Aihe: Mitkä mikit jackson randy rhoads profesionaliin?
1 2
iwar
10.01.2007 10:40:57
niin ja tosta 85/60 yhdistelmästä en mitään tiedä mutta kai nekin on roisia kamaa
Werde
10.01.2007 12:01:34
niin ja tosta 85/60 yhdistelmästä en mitään tiedä mutta kai nekin on roisia kamaa

On todella, mutta 85 tallassa ei ole niin riipivä kuin 81. Mahonkirungossa 81 toimii loistavasti, mutta kevyempiin hevikeihäisiin se on vähän kireä. 85:ssä alakertaa on enemmän, ja soundi luonteeltaan mureampi kuin veljellään. 60 taas on pienitehoisimpana ainoa EMG-humbucker jolla saa irti kohtalaisen mukavat puhtaat.

Suosittelen kuitenkin SD:n setin asentamista jos vanhoilla oli turhan säröytyneet soundit.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Bookkeeper
10.01.2007 13:03:45
Laitetaas lisää...

Screamin´ Demon

- Pääasiassa hevi/rock-osastolle suunniteltu, mutta ilman järjetöntä outputtia

Full Shred

- En ole kokeillut, SD:n mukaan tehokas mutta erotteleva

Custom Custom

- Custom Alnico2-magneetilla, pehmeämpi soundi

Kannattaa sitten huomata että mistään toistaiseksi ehdotetuista tallahumppareista ei saa ihan täysin puhdasta soundia. Ovat aika lailla samalla viivalla JB:n kanssa. Jos tuntuu siltä että (JB) särkee liikaa, sitten vaikka 59´ tallaan.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Lancelot
10.01.2007 14:43:01
Kannattaa sitten huomata että mistään toistaiseksi ehdotetuista tallahumppareista ei saa ihan täysin puhdasta soundia. Ovat aika lailla samalla viivalla JB:n kanssa. Jos tuntuu siltä että (JB) särkee liikaa, sitten vaikka 59´ tallaan.

Näin tekee mutta ekiös ne cleanit vedetä yleensä kaulamikillä? Ainakin mulla ollut tapana..
saastara
10.01.2007 14:46:57
Näin tekee mutta ekiös ne cleanit vedetä yleensä kaulamikillä? Ainakin mulla ollut tapana..

Cleaniahan saa vetää ihan millä huvittaa.. Hevipiireissä tämä vain on jääynt tavaksi kun kaikilla on hirmuiset säröt ja överikovaulostuloiset mikit. Kaulassa ei ihan niin överit niin sitten voi kenties hieman cleanejakin soitella. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
losli
10.01.2007 15:23:45 (muokattu 10.01.2007 15:40:10)
Eli tommonen tuli hirveän metsästyksen jälkeen ostettua mutta reflexin mikit mitkä siinä on ovat kyllä aivan kuraa. Vahvari mulla on engl fireball ja engl standard kaappi eli tumaa soundia niistä. Kitaran siivet on poppelia ja kaula on vaahteraa läpi rungon. Minkälainen soundi tossa poppelissa on ja mitkä olisivat hyvät perus hevi/rock mikit. Noista reflexeistä vielä sen verran että englin clean kanavasta ei saa cleani soundia noilla ja särö onkin sitten selvä eli liikaa säröä vaikka särö olisi säädetty 1/10.

Jos tilanne on todella mennyt noin överiksi, että säröä tulee liikaa jo ykkösellä ja kunnon kliinit ei irtoo mitenkään, niin luulen että mikkien vaihdolla ei kovin radikaaleja muutoksia tuohon tehdä.

Ainakin itse olen saanut JB:stä ihan kliinejä ulos, mutta se on aina täysin riippunut vahvistimesta. On minulla ollut myös putkivahvistin josta ei saanut ollenkaan kliinejä vaikka kitarassa ois ollut mitkä mikit. Ei edes löysillä yksikelaisilla. Volume piti aina pudottaa kitarasta sinne 5:en tietämiin että kliinit lähti.

Itse syyttäisin tässä tapauksessa ensimmäisenä vahvistinta. Joko siinä on jotain vikaa tai sitten se vain on ominaispiirre.

Testaappa ennen mikkikaupoille lähtöä että saatko soundin puhtaaksi kitaran volumesta, ja kuinka suuria muutoksia siihen tarvitaan.

Sitten sellainen negatiivinen seikka tuosta sinun vahvistimestasi, että itse en saanut FB:stä noiden kanavien yhteisten säätöjen takia koskaan samaan aikaan kunnollista kliiniä ja säröä. Sitä en sitten tiedä onko tällä asialla mitään yhteyttä tähän säröasiaan.

Toivottavasti löytyy passelit mikit sinne. Valikoimaa ainakin on tänä päivänä tarjolla.

Kannattaa muuten vielä mitata tai mittauttaa nuo sinun nykyiset mikkisi, jos et netistä löydä tietoa niiden outputista. Käsittääkseni siitä kelan vastuksesta on hieman pääteltävissä tuota mikin tehoa. Tästä saat osviittaa että mihin suuntaan lähteä. Tuolta rakennuspuolelta löytyy vinkkejä tähän hommaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)