Aihe: Levy-ale 10.-28.1.2007
1 2 3 4 5 6 7 8
rrroope
10.01.2007 01:52:49
pahuksen levyalet. suoranaista julmuutta kiusata köyhää muusikkoa/opiskelijaa tuollaisilla kun ei kuitenkaan ole varaa ja sit hölmöyksissään menee silti ostamaan kun saa niin halvalla ja sit nähdään taas nälkää koko loppukuu. akustinenkin pitäis mikittää ja siihen menee kaikki ylimääräiset säästöt. prkl.

ja huomenna levykauppaan...
Lonesome
10.01.2007 08:56:28
Tuo valikoima oli kyllä aivan perseestä, mutta mun mielestä on pääasia, että ale ulottuu myös levyihin.

Voisivat toteuttaa ennakkotilaus-systeemin, kuten kirja-alessa. Saisi ne muutamat kiinnostavat levyt vähällä vaivalla. Eipä tuossa valikoimassa juuri ollut kehumista. Lähinnä muutama Love Records-julkaisu kiinnostaa vinyylin korvaajana. Ja muutaman noista olen ostanut vuosi sitten Prisman/Cittarin alesta 6 €:lla ruokaostosten lomassa...
"I believe in the freedom song Long live liberty! I believe in the freedom song I'll choose my own destiny" Phil Lynott/Freedom Song
carnation
10.01.2007 11:12:42
Naurettavat "alennukset" ja naurettava valikoima sanon minä.

Kävin äsken tuossa paikallisessa free record shopissa katselemassa, mutta ei niin ei... valtaosa levyistä oli tosiaan 8,99 e ja Metallican Black Albuminkin saa erittäin "halvalla", 14,99 e. Eli ei mitään poikkeuksellisen herkullista, ei kannata vaivautua ainakaan näillä hinnoilla :P
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Mika Antero
10.01.2007 11:17:15
Hah, tästä alesta selvisi säikähdyksellä. Imatran City- ja Euromarketeissa ei ollut tietoakaan mistään "kampanjasta". Jäi Bushin Katen uusin siis vieläkin ostamatta.
salmivaara
10.01.2007 11:17:41

Ai että ihan jees? Mulle tuo 7-13e on se hinta, jolla normaalisti ostan levyt. Ja kyllä, 4/5 levystä löytää tuohon hintaan jos vähän aikaa jaksaa hakea.

Mun hankinnoista n. 95% sijoittuu tuohon hintahaarukkaan. Ei vaikuta mun ostoihin ale.
Against the grain
Sävis
10.01.2007 11:39:16
No, sain Justin Timberlaken FutureSex/LoveSoundsin 14 eurolla, minusta ihan hyvä hinta suht uudesta levystä.
Ali
10.01.2007 11:41:33

No eipä Oulun Anttilasta löytynyt kyllä mitään edellisessä viestissäni mainitsemistani albumeista. Kyselin asiasta myyjältä, niin levyjä tulee kuitenkin lisää ja valikoima muuttuu. 8 euron hinta mielestäni ihan OK.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Lesko
10.01.2007 11:44:17
Ai että ihan jees? Mulle tuo 7-13e on se hinta, jolla normaalisti ostan levyt.

No niin jos on tuollainen "Kaikki mulle ilmaiseksi heti"-tyyppiä, niin siinäpä, ajattele järjellä asioita ja vingu sitten.
Ensinäkin, niitä levyjä ei ole pakko ostaa, toiseksi, jos levyn ovh. on 11,95€ ja siitä otetaan 33%hinnasta pois, niin se on melko paljon, vertaappa sitä vaikka kitaran ostoon, jos kitara maksaa 1195€ ja siitä tiputetaan hintaa niin että sen saa 799€, niin minusta se ainakin on melko paljon, ei kai nuo levyt voi olla hintaan 1 tai 2€.
Levyt joita minä ostan niin maksaa juuri tuon 11,95€, joskus, hyvin harvoin löydän käytettynä levyn johonkin 7-8€ hintaan, mutta en ilman mitään tämän tyylisiä alennuksia. Olisihan se tottakai mukavaa, jos levyt sais hakea sieltä vaikka ilmaiseksi ja tarjolla olis vaikka kaikki levyt mitkä on koskaan äänitetty, olisihan se mukavaa, jos ei olisi veroja maksettavana ja kaikki olisi muutenkin ilmaista ja aurinko paistais, eikä tarvisi käydä töissä, voisi vain poltella pilveä kaiket päivät ja tehdä musiikkia, jota ihmiset voisivat hakea ilmaiseksi kaupasta, mutta ei, ei se niin olekkaan.
Totta tuo on kyllä, että valikoima on melko huono, mutta parempi kuin ei mitään! =) Näin on... rock rock....
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Lonesome
10.01.2007 12:08:35
Hah, tästä alesta selvisi säikähdyksellä.

Näin. Pikainen pysähdys ruokiksella Hgin asematunnelin Freessä ja Analassa tuli halvaksi. Pen Leen "Nouveau" oli kierroksessa, mutta eipä ollut muitakaan Love-julkaisuja näkösällä kuin pari.

8 - 9 erkin hinnat on tietysti kohtuulliset, mutta eivät mitään hillumisen aihetta. Mid-Price-hinnat on tulleet muutenkin tuolle tasolla parin viime vuoden aikana. Kyllä monessa marketissa noita levyjä myydään edelleen sillä 11,95 hinnalla, että siihen nähden tietysti prossa-ale on kohtuullinen, mutta raha kuitenkin ratkaisee...
"I believe in the freedom song Long live liberty! I believe in the freedom song I'll choose my own destiny" Phil Lynott/Freedom Song
Mika Antero
10.01.2007 12:26:13 (muokattu 10.01.2007 12:27:37)
8 - 9 erkin hinnat on tietysti kohtuulliset, mutta eivät mitään hillumisen aihetta.

Joo, kyllähän alle kympin levy on jo halpa. Kuuden euron levy on jo ilmainen. Varsinkin jos ajattelee, että 80-luvun puolivälissä, jolloin itse aloittelin levyjen hankkimista esim. Epe'sin lanseeraamat kamikaze -hintaiset älppärit olivat jotain 36-42 markkaa. Eli sen aikaiset mid-pricet siis.

Kuudella-seitsemällä eurolla minä teen jo rajujakin heräteostoksia, kahdeksalla-yhdeksällä pitää jo olla vähän hajua mitä musiikkia lätty sisältää.
Tietysti Pauligin
10.01.2007 12:46:19 (muokattu 10.01.2007 12:48:01)
Hah, tästä alesta selvisi säikähdyksellä. Imatran City- ja Euromarketeissa ei ollut tietoakaan mistään "kampanjasta". Jäi Bushin Katen uusin siis vieläkin ostamatta.

Mitä mitä mitä, onko kenkkunen myös täältä imatralta? Tuttu näky täällä kyllä mutta ei ole kai koskaan tullut esille.

Citymarketissa oli pari laatikkoa vanhojen ale-levyjen vieressä joissa luki että "heti myyntiin!", kaipa niissä oli niitä kampanjatuotteita. Ehkä huomenna voisi vilkaista onko ne jo hyllyyn laitettu.

Prismassa ei ollut moisesta kampanjasta mitään havaintoa. En tosin marketeilta pahemmin mitään odotakkaan, varmaankaan koskaan en ole noista puljuista levyjä ostanut.

Ihan jees juttu tällainen ale-kampanja, vaikkei nuo alennukset kovin huimaavia olekaan, paskoista valikoimista puhumattakaan. Itse ostan pääosan levyistäni juurikin tuohon 8-10 euron hintaan, ja kuten joku sanoikin, niin pienellä vaivalla lähes kaikki tarvittavat löytyy tuohon hintaan. Ellei sitten ole jotain erikoispainoksia tai harvinaisuuksia. Mutta, toivottavasti tämä tavoittaa niitä vähemmän aktiivisia levyostajia jotka eivät vaivaudu marketin alehyllyä pidemmälle.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Mika Antero
10.01.2007 12:50:28
Mitä mitä mitä, onko kenkkunen myös täältä imatralta?

Pätkätöissä vaan täällä.
atimoc
10.01.2007 13:33:12 (muokattu 10.01.2007 13:35:04)

No niin jos on tuollainen "Kaikki mulle ilmaiseksi heti"-tyyppiä, niin siinäpä, ajattele järjellä asioita ja vingu sitten.

Jopas nyt revitään peliverkkareita mielipideasioista, mistä lähtien hintatietoisuus rinnastetaan vinkumiseen ja ilmaiseksi vaatimiseen? Itsekään en todellakaan maksa 7-13 euroa enempää levyistä (yleensä kipuraja menee siinä kympin kohdalla) ellei ole jokin erityisen kiinnostava uutuus tai muuten vaan spesiaalijulkaisu kyseessä. Eikä ole tullut vaikeuksia näilläkään kriteereillä löytää hyvää musiikkia, kun tietää mistä ostaa. Kun tämän ottaa huomioon, niin tämä rummutettu hypersupermega-ale oli itsellenikin pettymys.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
Mika Antero
10.01.2007 13:42:04
Kun tämän ottaa huomioon, niin tämä rummutettu hypersupermega-ale oli itsellenikin pettymys.

Siinä on se juttu, joka tuolla aiemmin jo mainittiinkin, että tämmöiset alethan on suunnattu sille kansanosalle, joka ei kovinkaan montaa levyä vuoteen osta. Ei niille pölvästeille, joilla on metritolkulla jos jonkinlaista formaattia hyllyssään jo ennestään.
Lesko
10.01.2007 13:54:22
Jopas nyt revitään peliverkkareita mielipideasioista, mistä lähtien hintatietoisuus rinnastetaan vinkumiseen ja ilmaiseksi vaatimiseen?

No edelleen käytän sitä asiaa tähän, että jos hinnasta otetaan kolmannes pois, niin eikö se ole paljon? Minusta se on! Jos levyt olisivat hintaan 3-5€, niin silloin ne olisivat sitä luokkaa "ilmaiset".
Eikä se ole mielipideasia. Mistä tahansa uudesta tuotteesta kolmannes pois otettuna on paljon.
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Tietysti Pauligin
10.01.2007 13:59:53
No edelleen käytän sitä asiaa tähän, että jos hinnasta otetaan kolmannes pois, niin eikö se ole paljon? Minusta se on! Jos levyt olisivat hintaan 3-5€, niin silloin ne olisivat sitä luokkaa "ilmaiset".
Eikä se ole mielipideasia. Mistä tahansa uudesta tuotteesta kolmannes pois otettuna on paljon.

Se on paljon ja hieno juttuhan tuollainen jotta ehkä "taviksetkin" ostelisi niitä levyjä joskus. Mutta minkäs sille voi että yleensä löydän levyni tuohon hintaan muutenkin, ellei sitten ole erikoispainoksia tjsp. Valikoima kun on vielä mitä on niin ei ole paljon käyttöä itselle tuon kampanjan tarjouksilla, mutta suht aktiivisena (ja hintatietoisena?) levynostajana en ehkä olekaan tuon kampanjan kohderyhmää.

Kuten sanottua, hyvä juttu silti, edelleen.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
konehes
10.01.2007 14:57:22
CDON.comilla on myös ale meneillään. Aikamoiset määrät levyjä kuuluu kampanjaan. Itse tilasin viisi levyä.
cherub with heavy metal machine
Mika Antero
10.01.2007 16:12:49
Citymarketissa oli pari laatikkoa vanhojen ale-levyjen vieressä joissa luki että "heti myyntiin!", kaipa niissä oli niitä kampanjatuotteita. Ehkä huomenna voisi vilkaista onko ne jo hyllyyn laitettu.

Käväisin katsomassa ja nyt nämä olivat esillä. Eipä kovin montaa nimekettä ollut, mutta jos jotain Lordi, PMMP ja Ella&Aleksi kuudella egellä kiinnostaa, niin hakekoon pois.
Cathi777
10.01.2007 17:34:03

Tuokin on nyt sitten sellainen juttu, että mihin tuota hintaa vertaa. Cdonista saa koko ajan tuohon hintaan aivan karmeasti eri levyjä. Ja Anttilassa on esimerkiksi melkein koko ajan se kampanja menossa, että mid-pricet saa hintaan 9,95. Eli tuosta, kun rupeaa laskemaan, niin ei se alennus nyt enää mikään niin kovin erikoinen olekaan. Mutta etu on juuri niillä, jotka pystyvät kenties sieltä Citymarketista poimimaan nyt sitten jonkun levyn mukaansa, kun hinta on tätä tasoa.
Only pop music can break my heart...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)