Aihe: Halpa valo-ohjain
1
ahautanen
09.01.2007 20:53:55

Halpaa ja hyvää ei oo sen tiedämme mutta noita alle 200e pikku valopöytiä/ohjaimia näyttää olevan useampaa mallia eri valmistajilta. Pystyiskö joku heittämään nopeasti mikä kannattaisi ottaa. Tarkoituksena olisi ohjata vain parkannuja joita olisi 8kpl telineissä ja 4 kpl maassa. Telineissä olevat olisi tarkoitus olla 2kpl per kanava ja lattialla olevat olisi erikseen. Eli 8 kanavaa(?)

Elikkäs vaihto-ehtoina nopeasti thomannin sivuja plärätessä tuli esiin mm. BOTEX DM 16, BEHRINGER LC2412 EUROLIGHT, STAIRVILLE LIGHT-COMMAND 24

Sitten pitäs saada vielä himmentimet. Oiskohan tämmösisitä mihinkään BOTEX MPX-405 DIMMER tai STAIRVILLE DDS-405 DMX DIMMER U. SWITCHER ja mitäköhän eroa noilla on :D
aimotuska
09.01.2007 22:50:40
Mullon tämmönen kaikkea pientä ja pikaista varten: http://www.thomann.de/fi/glp_light_operator_24.htm
Ei mikään ihmeellinen, mutta nopea ja yksinkertainen ohjelmoida. 24 kanavaa, 48 chasea. Rakenteellinen kestävyys todennäköisesti samaa luokkaa behringerin ja muiden tuonhintaisten lelujen kanssa. Napit kuoleutuu ajan mittaan...

Himmentimistä on tämmöset: http://www.thomann.de/fi/showtec_dimmerpack_6_mkii_klemme.htm
http://www.thomann.de/fi/botex_dpx620_iii_6ch_dimmer_inst.htm
http://www.thomann.de/fi/showtec_showtec_multidim_dmx_uk_vers.htm

Tosin tuo viimeisin on ihan normischukoilla. Muutamat kanavat himmentyy kaikissa hieman eri tahtiin, mikä nyt ei haittaa yleisessä rokkiräpsytyksessä. Vakavammassa (teatteri)hommassa valomies todnäk. kiemurtelisi tuskissaan.

Nää on kestänyt myös roudausta ja 700km hyppimistä peräkärryssä -20C pakkasessa ilman ongelmia. No tosta DPX:stä oli muuten vaan kyrvähtänyt kutoskanavan ohjauspuolelta konkka, jolloin kanava ei päästänyt ihan kaikkea tehoa ulos. Eiköhän näissä oo käytetty halvempia komponenttejakin, mut toisaalta tommoset jutut ei oo mitenkään tavattomia kalliimmissakaan härveleissä.

Noissa malleissa on sitten ihan raakaterminaalit takana, jotka oon ite kytkeskellyt räkkiin kiinni. Jos ei älyä semmoisista, niin sitten kannattaa laittaa mieluummin niitä, missä on valmiit schukot tai hartingit.

Niinjuu, jotkut lamput näillä soi vähäsen -- mut sen kuulee vain jos on ihan hiljaista ja pistää korvan melkein lamppuun kiinni.

Onhan näissä halpiksissa tietty omat ongelmansa, mut ei noista mikään sinänsä vielä tee niistä käyttökelvottomia.
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
aimotuska
10.01.2007 13:56:15
Hei mites tohon http://www.thomann.de/fi/showtec_showtec_multidim_dmx_uk_vers.htm tulee virta sisään. Joutuuks siihen tekemään johdon itte? Tuleeko ihan perus pistorasia meiningillä vai joutuuko laittamaan voimavirtaa?

No siihen ei tartte tehdä itse mitään kytkentöjä. Tossa on kiinteä johto, jonka päässä on tavallinen schukopistoke.
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
ath
14.01.2007 23:36:55
Elikkäs vaihto-ehtoina nopeasti thomannin sivuja plärätessä tuli esiin mm. BOTEX DM 16, BEHRINGER LC2412 EUROLIGHT, STAIRVILLE LIGHT-COMMAND 24

Behringer kannattaa vetää listalta suoraan yli. Itsellä oli tuossa yhden päivän ajan kyseinen laite, ja siinä kävi 15min jälkeen niin että laite sammui ja nousi pystyyn jatkuvalla syötöllä (näytössä vilahteli ne tekstit, jotka tulee aina kun käynnistää laitteen).

Jos otti virrat nopeasti pois päältä, jatkui sama meininki suoraan. Jos taas piti kauemmin poissa päältä, pysyi kone toiminnassa noin minuutin verran, ja sitten taas jatkui meno entisellään.

Päädyin sitten loppupeleissä läppäri + Enttec DMX USB Pro -yhdistelmään, ja siihen olen ollut tyytyväinen. Ohjattavia kojeita on neljä scanneria ja yksi savukone, kytken myös strobot sen perään heti kun saan jostain hankittua DMX-0-10V -muuntimen.
Rokker
22.01.2007 18:25:50
Itselläni on tällä hetkellä valopöytänä Behringerin LC2412 ja päähimmentiminä pari Stairvillen D610S:iä. Hommasin pienempiä keikkoja (ja pienemmillä sähköillä varustettuja keikkapaikkoja) varten ensin yhden Stairvillen DDS-405 himmentimen ja hetkenkuluttua kolme samanlaista lisää. Kattaus toimi hienosti kahden ison himmentimen ja yhden pikkupurkin kanssa, mutta kun lisäsin settiin nuo kolme muuta niin kaikki pienet lakkasivat toimimasta. Tai sitten en vaan osaa... =)

Behringerin pöydän olen todennut näppäräksi ja monipuoliseksi hintaisekseen, hinta/laatusuhde on kohdallaan. Olen ollut siihen tyytyväinen ja se on toiminut niin kuin on pitänytkin.

Tuossa seonneessa Behringerin pöydässä on varmaankin ollut emolevyn paristo tyhjä, oireet viittaavat juuri siihen eli itse pöydässä ei ole ollut mitään vikaa, ainoastaan sen ylläpidossa.

Tutkailen taas tänään saanko noita pikkuhimmentimiä toimimaan toivotulla tavalla, raportoin niistä paremmin kun saan niistäkin käyttökokemusta.

Rokk Oon !
Rokk Oon !
dust sucker
24.08.2007 17:15:26 (muokattu 24.08.2007 18:04:41)
Hommasin pienempiä keikkoja (ja pienemmillä sähköillä varustettuja keikkapaikkoja) varten ensin yhden Stairvillen DDS-405 himmentimen

Mulla on nyt neljä par-lamppua käytössä. Pystyykö tuolla dimmerillä yksistään ohjaamaan valoja edes vähän. Tarkoitus on valaista taustakangasta, mutta saada siihen vähän eloa.

Olisko jollain ylimääräistä manuaalia...tai laitetta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)