Aihe: Sansampin äänittäminen
1
dust sucker
08.01.2007 14:42:58
Tuli pistettyä väärään threadiin kirjoitus, tässä tämä uudestaan.

Voiko tulla äänittää bassoa mielestänne suoraan outputista tietokoneelle, vai suositteletteko siihen toista etuvahvistinta vielä väliin. Mulla menee puhdas soundi paralellinä Promeek P3:n läpi varmuudeksi vielä puhtaalla linjasoundilla koneelle.

Jotenkin tuo XLR ei toimi, ilmeisesti tuon Phantomin & Ground connectin pitäisi olla silloin päällä, eikös XLR-soundin pitäisi olla vielä parempi kuin tuo plugilinjan?
SamPpaa
08.01.2007 16:32:38
Mikäli laite on samanlainen kun kaverillani, niin kyseessä on särö/di-boxi bassolle. Joten tarvitset kaveriksi vielä esivahvistimen. Phantom valinta päälle, jos käytät miksauspöydän/etuvahvistimen phantomvirtaa. Jos käytät paristoa niin sitten ei.
Säätäjä
08.01.2007 17:59:17 (muokattu 08.01.2007 17:59:47)
Sekoilin, ei kummempia
Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella.
dust sucker
08.01.2007 18:21:38
Joten tarvitset kaveriksi vielä esivahvistimen.

Siltä vaikuttaa, sans ampista tulee todella pieni signaali ilman esivahvistusta, vika ei ollutkaan minussa tai säädöissäni.
masterhat
09.01.2007 03:33:51 (muokattu 09.01.2007 03:34:18)
Tuli pistettyä väärään threadiin kirjoitus, tässä tämä uudestaan.

Voiko tulla äänittää bassoa mielestänne suoraan outputista tietokoneelle, vai suositteletteko siihen toista etuvahvistinta vielä väliin. Mulla menee puhdas soundi paralellinä Promeek P3:n läpi varmuudeksi vielä puhtaalla linjasoundilla koneelle.

Jotenkin tuo XLR ei toimi, ilmeisesti tuon Phantomin & Ground connectin pitäisi olla silloin päällä, eikös XLR-soundin pitäisi olla vielä parempi kuin tuo plugilinjan?

ainakin paradriver DI:stä sai ihan kovaakin linja signaalia. Bassot vedän poikkeuksetta tuolla narulle+mikitetty bassostyrkka
Head like a hole
Exhausted
09.01.2007 11:37:13

Minä ymmärsin että SansAmppia voi nimenomaan äänittää ilman etuvahvistimia tai muita laitteita. Eikös sen pitäisi antaa ihan linjatasoista signaalia ulos?
Torniojaws
09.01.2007 13:51:23 (muokattu 09.01.2007 13:54:10)

Minä ymmärsin että SansAmppia voi nimenomaan äänittää ilman etuvahvistimia tai muita laitteita. Eikös sen pitäisi antaa ihan linjatasoista signaalia ulos?

"Sansamp Bass Driver DI outputs at MIC level."
http://www.gearslutz.com/board/show … e3f9af&p=160379&postcount=3

"A DI box, unless it has some kind of gain pot like the Avalon U5 DI, just converts your signal to a balanced, low-impedance signal suitable for preamp inputs. It doesn't amplify the signal."
http://www.gearslutz.com/board/show … e3f9af&p=160451&postcount=4
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Kallekorvola
09.01.2007 18:51:21

Bass Driverin uudessa versiossa on tosiaan line/mic-tasonsäätö ulostuloille. Vanhassa versiossa ulostulot puskevat hiljempaa signaalia...
Jucciz
10.01.2007 06:13:46
Kitarakäytössä SansAmp GT2 ainakin antoi linjatasoista signaalia pihalle ongelmitta, eli mitään muita etusia ei äänitysteknisesti katsoen tarvittu.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
passe
10.01.2007 08:59:49
Kitarakäytössä SansAmp GT2 ainakin antoi linjatasoista signaalia pihalle ongelmitta, eli mitään muita etusia ei äänitysteknisesti katsoen tarvittu.

Cab-mallinnusta vaan GT2:lle kaveriksi, niin pelitti muuten aikas hienosti. Ei toki sovi Eric Johnssoneille/Steve Vaille... Vähän on mielipiteiden jakaja tuo boksi, itse diggasin ihan kohtuullisesti, mutta kuten todettu, cab-mallinnukset on sen heikoin puoli.
Sometimes more is more
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)