Aihe: Soitindiilit
1
JayMH
09.01.2007 09:35:25
Osaako kukaan sanoa miksi Korgilla on diilejä useiden tunnettujen artistien kanssa ja esim. Roland ei erityisesti tuo yhtään artistejaan esille? Kitarapuolella suunnilleen jokaisella merkillä on jonkinlainen diili soittajan kanssa, joten miksi Roland ei käytä hyväkseen tilaisuutta? Vai meneekö sillä muutenkin vaan jo niin helvetin hyvin? Luulisi olevan aika hyvää mainosta yritykselle jos joku bodari soittaa sen valmistamilla vehkeillä :)
Leikari
09.01.2007 10:55:34
Osaako kukaan sanoa miksi Korgilla on diilejä useiden tunnettujen artistien kanssa ja esim. Roland ei erityisesti tuo yhtään artistejaan esille? Kitarapuolella suunnilleen jokaisella merkillä on jonkinlainen diili soittajan kanssa, joten miksi Roland ei käytä hyväkseen tilaisuutta? Vai meneekö sillä muutenkin vaan jo niin helvetin hyvin? Luulisi olevan aika hyvää mainosta yritykselle jos joku bodari soittaa sen valmistamilla vehkeillä :)

olisiko tästä apua:

http://www.rolandus.com/corporate/artist_relations/

... mikä sitten on käytännön takana - - löytyneekö tuolta kautta selvitystä?

helppoja vastauksia :-)

- kukaan ei huoli rolandia vaikka ilmaiseksi saisi
- nimisoittajilla ei ole pikkurahan puutetta
- kiipparistit osaavat ajatella omilla aivoillaan (paitsi hevitiluttajat) ja päättävät itse millä soittavat eikä lauman mukana
- Roland on todennut ko. markkinoinnin hyödyt vähäisiksi
- sponsori-/endorsement -sopimukset johtavat vain loputtomaan suohon - kaikille pitäisi antaa, miksi tuo sai ja minä en, miksi hevarit saa ilmaiset rolandsynat eikä humppaveikoille anneta... ..tut en osta ainakaan R:ia
- kitaristien egoa hivelee endorsement-sopparit vaikka niiden taloudellinen merkitys olisi vähäinenkin
Soitetaan jamia!
JayMH
09.01.2007 11:35:09
olisiko tästä apua:

http://www.rolandus.com/corporate/artist_relations/

... mikä sitten on käytännön takana - - löytyneekö tuolta kautta selvitystä?

helppoja vastauksia :-)

- kukaan ei huoli rolandia vaikka ilmaiseksi saisi
- nimisoittajilla ei ole pikkurahan puutetta
- kiipparistit osaavat ajatella omilla aivoillaan (paitsi hevitiluttajat) ja päättävät itse millä soittavat eikä lauman mukana
- Roland on todennut ko. markkinoinnin hyödyt vähäisiksi
- sponsori-/endorsement -sopimukset johtavat vain loputtomaan suohon - kaikille pitäisi antaa, miksi tuo sai ja minä en, miksi hevarit saa ilmaiset rolandsynat eikä humppaveikoille anneta... ..tut en osta ainakaan R:ia
- kitaristien egoa hivelee endorsement-sopparit vaikka niiden taloudellinen merkitys olisi vähäinenkin

No kyllähän tuosta on apua! Kun ei ole diilejä niin ei ole diilejä :) Luulisi vaan siitä olevan hyötyä tuotteiden myynnissä ihan tavallisille asiakkaille. On se kai sitten niin, että kitaristien sielut on helposti ostettavissa eli jos joku "kova jätkä" soittaa jollain tietyllä merkillä niin heti pitää olla itsellä samanlainen. No tuossa tulikin sinun mielipiteet hevistä esille, mutta esim. aika moni jannu on ostanut ESP/LTD-torrakon, koska vittu Laiho soittaa sillä. Ehkä se on vain kitaristien ominaisuus, että ollaan vaikutuksille alttiita.

Ei nuo diilit ole pelkästään hevimaailman juttu, on tuolla Korgin sivulla esim. Beyoncea, Herbue Hancockia ja muita tyyppejä.
Leikari
09.01.2007 11:49:54 (muokattu 09.01.2007 11:51:09)
No tuossa tulikin sinun mielipiteet hevistä esille, .

ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti

viittasin lähinnä ajoittain toistuviin korgx5, millä jens soittaa.. yms. keskusteluihin

meidän perheen rock-/hevi -orientoituneella kitaristinuorukaisella kitaran merkillä tuntuu olevan väliä...

;-)

edit: ja kyllähän täälläkin tietysti hammondia ja rhodesia palvotaan - - tosin vastaavia ei muilla merkeillä olekaan tarjolla joten on ennemminkin aitoa vintage-pöhinää...
Soitetaan jamia!
ville viaton
10.01.2007 11:36:24 (muokattu 10.01.2007 11:36:55)
Muistaakseni Clavia teki jotain diilejä tuossa vuosituhannen alussa..
Rock'n'roll is never die.
Fuzzy Boner
10.01.2007 12:44:45
Mä en vois ainakaan kuvitella soittavani vaan yhdellä merkillä. Eli vaan ns. puolidiilit onnistuu. Jepjep
Te-Pe-Vä
ville viaton
10.01.2007 13:21:24
Mä en vois ainakaan kuvitella soittavani vaan yhdellä merkillä. Eli vaan ns. puolidiilit onnistuu. Jepjep

Eli semmoinen diili että saa kaikki kamat ilmaiseksi ja soittaa sitten millä niistä haluaa..kuulostaa hyvältä!! Mä ottaisin sähköisistä ton PSR:n ja flyygeleistä ton Alzheimerin täyspitkän!!
Fuzzy Boner
10.01.2007 13:25:20
Eli semmoinen diili että saa kaikki kamat ilmaiseksi ja soittaa sitten millä niistä haluaa..kuulostaa hyvältä!! Mä ottaisin sähköisistä ton PSR:n ja flyygeleistä ton Alzheimerin täyspitkän!!

Juuri näin! Paitsi että taisin just äsken taas ostaa uuden S90ES.n.
Te-Pe-Vä
ville viaton
10.01.2007 13:28:51
Mä haluaisin Suomen Pankilta sellaisen diilin että mä saisin sieltä rahaa ja lupaisin käyttää vain niitä rahoja. Sit kaikki muutki niinq haluis käyttää niitä rahoja ku ne sais nii paljo näkyvyyttä.
BobHope
10.01.2007 17:18:17

hihhei mikä juttu!
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
JPQ
10.01.2007 20:11:13

Mä en edes säveltäväni.
BubbleBob
18.01.2007 16:34:34

Keyboard -lehdissä on nyt ollut Roland Fantom X8-X6:sten mainosta ja siinä seuraavat henkilöt: P. Mirkovich, Herman Jackson, Marcus Brown, Jason Freese, Geoff Downes, Kern ja Valdez Brantley.
Roland ei toki kierrätä artisteja sivuillaan ja tuskin ylläpitää vahvaa "wanaplayX?"-rekrytointia paikallisesti, joten erilaisia ovat valmistajien imagot.
Mitenkä on Yammun asiat Suomessa ?
Floating out of the Screen..
baron
18.01.2007 22:15:16

Mä voisin! Staikkari C ja D.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)