Warhead 06.01.2007 16:56:02 | |
---|
Monesti olen kuullut, että alapelliltään "aalloitetut" haitsut hajoavat herkemmin. Eli siis yläpelti halkeaa, koska peltien väliin jää aalloista johtuvia aukkoja ja yläpelti pääsee taipumaan juuri näiden aaltojen kohdalla. Olen tässä jo pidemmän aikaa harkinnut 15" Paiste 2002 Sound Edge -haitsuja, mutta hieman tulevat kalliiksi, jos yläpeltiä joutuu vaihtamaan vuoden välein. Oletteko kuulleet tai onko asiasta omakohtaisia kokemuksia? Sattuuhan se kun lyödään... |
bluesman86 06.01.2007 17:13:12 | |
---|
mulla on ollut puoltoistavuotta jo tommonen 2002 15" soundedge eikä mitään hajoomisen merkkejä ole. ei edes painaumia yläpellissä. Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
hollmi-5 06.01.2007 17:24:00 | |
---|
Minulla on 70-lukulainen Paisten 602 Sound Edge. Ehjä ja virheetön pari. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Youni 06.01.2007 17:27:37 (muokattu 06.01.2007 17:29:09) | |
---|
En ole ennen kuullutkaan. Näin järjellä ajateltuna tuo pitää paikkansa, mutta oikein käytettynä ei pitäisi hajota. Jos siis soitat haikka kiinni, niin älä soita reunaan vaan tipillä tai varrella yläpellin päälle tilanteesta ja saundista riippuen. Reunaan soitettaessa sitten haikka tarpeeksi löysälle. Ei myöskään pidä kiristää yläpeltiä tiukaksi kiinnikkeeseensä, koska silloin se ei pääse liikkumaan ja isku rasittaa symbaalia. Minulla on vähän samanlainen tilanne Turkishien kanssa, jotka eivät ole aivan symmetriset. Lähes aina on joko ylä- tai alapellinreuna ulompana toista. Jos siis soittaisin reunaan haikka tiukkana ja kovaa niin kyllä varmasti saisin halki ennemmin tai myöhemmin. E: Minulla on 70-lukulainen Paisten 602 Sound Edge. Ehjä ja virheetön pari. Onnittelut! Yhtä tällaista olen päässyt soittamaan ja saundi on todellakin hunajaa. Vuosimallista en tiedä, mutta 602set Sound Edget olivat. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
KoRn88. 06.01.2007 18:33:04 | |
---|
Muistaakseni noin neljä vuotta olen omistanut punaleimaiset 2002 sound edget ja hyvin ovat kestäneet kovempaakin soittoa. Soundikin on minun korvaan täydellinen. Lisäksi ostin nuo aikoinaan käytettynä nimimerkki Blitz:ltä enkä nyt muista kauan nuo olivat hänellä olleet ennen minua. |
Warhead 07.01.2007 00:53:48 | |
---|
Ok! Kiitän vastauksista. Kyllä tuo 15" Sound Edge on soundiltaan niin loistava, että pakko se on hankkia, kesti tai ei... :) Sattuuhan se kun lyödään... |
Sonormies 07.01.2007 22:49:19 | |
---|
Kertokaapa, kokemusta omaavat ummikolle, että miten aaltopellin polkusoundi eroaa suorasta versiosta (esim. 2002 suora vs. sound edge)? Istuuko mutkapeltihaitsun soundi esim. sutijuttuihin, kun niissä haitsulla on niin mukava polkea tahtia? Kysyn, kun en ole noita itse kokeillut ja jossakin vaiheessa tulee varmasti haitsun pellit pistettyä vaihtolistalle. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Groovi 07.01.2007 22:49:51 | |
---|
Monesti olen kuullut, että alapelliltään "aalloitetut" haitsut hajoavat herkemmin Mistä oot tämmöstä kuulu? Ihan urbaani legenda. Ei mitkään tuollaiset 2002-tasoiset pellit hajoa muutenkaan vuodessa, vaan pikemminkin paranevat vain ajan saatossa. Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
KoRn88. 08.01.2007 17:45:19 | |
---|
Kertokaapa, kokemusta omaavat ummikolle, että miten aaltopellin polkusoundi eroaa suorasta versiosta (esim. 2002 suora vs. sound edge)? Istuuko mutkapeltihaitsun soundi esim. sutijuttuihin, kun niissä haitsulla on niin mukava polkea tahtia? Kysyn, kun en ole noita itse kokeillut ja jossakin vaiheessa tulee varmasti haitsun pellit pistettyä vaihtolistalle. Puhun nyt vähän mututuntumalla kun en ole suoraa 2002 peltiä kokeillut, mutta jotenkin tuntuu, että tuossa aaltoilevassa polkusoundi on ehkä hieman pehmeämpi kuin suorassa. Vertaan siis kokemuksia muun mallisiin suoriin pelteihin, mitä olen itse kokeillut. Pitäisi kyllä päästä tuota suoraa 2002 haitsua testaamaan ennen kun voisi sen parempia johtopäätöksiä vetää. |
No Meinl Amun tuollainen löytyy, juuri huomasin että yläpelti on halki muutaman sentin matkalta ... ja en ole kurmottanut ... |
Danko 08.01.2007 17:49:51 | |
---|
Puhun nyt vähän mututuntumalla kun en ole suoraa 2002 peltiä kokeillut, mutta jotenkin tuntuu, että tuossa aaltoilevassa polkusoundi on ehkä hieman pehmeämpi kuin suorassa. Vertaan siis kokemuksia muun mallisiin suoriin pelteihin, mitä olen itse kokeillut. Pitäisi kyllä päästä tuota suoraa 2002 haitsua testaamaan ennen kun voisi sen parempia johtopäätöksiä vetää. Vanhassa Alpha-sarjassa (voi hyvä luoja) atakki oli ainakin Sound Edgessä selkeämpi. kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
eino mutku 09.01.2007 09:27:12 | |
---|
Jos jollain on yläpelti hajonnut, niin mä voin uhrautua ja ostaa aaltopellin pois happanemasta! :) kalamies#23 >-)))>
"Voi juku ja keltakaikkiaan myäs!" -Sofia 3 v. |
Tama (Royal Star) 09.01.2007 17:04:00 | |
---|
Kertokaapa, kokemusta omaavat ummikolle, että miten aaltopellin polkusoundi eroaa suorasta versiosta (esim. 2002 suora vs. sound edge)? Istuuko mutkapeltihaitsun soundi esim. sutijuttuihin, kun niissä haitsulla on niin mukava polkea tahtia? Kysyn, kun en ole noita itse kokeillut ja jossakin vaiheessa tulee varmasti haitsun pellit pistettyä vaihtolistalle. ite mitä oon vertaillu sound edgeä omiin heavy malliin, niin polkusoundi on mielestäni jotenkin hieman voimakkaampi edgeissä, kuin hevyssä. perus rokkirumpali. |
Nolte 09.01.2007 17:47:12 | |
---|
ja en ole kurmottanut ... Oot kummiskii vetäny niin, että puru lentää... :) Hyvät kamat - huono soittaja! |
Klooni 09.01.2007 20:43:24 | |
---|
Oot kummiskii vetäny niin, että puru lentää... :) Heh, itse asiassa huomasin tuon halkeaman sen jälkeen kun meidän juniori (basisiti siis ... ja senhän tietää minkälaisia ne ovat) soitteli noilla muutaman minuutin ... Tommosia : http://www.thomann.de/fi/paiste_2002_15_hihat.htmAjattelin ostaa tilalle jos ja kun sattuu löytyy löytymään käteistä ... (tähän kohtaan saa ruveta kuittaamaan Bonham juttuja) Mielenkiintoinen ilmiö muuten, leikkasin sen halkeaman irti ja pellissä kohtuu kokoinen lovi nyt ... ääni ei muuttunut juuri lainkaan kunhan pitää loven juuri vastapäätä iskupaikasta ... |