Tarre 08.01.2007 11:02:26 | |
---|
Onko jollakin kokemusta tällaisesta/vastaavista? http://www.thomann.de/fi/pearl_bd10_bassdrumpad.htm Paljonko noista tulee meteliä, voiko soittaa huopanuijilla, kuinka realistinen tuntuma tuollaisissa on? Mistä noita saa Suomessa? Olen miettinyt myös, että jos harjoittelupädin samaan käyttöön väsäisi itse jostain 8" tomista ja mesh-kalvosta. Onko tästä kokemuksia? Varmaankin hiljaisempi, mutta miten kiinnitys.. Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa. |
ltg 08.01.2007 13:58:50 | |
---|
Itselläni basaripadina toimii nahkaisen nojatuolin sivu. Käsinoja ulottuu sopivasti nuijien kohdalle, tuntuma on lähellä oikeaa kalvoa, ehkä hieman raskaampi, eikä meteliä lähde juuri ollenkaan. Siihen saa vielä hyvin aseteltua haikka-ja virvelistandin padeineen. Toimii. Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7) THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39 |
Narcosynthesis 08.01.2007 14:54:35 | |
---|
Onko jollakin kokemusta tällaisesta/vastaavista? http://www.thomann.de/fi/pearl_bd10_bassdrumpad.htm Paljonko noista tulee meteliä, voiko soittaa huopanuijilla, kuinka realistinen tuntuma tuollaisissa on? Mistä noita saa Suomessa? Olen miettinyt myös, että jos harjoittelupädin samaan käyttöön väsäisi itse jostain 8" tomista ja mesh-kalvosta. Onko tästä kokemuksia? Varmaankin hiljaisempi, mutta miten kiinnitys.. No tuo on ihan jees...kopina vastaa about sähkörummun pädien soundia...tuntuma on suht.koht. jäykkä, koska pädi ei anna samalla tavalla pikkaisen periksi kun basarin kalvo. Huopanuijilla voi soittaa, ei siinä mitään. En ehkä ihan kaikkein pehmeimmillä kuitenkaan alkaisi polkea. Suosittelisin kyllä jotain omaa ratkaisua. Yläpuolella mainittu tuoliratkaisu esimerkiksi ajaa varmasti ihan saman asian kuin tuo pädikin, ellet välttämättä halua olla tosi hifisti:) Itse olen joskus väsänny hätätilabasaripädin pehmeästä puukappaleesta, jonka päälle pistin naulapyssyllä pahvia. Oli aika sissiversio, mutta ajoi asian sen verran kauan kuin oli tarvis:) |
Youni 08.01.2007 14:56:48 (muokattu 08.01.2007 14:57:15) | |
---|
Hyvä setti on myös kovahko rumpupenkki seinää vasten kumolleen ja nuijat mäiskimään siihen. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Tarre 08.01.2007 16:20:56 | |
---|
Ploplop kaikille. Itselläni basaripadina toimii nahkaisen nojatuolin sivu. Käsinoja ulottuu sopivasti nuijien kohdalle, tuntuma on lähellä oikeaa kalvoa, ehkä hieman raskaampi, eikä meteliä lähde juuri ollenkaan. Testasin tuota samantien ja tuntuma vähintäänkin ok. Hiukan ehkä pehmeästi tuo nuijan palauttaa, mutta onpahan halpa siihen asti, kunnes sohvan verhoilu menee uusiksi ;) Noita muitakin varmaan tulee vielä joskus kokeiltua ihan kokeilemisen ilosta... Nyt ei vain ole tarvikkeita. Saa kertoa vielä lisää viritelmiä... Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa. |
Murgo 09.01.2007 16:17:26 | |
---|
Tällainen ei-rumpalin hupitreenausviritys: vanha flanellipaita kiedottuna paksuhkon puisen pöydänjalan ympärille ja nuija paukuttamaan siihen. Sopivan matala pöytä niin hiirimatto pöydälle ja hakkaa sitä kapuloilla :) Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta? |
isoaarne 09.01.2007 16:55:20 (muokattu 09.01.2007 16:55:59) | |
---|
Onko jollakin kokemusta tällaisesta/vastaavista? http://www.thomann.de/fi/pearl_bd10_bassdrumpad.htm Paljonko noista tulee meteliä, voiko soittaa huopanuijilla, kuinka realistinen tuntuma tuollaisissa on? Mistä noita saa Suomessa? Olen miettinyt myös, että jos harjoittelupädin samaan käyttöön väsäisi itse jostain 8" tomista ja mesh-kalvosta. Onko tästä kokemuksia? Varmaankin hiljaisempi, mutta miten kiinnitys.. Jos tarvitsee reenata basarin polkemista päivittäin ja reenauspaikka vaihtuu usein( esim. nopeatempoista musiikkia soittava bändi kiertueella) niin tollanen padi on ihan käytännöllinen, mutta esim. himareeniin mielestäni käy kyllä ihan yhtä hyvin yllä mainitut "T.S.I" -ratkaisut. Musaliikkeessä olen testaillut tuollaista ja ajatellut itsekin hommata moisen, tuo Thomannin 60€ hinta vaan on estänyt tilaamasta. Omasta mielestä tuntuma tuossa padissa on ihan miellyttävä, ei anna hirveästi reboundia. Ääntä tuosta ei muistaakseni lähde edes yhtä paljoa kuin sähkösettien padeista koska tuo on hieman pehmeämpi. Kannattaa käydä kuitenkin ensin paikallisessa musaliikkeesssä ja pyytää heitä tilaamaan tuollaisen testiin, jotta saat omakohtaisen kokemuksen. "There is still an enemy out there who would like to inflict the same kind of damage." |
Tässä vaiheessa varoituksen sana Levytukussa IC-pedaalia testaaville. Se basaripädi missä eri keskiöillä varustetut pedaalit ovat rivissä antaa aivan järkyttävästi reboundia verrattuna basariin. Laita siis testaamasi pedaali ihan basariin kiinni äläkä luota pädiin. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |