Penasol 07.12.2003 23:45:37 | |
---|
Niin, ajattelin, että olisi oikein mukava saada tuohon Stratocasteriini (Amerikkalainen Fender) humbucker etumikiksi. Tietenkään minun kitaraani ei se siihen mahdu, koska elektroniikoille varatut tilat pleksin alla ovat liian vähäiset. Siitä siis pitäisi kovertaa pois osa rungosta, kuinka se tulisi tehdä, ja onko se yleensäkään järkevää, kun luultavasti se humbucker olisi siinä ainoastaan väliaikaisesti. Hyvä olisi siitä mikkien kohdalta loppuunsa setittää sitä puuta pois niin, että saisi niitä mikkejä siihen ihan miten huvittaa.. Vaikka 4 humbuckeria pitkittäin kieliin nähden jos maistuisi, vaikka luultavasti niin en tekisi paitsi kokeilumielessä. Mutta miten niin rankka rouhiminen vaikuttaa kitaran toimintaan, jälleenmyyntiarvoahan se kyllä laskee ilmeisesti aika rankasti? "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
P2 07.12.2003 23:47:53 | |
---|
No jyrsimellä vaan sopivan kokoinen kolo siihen, ei ole vaikeaa, mutta arvo varmasti laskee, ja maalipinta siitä kohdasta yllättäen häviää. Eikö 1-kelaisen kokoinen humbucker sitten kelpaisi? |
askomiko 08.12.2003 01:27:33 | |
---|
Jos se on american standard niin siihen mahtuu vaikka ne neljä humpparia, kurkkaa vain pleksin alle. ;) Jos se on american series niin silloinkin mahtuu kaulahumppari. |
Penasol 08.12.2003 11:36:43 | |
---|
Jos se on american standard niin siihen mahtuu vaikka ne neljä humpparia, kurkkaa vain pleksin alle. ;) Jos se on american series niin silloinkin mahtuu kaulahumppari.
Mutta onkin American Traditional, eli siitä on tehty kait Yhdysvalloissa vain sen verran, että saavat panna merkinnän Made In USA. Ja siihen ei siis mahdu edes kaulaan, keskelle mahtuu melkein, muttei ihan. Ja en tosiaankaan usko humbuckerin tulevan kuin väliaikaisesti, kun minulla on yksi ylimääräinen humbuckeri, enkä tahtoisi ostaa kallista mikrofonia kun ei ole oikein rahaa ja pitäisi ostaa aivan ensimmäisenä efektejä ja sitten uusi vahvistin. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
p130 08.12.2003 12:40:18 | |
---|
Oikeilla työkaluilla (lue: jyrsimellä) homma ei ole iso eikä vaikea ja lopputuloskin on kohtalaisen siisti. Alkeellisemmillakin välineillä sen kolon saa aikaan tarvittaessa. Homma vain on hieman vaikeampi ja lopputulos voi näyttää karummalta. Ainoat riskit kai tuossa kuitenkin ovat maalipinnan naarmuttaminen näkyviin jääviltä osilta ja olen minä kerran nähnyt kuvan straton bodysta johon oli tullut reikä(!!!) hieman liian innokkaan jyrsinnän seurauksena. Mutta järki päässä ja kohtuus mielessä niin kyllä se siitä. American Traditionalin kohdalla ei varmaankaan jälleenmyyntiarvon laskustakaan huolehtia kunhan pitää huolen ettei bodya kolhi muualta humpparin routtausta tehdessä Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
American Traditionalin kohdalla ei varmaankaan jälleenmyyntiarvon laskustakaan huolehtia...
Tuossa olet kyllä oikeassa itse asiassa, en itse edes tullut ajatelleeksi. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |