MastahC 08.01.2007 02:28:17 | |
---|
Onko ilmennyt esim. plektrakädessä hitautta verrattuna vasempaan? Tuntuuko että plekukäsi on jokseenkin epävarman oloinen? Joutuuko tuijottelemaan enemmän sinne oikean käden puolelle? Paljon virhepikkauksia? Minulla löytyy juuri näitä ongelmia, ja ne ottavat niin pirusti pannuun. Esim. kahden kielen välisessä nopeassa eestaaspikkailussa tulee väkisinkin niitä virhelyöntejä (alimmainen soi kahdesti). Apuja? Teoria ei ole koskaan pakollinen väline luomiselle. |
Artist 08.01.2007 10:05:14 | |
---|
Joo, soittelen oikealla vähän epätarkasti. Mutta ei se mitään, oon soolokitaristi joten eihän mun tarvi kuin vedellä sinne päin ja näyttää coolilta & starailla. Ei vaan, kyllä tietyt jutut jää ihan oikeasti soittamatta sen takia ja joitain juttuja pitää treenata enemmän. Hirveästi tämä ei kuitenkaan rajoita, en mitään nopeaa metallia sentään soita. Ja aina silloin kun tuntuu epätoivoiselta voi muistaa, että Joe Perry on vasenkätinen, mutta soittaa oikeakätisittäin. "Cos the back of the class is where I'm from" |
Ze Kink 08.01.2007 18:37:22 | |
---|
Ja aina silloin kun tuntuu epätoivoiselta voi muistaa, että Michael Angelo on vasenkätinen, mutta soittaa oikeakätisittäin. Ja vaihtoi vielä puolta soitettuaan ensin jotain 2v vasurina. Ja onhan noita paljon muitakin toki. Michael Angelo on hyvä esimerkki siitä, että ei se mitään rajoita, ja ne tilut lähtevät itseasiassa yhtä hyvin molemmin päin. |
kikkomies 08.01.2007 21:09:45 | |
---|
Täällä kanssa yksi vasuri ilmoittautuu.. Kitaraurallani olen alkumetreillä, mutta ei kyllä jostain syystä tullut mieleenkään hommata vasurin kitaraa. Olen joskus sellaista kokeillut, (ennen kuin varsinaisesti tiesin mitään kitaran soitosta) ja perin takaperoiselta se tuntui. |
Michael Angelo
Mä en edes tiedä kuka se on, joten ei se hirveästi minua lohduta. :) Veikkaan kuitenkin, että Joe Perry on ainakin rikkaampi ja kuuluisampi? :D Itsellä siis tosiaan kitara tarttui heti alusta asti käteen oikeakätisten tapaan, vaikka vasenkätinen olenkin. On ihan selvä, että jos olisin huipputasolle joskus yrittänyt, olisi tämä kätisyys tullut esteeksi, varsinkin kun motoriikkani ei muutenkaan ole erityisen hyvä. "Cos the back of the class is where I'm from" |
samuxul 08.01.2007 21:31:36 | |
---|
Michael Angelo Mä en tiedä kuka se on, joten ei se hirveästi minua lohduta. Tietkö se sälli joka maalas jeesukset ja kaikki. (Tsori offtopick, oli pakko) :( |
KTR 08.01.2007 21:49:57 | |
---|
Steve Morse on vasenkätinen oikeakätisellä vetävä. Hienosti soittelee. |
Ze Kink 08.01.2007 23:28:39 (muokattu 08.01.2007 23:30:31) | |
---|
|
Aerodactev 09.01.2007 08:36:33 (muokattu 09.01.2007 08:36:49) | |
---|
Olen vasenkätinen oikeakätisellä* kitaralla soittava herra minäkin. Valinta oli aivan luonnollinen, oikea käsi otelaudalla tuntui todella oudolta - pesäpalloakaan en aikoinaan suostunut/pystynyt lyömään vasenkätisten tavoin. Tänä vuonna rapsahtaa semmoiset rapiat 9 vuotta täyteen soittoa, ja jälkeenpäin katsottuna ongelmat, joita tuli vastaan siinä puolessavälissä, eivät enää juurikaan vaivaa. Nekin saattoivat vain johtua pitkäjänteisyyden puutteesta ja suorituskeskeisyydestä. Oikea käsi kyllä osaa joskus vieläkin olla vähän yhteistyökyvytön, mutta uskon nyt harjoituksen voimaan, ja siihen, että tietää taitonsa ja soittaa ylpeästi niiden rajoissa. Ehkä "oikeinpäin" soittaen olisin nyt pari vuotta edellä, mutta laajemmalti ajatellen sillä ei ole mitään väliä.
*"Heh heh, eihän kitaroilla ole käsiä! Ette taida olla mitään neroja..!" Yksin yskin, kaksin läksin, juuu!
Kp: P F |
gorgonoidi 09.01.2007 08:53:38 | |
---|
Curt Cobain on oikea kätinen, mutta soittaa varurina soittaa. |
Tatuo 18.01.2007 20:15:44 | |
---|
mää oon vasuri mut kitaraa soitan oikeella (osaan kyl vähän vasurillaki) mut kyl sitä kaikillaulee virhepikkauksia välissä (mullakin :P) "tissien ja rintojen ero on että tissit ovan kuin valtavat utareet ja rinnat voivat olla myös hyvin treenatut rintalihakset" |
Karipiirto 18.01.2007 23:44:07 (muokattu 18.01.2007 23:45:29) | |
---|
Mä luulen että se saattaa olla siinä mielessä "vaarallista" että esim. ku vasureita ennen pakotettiin kirjoittamaan oikealla niin siinä oli se haitta että niiltä meni sekaasin se vasen ja oikea että pitää aina miettiä että kumpi olikaan se vasen ja kumpi oikea. Kuulin joltain vanhalta vasurilta, jolle oli käyny näin. Edit. Ja kyllä kait se on kannattavinta kai kuitenki soittaa sillä millä se luonnistuu paremmin ja jos se luonnaa oikealla niin sitten mikää vasuri ookkaa:-) NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
ANtTIKRISTUS 18.01.2007 23:51:10 | |
---|
Onko ilmennyt esim. plektrakädessä hitautta verrattuna vasempaan? On. Tuntuuko että plekukäsi on jokseenkin epävarman oloinen? Tuntuu. Joutuuko tuijottelemaan enemmän sinne oikean käden puolelle? Ei, vasempaa enemmän. Oikeastaan en ikinä edes katso oikeaa kättäni, paitsi tappingissa Paljon virhepikkauksia? Tuleehan niitä. Minulla löytyy juuri näitä ongelmia, ja ne ottavat niin pirusti pannuun. Esim. kahden kielen välisessä nopeassa eestaaspikkailussa tulee väkisinkin niitä virhelyöntejä (alimmainen soi kahdesti). Apuja? Vaikka mulla on omasta mielestä heikkouksia oikeassa kädessä, eritoten tremolo-pickingissä niin en mä nyt niin hirveästi stressaa niistä. Oikean käden nopeus/tarkkuus olisi kyllä suotavaa olla parempi, koska soittelen paljon metallia. Apuna en voi oikeastaan mainita muuta, kuin että treenaat vaan ihan helvetisti. Toisaalta musta mitalin kääntöpuolena voi mainita otelautakäden varmemman toiminnan, koska oon vasuri. Parasta mitä housut jalassa voi tehdä on kakkaaminen. |
Jucciz 19.01.2007 00:01:50 | |
---|
Curt Cobain on oikea kätinen, mutta soittaa varurina soittaa. Ei muuten soita. Ei oo soittanu enää vuosiin. |
Koskos 19.01.2007 01:23:52 | |
---|
On oikeastaan aikamoinenkin ongelma, mutta toisinpäin aloittaminen tässä vaiheessa olisi järjetöntä . Pitäs jaksaa vain treenata kahta kauheammin että pääsisi noista virhepikkauksista eroon. En kyllä erityisemmin kiinnitä huomiota plekukäden toimintaan ehkä itsetutkiskelun paikka olisi juuri tässä asiassa. |
tuura 19.01.2007 21:01:04 | |
---|
Ei muuten soita. Ei oo soittanu enää vuosiin. Ei mutta tää puhu Curtista, ei Kurtista tähän tulis kasihymiö |
Parasite 19.01.2007 21:13:34 | |
---|
No Jimi Hendrixhän soitti kitaraa molemmin päin, joten tuskin tuo kätisyys itsessään mikään rasite on. Itse ole lähinnä sekakätinen eli esim. Kirjoitan vasemmalla mutta heitän oikealla. Kitaraa soitan oikeakätisesti eikä mitään ongelmia sen suhteen ole ollut. Muutoin on kyllä ollut... "I love animals, that's why I like to kill them" |
Y3J 19.01.2007 21:17:16 | |
---|
Luulisin että hyvin kädet mukautuvat 'väärällä puolella' soittamiseen kunhan vain aloittaa heti alusta pitäen soittamaan siltä puolelta. Tuskinpa se ainakaan nopeuteen vaikuttaa, onhan Herman Likin vasenkätinen! :--) Kamoilla ei soiteta. Tai siis soitetaan, mutta siis tiedättehän, |
Artist 19.01.2007 21:22:04 | |
---|
Kyllä sillä nyt ihan oikeasti on varmasti väliä ja vaikutusta. Varsinkin, jos ihan huipputasoa ajatellaan (vaikka sinne ei varmasti monikaan tähtää) niin mulla ei ole mitään epäilystä, etteikö tuo vaatisi suurempia harjoitusmääriä varsinkin pikkauskäden puolesta. Eri asia sitten onko moni muukin fyysinen juttu esteenä, tai vaikuttamassa jopa vielä enemmän siihen ulosantiin. Mutta ihan varmasti on rasite. "Oh baby, I'm born to lose" |
Parasite 19.01.2007 22:03:12 | |
---|
Kyllä sillä nyt ihan oikeasti on varmasti väliä ja vaikutusta. Varsinkin, jos ihan huipputasoa ajatellaan (vaikka sinne ei varmasti monikaan tähtää) niin mulla ei ole mitään epäilystä, etteikö tuo vaatisi suurempia harjoitusmääriä varsinkin pikkauskäden puolesta. Eri asia sitten onko moni muukin fyysinen juttu esteenä, tai vaikuttamassa jopa vielä enemmän siihen ulosantiin. Mutta ihan varmasti on rasite. No voihan olla että joillain asialla ei ole mitään merkitystä, toisilla taas suurikin este. Who knows? "I love animals, that's why I like to kill them" |