Aihe: Kävikö kukaan Custom-Soundsissa Mad Professor-tapahtumassa?
1
Jake24-25
05.12.2003 16:41:39
Kävikö kukaan tänään Custom-Soundsissa Mad Professor-tapahtumassa? Tulin sieltä juuri. Paikalla oli Mad Professorin edustaja. Silloin kun minä olin siellä, ei paikalla ollut juuri muita vieraita. Kyseessä oli minun ensimmäinen käyntikerta Custom-Soundsissa ja oli tosi vaikea ensin löytää sinne. Harhailin pitkään ympäri Herttoniemeä ennen kuin löysin perille. Kokeilin Mad Professor-vahvistinta ja sain positiivisen ensi vaikutelman siitä. Ko. laitteesta saa irti monia hyviä soundeja vaikka se on retro-tyylinen (tai ainakin sillä on retro-look) vahvistin. Sormeni olivat kohmeessa aluksi, koska olin harhaillut niin pitkään ympäri Herttoniemeä ja oli vaikea aluksi soittaa. Sormet lämpenivät kyllä kohtalaisen nopeasti ja soitto alkoi sujumaan paremmin. Custom-Soundsista sain kyllä heti ensimmäisellä käynnillä hyvän vaikutelman. Myyjät olivat loistavia tyyppejä ja liikkeen tilat sopivan tilavat. Custom-Soundsissa täytyy alkaa vierailemaan useammin.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
KooAa
05.12.2003 22:57:22
Onhan ne Mad Professorit aika arvokkaita. Onkos ne Tampereella tehtyjä ?
Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva
Jake24-25
06.12.2003 00:27:45

En tiedä missä Mad Professorit ovat tehtyjä, mutta ymmärtääkseni niiden suunnittelija on ainakin ruotsalainen. Tästä voisi päätellä, että Mad Professorit ovat Ruotsissa tehtyjä. Toisaalta se, että vaikka suunnittelija on jostain tietystä maasta kotoisin ei takaa että jotain tiettyä vahvistinta tehtäisiin juuri siinä tietyssä maassa. Mainitsin muuten alustuksessani, että Custom-Soundsissa oli paikalla Mad Professor-vahvistimien edustaja. Kävin sittemmin Custom-Soundsin nettisivuilla ja huomasin siellä erään kuvan jossa tämä sama tyyppi oli. Kyseinen edustaja oli juuri tämä Mad Professorien suunnittelija.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Shaft
06.12.2003 11:36:57
Niin, Mad Professor on suomalais-ruotsalainen yhteistyöprojekti. Vahvistimet tehdään Suomessa.

Hienoja ja monipuolisia vahvistimia ovat. Hinta on kyllä kova, mutta toteutuskin vaikuttaa varsin tinkimättömältä.
booster
06.12.2003 21:14:08 (muokattu 06.12.2003 21:15:54)

(Tamperelaisen) Wahvarikellarin Mönkkönen kasasi yhtä kun viimeksi kävin näyttämässä Marsua siellä.
Ehdotin sille, että ottaisin Mad Professorin huollon ajaksi käyttöön, siihen totesi että voi kun olisi varaa itselleen ottaa yksi. :)
Sanoi myös, että muilla vahvistimilla soitto tuntuu aika ontolta kun on Hullua Professoria testannut.
Fortune
06.12.2003 22:35:15
Testasin ostamaani LP:ta moisella combolla Orivedellä.

Maukkaan kuuloinen putkivahvistin, mutta en vain ymmärrä, mikä hemmetti siinä niin paljon maksaa?
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
booster
06.12.2003 23:27:54 (muokattu 06.12.2003 23:28:30)
Maukkaan kuuloinen putkivahvistin, mutta en vain ymmärrä, mikä hemmetti siinä niin paljon maksaa?

Eikös Mad Professorin ole suunnitellut Björn Juhlin, siis sama mies joka tekee Baby Blue OD -pedaaleita. Se selittää jonkin verran hinnasta. ;)
Ei sekään varmaan halpaa ole, että ne kasataan käsin, ja komponentitkaan tuskin mitään halpiksia on.
No, mitä mä tästäkään asiasta tiedän, eikä toikaan selitä sitä, miksi se on vielä paljon kalliimpi kuin ns. boutique-vahvarit.
RawknRawl
08.12.2003 11:23:56
Mikään styrkkari ei ole sen arvoinen kuin mitä MPreista on pyynti. Ei niin tasan mikään.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Vemmy
08.12.2003 13:28:20
Mikään styrkkari ei ole sen arvoinen kuin mitä MPreista on pyynti. Ei niin tasan mikään.

Mutta kyllä niitä silti vaan myydään... Miksiköhän... ;)
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
RawknRawl
09.12.2003 16:32:44
Mutta kyllä niitä silti vaan myydään... Miksiköhän... ;)

Hullu ei ole se, joka pyytää...;)

Toisaalta toki niinkuin muidenkin asioiden suhteen, jos ostaja kokee saavansa rahoilleen täyden vastineen, ei ketään satu ja minä olen turha äijä turhassa paikassa paskaa jauhamaan.

Hyvinpä sitä löytyy seppää, joiden mielestä originaalin Tubescreamerinkin arvo on päälle 400e tänäpänä. Ja joku ostaa.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
KooAa
09.12.2003 18:10:37
Jos mun levyjä (toistaiseksi tekemöttömiä) myytäisiin satoja tuhansia niin ei olisi mikään ihme että Mad Professor löytyisi.....
Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva
Shaft
09.12.2003 21:39:03
Ilmeisesti vahvistimessa on käytetty sellaisia komponentteja ja rakenneratkaisuja, jotka olisivat teollisessa tuotannossa liian kalliita. Ja jokainen vahvistin kootaan yksitellen käsityönä. Tinkimättömyys näkyy hinnassa.

Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko vahvistin hintansa arvoinen. Ainakin hinnalle on enemmän perusteita kuin 400€ tube screamerissa.
J-R
10.12.2003 00:04:14

Tietty asiaa voi ajatella niinkin että ostaako nuin 5000:lla vahvistimen joka kestää mahdollisesti lapsenlapsenkin soittouran vai sijoittaakko 2500€ piirilevy- ja digitaalikräppiin jonka käyttöikä on alle 10v ja joka pahimmassa tapauksessa laukeaa juuri sen ½vuoden takuuajan jälkeen?

Tietysti käyttötarpeet ja vaatimukset eroavat, joku haluaa ammattinsa tai harrastuksensa puolesta parhaan mitä saatavilla on.

En ole itse soittanut moisella mutta lukemani ja kommenttien perusteella ainakin vahvistimen saundi korreloi hinnan kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)