiintoinen vehje. Ei ainakaan hinnalla pilattu. Ja nätti on toki, mutta Oranget on nätimpiä. :) Pitääpäs katella.

Törmäsinpäs netissä vielä tuommoseen Hughes & Kettnerin Edition Bluehen. Mielenkiintoiselta vehkeeltä vaikuttaa sekin. Ja kehujakin on saanut. Semmonen 15 wattinen kiinnostaisi.. Hmm. Tuossa reilun viikon päästä varmaan Ouluun lähden käymään, pitääpä siellä katella.
mailbag
23.12.2006 01:17:15
ostat multa vox ad30vt 200€?
papitsu
24.12.2006 12:04:16
ostat multa vox ad30vt 200€?

Enpä tiedä.. Ehkä hieman liian kallis, ja en minä kyllä kotisoittelussa ihan 30 wattia tarvitsisi.
Hapuilija
25.12.2006 15:31:20
Enpä tiedä.. Ehkä hieman liian kallis, ja en minä kyllä kotisoittelussa ihan 30 wattia tarvitsisi.
Oikein, ei kannata tulla huijatuks
papitsu
29.12.2006 19:55:23
Onpas tullut taas mietittyä. Jos käytettynä löytäisi hyvään hintaan, niin voisi Epiphonetkin mahtua budjettiin. Lähinnä SGt kiinnostaisi. Vaikka joku G-400, näkee usein tuolla torillakin. Kuinkas tuommoisella kulkisi kevyempi musiikki? Kun aika rokkiskebaksi tunnutaan mieltävän.

Ja vahvistimista on alkaneet nuo Voxit kyllä kiinnostamaan, Pathfinderit. Tuommonen kymppi voisi olla kyllä ihan hauska peli, mutta jos jostain sattuisi löytämään 15R:n sopivaan hintaan... Kuinkas semmoiset toimii efektien kanssa, kokemuksia?
TKT
30.12.2006 20:36:09
Onpas tullut taas mietittyä. Jos käytettynä löytäisi hyvään hintaan, niin voisi Epiphonetkin mahtua budjettiin. Lähinnä SGt kiinnostaisi.

Ainakin mitä oon kuullut niin nuo Epiphonen SGt on aika kaulapainoisia.
TuuKalTig
ravensoul
30.12.2006 21:05:00

Kuten SG:t yleensäkin.
papitsu
31.12.2006 00:04:54 (muokattu 31.12.2006 00:15:03)

Mutta väliäkö tuolla, saahan sinne tungettua painoa alapäähänkin. Kuten joku täällä taisi joskus tuommoselle Epin SGlle tehdäkin.

E: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=6192197
veltsu
01.01.2007 17:02:24
Oikein, ei kannata tulla huijatuks

No, empä tullut huijatuksi, kun mailbagin Voxin ostin ;)

Itsellä on ollut Vox pf15r Limited Edition joskus aiemmin ja Epiphonen sg g-400, nimenomaan se vanhennettu malli WB, joka on poikkeuksellisen hyvä kitara Epien joukosta. Tompalla oli ainakin 388e parisen viikkoa sitten. Tosi kaulapainoinen, mutta hyvät soundit oli ja muutenkin suositeltava. Soi hyvin Voxin kanssa.

Vanha Voxi oli hyvä, mutta ad30vt ominaisuuksineen paljon parempi. Joku myy juuri torilla samaista 200e:llä - suosittelen! Niille 30w voi vielä löytyä käyttöä ja HUOM! vahvarissa voi säätää ulostuloa 1-30w, joten putkimörinän saa ihan pikkurimputtelussakin -Vrt. ad15vt mallissa tuota ominaisuutta ei muistaakseni ole.
veltsu
01.01.2007 17:05:16
tässä linkki vielä:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg400_wb.htm

"Ei-pelkästään-komea-soitin"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)