rockhard 10.01.2007 10:41:14 | |
---|
Mun kitarassa on tällä hetkellä otsikonmukaisia mikkejä 2 kpl. Kaulamikkinä tuo ei mielestäni toimi yhtään ja haluaisin tilalle jonkun toisen. Mutta minkä? Välttämättä ei tarvi olla emg. (vai tarviiko?) rrock! |
Humanoid 10.01.2007 11:20:38 (muokattu 10.01.2007 11:21:23) | |
---|
Suositan ehdottomasti Seymour Duncanin yhdistelmää JB/'59, eli SH-4 ja SH-1. Nuilla rouhasee jo aika kivasti. Jos tallaan kaipaa enemmän ytyä, vaihtoehtoina on aina SH-6 ja SH-13. Jos pelkkää kaulamikkiä kaipaat, SH-1 ja SH-2 hoitavat homman. Mikäli EMG:t kiinnostaa, joudut luultavasti kääntymään aktiivimikkien puoleen (esim. EMG 81 ja 60) mutta se vaatii jo muutoksia nykyisen kitarasi elektroniikkaan. Helpompaa siis pysyä passiiveissa edelleen. Sami / Ääniportti |
rockhard 10.01.2007 11:24:21 | |
---|
Juu pelkän kaulamikin ajattelin vaihtaa kun tallassa toi toimii omiin tarkoituksiin hyvin. rrock! |
Sleepless 10.01.2007 11:30:07 | |
---|
Juu pelkän kaulamikin ajattelin vaihtaa kun tallassa toi toimii omiin tarkoituksiin hyvin. Duncanin Jazz tai 59. Kokemusta kummastakin ja hyvälle soundaa. Jazz ehkä aavistuksen parempi pehmeissä leadeissa ja "59" on taas omiaan puhtaille. Hiljaa hyvä tulee. |
rockhard 10.01.2007 14:03:30 | |
---|
Onko noista emg-h1/h2 mikeistä kellään kokemuksia? rrock! |
Lancelot 10.01.2007 14:29:41 | |
---|
Duncanin Jazz tai 59. Kokemusta kummastakin ja hyvälle soundaa. Jazz ehkä aavistuksen parempi pehmeissä leadeissa ja "59" on taas omiaan puhtaille. Noille minäkin annan ääneni. |
Vesihiisi 10.01.2007 17:30:52 | |
---|
Myypä mulle to HZH4. Tuun Tampereelle varmaankin parin viikon päästä. |
Vesihiisi 10.01.2007 17:39:41 (muokattu 10.01.2007 17:40:26) | |
---|
Itse asiassa ajattelin tuota juuri kaulaan. Sanoit ettei toimi ollenkaan, kertoisitko vähän tarkemmin. Mulla on SD Invader tallassa, ja haluaisin sen kaveriksi jonkun suht ohuelta & kirkkaalta kuulostavan mikin. Sopiikohan toi siihen ollenkaan? Edit: Metallisoundia haen. |
Mun mielestä h4 on aikas tunkkanen tossa kaulassa. Aika puuroa tulee ulos. En suosittele. Juu ja hevisoundia tässä itsekkin haetaan. Täytys vaan päästä testaileen noita duncaneita jossain... Miltähän mahtaa kuulostaa jos mulla olis sh-1 tai 2 kaulassa ja hzh4 tallassa... rrock! |
H.Corruption 11.01.2007 02:23:42 | |
---|
Onko noista emg-h1/h2 mikeistä kellään kokemuksia? Mulla on kahdessa kitarassa H1A tallassa ja H2A kaulassa. Soundi on ainakin mun mielestä parempi kummassakin kuin H4:issa. Kitaroista toinen on kiinteällä tallalla ja toinen on floikalla, luonnollisesti kiinteässä on vähän tuhdimpi soundi. Floikkakitaraan vaihdoin nämä Duncan JB/Jazz tilalle ja omasta mielestä soundi parani. H1A.n ja JB:n soundi on aika lähellä toisiaan, mutta H1A on erottelevampi hyvän keskialueen ansiosta. H2A on lähellä PAF-tyyppistä soundia ja on pehmempi kuin jo mainittu Jazz, sopii hyvin H1A:n kanssa. |
H.Corruption 11.01.2007 02:30:23 | |
---|
Mun mielestä h4 on aikas tunkkanen tossa kaulassa. Aika puuroa tulee ulos. En suosittele. Juu ja hevisoundia tässä itsekkin haetaan. Täytys vaan päästä testaileen noita duncaneita jossain... Miltähän mahtaa kuulostaa jos mulla olis sh-1 tai 2 kaulassa ja hzh4 tallassa... Kokeile laittaa ton kaulassa olevan H4:sen käämit rinnan. Se vähentää ulostuloa ja tuo lisää yläpäätä soundiin. Voi toimiakin. Jos Duncaneita haluat, niin SH-1 (´59) kaulaan. Se on todella hyvä soundinen mikki. |
Vesihiisi 11.01.2007 10:10:33 | |
---|
Mun mielestä h4 on aikas tunkkanen tossa kaulassa. Aika puuroa tulee ulos. En suosittele. Juu ja hevisoundia tässä itsekkin haetaan. Ok, täytyy harkita asiaa. |
KUNU 11.01.2007 12:32:29 (muokattu 11.01.2007 12:37:06) | |
---|
Itse suosittelen katsomaan myös Dimarzion mikit. http://www.dimarzio.com/ Oikeassa alareunassa klikkaa kohtaa "Find your pickup". Siihen vain lyöt tiedon mitä tarvit mikilta/millaiseen soittoon tulee niin alkaa löytymään. Itse olen tuon perusteella valinnut mikit Ibaneziin ja sain juuri sitä mitä halusinkin. |
rockhard 11.01.2007 12:42:27 (muokattu 11.01.2007 12:43:04) | |
---|
rrock! |
Bookkeeper 11.01.2007 12:46:47 | |
---|
Itse suosittelen katsomaan myös Dimarzion mikit. http://www.dimarzio.com/ Oikeassa alareunassa klikkaa kohtaa "Find your pickup". Siihen vain lyöt tiedon mitä tarvit mikilta/millaiseen soittoon tulee niin alkaa löytymään. Testing... Amp style : vintage Music style : blues Guitar body wood : alder Bridge style : vintage trem Guitar construction : solid Problem solver : warmer/fatter 1 - Super Distortion Ööö. Mitäh? :-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
KUNU 11.01.2007 12:54:45 | |
---|
Testing... Amp style : vintage Music style : blues Guitar body wood : alder Bridge style : vintage trem Guitar construction : solid Problem solver : warmer/fatter 1 - Super Distortion Ööö. Mitäh? :-) Niin, en sitten tiiä toimiiko tuo Bluesissa, mene ja kokeile. Itse ainakin kaulamikin ja tallamikin valitsin aika pitkälti tuon perusteella ja sain juuri sen mitä halusin. Amp style : High gain Music style : Heavymetal Guitar body wood : Basswood Bridge style : Locking term Guitar construction : solid Problem solver : Cleaner/Brighter 1 - D Sonic |
Bookkeeper 11.01.2007 13:05:02 | |
---|
Niin, en sitten tiiä toimiiko tuo Bluesissa, mene ja kokeile. Itse ainakin kaulamikin ja tallamikin valitsin aika pitkälti tuon perusteella ja sain juuri sen mitä halusin. Amp style : High gain Music style : Heavymetal Guitar body wood : Basswood Bridge style : Locking term Guitar construction : solid Problem solver : Cleaner/Brighter 1 - D Sonic Amp style : vintage Music style : classic rock Guitar body wood : mahogany Bridge style : stop tail Guitar construction: solid Problem solver : more sustain 1 - Super Distortion 2 - Tone Zone 3 - Virtual Hot PAF Top 2 sama kuin edellisessä testissä. Eli jeps, on pistetty hevimiehet koodaamaan Pickup Picker...ihan sama mitä soitat tai millaista soundia haet, Distortionia tulee :-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |