Aihe: Gibson ES-335 ostamisen problematiikkaa
1 2 3 4 5 6
Les Fender
08.01.2007 18:40:22 (muokattu 08.01.2007 18:41:02)
Minkä painoinen, Les, tuo sun Tribursti on? Mulla vaaka näyttää 3,97 kg.

Pikkuisen yli 4kg. Henkilövaaka ei osaa päättää näyttääkä 4 vai 4,1.

E: -97 malli oli muistaakseni 3,7kg
"Living is easy with eyes closed!"
fox
08.01.2007 18:42:29

Hienoja värejä, eikä ole kaiketi ihan tavanomaisempia (ainakaan toi fb). Fendereissä enämpi noita tri-bursteja näkee.

Enp muistanu koko triburstia.. :( Juu, vähän harvemmin nähtäviä on nuo värit Giboissa.. Mutta hei, ihan mukava tuollanen "vähän spesiaali" on. "Pieni hetki, niin Pepe tulee..." ;)
Yhessä vaiheessa firebursteja oli ainoostaan L-5S solidbodyssa ja joissain jatsi-bokseissa. Nyt niit on taas ollu vähän muissakin. Koskahan tulee takasin silverburst ja Argentine grey...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Joees
08.01.2007 20:32:34
Enp muistanu koko triburstia.. :( Juu, vähän harvemmin nähtäviä on nuo värit Giboissa.. Mutta hei, ihan mukava tuollanen "vähän spesiaali" on. "Pieni hetki, niin Pepe tulee..." ;)
Yhessä vaiheessa firebursteja oli ainoostaan L-5S solidbodyssa ja joissain jatsi-bokseissa. Nyt niit on taas ollu vähän muissakin. Koskahan tulee takasin silverburst ja Argentine grey...

Mun puolesta silverburstin ei tarvitse tulla takas ollenkaan :-)
Tajusin just, että ihmiset jotka ovat myymässä Gibsonin puoliakustisiaan ovat mua vastaan. Aina kun mulla on fyrkkaa, yhtään sopivaa ei näy missään. Sit rahat kerkee menee vuokraan tai johonkin muuhun yhtä turhaan skeidaan. Ja kas! Rupeaa pöllähtämään kaikkea kivaa esille :-) Tai sitten musta vaan tuntuu siltä, hehe.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Joees
09.01.2007 00:04:51
Se on yks hra Murphyn soitintarpeitten ostoa käsittelevistä laeista. Sulla on tietty malli kiikarissa, niitä ei oo myynnissä...
Yks tulee myyntiin, on vähän kallis, mutta hei, so what...Ostat.
Seuraavalla viikolla parempikuntoinen/parempi väriltään/muuten vaan parempi onkin myynnissä, ja vähintään 20 prossaa halvemmalla. Ja katsot jotain myynti-ilmoja niin niit on useita... 8I

Hehee, sillon kun mulla on ollut fyrkkaa niin hyvinkin oisin voinu vähäsen yli maksaakin. Vaan ei. :-) Nyt noita on taas näkynyt kaikkea kivaa mutta ei. Sais jotain näppärää duunia mistä diggais ja mistä sais ees hitusen rahnaa niin vois olla tuota rahnaakin aina joskus :-)
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
p130
09.01.2007 12:09:34

Se on yks hra Murphyn soitintarpeitten ostoa käsittelevistä laeista. Sulla on tietty malli kiikarissa, niitä ei oo myynnissä...

Oli muuten uskomaton tuuri 335:n ostossa tuollaiset puolitoista vuotta sitten. Päätin, että on saatava -> vilkaisu torille -> ensimmäinen ilmoitus 335 (valkoinen '89 dot "reissue") 1000 euroa -> soitto ja haun sopiminen.

On tullut sen jälkeen tyypitettyä useampaakin 335:ttä, ja ehdottomasti parhaasta päästä tuntuisi olevan minun yksilöni. Tai ehkä se johtuu siitä että kitara on todellakin "hyvin sisäänsoitettu" ja "sopivasti relicoitunut". Liikkeissähän nyt kuitenkin on pääasiassa tarjolla uusia.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
fox
09.01.2007 12:50:18

On tullut sen jälkeen tyypitettyä useampaakin 335:ttä, ja ehdottomasti parhaasta päästä tuntuisi olevan minun yksilöni. Tai ehkä se johtuu siitä että kitara on todellakin "hyvin sisäänsoitettu" ja "sopivasti relicoitunut". Liikkeissähän nyt kuitenkin on pääasiassa tarjolla uusia.

Näinhän se on, kyllä noissa sen verran on sitä eroa, että saattaapa tuollanen hyllystä otettu vielä olla niin paljon sisäänsoiton tarpeessa, ettei tiedä mitä siit tulee..sitten kun "kypsyy".. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Les Fender
09.01.2007 13:04:40
On tullut sen jälkeen tyypitettyä useampaakin 335:ttä, ja ehdottomasti parhaasta päästä tuntuisi olevan minun yksilöni.

Yhtään huonoa, tai edes sinnepäinkään 335:sta en ole kokeillut. Mututuntumalla voisin olettaa että bodyn rakenne ja värkkääminen on Gibsonin esihysteerisillä menetelmillä senverran spesiaalimpaa puuhaa kun jonkin muun mallin, ettei sitä ihan ensmäisenä tehtaalle tultuaan pääse/joudu värkkäämään. Jo siittä tosiasiasta johtuen että noiden valmistusmäärät nykyään on ihan eri tasolla kun solid body kitaroiden.

(valkoinen '89 dot "reissue") 1000 euroa Uskomaton hinta! Eipä tuosta sais varmaan kun puolet enemmän nyt;) Onnittelut jälkikäteen. Vaikeaa on löytää nykyään Suomesta 335:sta jonka hintapyyntö ei kakkosella ala. Joitakin mustia ja viinipunaisia plaintoppeja lukuunottamatta.
"Living is easy with eyes closed!"
p130
09.01.2007 13:24:01

Yhtään huonoa, tai edes sinnepäinkään 335:sta en ole kokeillut.

No ei kyllä ole vastaan "huonoa" tullut, pienia vivahde-eroja pääasiassa. Ja kuten sanottu, yleensä ovat verrokit olleet uusia ja niitähän ei kannata vertaillakaan selkeästi vuosikaudet kovassa käytössä olleeseen yksilöön.

Onkohan muuten tämän vaiheista mitään tietoa kenelläkään, valkoisia 335 dotteja ei kai kovin suurta määrää ole Suomessa. Savon suunnalla on ilmeisesti liikkunut. Erityistuntomerkkeinä kannessa oli ostaessa jälkiä (jo aiemmin suurimmaksi osaksi puhdistetusta) mustasta tussista, jotka lähtivät kyllä pois ilman ongelmia. Potikan nuppeina oli messinkinupit, kitara keveni melkein puoli kiloa kun vaihdoin ne alkuperäistä vastaaviin muovinuppeihin! Painoa on nyt hieman alle 4 kiloa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Joees
09.01.2007 14:46:19
No ei kyllä ole vastaan "huonoa" tullut, pienia vivahde-eroja pääasiassa. Ja kuten sanottu, yleensä ovat verrokit olleet uusia ja niitähän ei kannata vertaillakaan selkeästi vuosikaudet kovassa käytössä olleeseen yksilöön.

Onkohan muuten tämän vaiheista mitään tietoa kenelläkään, valkoisia 335 dotteja ei kai kovin suurta määrää ole Suomessa. Savon suunnalla on ilmeisesti liikkunut. Erityistuntomerkkeinä kannessa oli ostaessa jälkiä (jo aiemmin suurimmaksi osaksi puhdistetusta) mustasta tussista, jotka lähtivät kyllä pois ilman ongelmia. Potikan nuppeina oli messinkinupit, kitara keveni melkein puoli kiloa kun vaihdoin ne alkuperäistä vastaaviin muovinuppeihin! Painoa on nyt hieman alle 4 kiloa.

Sillä Von Hertzen Brothersin laulajalla taitaa olla valkonen 335. Valkonen 335 on aivan ylinätti. Samaten kuin valkonen 175. Hyrr... Sellaisen kun saisi.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
echo
10.01.2007 12:47:52 (muokattu 10.01.2007 12:54:39)
sell your computer...buy a guitar - tom petty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)