Aihe: Srtatosta ääni katoaa
1
mailbag
09.01.2007 20:44:48
siis soiko akustisesti kuitenkin normaalisti
fox
09.01.2007 20:53:45

Neuvokaa joku mikä mun fenderissä on, kun ääni katoaa noin parin sekunnin kuluttua kielen näppäilemisestä. EI johdu ainakaan efektistä: oon testannu.

Mikit liian lähellä kieliä, kosketushäiriö jakissa, kosketushäiriö/kylmäjuotos jossain muualla...Vähän tarkempaa oireen kuvausta tarvittis..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Bald Anus
09.01.2007 20:57:24

Öö, voisit kertoa hieman enemmän?
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
rannilan tuomari
10.01.2007 10:10:21

Akustisesti soi ihan moitteettomasti. Varsinkin alempana kaulalla ongelma on pahempi kuin ylempänä, mikä nyt varmaan on muutenkin selvää. Eli äääni katoaa hyvinkin nopeasti ja siinä vaiheessa, kun ääni häipyy tulee semmoisen surina vahvistimesta ja sävel jää soimaan todella vaimeasti. Oon yrittänyt säätää tallan korkeutta ja jousia, mutta ongelmaan ei ole tullut muutosta. Mikkeihin en ole koskenut.
Bald Anus
10.01.2007 15:44:53 (muokattu 10.01.2007 15:45:37)

Akustisesti soi ihan moitteettomasti. Varsinkin alempana kaulalla ongelma on pahempi kuin ylempänä, mikä nyt varmaan on muutenkin selvää. Eli äääni katoaa hyvinkin nopeasti ja siinä vaiheessa, kun ääni häipyy tulee semmoisen surina vahvistimesta ja sävel jää soimaan todella vaimeasti. Oon yrittänyt säätää tallan korkeutta ja jousia, mutta ongelmaan ei ole tullut muutosta. Mikkeihin en ole koskenut.

Vika on todennäköisesti joissakin piuhoissa?
E: Siis kitaran elektroniikkapiuhoissa.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
fox
10.01.2007 19:56:06

Mikkeihin en ole koskenut.

Koitapa pikkusen laskea mikkejä alaspäin niist korkeudensäätöruuveista.. Strato on vähän tarkka tuost mikkien korkeudesta.. Tuosta lähtisin itse liikkeelle, ihan ensimmäiseksi. Onko sulla ollu vireisyyden kanssa ongelmia?
Ziggy Bubba
10.01.2007 19:59:41 (muokattu 10.01.2007 20:00:13)

Koitapa pikkusen laskea mikkejä alaspäin niist korkeudensäätöruuveista.. Strato on vähän tarkka tuost mikkien korkeudesta.. Tuosta lähtisin itse liikkeelle, ihan ensimmäiseksi. Onko sulla ollu vireisyyden kanssa ongelmia?

Jep, näin minäkin alkuun tekisin. Eikös tässä saattais olla kysymys tuosta "string-pull" -ilmiöstä, eli mikkien magneetit siis imevät kieltä niin vahvasti että se ottaa nauhoihin kiinni.
www.mikseri.net/sigkk My musique
fox
10.01.2007 20:18:37

Jep, näin minäkin alkuun tekisin. Eikös tässä saattais olla kysymys tuosta "string-pull" -ilmiöstä, eli mikkien magneetit siis imevät kieltä niin vahvasti että se ottaa nauhoihin kiinni.

Sitäpä juur eppäilen itse.. Stratojen ominaisuus, ei vika. Aiheuttaa nopeeta demppaantumista, epävireisyyttä ja niit sellasia "ujellus-ääniä" (wolftones)..
Toki tää voi olla joku mystinen vika, niihinkin aina silloin tällöin törmää kun aattelee, että "kaikki on jo nähty".. Viimeksi yllärin teki yks Ibaneesin JEMi.. Ja en tänä päivänäkään tiedä, mikä siin oli..
SURf
10.01.2007 20:49:35 (muokattu 10.01.2007 20:49:52)
Jos mikit on liian korkealla niin eikös se vaikuta silloinkin kun virrat on pois päältä? Ei kai ne mitkään sähkömagneetit ole?

nimim. utelias tiedustelee
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
fox
10.01.2007 20:57:22

Jos mikit on liian korkealla niin eikös se vaikuta silloinkin kun virrat on pois päältä? Ei kai ne mitkään sähkömagneetit ole?

nimim. utelias tiedustelee

Tokipa, mutta tuleeko siihen sähkiksen kanssa aina huomiota kiinnitettyä.. 8) Siis jos se kitaran sustaini jää vaisuks...
brn2sk8
10.01.2007 21:26:51
Jos et oo koskenu kerran mihinkään ite ni se voi olla että jakissa on kosketushäiriö tai piuha voi olla katki jostain kohtaa... Jos sulla on toinen piuha niin kokeile sillä että tekeekö saman ja jos tekee ni ala säätää samalla kun soitat niin niitä mikkejä eri korkeuksille... Sit viä yks kysymys että kun luultavamminkin siinä on useempi mikki niin tekeekö kaikilla sen saman? Jos tekee joka mikillä samalla lailla ni vika ei todennäkösesti oo mikeissä tai niiden asetuksissa vaan jossain voi olla lehmänpaskajuotos tai joku muu... Tai sit vaimennat aina kielet oikeella kädellä huomaamattas :O:O Ei vaa, ihan selvä sähköpuolen vika jos kerran soi akustisesti ihan ok...

Jos et muuta keksi ni vie se at the local music storees ja näytä mikä on vikana ni ne kyllä varmaan osaa hoitaa sen ihan kuntoon ;) Voi tietty maksaa jonkun verran, mutta jos on rento myyjä eikä mitään osia tartte vaihtaa ni voi tehdä aika pientä korvausta vastaan...
Ei kiitos, ei enää viinaa minulle...
rannilan tuomari
11.01.2007 13:48:11 (muokattu 11.01.2007 15:52:16)

Kaikissa mikeissä on vikaa tuon äänen jatkuvuudessa. Virekin meinaa heittää aina laspäin, mut se johtuu varmaan siitä, että en oo nyt soittanut, kun on käsi kipsissä. Sitten olisi vielä toinen ongelma: Näppäitessä korkeampia kieliä esim e ja h yhtäaikaa toisen kielen ääni jää toisen alle, eikä esim e-kieltä kuulu melkein laisinkaan. Matalammilla kielillä on myös vähän samaa ongelmaa, muttei läheskään niin paha.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)